| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 25.05.2014 15:23 Post subject: |
|
|
Hvor bredt da kanskje  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 25.05.2014 15:23 Post subject: |
|
|
| Av personlig erfaring tør jeg påstå at å løpe 14-15 km i konstant hastighet rett frem er mye mindre tærende enn å løpe 14-15 km i korte intervaller med mye hastighet- og retningsendring. I tillegg så er det jo nettopp dette med at fotballspillere gjerne skal prestere året rundt, mens en del andre toppidretter sikter seg inn på noen få ganger i året de må være i "toppform", da har man lov til å "overtrene", slikt går ikke i fotballen. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 25.05.2014 15:43 Post subject: |
|
|
| Du trenger ikke se lenger enn i går, når Ronaldo dro av seg skjorta, for å skjønne at "litt over snittet mosjonist" faller på sin egen urimelighet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.05.2014 16:06 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | På under 2 år så har han spilt 66 kamper, og vil nærme seg 80 kamper når han har vært her i 2 år. |
Les innlegget igjen. Virker som om han konstant spiller på 80-90 %, og står over for mye treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 25.05.2014 18:15 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | | Du trenger ikke se lenger enn i går, når Ronaldo dro av seg skjorta, for å skjønne at "litt over snittet mosjonist" faller på sin egen urimelighet. |
Musklene skal vises på personer som får bot om de har over 4% i kroppsfett.. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 26.05.2014 08:06 Post subject: |
|
|
@attach
Jo lengden har alt å si.
Maraton - Toppidrettsutøver
5000 meter - Mosjonist
100 meter - Sofa gris |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 26.05.2014 08:52 Post subject: |
|
|
| Hvis du har mindre enn 4% kroppsfett, da er du et stykke forbi mosjonist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.05.2014 08:57 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | | Du trenger ikke se lenger enn i går, når Ronaldo dro av seg skjorta, for å skjønne at "litt over snittet mosjonist" faller på sin egen urimelighet. |
Ronaldo er et unikum. Tror ikke det finnes en fotballspiller i verden som trener/har trent like mye som han gjør.
Legg til at han har en fysikk i utgangspunktet som er relativ skral så forstår man hvor mye arbeid han har lagt ned.
man skulle kanskje fort tro at Ronaldo var en lat primadonna som kun er en individualist, men helt siden barnsben har han jobbet steinhardt for å bli den han er i dag, uten tvil verdens beste og mest komplette fotballspiller.
Joda, mange vil si at Zlatan eller Messi er det, men for meg så er Ronaldo den uten tvil største, nettopp pga hvor komplett han er. Hadde nok uten problemer kunne spilt hvor som heldst på banen med litt trening. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2014 19:00 Post subject: |
|
|
| Snakket så vidt med Høgmo før kampen i Drammen. Han nevnte uoppfordret at det er veldig jevnt mellom Reggie boy og Hovland, og at førstnevnte ble vraket fra den opprinnelige troppen fordi han har slitt med hælen i vår. |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 27.05.2014 16:03 Post subject: |
|
|
| Fair enough, egentlig bare bra at Reggie får seg litt hvile. |
|
| Back to top |
|
 |
Rattiti Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 08.08.2014 16:14 Post subject: |
|
|
| Bra vi har god dekning av kvalitetsforsvarspillere da >_> |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.08.2014 16:21 Post subject: |
|
|
Hmmm...
Satt å tenkte litt på denne problemstillinga.
Rønning er aaalt for treig til å spille stopper, og med Skjelviks gode utvikling på kant vil vi ventlig dyrke dette?
Hvilke alternativer sitter vi igjen med?
Steiring, er vell en smule ung enda, men lovende.
Kunne det vært en mulighet å omskolere Søder?
+ han er så lite målfarlig at han kommer til å score lite selvmål
+ han er ok i luftrommet
+ han er raskere en rønning
- han må trene på posisjonering og takling (timing)
Hva med å omskolere Gamst?
+ God til å lese spillet, sikkert lett å lære seg posisjonering
+ Ok i luftrommet
+ nepe dårligere en søder til å takle
+ vi sparer penger å får brukten en dyr spiller
- aldri tidligere spilt stopper
ok ok så er jeg litt på bærtur, men alternativet som er realistisk er å trekke dorsin inn og trekke skjelvik ned. Men om det betyr at Gamst er venstrekant er det verd det???
Riski kan spille venstrekant, men tørr vi satse på Sørloth på topp?
Regner med at Søder ikke regnes som god nok til å starte med mindre det er prekært uansett. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2014 19:10 Post subject: |
|
|
| Med skadeproblemer på Reginiussen så bør vi faktisk hente inn en stopper, risikoen for at vi ender opp med å bruke Skjelvik-Rønning i flere kamper blir for stor. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2014 19:20 Post subject: |
|
|
Når slike ting først skal dukke opp er det i grunn greit at det skjer nå. Vi er ute av alle kampen i alle mesterskap, og er langt unna noen fare for nedrykkskamp, og resten av sesongen går bare på å lære å spille fotball igjen. Selvfølgelig er det uansett synd at vår beste stopper er ute. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.08.2014 19:30 Post subject: |
|
|
| Mulig han har fått den hyllesten han fortjener i kamptråden, men den spurten han dro til i andreomgang hvor han passerte den Karabükspor-spilleren for å sentre tilbake til Lund Hansen – det var fantastisk. Folk lo like mye med som de aplauderte avvergelsen på tribunen. |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 08.08.2014 20:58 Post subject: |
|
|
Jøss, var det Tore? Impregnert! Streamen var litt uklar, så jeg trodde det var Skjelvik. Det var løpet sitt det.  _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 08.08.2014 21:21 Post subject: |
|
|
Tore hadde slitt med og spille i en bedre liga med flere kamper om han ikke tåler tippeligaen  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.08.2014 21:54 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Hmmm...
Satt å tenkte litt på denne problemstillinga.
(...)
Hva med å omskolere Gamst?
+ Ok i luftrommet
(...) |
Unnskyld at jeg sier det, men dette må da være den aller dårligste idéen jeg noensinne har hørt i fotballkontekst, faktisk. Jeg tror faktisk Gamst er den spilleren i RBK-stallen som hadde gjort seg aller dårligst som midtstopper, på fotofinish foran Tobias Mikkelsen, og milevis foran alle andre.
Jeg hadde foretrukket Daniel Örlund som midtstopperprosjekt foran Gamst, faktisk. Sånn helt seriøst. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.08.2014 22:51 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Tore hadde slitt med og spille i en bedre liga med flere kamper om han ikke tåler tippeligaen  |
Nå har faktisk Tore vært skadet en stund, og spilt med smerter. Det er derfor han tar en pause, ikke fordi han ikke takler å spille kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2014 23:58 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Hva med å omskolere Gamst?
+ Ok i luftrommet
| ¨
HAHAHAHAHAHAHAHA. Du finner 4 +er og ETT(!) minus, med Morten Gamst Pedersen som stopper. Blitt mye konjakk? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.08.2014 01:14 Post subject: |
|
|
Ingen som forsto ironien basert på vår elendige situasjon der vi omskolerer en spiller til ditt og en annen til datt :p
Jeg må skrive tydeligere tror jeg ^^
Edit: men ja knerten_10, mulig det skyldes et par cognac for mye :p _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.08.2014 03:25 Post subject: |
|
|
Vi har prøvd offensive spillere i backrekka før. Iversen, som på papiret passer rundt regna 1876 ganger bedre enn Gamst i midtforsvaret, fungerte dårlig som stopper (det ble prøvd i en treningskamp om jeg husker rett), noe han også innrømte selv.
Gamst som stopper er intet alternativ. Om mulig enda dårlige4re enn Mikkelsen som back. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.08.2014 08:27 Post subject: |
|
|
moomoo: godt å høre  _________________ Sitat slutt. |
|