English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Adde
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 13:29    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Han har uttalt at RBKs versjon er feil

Det er en uttalelse gitt via advokaten. Han nekter og selv kommentere saken på henvendelser fra diverse journalister. Om han er usykldig, har han alt å tjene på å få frem sin side av saken, men han nekter altså å svare for seg.
Montana
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 13:35    Post subject: Reply with quote

Det kommer garantert. Gi det litt tid
Back to top
View user's profile Send private message
Brattigol
Junior

PostPosted: 10.06.2014 13:36    Post subject: Reply with quote

Har spilt sin siste kamp ifølge TV2.

http://www.tv2.no/a/5687911
Robin
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 13:38    Post subject: Reply with quote

Strandbergs årsak kan jo også fint være av privat karakter. Det er jo ikke slik at alle arbeidstakere må offentliggjøre årsakene til frafall/sykdom. Det holder normalt å si ifra til arbeidsgiver vil jeg tro. Eventuelt advokat/fagforening.

Så selv om han er uskyldig, så kan det være forskjellige årsaker til at han ikke legger det fram i media.

Uansett: http://www.tv2.no/2014/06...rt/5687911 Strandberg kommer ikke til å spille mer for Rosenborg.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 13:40    Post subject: Reply with quote

Flere burde valgt den taktikken. Få noen andre til å uttale seg nøytralt uten følelser. Den dere peke på naboen greia som foregår nå er ikke produktiv.
Hele klubben virker som en fjortisgjeng. Tiske tiske, viske viske - med mor Tove som holder i ørene. Latterlig!
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Ser ut som Strandberg får det som han ville - blir salg i sommer ja. Billigsalg.... Men for et rykte han får med seg på vegen!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 13:57    Post subject: Reply with quote

Dette kan ikke gjentas for mange ganger - ikke la ledelsen tåkelegge kritikken.
Back to top
Old
Junior

PostPosted: 10.06.2014 14:01    Post subject: Reply with quote

Bra av Kjelsnes dette:

http://www.tv2.no/2014/06...rg/5686581

Får håpe media kan holde det samme fokuset fremover også. Håndteringen står til stryk til alle så nær som Tove Moe Dyrhaug.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 14:21    Post subject: Reply with quote

Sirkus Lerkendal. Med sirkusdirektør/Organisasjonsleder Alstad bak tømmene.
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 14:31    Post subject: Reply with quote

TV2 melder at Strandberg er ferdig i RBK:

http://www.tv2.no/2014/06...rt/5687911
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Strandbergs årsak kan jo også fint være av privat karakter. Det er jo ikke slik at alle arbeidstakere må offentliggjøre årsakene til frafall/sykdom. Det holder normalt å si ifra til arbeidsgiver vil jeg tro. Eventuelt advokat/fagforening.

Så selv om han er uskyldig, så kan det være forskjellige årsaker til at han ikke legger det fram i media.

I Norge har alle ansatte den universelle rettigheten aa sykemelde seg med egenmelding, uten at arbeidsgiver behoever aa vite paa hvilken maate den ansatte er syk. Mental ubalanse (blant annet som skyldes konflikt med arbeidsgiver eller ledelse) er nok mer enn god nok grunn om man er ment aa spille kamp og hvor ens egne daarlige prestasjoner kan oedelegge for hele laget. Saafremt Strandberg gikk ut med dette noen dager i forveien, saa er det vel langt innenfor loven. Og saa maa Hoftun som sportslig leder svare for hvorfor Rosenborg har for faa forsvarsspillere og Koteng og PJH hvorfor det var slikt et behov for aa henge ut Strandberg i media foer og under kampen. Vet de ikke at Arbeidsmiljoeloven ogsaa gjelder i fotballen?

Last edited by nidaros997 on 10.06.2014 14:38; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2014 14:38    Post subject: Reply with quote

Hvis man går til sjefen og begrunner fraværet/egenmeldingen med at han ikke er fornøyd med lønna - så tror jeg ikke det er innafor det som er gyldig grunn til å bruke egenmelding. Eller hva?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Troillanpåtopp
Proff

PostPosted: 10.06.2014 14:42    Post subject: Reply with quote

Forsvinn langt fra Lerkendal og Trøndelag, ditt forbanna egoistiske rasshøl!

Klubben er langt større enn deg, drittunge...

RBK
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 14:44    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan jeg vrir og vender på det kan jeg ikke få dreisen på dette her. Nærmeste alternativ er at Koteng og klubben har rett. At både Perry og Koteng da utrykker en viss ... misnøye med Strandberg er veldig innafor etter min mening. Skulle likt å hørt på Rekdal dersom dette hadde skjedd i Enga ...

Vi har uansett større problemer enn å erstatte Strandberg dersom Mix, Selnæs, Chibbe m.fl. nekter å bli med dette enhjula vinglete kjerrelasset videre.

Helt greit med exit. Får håpe det blir noen exiter utenfor spillegruppa etterhvert også. Tommel'n ned
Back to top
Troillanpåtopp
Proff

PostPosted: 10.06.2014 14:48    Post subject: Reply with quote

Yes!

http://www.nrk.no/sport/s...1.11767471
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 14:51    Post subject: Reply with quote

Hele denne saken gir meg inntrykk av at prosjekt Perry, Wiggen og Hoftun får fortsette. Kanskje med unntak av Wiggen. Når Strandberg, Mix, Chibuike og Selnæs forsvinner i sommer så forsvinner nok de mest misfornøyde spillerene.

Det virker å være altfor mye prestisje i prosjektet til at de er villige til å slippe det nå.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 14:52    Post subject: Reply with quote

Hadde bare RBK hadd økonomi/baller til å la han råtne på reservelaget... Slik oppførsel skal ikke lønne seg.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 14:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hvis man går til sjefen og begrunner fraværet/egenmeldingen med at han ikke er fornøyd med lønna - så tror jeg ikke det er innafor det som er gyldig grunn til å bruke egenmelding. Eller hva?

Det er vel ikke loenna det staar paa her? Han har oensket seg bort siden i fjor sommer visstnok, og har vaert synlig i en spillergruppe som har vist treneren mistillit. En trener som tydeligvis har behov for aa fremstaa med autoritet, og hvor mistillit baade utenfra og innenfra har satt jobben hans i fare. Kall det en personkonflikt, hverken mer eller mindre. I Norge kan man jo ta ut sykemelding, attpaatil legemeldt, om man har vaert dritings paa Stortingets talerstol eller foeler kjaerlighetssorg. En arbeidskonflikt er i saa maate en helt legitim fravaersgrunn. Men naar treneren er uenig i at familiaere aarsaker samt en konflikt mellom klubb og spiller er god nok fravaersgrunn, da er det "streik", og den ansatte som oensket aa ta det internt henges ut i offentligheten.

I en klubb hvor spillere faar akutt krampe i begge beina samtidig, og legeattest paa at dette skjedde, saa burde man kanskje vaere litt mer raus naar det kommer til hvilke sykdommer eller personlige problemer som er legitime aarsaker til fravaer?

Kontakt via sms, konflikt, mediastyr og sykemelding har vel ogsaa skjedd foer i Rosenborg. Man burde kanskje vaere litt mer varsom synes jeg, og synes Koteng og Hansen burde roe seg ned litt.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 14:56    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
Hadde bare RBK hadd økonomi/baller til å la han råtne på reservelaget... Slik oppførsel skal ikke lønne seg.

Han råtner nok utenfor reservelaget til og med vil jeg anta. Kvalikkamper til europacup vil også måtte gå uten Strandberg - og sannsynligvis uten dekning på stopperplass.

Men vi hadde vel ikke ambisjoner om å kvalifisere oss til høstlig europaturnè allikevel, hadde vi det?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 15:03    Post subject: Reply with quote

Synd på både spiller og klubben, og med klubben tenkte jeg på de på trenersiden, Sd ogellers andre framtredende folk. Kan ikke tenke meg i mine villeste fantasier at dette bare er Strandbergs feil!

Og det kar vist seg lenge i RBK nå, at jo flere kokker jo mere søl. Og det har jo ikke akkurat vært mangel på søl i de siste par-tre åra. Trodde aldri en mønsterbedrift som RBK skulle havne i slik skit. Og dette er som nevnt tidligere, helt sikkert ikke siste gang vi får saker avarvorlige karakterer på bordet.

Hørte Koteng snakke så fint om "toppidrettsutøvere" i går, men det bør vel også gjelde både styret og de med de tre, fire viktigste jobbene?

Ellers tjener Hoftun, med bonuser mye nærmere fem en 1.7 mil. i året som SD i klubben. Eller bare prøve å komme med dokumentasjon som motbeviser dette.

Kjempesynd jeg har surra bort linken til der jeg leste at summen var nær fem mil. Men skal finne den igjen. Det var på en annen pc, så jeg leter og det skal jeg gjøre til jeg finner den igjen.
Smile
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 10.06.2014 15:04    Post subject: Reply with quote

Kalle_Løken wrote:
Oddsking wrote:
Egoister kan pakke sekken sin å reise!

Ironien her er jo at det er nettopp det han ønsker. Uansett hva Rosenborg gjør, ender klubben opp som taper i denne saken. Strandberg på sin side får det akkurat som han vil.

Å miste strandberg er ikke i mine øyne noe tap, han er ikke akkurat no stor spiller! Utvilsomt ikke den som er vanskeligst å erstatte.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 15:08    Post subject: Reply with quote

stenex wrote:

Men vi hadde vel ikke ambisjoner om å kvalifisere oss til høstlig europaturnè allikevel, hadde vi det?

Det er ikke sånn lenger at man bare kan kvalifisere seg til europaliga. Det er ikke noe vi skal tenke på. Fotballen har forandret seg. Selv topplagene rundt omkring i verden ville fått det tøft i europaliga kvalikk, for nivået er så jevnt nå. Selv om vi kanskje har bedre spillere på papiret enn mange andre lag og mye bedre økonomi, så er det ikke dermed sagt at vi er bedre. Moderne fotball er brutalt. Dette har jo Perry demonstrert mange ganger.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 15:09    Post subject: Reply with quote

I all verden. Strandberg har da virkelig stått fram på banen i år - en av få som utgjør en forskjell på banen.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 15:15    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:

Kjempesynd jeg har surra bort linken til der jeg leste at summen var nær fem mil. Men skal finne den igjen. Det var på en annen pc, så jeg leter og det skal jeg gjøre til jeg finner den igjen.
Smile

Skattetallene er ikke enige. Hoftun tjener ikke så mye, og han har neppe noe særlig i store bonuser. En månedslønn ved seriemedalje, kanskje to ved seriegull.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 15:17    Post subject: Reply with quote

Oddsking wrote:

Å miste strandberg er ikke i mine øyne noe tap, han er ikke akkurat no stor spiller! Utvilsomt ikke den som er vanskeligst å erstatte.

I mine øyne hadde Strandberg totalt dominert i Tippeligaen med en bedre trener, fra Fannrem med etternavn som begynner på egg, ved roret.

Tror ikke gutten er motivert til å gi 100% lenger og føler han stagnerer under Perry, som er grunnen til showet vi har blitt servert de siste par dagene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 133, 134, 135  Next
Page 76 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb