English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Berntsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 16.04.2014 02:29    Post subject: Reply with quote

Drukket mye i kveld, moomoo?

Du vil spille 3-5-1-1, vinne gull og så kjøpe en benksliter hos Stabæk og en hos Brann, samt en spiss fra Adecco som passer bedre inn i kirka enn i Rosenborgs stall slik at vi skal stå rustet til å hevde oss i Champions League? God natt til deg.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.04.2014 06:43    Post subject: Reply with quote

hvordan inlegget mitt ble postet på nytt flere timer etter orginalen har jeg null peiling på. Hoftun?
anyway, siden vi alikevell tenker ny formasjon som eneste mulige løsning på problemer, vops, jeg mener Per Hansen tenker sånn, ikke "vi". Ofc er den gjennomsnittelige intelligensen og innsikten en god del høyere her inne enn på brakka. (no joke).

Tenke nytt, crazy.

Vi mangler press forran forsvaret så vi detter bakover, samt vi har ikke plass til de spillerne offensivt vi ønsker.

LØSNING:

Kjøpe Annan og spille slik:

Lunna

Stefan---------Reg-----------Dorsin
Annan
Mikkelsen-------------------------------------------------------------------Gamst
Berntsen----------------------Mix
Chibuike
Riski

Spiller vi sånn kan Mix/Gamst/Chibuike spilel samtidig og bruke teknikk og egenskaper til å åpne motstander samtidig som Mikkelsen som løper mest sannsyneligvis får lett spillerom mot bakerste stolpe sammen med Berntsen som har bra aksjonsradius og kan følge på relativt enkelt inn mot boksen ved overganger. Riski er alltid på vei inn i bakrom og tvinger ofte motstanderen til å rygge slike at Mix/Berntsen/Gamst/chibuike alltid har mulighet til avslutning eller pasningsalternativer.
går det til helvete så vet vi at Mikkelsen alltid vil løpe hjemmover og at vi har Anthony som kan bryte pasninger offensivt fra motstander.

Det eneste svakheten jeg ser her er muligens at Gamst er "litt" treig, men vi har kompansert for det ved å bruke 3 stopepre der Dorsin med yderst letthet kan falle ut mot sin gamle posisjon for å blokkere/stoppe innlegg fra høyre.

Hører du Hr.Hansen? Dette kommer til å funke!

Anbefaller også at det handles inn følgende spillere slik at vi kan hevde oss i CL.

Sokolokwski (nesten gratis, benk på stabæk)
Mojsov (sliter benken i Brann, billig)
Kirkevold (Herjer i adecco, klassespiss)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?

Last edited by moomoo on 16.04.2014 19:40; edited 1 time in total
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 16.04.2014 11:47    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
hvordan inlegget mitt ble postet på nytt flere timer etter orginalen har jeg null peiling på. Hoftun?

Mistenker at sånt skjer for de som bruker Back-knappen i browseren aktivt når de surfer rundt.

Vil tro nyere versjoner av phpBB vil ha fikset at sånt fanges opp og unngås.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 16.04.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Har skjedd med meg noen ganger at den dobbelt poster innlegg, og det har skjedd en gang at det skjedde med mange timers mellomrom. Da hadde jeg trykket på å legge ut innlegg og jeg lukket dataen med engang jeg hadde postet innlegget. Da jeg åpnet den så oppdaterte siden seg slik den gjør automatisk hvis du ikke går vekk fra siden som kommer etter å ha postet innlegget og det ble da lagt ut igjen. Men jeg la merke til det selv så jeg fikk slettet det nyeste innlegget selv.

Last edited by Vegard2711 on 16.04.2014 14:41; edited 1 time in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.04.2014 14:38    Post subject: Reply with quote

Ser ut som det skjedde igjen.. hmmm

Forøverig godt å se at Sigve tar meg seriøst Wink hehe

Blir spennende å se hva som skjer fremover og om vi evner å ha like bra dekning etter sommerferien.

Berntsen tipper jeg går tilbake til Glimt om han bytter klubb. Godset har vel også rimelig mange midtbanespillere.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.04.2014 16:18    Post subject: Reply with quote

Fint om du kunne ha redigert innleggene dine, og brukt følgende kode for å midtstille:

Code:
<center>keeper

forsvar

midtbane

angrep</center>

Ble veldig bredt med alle bindestrekene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 16.04.2014 17:26    Post subject: Reply with quote

interfansen har #savekovacic for tiden siden de er redde for fremtiden hans i klubben og han kan ende opp som en ny pirlo for inter.

#reddBerntsen er på sin plass her da. Eller #laBerntsenspille
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.04.2014 18:38    Post subject: Reply with quote

- Berntsen vil spille og det er tøff konkurranse. Han har vært god i vinter og har vært veldig positiv på trening. Han er aldri en som klager og syter når han ikke starter. Han har vært veldig profesjonell så langt. Han har meldt seg kraftig på i kampen om å spille, gjennom mange gode treninger den siste tiden, sier Perry.

Jeg har vel det motsatte inntrykket av Berntsen.

- Torgeir Børven
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 17.04.2014 18:54    Post subject: Reply with quote

Opplever dette som Perrys "dekning" før han lar Berntsen spille - Ville vært for dumt å miste ansikt ved å la en klagende spiller få spilletid; langt bedre at en som "har prestert på trening" får spille. Uten at jeg med dette tviler på Daniels evner på banen.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 22.04.2014 09:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Berntsen gjorde en grei figur i går, ser vi på kampene vi har spilt tidligere i sesongen så har vi, som perry har bemerket, stresset for mye med ballen på midtbanen. Greit, Berntsen kjører noen piruetter og pasningsspillet er ikke perfekt, men han tørr i det minste å holde litt på ballen, vente på at medspillerne kommer opp og slippe ballen videre. I går gikk ballen mye tilbake til forsvaret, det kommer nok delvis av at Berntsen ikke tørr å tre den igjennom og dels av at de andre ikke posisjonerer seg godt nok.

Men skal Perry spille slik han har uttalt, så er det jo ikke noen tvil om at Berntsen bør være på banen, han er nok den beste spilleren vi har på midtbanen til å holde på ballen, vende opp og forsere en mann. Så får vi heller håpe at litt rutine kan kompensere for manglende muskler og (til nå) manglende overblikk.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 22.04.2014 10:09    Post subject: Reply with quote

Godt å se Berntsen tilbake på banen. Som forrige innlegg så er jeg enig i at han tørr å holde litt på ballen og etter mer tillit så vil han sende ballen mer framover. Håper han ikke sitter på benken på søndag.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.04.2014 10:24    Post subject: Reply with quote

Etter å ha latt kampen synke inn litt så må jeg si meg enig også.
Kansje er han ikke den beste midtbanespilleren akkurat nå, men han har noe i seg som med spilletid kan bli veldig viktig for laget.
Var en smule frustrerende å se ham i går kjøre 3 og 4 piruetter på rad med muligheter imellom dem til å sette opp back/kant, men at han heller vendte bakover og tilslutt valgte støtte for ofte.

Vedder på at han valgte det sikre og tror han vil spille mere forløsende med mere tillitt.
Var jo flink i oppkjøringa til å sette opp venstresida iallefall.

jobber bra og er hurtig på små flater, så egentlig håper jeg han får fornyet tillitt, om bare for å se om han vokser med oppgaven.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.04.2014 00:21    Post subject: Reply with quote

- Hva tenker du om hjemme- kontra bortebane?

- Jeg mener egentlig at vi skal gå ut og kjøre på med samme stil uansett hvor vi er. Vi er Rosenborg og bør styre det meste som skjer. Det er i hvert fall min tankegang.

Tommel'n opp!

http://www.rbkweb.no/vis/10197

- Torgeir Børven
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 30.04.2014 00:43    Post subject: Reply with quote

Han har ennå til gode å storspille. Likevel skjedde det noe med RBK-midtbanen da Berntsen var tilbake mot Glimt.

Gamstens inntog dyttet Berntsen på benken igjen. Men først da det kom inn mer "rene" 4-3-3-typer har RBK fått tilbake kontrollen på midtbanen.

- Jeg har spilt indreløper siden jeg var ti år. Så jeg kan rollen, smiler Berntsen.

- Han er indreløper i blodet, og har klart seg bra i de siste kampene. Så kan han fortsatt slippe seg enda mer løs, sier Perry.
- En habil indreløper. Men jeg mener han er enda bedre som framskutt midtbanemann. Der har han potensial til å bli landslagsspiller, mener Otto Ulseth.

MEST ROS I VINTER:

4-3-3. Tilbake til røttene. Indreløperbevegelser. Kanter som starter i bakrom og skjærer inn foran mål ved innlegg. Vi har hørt det siden Perry overtok. Likevel har man kun i bryddstykker sett igjen på banen det som har blitt skissert på tegnebrettet.
I starten av oppkjøringen i vinter så man imitlertid oftere og oftere gode tendenser i angrepsspillet: det ble spilt "trekanter" mellom back, indreløper og ving, det var flere bevegelser samtidig når RBK hadde ballen. Den som fikk mest ros: Bertnsen. Noe også andre fikk med seg, som regjerende seriemester Godset. Men de bød for lavt.
- Jeg vokser med tillit. Det hadde jeg i vinter, og da gikk det gradvis bedre, sier Berntsen selv.

TO Ã…R YNGRE ENN RESTEN:
Så er da også 21-åringen flasket opp med 4-3-3. Han ble tatt opp på småguttterlaget til Glimt og elleverfotball allerede som tiåring, to år yngre enn medspillerne. Som indreløper. Den rollen har han hatt siden. Det handler om å skaffe seg rom i og mellom 16-meterne, slå kreative pasninger i lengderetning, skape to-mot-en-situasjoner og å passere motspillere.

Men da Gamsten kom, og skulle satses på sentralt, ble Berntsen satt på benken igjen. I de siste treningskampene og de tre første seriekampene fungerte RBK-midtbanen dårlig. Den ble for enkelt passert av motspillerne, og skapte lite selv - bortsett fra Gamstens millimeterpresise dødballfot.
- Selvsagt kjedelig å bli satt ut igjen. Men den eneste måten å komme seg tilbake på, er å jobbe hardt. Det føler jeg at jeg har gjort. så gikk det greit mot Glimt, og bedre mot Brann, sier Berntsen.
Og har rett i det. For han har ennå ikke glitret. Berntsen har kommet seg rettvendt med ballen, men har også spilt en del på tvers. Dels på grunn av "manglende trygghet "i startellveren, dels på grunn av manglende bevegelser rundt seg. Men mot Brann begynte samarbeidet mellom ham og Gamst å sitte, og nå håper Berntsen å bli på laget.

- Får jeg flere sjanser på rad nå, tror jeg det bare blir bedre og bedre, sier han.
Det kan imidlertid ikke Perry love.

- Daniel er en av fek-seks som kjemper om en plass på midtbanen, sier Perry - som forklarer vrakingen av Berntsen med at treneren måtte finne ut hvordan de ville bruke Gamst.
I de to siste kampene har RBK-midtbanen fungert bedre enn i starten. Nå kan 4-3-3-spesialist Berntsen for alvor slå seg inn i Perrys startellever.

- Torgeir Børven
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 15.06.2014 11:46    Post subject: Reply with quote

Berntsen har spilt mye i det siste - viser han tegn til å ta nivået?

Det var en del diskusjon rundt Daniel Berntsen før sesongen. Han var ønsket av Godset, men fikk ikke gå (og budet var tullete lavt). Selv mente han at han måtte satses mer på for å utvikle potensialet sitt. Nå har han definitivt blitt satset på - i fravær av Mix og Jonas. Har han vist tegn på at han kommer til å bli den klassespilleren mange mener han kan bli?

Jeg mener dessverre han har vært svært anonym. Han holder kanskje nivået så vidt, men han har fortsatt ikke vært med på å prege kamper. Nå er det kanskje slik at vi ikke har alternativer på indreløperplass - ettersom Gamsten er henvist til vingen, Chibbe er henvist til fryseboksen og Helland som var så god i vinter er limt fast i benken.

Kanskje er Berntsen en spiller for framtida, men akkurat nå er han for meg en Mikkelsen jr. Han spiller fast, selv om vi har mange spennende alternativer - sannsynligvis med håp om at han skal blomstre. Mens han blomstrer på midtbanen sitter for eksempel Helland fast i sumpen.

Jeg er ikke i utgangspunktet i mot at unge spillere skal få tid og tillit, men kanskje hadde det vært på sin plass å porsjonere det mer. Jeg synes ikke Helland har gjort seg bort når han har fått sjansen, og det er andre alternativer også. Det er mulig andre ser mye mer talent enn det jeg ser, men slik det har vært, synes jeg ikke ha har imponert mer enn for eksempel Midtsjø.

Jeg er spent på å se hvordan midtbanen kommer til å se ut utover høsten. Kommer Mix tilbake? Fortsetter Selnær å holde det nivået han har vist i det siste, og tar Berntsen nye steg? Hva skjer med Helland? Blir Jonas permanent høyreback, eller tar han tilbake plassen som indreløper? Akkurat nå er det vel bare Jensen som er selvskrevet på midten.

Så - er Berntsen vår mann framover, eller holder han ikke nivået?
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 15.06.2014 12:09    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han ikke er god nok. For lite dominerende, for pinglete, og ikke skapende nok. Mix holder høyere nivå.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 15.06.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Helt enig - men Mix er sjeldent her - hverken fysisk eller mentalt.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 15.06.2014 12:37    Post subject: Reply with quote

vi har en drittdårlig trener som ikke får laget til å fungere. så jeg venter til vi har en god trener igjen før jeg bestemmer meg.
Back to top
geiroo
Junior

PostPosted: 15.06.2014 19:26    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Jeg mener han ikke er god nok. For lite dominerende, for pinglete, og ikke skapende nok. Mix holder høyere nivå.

Er ganske enig i det du skriver, mangler tøffheten som trengs i Tippeligaen. Går seg også bort til tider, noe som kan føre til farlige overganger for motstanderne.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
Huber
Veteran

PostPosted: 15.06.2014 19:40    Post subject: Reply with quote

Alle fremstår som dårlige under PJH. Er bare dumt å trekke konklusjoner før vi får en trener som får spillerne til å fungere sammen
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 15.06.2014 19:42    Post subject: Reply with quote

Berntsen blir bra, med tiden.

Det som er synd med de største talentene i Rosenborg, er at de er midtbane-spillere, og kjemper stort sett om de samme plassene og spilletid.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 15.06.2014 21:32    Post subject: Reply with quote

Berntsen klarer ikke prege kamper på noen som helst måte, og fremstår som svak. Selnæs er for meg et laaangt større talent som allerede klarer prege kamper.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 16.06.2014 01:08    Post subject: Reply with quote

Midtsjø er vel den spilleren som ligner mest på Berntsen i RBK, og jeg synes også Midtsjø er bedre enn Berntsen.

Midstjø har også vist han han har et potensielt bra nivå i Tippeligaen, i motsetning til Berntsen. Så her mener jeg det bør satsets på – Midtsjø.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 17.06.2014 19:07    Post subject: Reply with quote

Synes Midtsjø også har vist svært lite. Men på samme bunnivå som Berntsen er han nok ikke.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.07.2014 17:58    Post subject: Reply with quote

http://www.rbkweb.no/vis/10376

JELGAVA (rbkweb.no): - Jeg kan ikke tenke sånn. Jeg har selvfølgelig lyst til å spille alt, og er aldri fornøyd når jeg sitter på benken. Det har jeg vært klar på tidligere. Men jeg får ta sjansen når jeg får den, og det syns jeg at gjorde i dag, sier Berntsen etter 2-0-seieren i Latvia.

- Med Mix tilbake blir konkurransen enda tøffere?

- Men jeg skal spille!

Ellers blir det juling! SÃ¥ vet du det, Perry!

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 44, 45, 46  Next
Page 40 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb