View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 06.06.2014 21:55 Post subject: |
|
|
 _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 06.06.2014 22:10 Post subject: |
|
|
Tænkte å komme med en vittig kommentar til det bildet der, Men det ble bare heeeelt feil  _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.06.2014 22:16 Post subject: |
|
|
No må vi komme oss opp på hæst'n igjæn, kara!
Verre var det ikke!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2014 22:19 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Man kan vel anta at etternavnet Hoftun kommer fra tunet det ble ridd rundt på også? |
Hof-tun.
Hof er en gammel variant av hov, som jo er foten til en hest. Hestfot altså, noe som tilveksling ligner på en Hoftunsk variant av den mer ønskede go'foten. Tun er et gammelt germansk ord for landsby/tettsted (town, tuin) - og kan overføres til Rosenborg eller Trondheim. |
|
Back to top |
|
 |
nilsen09 Junior
|
Posted: 06.06.2014 22:27 Post subject: |
|
|
leste nettopp intervju med Deila i forbindelse med ansettelsen i Celtic.
http://www.bbc.com/sport/...l/27706756
Klare tanker og ideer, og ganske nedslående å lese når en samtidig vet hva som fortsatt har tillit i Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 06.06.2014 22:37 Post subject: |
|
|
Var nettopp ute i hagen. Det var det mye knott. Irriterende knott. Hoftun-knott, Perry-knott og (ikke minst) hesteknott.
Min tro om sånn gass-apparatur som sender ut CO2 og suger til seg knott og mygg kan få fanget Heste-herrene? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.06.2014 22:50 Post subject: |
|
|
Er det mulig? Makan til dårlig og repeterende nivå på humoren her inne nå. RbkWeb- humoren harmonerer seg med nivået ute på gressmatta. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 06.06.2014 22:53 Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.06.2014 23:02 Post subject: |
|
|
Haha!!!  |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 06.06.2014 23:17 Post subject: |
|
|
Har du sett på faen! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.06.2014 23:26 Post subject: |
|
|
Kjetil Kroksæter @crooks9 6 t
@lasseHD @KS84 @ChrStendal @adresseavisen Håper vi har tilfredsstillende svar i morgendagens avis. Vi ønsker selvfølgelig grundig opprydding
Kjenner jeg gleder meg. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.06.2014 23:39 Post subject: |
|
|
Hahahahah,beste videon jeg har sett på lenge  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.06.2014 23:48 Post subject: |
|
|
Flott at det kommer noe kritisk fra Adressa, men likevel merkelig av Kroksæter å skrive "vi ønsker selvfølgelig grundig opprydding". Agendajournalistikk er kanskje ikke det mest høyverdige. God agenda, men likevel.
For øvrig mye morsomt oppover her.  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.06.2014 00:26 Post subject: |
|
|
Kjetil Krosæter skriver:
Rosenborg har mistet den vinnerkulturen som gjennomsyret klubben. For å gjenskape den kreves det mer enn et trenerskifte.
Om vi skulle driste oss til å gi et råd til styret i Rosenborg Ballklub: Ta dere god tid og gjør en grundig jobb denne gangen. RBKs dårlige resultater handler om mye mer enn Per Joar Hansen.
Og et råd til alle de utålmodige supportere og tilhengere av Trøndelags fotballstolthet: Vis tålmod og respekt for at det ikke finnes snarveier og lettvinte løsninger for å få klubben tilbake på vinnersporet.
Det vi er vitne til nå, er et spill med dårlig skjulte kort. Treneren sitter på oppsigelse. Styret er presset fra alle kanter. De må vinne tid og sender ut villedende røyksignaler.
Kanskje vil de gi sportslig avdeling en siste sjanse? Dagens situasjon i Rosenborg har mange andre klubber vært gjennom. Jeg antar at den ikke er ulik den Manchester United gjennomgikk i vinter. Når trenerne mister garderoben, tvilen melder seg hos administrasjonen og styre, og supporterne vender klubben ryggen, finnes det som oftest bare en utgang.
Styret må stille seg følgende spørsmål:
1: Er dagens trenere de rette til å snu utviklingen og forbedre prestasjonskulturen?
2: Kan treneren gjenvinne tilliten i spillergruppen?
Hvis svaret er nei på et av spørsmålene, gir utgangen seg selv. Å avsette en trener har økonomisk konsekvenser og utløser den krevende oppgaven med å finne kvalifiserte ledere.
Det har liten hensikt å kvitte seg med en trener hvis man ikke finner en bedre erstatter. Det bør Rosenborg kunne alt om etter de mange mislykkede trenervalgene i post Eggen-æraen.
Evalueringen må også handle om resten av den sportslige ledelsen. Erik Hoftun står ansvarlig for klubbens sportslig utvikling. Resultatene har, med noen unntak, vært lite tilfredsstillende i hans tid som sportslig leder. Hoftun har fått mye tyn for spillerkjøpene sine.
Jeg er mer opptatt av at det er umulig å se noen rød tråd i Hoftuns sportslig ledelse. Klubben har vinglet i alle retninger når det gjelder trenervalg og fotballfilosofi. Hoftun har stått bak alle, kanskje med unntak av han som skapte eventyret i Rosenborg. Det virker som hele klubben motarbeidet Nils Arne Eggen i hans vikarperiode i 2010.
Treningskulturen er et tema for seg selv. I RBK stoler man tilsynelatende blindt på den fysiske treneren og hans dokumentasjon. Når Rosenborg nærmest blir løpft i senk av Ranheim, og tre RBK-spillere ligger nede med krampe, er det på tide å rope varsku. Rope varsku gjør faktisk spillerne som har klaget over lav intensitet på trening. Pulsklokkestyringen kan ha negative sider. Skal man tåle høy intensitet, må man trene mye. Det gjør ikke Rosenborg.
Da Rosenborg spilte i mesterligaen presterte de i vektklasse langt over sine økonomiske forutsetningen. Nå underpresterer de kraftig i en dårlig liga. Det fallet er enormt høyt. Hvis vi skal beskrive forskjellen i ett ord, så er det vinnerkultur. Den sterke vinnerkulturen som preget klubben er forvitret.
Når spillerne klager over at treneren ikke klarer den grunnleggende oppgaven å gjennomføre gode treninger, og styret utrykket tillit til treneren, er det noe som skurrer.
Det vitner ikke om jakt på vinnterkultur... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.06.2014 00:40 Post subject: |
|
|
Kroken er i støtet.
Om "vis tålmod og respekt for at det ikke finnes snarveier og lettvinte løsninger for å få klubben tilbake på vinnersporet" sikter til oss, så er det ingen som har vært mer opptatt av ordentlige prosesser enn nettopp vi. Det er der problemet har ligget. Heldigvis tyder nå alt på at klubben jobber i det skjulte. Det har jeg selv fått nyss om også.
Takk, RÃ¥nny. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 07.06.2014 00:54 Post subject: |
|
|
Med både trene og SD? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.06.2014 00:55 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis noen andre enn Fagermo. Forhåpentligvis også noen andre enn By Rise, Ulseth, Henriksen, osv... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.06.2014 01:01 Post subject: |
|
|
Huber wrote: | Med både trene og SD? |
Bare hørt trener, men det betyr ikke at det ikke jobbes med flere ting.
Jeg føler meg uansett ikke bombesikker før han kommer ridende inn portene på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.06.2014 01:04 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg føler meg uansett ikke bombesikker før han kommer ridende inn portene på Lerkendal. |
...og Sollied, han storma fre-em... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.06.2014 04:23 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke om det er fordi jeg er overtrøtt men jeg ler enda av den filmen. Beskriver egentlig det firkløvrets gjerning i denne klubben så langt:P _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 07.06.2014 14:05 Post subject: |
|
|
En kort oppsummering fra dagens "oppvasksmøte". Skal forandre på hvordan de trener i dag. Det skal være mer spill, med mer trøkk og mer intensivt. Kommet fram til at selve løpeformen er det ikke noe i veien med, men det er verre når det kommer til løping med dueller, vendinger osv(altså en fotballkamp). Medisinen mot dette blir da enda mere intensiv fotballspill med 4mot4, 7mot7 og 8mot8. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.06.2014 14:15 Post subject: |
|
|
attach wrote: | "vis tålmod og respekt for at det ikke finnes snarveier og lettvinte løsninger for å få klubben tilbake på vinnersporet" sikter til oss (...) |
Dette er nok siktet på Brakka. Herifra har det hele tiden vært klart at skal man bli dyktige må det en real opprydding til i sportslig ledelse. |
|
Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 07.06.2014 15:46 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Huber wrote: | Med både trene og SD? |
Bare hørt trener, men det betyr ikke at det ikke jobbes med flere ting.
| Det var godt humør mellom styreleder og sportslig leder på dagens trening, i alle fall. _________________ Push it to the limit |
|
Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 08.06.2014 02:19 Post subject: |
|
|
Har forresten hørt via noen.. at Perry hadde mistet garderoben da U 21 vant den avgjørende kamprn. Det var Skullerud som samlet troppene og fikk Perry til å la spilleren garantere seier uten hans system... Dersom dette stemmer spør jeg Koteng: Hvilken forundersøkelse gjorde styret i klubben? Ikke for at jeg mistenker de for å ta grundig sjekk på hva som ansettes... Koteng: Fortsett med eiendom, men ikke ødelegg laget mitt!!! Forsvinn!!
Last edited by Jon Helt on 08.06.2014 09:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 08.06.2014 08:55 Post subject: |
|
|
Per Joar har innrømt at han ikke har gjort en god nok jobb på følgende punkter: laguttak, treningene og at han ikke har fått ut potensialet i spillergruppa.
hvordan kan styret rettferdiggjøre at PJH skal få fortsette? |
|
Back to top |
|
 |
|