English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var Banens Beste?
A. Lund Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
J. Svensson
1%
 1%  [ 2 ]
S. Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
T. Reginiussen
9%
 9%  [ 12 ]
M. Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
M. Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
D. Berntsen
1%
 1%  [ 2 ]
R. Riski
77%
 77%  [ 100 ]
T. Mikkelsen
3%
 3%  [ 5 ]
A. Søderlund
1%
 1%  [ 2 ]
M. Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 129

Author Message
Thulian
Veteran

PostPosted: 14.05.2014 21:40    Post subject: Reply with quote

Husker gamle klokkesvingen med gress, hjemmebrent på essensflasker gjemt unna, og massevis av folk.
Det var morsomt det.
Men jeg tror nok at for de av oss som ikke må jobbe (har selv klart å krangle til meg 10-18 jobbing selv om jeg egentlig går kveldsskift:P) så blir det en behagelig maikveld på et nærmest fullsatt Lerkendal, fantastisk liv å røre og så spørs d da om laget kan leve opp til forventninger og entusiasme fra tribunen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 14.05.2014 21:53    Post subject: Reply with quote

Jepp, dette blir årsbeste av Rosenborg hittil. Fire mål og fullt hus RBK

Ikke Per Joars fortjeneste, men nivåforskjellen på spillerne.

(Har en liten en som teller ned til sin første 16. maikamp og er veldig opprømt. Derfor er det kanskje ett hakk større optimisme enn ved tidligere kamper.)
Jakob
Veteran

PostPosted: 14.05.2014 22:10    Post subject: Reply with quote

Tror det blir mange mål fra begge sider. Kan ikke si at jeg er sikker på Rosenborg seier.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran

PostPosted: 14.05.2014 22:15    Post subject: Reply with quote

Hva med en liten bong med forsprang til Stabæk(RBK-seier) og seier til LSK og Ålesund?
Ok inngang til nasjonaldagen.
Hadde håpa på Sogndal også,men får nøye seg med 2 av 3 godsaker.
TomasH
Proff

PostPosted: 14.05.2014 23:03    Post subject: Rbk - Stabæk Reply with quote

Selv om jeg er drittlei Perry, gleder jeg meg som en unge til kamp fredag. Håper at Strandbergs vinnervilje smitter, og at vi går for neste mål når vi leder 1 og 2-0.
Ønsker meg dette laget:

Lunna
Svensson - Stranberg - Reg. - Dorsin
Mike - Riski- Gamst
Chibbe - Søderlund - Helland

Ville gjerne hatt på Bille også. Flott innsats og guts på han, men ballen sitter ikke i nota fra den mannen

Tipper 4-1
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 14.05.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å legge seg bakpå mot Stabæk uansett hvor mye vi leder, kanskje enda viktigere hvis vi får ledelse. Konsekvensen kan være at vi scorer på oss selvtillit, men det er ikke sikkert i Perrys planer.

Ska akseptere at vi ikke kaster alle i angrep om vi leder 1-0 rett før slutt dog.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.05.2014 08:52    Post subject: Reply with quote

Rosenborg Ballklub
Quote:
Vi nærmer oss 18 000 solgte billetter, men det er fremdeles mange plasser igjen. Men kjapp deg. I morra kveld blir det fest! #rosenborg

Må da ligge meget godt an i forhold til tidligere år? Blir det fullt? Smile
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 11:30    Post subject: Reply with quote

I fjor kom det 19000 mot Sarpsborg. Året før 20500 mot Hønefoss. Tipper 19750 i år, som er median av de to foregående årene:)
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.05.2014 11:35    Post subject: Reply with quote

Jørgen Stenseth skrev "nesten 16.000 solgte" klokken 10 på morgenen 15.05 i fjor. Da endte vi like over 19.

Så at det er solgt ca. 2 tusen flere billetter til samme tidspunkt i år er veldig positivt! Smile
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 12:20    Post subject: Reply with quote

Alt av billig billetter er utsolgt, med mindre du vil sitte alene. Tror nok salgstakten går ned, nå som man må brenne tusenlappen for å ta med poden på kamp.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 12:25    Post subject: Reply with quote

De billigste gikk nok først i fjor også, så vi ligger jo uansett bedre an. Tipper det bikker 20000.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2014 12:28    Post subject: Reply with quote

1692 ledige billetter på feltene nå. Det er inkludert bortefeltet.

Ellers som Miami sier.
Stenseth skrev "passert 14 000, samme som i fjor" 14. mai kl 12 i fjor.
15. mai kl 10, ble "nærmer oss 16 000" uttalt. Som også var det samme som i 2012.

Når det er sagt, så hadde man også passert 14 000 solgte 8 dager før kampen mot Godset i fjor. Og da også endte man på 19 000.

14. mai 2012: 14 000
14. mai 2013: passert 14 000
14. mai 2014: over 16 000

15. mai 2012: 16 000
15. mai 2013: nesten 16 000
15. mai 2014: nesten 18 000

Fasit
2012: 20 572
2013: 19 015
2014: ???
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2014 12:28    Post subject: Reply with quote

Orker ikke sjekke, men hvordan ligger det an på Kjernen-tribunen? Please si at det er utsolgt, sånn at jeg slipper å drasse med meg unger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
media
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 12:34    Post subject: Reply with quote

Så spiller vel Småbispan i pausen i år som i fjor. En høyst vellykket og solid tradisjon som i alle fall garanterer for innslag av bra spill på hjemmebane Smile
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2014 12:35    Post subject: Reply with quote

Hedon: Utsolgt er det i alle fall ikke. Da det fremdeles er mulig å bestille 10 billetter om man vil. Så du blir nok barnevakt. Smile
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 13:00    Post subject: Reply with quote

Filmer kjernen-tv? Husker det var kjipt at det ikke ble filmet 16. mai i fjor. Stemningen var iallefall meget god på ØØ i fjor.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 15.05.2014 15:50    Post subject: Reply with quote

Rosenborg – Stabæk, avspark klokken 19.00 (sendes direkte på TV 2):
– På Lerkendal er det solgt masse billetter. For øyeblikket har vi passert 18.000 solgte, og håper på opp mot 20.000 tilskuere 16. mai. Den totale kapasiteten på Lerkendal er litt over 21.000 tilskuere, og håpet er selvsagt at det skal bli helt utsolgt, forteller billettmedarbeider Grete Øiaas.

http://www.tv2.no/2014/05...ll/5598864

- Torgeir Børven
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 16:04    Post subject: Reply with quote

Generelt

Arrow Dommer: Per Ivar Staberg, Malmefjorden IL
Arrow Lagene har møtt hverandre 34 ganger i Tippeligaen. RBK har vunnet 16, Stabæk 12, mens kun seks kamper har endt uavgjort.
Arrow Hjemme på Lerkendal har RBK vunnet 11 av 17 oppgjør, mens Stabæk har fem seirer. Det har kun endt uavgjort i én av 17 kamper i Trondheim, 2-2 tilbake i 1998.
Arrow Lagene møtes på 16.mai for første gang siden Stabæks første sesong i TL, 1995. RBK vant med 5-2. Harald Brattbakk (2), Karl-Petter Løken, Bjørn Otto Bragstad og innbytter Steffen Iversen scoret RBKs mål for Nils Arne Eggens lag.
Arrow Forrige møte mellom lagene i Trondheim var 4.mai 2012. Rosenborg vant 3-1, etter mål av Fredrik Midtsjø (71’), Borek Dockal (77’) og Jonas Svensson (81’). Franck Boli (87’) scoret for Stabæk.

Rosenborg | Spillerstatistikk

Arrow Rosenborg har spilt alle sine 34 kamper på 16.mai på hjemmebane.
Arrow To av RBKs tre siste 16.mai-kamper er tapt med 0-1, mot Hønefoss i 2012 og mot Haugesund i 2011.
Arrow RBK har kun vunnet fire av sine siste 10 kamper på 16.mai.
Arrow Siden Rosenborg tapte 0-1 i Tromsø i september i fjor har laget tapt tre av 19 spilte kamper i serie og cup. Alle tre tapene er mot Molde.
Arrow Rosenborg er ubeseiret i fredagskamper i nesten 40 år. Laget har ikke tapt på sine 22 siste TL-kamper spilt på en fredag, siden 0-4 borte mot Start den 21.juni 1974.
Arrow Alexander Søderlund har scoret seks mål på fire TL-kamper mot Stabæk. Søderlunds første TL-mål kom mot Stabæk, da Haugesund tapte 3-4 hjemme i mai 2011.
Arrow Jørgen Skjelvik spilte 29 TL-kamper for Stabæk 2009-2011.
Arrow Mikkel ”Mix” Diskerud spilte 81 TL-kamper og scoret 10 mål for Stabæk 2009-2011.
Arrow Tore Reginiussen debuterte i Tippeligaen mot Stabæk, da Tromsø tapte 0-1 hjemme i april 2006.
Arrow Riku Riski scoret sitt første TL-mål mot Stabæk da Hønefoss vant 2-0 i Bærum i april 2012.
Arrow Nicki Bille Nielsen scoret hat-trick på 16.mai forrige sesong, da Sarpsborg ble slått med 4-2 i Trondheim.
Arrow Nicki Bille (tre) og Mikael Dorsin (ett) er de eneste to spillerne i dagens RBKtropp som har scoret for Rosenborg på 16.mai.
Arrow Per Joar Hansen har tapt begge sine to kamper mot Stabæk i Tippeligaen som trener.
Arrow Morten Gamst Pedersen, Mike Jensen, Tore Reginiussen og Mikael Dorsin har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.

Troppen: Daniel Örlund, Mikael Dorsin, Tore Reginiussen, Mike Jensen, Morten Gamst Pedersen, Riku Riski, John Chibuike, Tobias Mikkelsen, Alexander Lund Hansen, Nicki Bille, Alexander Søderlund, Jørgen Skjelvik, Daniel Berntsen, Ole Selnæs, Jonas Svensson, Pål André Helland, Stefan Strandberg, Bent Sørmo

Stabæk | Spillerstatistikk

Arrow Stabæk har vunnet sine to siste bortekamper i TL på 16.mai. Laget vant 3-1 mot Strømsgodset i 2010, 2-0 mot Lyn i 2008.
Arrow Stabæk har ikke holdt nullen på sine sju siste TL-kamper, siden serieåpningen i år.
Arrow Franck Boli er Stabæks toppscorer med fire mål. Alle fire er scoret på bortebane, Boli har scoret alle Stabæks fire mål borte denne sesongen. Boli har scoret i Stabæks tre siste bortekamper i serien.
Arrow Jon Inge Høiland spilte 37 TL-kamper for RBK fra 2011-2013.
Arrow Michael Stephens og Luc Kassi har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2014 16:30    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

Arrow Morten Gamst Pedersen, Mike Jensen, Tore Reginiussen og Mikael Dorsin har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.

Nesten slik at noen av disse burde spille på seg gult i denne kampen. Så slipper man risikoen for at de må stå over mot Strømsgodset om to kamper.

For øvrig, 1356 ledige billetter nå. Altså solgt minst 336 billetter på fire timer.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 16:33    Post subject: Reply with quote

Eventuelt bare sørge for å sone karantene mot Godset siden vi antakeligvis ikke tar poeng.

Uansett uaktuelt å spekulere i slikt. Man går ikke inn for å pådra seg kort. Aldri.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 15.05.2014 16:45    Post subject: Reply with quote

Aldri si aldri. Jeg kommer på en EL-kvallikkamp eller to vi så absolutt skulle tenkt strategisk på karantener for.
Back to top
Rattiti
Junior

PostPosted: 15.05.2014 17:15    Post subject: Reply with quote

"Det går mot folkfest på Lerkendal. Salgstallet begynner å nærme seg 20.000, opplyser klubben. Det er plass til drøye 21.000."

http://www.adressa.no/100...435985.snd
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 17:23    Post subject: Reply with quote

Slike kamper har en tendens til å bli et antiklimaks. På forhånd ligger alt til rette. Publikum møter opp i hopetall og er villige til å stelle i stand en folkefest. Været er ofte bra (altså, opphold). Rammen rundt er stort sett (nesten) alltid perfekt. Alt ligger til rette for en herlig opplevelse. Vi har forventninger om at nå må bare RBK prestere kvalitet i alle ledd.

Mitt eksempel fra en slik kamp var mot Start ifjor. Vi hadde, såvidt jeg husker, vunnet alle tre kampene sålangt i serien. "Buzzen" bygget seg opp. Start kom til Lerkendal som en nedrykkskandidat og alle forventet vel egentlig overkjøring og 3 nye poeng. Med full pott da hadde kanskje fortsettelsen blitt annerledes? Det tror jeg. Hva skjedde? Jo, RBK sviktet i den nøkkelkampen. De skulle egentlig ha gruset Start. Jeg har sjelden hatt større forventninger til en kamp som før Start-kampen. Skulle RBK endelig vinne gullet? Det var for godt til å være sant. 9 av 9 poeng, deretter hjemmekamp mot en svak motstander. Jeg hadde vel egentlig tatt seieren på forskudd.

Men RBK sviktet, når det gjaldt som mest, når de skulle innkassere tre, i utgangspunktet, lette og viktige poeng. De sviktet som så mange ganger de siste årene. For meg er det noe av det jeg ikke liker med RBK nå. Man vet aldri hvor man har dem. I de ene øyeblikket spiller de en gnistrende omgang/kamp for deretter å spille en elendig kamp uken etterpå. De er uforutsigbare og evner ikke å opparbeide seg momentum, altså bygge på medgang og gode prestasjoner.

Derfor tipper jeg tap til RBK imorgen, av den enkle grunn at er det noe vi vet så er det at i slike kamper svikter ofte laget når det gjelder som mest. Tenk om Molde taper mot LSK imorgen? Da kan RBK med seier være to poeng bak. Tror jeg derfor det skjer? Nei. På bakgrunn av prestasjoner før tipper jeg at avstanden forblir slik den er.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 15.05.2014 17:28    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
Slike kamper har en tendens til å bli et antiklimaks. På forhånd ligger alt til rette. Publikum møter opp i hopetall og er villige til å stelle i stand en folkefest. Været er ofte bra (altså, opphold). Rammen rundt er stort sett (nesten) alltid perfekt. Alt ligger til rette for en herlig opplevelse. Vi har forventninger om at nå må bare RBK prestere kvalitet i alle ledd.

Japp, sist for min del var på 16 mai hjemme mot Hønefoss. Siden har jeg aldri vært på Lerkendal.

- Torgeir Børven
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 17:31    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Filmer kjernen-tv? Husker det var kjipt at det ikke ble filmet 16. mai i fjor. Stemningen var iallefall meget god på ØØ i fjor.

Tror nokk kjernen-tv filmer ja.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Next
Page 2 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb