View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.06.2004 18:33 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Yzerm4n wrote: | mye penger er det å tjene på denne turneringen da? Hvor mye får vinneren? |
Har du ikke sett på forsida til rbkweb.com, da? Se her:
Quote: | Avspark for skandinaviske Royal League er framskyndet. Seriestart blir 20. november, mens finalen spilles i slutten av april 2005. Vinneren kan få hele 9,25 millioner kroner med seg! |
Les mer |
Hadde dette vært en turnering for Vålerenga, Brann, Tromsø, BOIS, Trelleborg osv, så hadde dette vært knal premiepenger. Men dette blir sansynligvis en treningsturnering for RBK, DIF, BIF, FC Plastikk, MFF etc, og da er dette ren lommerusk...
Ihvertfall hadde dette vært en seriøs turnering med en mening.
Som en ren lokal La Manga forestilling, er vel premiepengene litt bedre...kanskje... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.06.2004 16:55 Post subject: |
|
|
Begynner å glede meg nå!!! Blir kult å se om vi "kan måle oss" med de i norden, eller det blir vel o mde kan måle seg med oss  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.06.2004 13:56 Post subject: |
|
|
FC Kødæder har solgt sitt og Danmarks største stoppertalent til WBA av alle ting...
Jaggu ikke bare vi som sliter med anglofili.
Lykke til i engelsk 1. div om et år, Albrechtsen. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 02.07.2004 16:16 Post subject: |
|
|
får håpe det blir en kjempesuksess og at Uefa Kanskje snur i saken når det gjelder CL-plass, selv om de sier at hele norden må med... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.09.2004 21:40 Post subject: |
|
|
Først litt fakta:
Siden at RBK er mer eller mindre klar for Royal League 2004/05, synes jeg at jeg bør bringe litt fakta på banen ang. premiepengene:
NTB meldte her om dagen at den skandinaviske mesteren maks kan tjene 7,75 mill. i premiepenger. I dag skriver Romerikes Blad at summen derimot er 9,5 mill.
Det er korrekte er imidlertid 9,25 mill. (jf. rbkweb.com og royalleague.dk).
Deretter litt diskusjon:
...følger opp diskusjonen i en annen tråd:
Er Royal League egentlig noe særlig?
"Det store usikkerhetsmomentet er publikumsinteressen for turneringen. (...) Selv om det er mange potensielle storoppgjør i Skandinavia finnes det ingen tradisjon for slike kamper, og det er langt fra sikkert at de vil appellere til andre enn de mest ihuga fansene," skriver doktorgradsstipendiat Hallvard Johnsen ved BI. [les mer]
Mediebransjen generelt setter et stort spørsmål rundt satsingen:
- Hvis fotballen får et treningskamp-preg, kommer det til å bli en flopp. Hvis klubbene derimot legger prestisje i dette, kan det bli en suksess. Det er avhengig at det ikke blir for smalt, fotball kun for den fotballreligiøse. Da blir det ikke tilstrekkelig mange nok mennesker til å holde liv i en slik turnering, sier TV-ansvarlig Jonny Haaberg i mediebyrået OMD til Propaganda.
Christer Solberg, som jobber med TV i mediebyrået Carat, tror TVNorge vil slite med lave seertall på kampene:
- Odd Grenland mot Örgryte er vel ikke akkurat det store trekkplasteret, det er veldig mye fotball på TV, og vi tror ikke dette vil bli en kjempesuksess for dem, sier han.
FC København-trener Hans Backe peker på det sportslige; svensken antar at de fire norske lagene vil flytte mange av kampene innendørs.
- Ingen skal klare å innbille meg at norske klubber vil ødelegge gressmattene sine rett før seriestart ved å spille Royal League-fotball der. Tenk bare hvis det er 20 minusgrader i Tromsø. Jeg tror vi vil få se at mange av kampene i stedet blir flyttet til kunstgress, sier han til Aftenposten.
Også daglig leder i LSK, Frank Grønlund, er pessimistisk:
- Vi må vinne kamper i Royal League for å gå i pluss. Før vi vinner kamper der er vi i minus. Med ikke så stor publikumstall, reiser til bortekamper og ikke minst at vi må utøke stallen noe for å kunne ta den vinteren, sier Grønlund til NRK.
Imidlertid er det flere som er positive:
- Nysgjerrigheten og lysten til å være med på dette, er stor. Dette er en ny verden for alle andre enn Rosenborg. Vi har ikke vært med på noe lignende, bortsett fra noen sporadiske opptredener i europacupen. For vår del er dette kjærkomment, sier Kjetil Rekdal til Aftenposten.
Reka får støtte fra Brann-direktør Bjørn Dahl:
- Vi håper at dette skal bli en mini-mesterliga, sier Dahl, og samtidig meldes det fra Bergen at Brann stadion rustes opp til vinterkamper.
Mona K. Solvoll - nok en doktorgradsstipendiat ved BI - er også svært positiv, og tror TVNorge vil få mange seere under torsdagskampene fra den kongelige ligaen.
- I motsetning til Mesterligaen er dette en nordisk fotballturnering og seerne synes kanskje nabolandsfeider mellom norske, svenske og danske lag er morsommere enn Rosenborgs kamper mot et eller annet israelsk lag. For det andre får seerne se andre lag enn Rosenborg, slår Solvoll fast overfor Kampanje.
Selv har ærlig talt ikke noen høye forventninger til Royal League - på denne måten slipper jeg også å bli skuffet.
Noen kamper (f.eks. Stockholm- og København-derby) vil nok kunne trekke en god del tilskuere, men jeg tar det nesten for gitt at kamper som f.eks. RBK - Odense i midten av februar vil bli flyttet til Abrahallen.
I det hele tatt ser jeg på Royal League som "avanserte treningskamper".
Og dermed kommer spørsmålet: Hadde RBK tjent bedre på å bytte ut Esbjerg, Halmstad & Co. med sterkere motstand i sesongoppkjøringen? Bør RBK i stedet arrangere treningskamper sjøl? De siste vinterne har RBK fått god matching mot f.eks. PSV Eindhoven, Bayer Leverkusen og Dinamo Kiev.
Det skal imidlertid sies at RBK fortsatt har mulighet til å møte topp internasjonal motstand, da Royal League har pause fram til midten av februar. Men det er liten tvil om at den skandinaviske ligaen vil legge en stram hånd om kampoppsettet.
Noen vil kanskje si at jeg er litt vel negativ, men i alle fall: Jeg er spent og nysgjerrig. Forhåpentligvis blir det bra!
PS! Jan Nordmann fra P4 blir likevel ]ikke kommentar på TVNorge. Samtidig meldes det at de danske Royal League-dommerne er utpekt. |
|
Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 10.09.2004 08:54 Post subject: |
|
|
Jeg så på et intervju med en av lederene i RL, som sa at det var uaktuellt at kampene skulle gå i innendørshaller. Hvordan i alle verden skal f.eks tromsø greie å arrangere en fotball kamp på alfheim midt på vinteren?? |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 10.09.2004 09:07 Post subject: |
|
|
man får bytte ut flomlyset med solariumslamper  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 10.09.2004 16:12 Post subject: |
|
|
haha, ja, det er en mulighet! Så på tv2 sporten at de ikke var sikre selv heller. De regnet med at det skulle gå greit før jul, men var usikre på hvordan det skulle gå i februar |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2004 16:01 Post subject: |
|
|
I den forbindelse, fra AETAT:
TVNORGE søker fotballkommentator som brenner etter å kommentere det skandinaviske klubbfotballmesterskapet RoyalLeague på TVNORGE og Canal Digital.
Les mer: AETAT: Royal League kommentator(er)
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.10.2004 00:46 Post subject: |
|
|
Frode Johnsen er ikke særlig positiv, mildt sagt:
- Måske er det her interessant for nummer to og tre i Norge. Men når man samtidig er med i Champions League, bliver Royal League altså tilovers og dybt uinteressant, slår Johnsen fast.
- Turneringens store problem er, at der intet er på spil ud over en pokal. Når man samtidig spiller Champions League, virker den overflødig. Den bliver uinteressant - både for spillere og tilskuere, siger Frode Johnsen.
- Vores trup er ikke særlig bred, og Champions League har helt klart førsteprioritet. Så det bliver nok spillere, der ikke spiller så meget til daglig, der får chancen i Royal League, vurderer Frode Johnsen.
- Er du den eneste i truppen, der har den holdning til Royal League?
- Nej, det er jeg bestemt ikke. Vi er en del, som stiller spørgsmålstegn ved hele projektet, understreger Frode Johnsen.
Les mer: - Fri os for Royal League |
|
Back to top |
|
 |
brattigoal Junior

|
Posted: 02.10.2004 01:26 Post subject: |
|
|
Royal League blir topp!!
Jeg har drømt om en slik liga siden lenge før vi møtte IFK Gøteborg i CL.
Men det er klart, det krever at spillerne er innstilt på å gjøre sitt beste for å ta hjem denne pokalen.
På lang siukt håper jeg faktisk en skandinavisk liga kan ta over som toppdivisjonen i skandinavia, mens de hjemlige ligaene fungerer som engelsk 1.divisjon.
Jeg føler meg svært sikker på at vi om ikke lenge vil se en britisk toppdivisjon, og da vil det nok være letter å følge opp for oss skandinaver også. |
|
Back to top |
|
 |
YO Junior
|
Posted: 02.10.2004 02:45 Post subject: |
|
|
Nå begynner jeg å få nok av de patetiske utspillene til denne F. Johnsen. Selvfølgelig er Royal League en bra ting, når det er viktig å få kamptrening mellom CL-kampene. Og selv om det ikke skulle være det, så blir det veldig arrogant å si det på den måten Johnsen gjør. Nå er det nok dere - vi selger han! NU! Hehe |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 02.10.2004 14:24 Post subject: |
|
|
Jeg forstår godt at Frode Johnsen er skeptisk.
En tankevekker er at interessen rundt NM i fotball er praktisk talt totalt fraværende, sett bort fra cupfinalen og til dels semifinalene. Da må det være legitimt å stille spørsmålstegn ved om et nyopprettet mesterskap også kommer til å forbli uinteressant. |
|
Back to top |
|
 |
Strandemann Junior
|
Posted: 03.10.2004 20:31 Post subject: Royal League |
|
|
Royal League blir stort det, men Rosenborg kommer ikke langt hvis ikke de er interresert (tenker mest da på Frode Johnsen). Så håper vi får et instilt RBK lag, og et feststemt Publikum, da har vi Royal League i boks  _________________ Strand er best |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.10.2004 14:09 Post subject: |
|
|
He-he, Skutle & Co. likte ikke at Frode Johnsen var kritisk til Royal League, og har fått til et slags dementi på rbk.no nå:
- Det er, og har vært, vanskelig for skandinaviske lag å nå langt i europeisk sammenheng. Nivået er høyt i europacupene, og klubbene trenger tøff og god kamptrening mot sterke lag for å forbedre seg. Dette er en kjennsgjerning som støttes av både spillere og trenere. Royal League vil gi de deltagende klubbene flere kamper mot gode motstandere på en tid av året hvor det ellers er stille i både Norge og Sverige. Tøffere kamptrening gjennom Royal League vil i neste omgang tvinge fram en sterkere konkurranse i hvert enkelt lands ligaer, og dermed heve nivået, sier Nils Skutle.
Les mer: Royal League - en nødvendighet
...for øvrig: Sportskommentator i Aftonbladet, Lasse Anrell, er ikke spesielt positiv til RL:
"Royal League är den dummaste idé som någonsin uppfunnits på den här breddgraden.
(...)
Jag ser framför mig match efter match med 2 300 åskådare och en massa bittra journalister som fryser och en massa sura fans som undrar varför de är där. Match efter match med spelare som slits och som fryser och som missar den nödvändiga vintervilan och uppbyggandet av nya hela och fungerande muskler.
(...)
Allsvenskans topplag slåss just nu om att få komma med i Royal League. De borde de nog inte göra. Jag tror att de som slipper den här turneringen är de verkliga vinnarna."
Läs mera: Royal League borde grävas ner i någon sumpig leråker |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 05.10.2004 14:29 Post subject: |
|
|
Vet ikke hvordan det er i Sverige men her til lands får vi ikke nye muskler hvert år.... Munndiaré synes jeg det virker som han Lasse Anrell har. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2004 14:00 Post subject: |
|
|
Det har vært litt fram og tilbake når det gjelder gruppeoppsettet i Royal League. Men på et møte i går ble det fastslått at følgende grupper gjelder:
Gruppe A: Norge 1, Norge 2, Sverige 3, Danmark 4 (Odense)
Gruppe B: Sverige 1, Sverige 2, Danmark 3 (Esbjerg), Norge 4
Gruppe C: Danmark 1 (FC København), Danmark 2 (Brøndby), Norge 3, Sverige 4
Les mer: Grupper Royal League |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 07.10.2004 15:21 Post subject: |
|
|
Blir en litt kjedelig gruppe hvis vi får Halmstad. Hadde det skjedd et mirakel hadde vi fått Hammarby som hadde vært LANGT mer interessant (de ligger på femte, men MANGE poen bak). |
|
Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 08.10.2004 09:11 Post subject: |
|
|
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette? På denne Royal League sine sider står det at vi skal møte Esbjerg, (Lillestrøm) og nr 4 fra Sverige. http://www.royalleague.dk...nament.htm
Det er mye rot rundt RL... Spiller jo egentlig ingen rolle hvem vi møter  |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 08.10.2004 09:46 Post subject: |
|
|
pelun wrote: | Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette? På denne Royal League sine sider står det at vi skal møte Esbjerg, (Lillestrøm) og nr 4 fra Sverige. http://www.royalleague.dk...nament.htm
Det er mye rot rundt RL... Spiller jo egentlig ingen rolle hvem vi møter  |
Skal vel mye til om vi skal møte Lillestrøm hvertfall
Men alle forskjellige linker er vel enig i at Gull og Sølv vinner møter hverandre. Så da skal det vel også mye til at vi ikke får sjansen til en revansje etter det bitre tapet for Vålerenga. Men uansett om vi møter nr. 3 i Danmark eller Sverige, bør vel både Vålerenga og vi gå videre fra den gruppa. Tror faktisk RBK og Vålerenga er de to beste lagene i Norden og hvis de ikke trekker hverandre i mellomspillet blir det nytt møte i finalen i mai. Men Vålerenga kan jo bli kraftig svekket hvis Iversen forsvinner da. |
|
Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 09.10.2004 04:41 Post subject: |
|
|
Sneik seg inn en liten leif der.... Skal selvfølgelig være Enga, eller rettere sagt nr. 2 i Norge. Vi får vente å se hvem som blir det etter at Steffen Iversen blir skadet mot Skottland... hehe |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.10.2004 11:12 Post subject: |
|
|
Helt utrolig hvordan gruppeoppsettet i RL endres hele tida. Fredag ble man enige om et nytt oppsett, et endelig et, ifølge Boye Skistad i NFF:
Gruppe 1: Norge 1, Norge 2, Danmark 3 (Esbjerg), Sverige 4
Gruppe 2: Sverige 1, Sverige 2, Norge 3, Danmark 4 (Odense)
Gruppe 3: Danmark 1 (FC København), Danmark 2 (Brøndby), Sverige 3, Norge 4
Les mer: Royal League: Nye grupper
...velger å konkludere med at Rosenborg dermed får en lettere gruppe enn først antatt. Esbjerg er svakere enn Odsense, og vi slipper et av de tre suverene tetlagene i Allsvenskan (Malmö, IFK Göteborg og Halmstad). |
|
Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 18.10.2004 12:50 Post subject: |
|
|
Synes dette sier sitt om opplegget til RL. Har ikke sett makan til vingling siden Hareide var i Trøndelag!!
Jeg tror det skal mye til for at RL skal være en suksess. Det ser ikke ut til at RL får med seg næringslivet heller, og det er kanskje ikke så rart når man hører hvor dårlig organisert dette er. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.10.2004 08:54 Post subject: |
|
|
Det er jo en helt ny turnering, så jeg synes det er fullt akseptabelt at det er litt plunder med å få alt på plass. Selv om det er tull nå, kan det utmerket godt bli en suksess.
Minner litt om Gardermoen Lufthavn. Et halvt år etter at den sto ferdig, var den på bånn i Europa når det gjaldt punktlighet og en del andre ting, og fikk veldig mye kritikk. Få kritikere tenkte på at dette var naturlig for en helt ny stor flyplass. Og nå, nå har Gardermoen meget høy kvalitet.
NÃ¥r det er sagt kan det jo hende at RL blir en flopp ...
Alt vil avhenge av seertallene den første sesongen. Gode seertall vil gi stor økning i sponsorinteressen neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 20.10.2004 09:51 Post subject: |
|
|
Jeg er i tvil om hva jeg egentlig skal mene om RL. Et skandinavisk mesterskap er selvfølgelig innteresant, i alle fall "på papiret". Alikevel klarer jeg ikke å dy meg fra å trekke sammenligninger mellom RL og VM for klubblag, som jo høres svært forlokkende ut på papiret, men som vel ikke slo særlig godt an i virkeligheten. Og de klimatiske hindringene er ikke mulig å komme utenom. Men jeg velger å se hvordan dette blir, før jeg uttaler meg særlig mer. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|