View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 07.06.2014 16:57 Post subject: |
|
|
Hvem er det egentlig som trener Stjørdals-Blink? Har prøvd å finne svar på nettet uten hell. De har ihvertfall 9 seiere på 9 kamper og 34-1 i målforskjell. Kanskje vi skal få tak i treneren deres  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.06.2014 17:01 Post subject: |
|
|
Roar Vikvang |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.06.2014 17:05 Post subject: |
|
|
Kjenner vi en trener på hæsj'n de kan ta i bytte mon tro? |
|
Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 08.06.2014 01:23 Post subject: |
|
|
Har hørt rykter om at styret er svært splittet ang Perry, med Koteng i forsvarer rollen. Nordhammer ønsker Perry bort (i solnedgangen med hesten). Sollied er klar kandidat som ny trener og er positiv. Håper bare at dette stemmer og i så fall: Koteng kom deg unna hele klubben min!!!! NB: Sett Hoftun i sulkyen.
Last edited by Jon Helt on 08.06.2014 09:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.06.2014 02:38 Post subject: |
|
|
Nordhammer for president! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 08.06.2014 11:27 Post subject: |
|
|
Så Sollied er i Trondheim nå? |
|
Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 08.06.2014 11:58 Post subject: |
|
|
Jakob wrote: | Så Sollied er i Trondheim nå? |
Det tviler jeg egentlig på. Da tror jeg det hadde haglet med meldinger på forumet. Vil vel være rart å få han hit nå? Da er det vel bedre å møtes i en annen by enn TrHeim? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.06.2014 12:21 Post subject: |
|
|
Enig med Jon Helt, hadde Sollied vist seg i Nidaros nå i pinsa, ville vi for lengst visst det. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 08.06.2014 12:41 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok grunnen til at Perry sitter ennå, er at klubben vil "kjøpe" seg litt tid.
Jeg har også hørt at Sollied er observert på Værnes, så det kan ligge noe i ryktene.
Men uansett, kommer det en ny trener inn, så mener jeg han skal få sjansen til å velge sitt eget trenerteam.
Bla Jamtfall har sittet lenge som keepertrener og alle har vel lagt merke til at nye keepere som har kommet inn har blitt en god del dårligere.
Ser flere har skrevet at det må tenkes nytt, men i samme bane som Eggen´s storhetstid.
Det skal spilles underholdende fotball, med de riktige spillertypene i de rette rollene og en ledelse som vet at fotballen er rund.
Når man ser feks B/Glimt og Stabæk er flinke til å finne de riktige spillertypene, til system, med en brøkdel av budsjettet til RBK, så er det skremmende.
Virker som de med mindre penger å bruke, bruker mye lengre tid og kvalitet i søket etter spillere, enn hva Hoftun har gjort.
Han har aldri verden brukt lengre tid enn en fuktig kveld i La Manga med Perry etter spillere. (Gamsten).
En ny trener bør han en bra CV, ha ett bra nettverk og burde selv stå for værtfall kjøp av nye spillere. Men det bør uansett være en som kan ta seg av kontrakten og salg. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 08.06.2014 13:04 Post subject: |
|
|
Er trond sollied sett i Trondheim/værnes? eller bare noen som har funnet opp det?  |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.06.2014 13:10 Post subject: |
|
|
Siden det må spørres hele tiden, så synes jeg det er svar nok ang de ryktene... |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.06.2014 13:36 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Er trond sollied sett i Trondheim/værnes? eller bare noen som har funnet opp det?  |
Da hadde det nesten garantert lekka ut, tror jeg. Så mange desillusjonerte RBK-fans som det fins rundt om akkurat nå, tror jeg ikke Sollied kunne forholdt seg inkognito særlig lenge i Nidaros... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Keyser Soze Senior
|
Posted: 08.06.2014 16:12 Post subject: |
|
|
Har Trond Sollied så mye å vise til egentlig på CV'en sin?
Det eneste jeg har hørt om han de siste 7-8 årene, er at han har fått fyken i tur og orden. Han har syv klubber siden 2005. Vanskelig å tro at alle disse sparkingene skyldes idioter i diverse styrer rundt om kring, og ikke at hans evner/manglende evner som trener.
"Just saying" - hvor lenge kan man leve på sin gamle suksess.
Har dessverre ingen gode treneralternativer på blokka selv
Mini som SD er mitt førstevalg _________________ «Komplett leksikon, i utmerket stand gis bort, da behovet for det, ikke lenger er til stede, da kjerringa veit, og kan alt....» |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.06.2014 16:19 Post subject: |
|
|
Mini, faktisk. Hvis du er opptatt av CV - hvordan ser hans ut? Ti år med pisspreik og en gjennomført våsete rolle i TV2-sirkuset? Den dagen han blir SD, gir jeg offisielt opp klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 08.06.2014 16:27 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Hvem er det egentlig som trener Stjørdals-Blink? Har prøvd å finne svar på nettet uten hell. De har ihvertfall 9 seiere på 9 kamper og 34-1 i målforskjell. Kanskje vi skal få tak i treneren deres  |
9 av 9 seire og 50-2 (+48 ) i målforskjell  |
|
Back to top |
|
 |
Keyser Soze Senior
|
Posted: 08.06.2014 19:17 Post subject: |
|
|
regnet med at Mini kom til å gi noen reaksjoner
Men hva vet vi egentlig om Trond Sollied sine egenskaper som trener? _________________ «Komplett leksikon, i utmerket stand gis bort, da behovet for det, ikke lenger er til stede, da kjerringa veit, og kan alt....» |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.06.2014 19:24 Post subject: |
|
|
Vi vet at han har fått æren for å å "lært opp" Belgia i klassiske NAE-bevegelser i 4-3-3 som har gitt Belgia som land flott fotball og god utvikling.
vi vet at han i "alle år" har levert over 2 poeng i snitt i utlandet, at han har toppet over 2.6 poeng i snitt og at han leverer suksess.
Vi vet også at han har hatt noen turbulente år karrieremessig og at man med Sollied sannsynligvis må ha takhøyde i klubben.
Beste alternativet med norsk pass sett bortifra NAE selv. Spm er om han er motivert for å løfte RBK igjen eller ser på en eventuell jobb som kun en jobb.
Sett at rykte om "Sollied observert på Værnes" har gått siste døgnet. Tviler på sannheten, men jeg håper det virkelig. Ut med Hoftun, Perry, Wiggen og Alstad. Inn med Sollied støttet av Torbjørnsen + en speider til.
Så får man se på organisasjonsstrukturen etter endt sesong, da tenker jeg på om man fortsetter med Manager-rolle for treneren eller fortsetter med SD-stillingen. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 09.06.2014 00:14 Post subject: |
|
|
Liker den tanken.
Ut med Hansen og Hoftun, og inn med Sollied som manager
Ut med Wiggen, inn med ny assistent.
Da har vi noen millioner til gode i budsjettet som kam brukes på en speider nr 2. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 09.06.2014 01:34 Post subject: |
|
|
Jeg fortstår ikke hvorfor enkelte ønsker å ansette en manager, og vrake modellen med SD og hovedtrener.
Laget vårt sliter fælt. En eventuell ny trener (eller manager eller hva man nå måtte kalle vedkommende) må fokusere 100 % på det som skjer på treningsfeltet og i kampene. Ikke andre arbeidsoppgaver som f.eks. overgangsvinduet og å stake ut en ny kurs for klubben.
Modellen med sportsdirektør og trener er "normalen". Få klubber i dagens fotball har vel fortsatt en tradisjonell manager. Vi må ikke se oss blinde på Hoftuns jobb i rollen som SD. Økonomi burde ikke være et tema - har vi ikke råd til å drifte en ordentlig sportslig avdeling får vi begynne med ludo eller barbiedukker isteden. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.06.2014 09:27 Post subject: |
|
|
sveininge wrote: | Jeg fortstår ikke hvorfor enkelte ønsker å ansette en manager, og vrake modellen med SD og hovedtrener. |
Nedbemanning og påfølgende omorganisering en stund etterpå er vel den beste måten å gi Hoftun sparken og erstattet på med arbeidsmiljøloven i hånd. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 09.06.2014 10:03 Post subject: |
|
|
Sollied er best på feltet. Har ikke tro på suksess ved at han skal innta managerrollen og "wheel and deal" fra kontorstolen.
Som sveininge har påpekt tidligere, manageren er en dinosaur og den type stilling har ødelagt mange gode trenere. Et eksempel er David O'Leary - god på feltet og med et et relativt lite budsjett og uten de store profiler tok Leeds til semifinalen i UEFA cupen og var vel serieleder i Premier League fram til mars 2000 før de endte på 3.plass. Året etter var han mer opptatt av å sitte på kontoret og kjøpe og selge, dermed brukte han mye mindre tid på feltet - resten er historie som en sier.
Jeg går ut i fra at Hoftun er i en "ledende posisjon" i selskapet. Dvs. større ansvar en en vanlig medarbeider, antageligvis med en høyere fastlønn og dermed ikke kompensert med overtid (dette er normalt for daglige ledere, avdelings ledere eller andre leder posisjoner i selskapet) da er terskelen for avskjedigelse lavere.
Videre tror jeg ikke Hoftun hadde nølt med å gått hvis styret hadde sagt at han ikke lengre var ønsket. En eventuell kompensasjon hadde ikke blitt i nærheten av hva man betaler trenere ved opphørt arbeidsforhold. |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 09.06.2014 10:46 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: |
Et eksempel er David O'Leary - god på feltet og med et et relativt lite budsjett og uten de store profiler tok Leeds til semifinalen i UEFA cupen og var vel serieleder i Premier League fram til mars 2000 før de endte på 3.plass. Året etter var han mer opptatt av å sitte på kontoret og kjøpe og selge, dermed brukte han mye mindre tid på feltet - resten er historie som en sier.
. |
Nå var det semifinalen i Mesterligaen, og uten profiler stemmer heller ikke helt. Leeds svidde av godt over en milliard på spillere som Rio Ferdinand, Olivier Dacourt, Robbie Keane, Mark Viduka, osv.
Samme år som dem nådde semifinalen ble klubben bare nummer fire i PL, og falt derfor utenfor CL påfølgende år. Da raste korthuset raskt sammen.
Se på OGS, han klarte jo å holde en managerrolle i Lolde helt greit.
Finner man riktig person er det nok ikke noen problemer med å klare dette også i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 09.06.2014 11:00 Post subject: |
|
|
Nei, det var året etterpå.
Året før var det tredjeplass og UEFA Cup semifinale mot Galatasaray og da var vel den dyreste spilleren som var kjøpt inn Michael Bridges.
Du prater om 00/01 sesong som ikke var på langt nær like imponerende som 99/00. Ja, semifinalen i CL var vel og flott, men de summene de svidde av for å "bare" klare en femteplass var mildt sagt skuffende og mye verre enn året før mtp. ressursene som ble brukt.
99/00 - netto spiller kjøp £5,24.mill
00/01 - netto spiller kjøp £30,75.mil |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 09.06.2014 11:21 Post subject: |
|
|
Stemmer. Begynner å bli lenge siden, og hjernen spilte meg et puss.
 |
|
Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 09.06.2014 11:23 Post subject: |
|
|
Huff. Er mer spent på hvem som tar over skuta, enn hvordan de to neste kampene ender. For trenerskifte blir det. Dette rykte om at Sollied er observert på Værnes, kan vi ikke fått nøstet det opp så fort som faan. Er det hold i det? Mister snart nattesøvnen...! Er det sannsynlig at han er i tilfelle "førstekandidaten" til dagen styre? Er usikker på det også jeg....
 |
|
Back to top |
|
 |
|