View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.02.2014 00:39 Post subject: |
|
|
Men alvorlig talt; Hva er greia? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.02.2014 11:12 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/news/ar...idspartner
TrønderEnergi tar ett år med sponsing med mulighet for forlengelse. Var litt bekymret for en tid tilbake om vi skulle komme i mål, men nå triller avtalene inn. Flott  |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 10.02.2014 11:37 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: |
Men alvorlig talt; Hva er greia? |
Greia er vel et miljøspørsmål. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.02.2014 12:07 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er det det, shadwell. (Innimellom er jeg jævlig korttenkt). Da kan jeg jo for så vidt skjønne at flere ytrer seg så negativt til avtalen. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 10.02.2014 13:04 Post subject: |
|
|
Det er jeg enig i, men en ting er å være kritisk til en avtale pga det. Noe annet er alle de raringene som slutter å være supporter. Men mulig misnøyen mot salmar og den industrien er større en engasjementet for Rosenborg da.
edit: Flott at Tørnderenergi ble med på laget. Liker også det som er i avtalen om 'Trøndelag på kamp' Veldig viktig for fremtiden at unger i f.eks Ålen går til skolen med Rosenborg-matboks og Rosenborgtrøye med svensson bakpå fremfor uniteddrakt med van persie på. Så bra at de fortsette med dette prosjektet.
Kortreist fotball er også et miljøtiltak  _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.02.2014 20:56 Post subject: |
|
|
Good riddance sier nå jeg! Tror ikke RBK var noe som satt i høysetet der uansett, greit å få luka ut disse menneskene. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 10.02.2014 22:50 Post subject: |
|
|
Vet ikke om dette temaet går under sponsoravtaler, men likevel;
det burde virkelig bli en avtale med miljøpakken om at alle som har kampbillett kan reise gratis til og fra kamp i Stor-Trondheim, og kanskje lenger ut også. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.02.2014 00:17 Post subject: |
|
|
Litt usikker på om man skal bruke offentlige midler på dette. Kanskje appellere til at flere aktører enn Trønderbilene skal sette opp gratisbusser? |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 11.02.2014 00:35 Post subject: |
|
|
Ja, men et samarbeid burde det i det minste være. Dette er vel fast ordning i Tyskland, og kunne vært god reklame for både klubben og Miljøpakken _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 11.02.2014 10:04 Post subject: |
|
|
Det har vel også forsvunnet en hel del parkeringsplasser utenfor Lerkendal?
Ja til gratisbusser til kamp. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 11.02.2014 10:07 Post subject: |
|
|
Knall idè synes jeg. Send inn forslaget til både miljøpakken og rbk. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.02.2014 11:59 Post subject: |
|
|
Fylkesordfører Tore O. Sandvik pleier jo være årsmøtedirigent for RBK. Ut fra dagens oppslag i Adressa kunne man kanskje spekulere i om fylkeskommunalt eide AtB, der samme fylkesordfører er generalforsamling, allerede kan ha forskuttert både kampreiser, inngangsbillett og et assortert utvalg supporterutstyr/snacks for Lerkendalspublikum kommende sesong.
I tilfelle en snedig plan for å sikre gjenvalg i 2015.
156 millioner fordelt på for eksempel 222 086 besøkende på Lerkendal (totalen for RBKs hjemmekamper i Tippeligaen 2013) skulle bli over 700 kroner i potensielle subsidier pr registrerte publikumsbesøk.
Kanskje de har forskuttert for flere sesonger?  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 18.02.2014 23:36 Post subject: |
|
|
Hva sier du til Sjetne-sponsing, knerten_10, om forespørselen skulle komme? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 20.02.2014 00:29 Post subject: |
|
|
Som jeg skulle sagt det selv mr. Jørgensen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 20.02.2014 00:48 Post subject: |
|
|
Å nekte folk arbeid i bedriften sin om de går med religiøse plagg er vel ikke så ille, det får være hans rett, men jeg har skjønt at Guldahl har driti på leggen tidligere? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.02.2014 00:56 Post subject: |
|
|
Sjeldent å se at man takker nei til penger i disse dager. Spesielt når det kommer til små og lite ressurssterke foreninger. Om så Orkla hadde takket ja, ville noen rynket på nesen? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.02.2014 11:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror det ville vært lett i utgangspunktet for en liten klubb å ignorere smårasistiske holdninger hos en privatperson som sponser med bedriften sin, men sånn som det har blitt nå framstår man som Guldahls alibi som "folk flest" i media, og enten man vil eller ikke vil folk anta at idrettsklubben står for rasistiske holdninger. Jeg er involvert i sponsorjakt for en klubb som ville ha doblet sponsorbudsjettet sitt med et beløp som det Guldahl ønsker å bruke, og jeg ville kjempet med nebb og klør i styret for å unngå at det skjedde. En klubb som ønsker å framstå som inkluderende kan rett og slett ikke tåle den pletten på ryktet sitt.
Det er dessverre ikke overraskende at RIHK frir til den trangsynte øyelegen, de framstår som den perfekte kombinasjonen av 1. konstant desperate etter penger; 2. totalt likegyldige til hvor pengene kommer fra, og 3. representant for en idrett der jeg mistenker at aksepten for slikt er større. Dersom jeg satt i RBK-styret, så tror jeg jeg ville tenkt nøye igjennom hva slags effekt en eventuell avtale for ishockeyklubben vil ha for merkevaren Rosenborg. Fins det noe pisk eller gulrot å ta i bruk? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.03.2014 10:48 Post subject: |
|
|
Orega
Quote: | Det er ikke bare Morten Gamst Pedersen som har skrevet under for Rosenborg, Orega har i år igjen inngått en partneravtale med norsk fotballs lokomotiv. Vi håper å få brukt godfoten vår på reklame og profilering, for så å feire samarbeidet med gull i november! |
|
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 10.03.2014 12:14 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | En klubb som ønsker å framstå som inkluderende kan rett og slett ikke tåle den pletten på ryktet sitt.
|
Dæven døtte og ei plastbøtte så lite dette har med å være "inkluderende" å gjøre.
Hijab er et universelt symbol på kvinneundertrykkelse verden over. Allikevel lykkes det dessverre noen og sette likhetstegn mellom rett til å bruke hijab og religiøs frihet, og dermed er en tungt forvirra politisk debatt i gang.
Hijab bør ikke tillates i det norske samfunnet. Guldahl er helt i sin rett til å kreve at det ikke skal brukes på hans arbeidsplass. Når skal folk flest innse at dette ikke har med religion, men med undertrykkelse å gjøre? Vi er faenmeg så hjernevaska av all dogma-praten om at alle religioner og religiøse praksiser er likeverdige i KRL-undervisningen på ungdomsskolen at vi ikke klarer å sette ei grense lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 10.03.2014 12:30 Post subject: |
|
|
stenex wrote: | Hijab er et universelt symbol på kvinneundertrykkelse verden over. |
Det er rett og slett ikke sant. Det er helt legitimt å ha ulike meninger om bruk av hijab, men det er lov å være noe midre omtrentlig med fakta. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.03.2014 14:38 Post subject: |
|
|
Jeg er helt for Guldahls rett til å nekte bruk av hijab på hans arbeidsplass, så lenge det også gjelder synlige religiøse symboler for alle andre religioner. Det er ikke noe grumsete i å kreve at ansatte i et serviceyrke skal framstå som "nøytrale", og det å fronte sin religiøse overbevisning i jobbsammenheng er overhodet ikke en rett jeg akter å stå på barrikadene for.
Dessverre er det ikke slik det forholder seg, Guldahls meninger (som FrP-mann, som han sier) er, akkurat som dine, fundert i et ignorant og menneskeforaktende fiendebilde av islam som religion og muslimer som mennesker, der han (og du) selvrettferdig først tar retten til å tolke en kultur dere ikke forstår helt uten kunnskapsmessig fundament og evne til refleksjon, for så å hevde inngående kjennskap til de personlige verdivalgene som styrer enkeltpersoner dere ikke kjenner.
Og det selv etter opptil flere år med det fryktelig verdinøytrale KRL-faget, som så tydelig framholder at alle religioner er like mye verdt, helt uten kristelig slagside. Hadde du fortsatt på skolen gjennom videregående, så hadde du kanskje lært noe.
<rant>
Men fint med en ny sponsor. Håper det ikke betyr flere logoer på drakten. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
ingooz Junior

|
Posted: 07.05.2014 16:04 Post subject: |
|
|
Noen som vet hva Rema 1000 betaler for sin draktreklame på RBK trøyen? Ifølge NRK betalt Nordea VIF 12-13 mil i året.
http://www.nrk.no/sport/v...1.10864312 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.05.2014 16:09 Post subject: |
|
|
Var det ikke 20 mill per år i fem år? |
|