English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dansk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 113, 114, 115  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.01.2014 15:22    Post subject: Reply with quote

Hvis det er tilfellet at de har fått utbetalt 17 mill umiddelbart så er det en gigantisk overpris for en spiller med bare 11 mnd igjen av kontrakten sin og null intensjoner for å forlenge ja.
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior

PostPosted: 30.01.2014 15:25    Post subject: Reply with quote

Basert på hva egentlig? Din egen høyst subjektive magefølelse?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.01.2014 15:31    Post subject: Reply with quote

Nei, basert på tidligere overganger fra Norge, den økonomiske hverdagen vi er inne i nå, forholdet mellom lille godset, en spiller som vil ut og risikoen for å miste han for null penger om 11 mnd på en kontrakt som kan preskrives om 5 mnd.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2014 15:38    Post subject: Reply with quote

aaleby wrote:
"Sunnmørsposten forstår det skal AaFK være mest interessert i å få det meste av overgangssummen raskest mulig, mens FCK ønsker å fordele den mer over tid."

Hvordan skal man egentlig kunne tolke dette om det ikke betyr at FCK ville betale en mindre sum først, for deretter å porsjonere ut resten av summen avhengig av prestasjoner?

Du må skille mellom avbetaling og klausuler. Det er ganske vanlig i fotballverdenen å betale feks 15 millioner med en gang. Og så 15 millioner fordelt på x antall måneder. Uansett prestasjon av klubb og spiller blir da den garanterte overgangssummen 30 millioner.

Det er noe helt annet enn 15 millioner i garantert sum. Og feks 5 millioner etter 50 kamper, 5 millioner etter 100 kamper, og 5 millioner ved CL-gruppespill.
Da er den garanterte overgangssummen 15 millioner. Og resten klausuler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.01.2014 15:47    Post subject: Reply with quote

Kjello Tommel'n opp!
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 31.01.2014 16:04    Post subject: Reply with quote

Uenigheter om overgangen til Cornelius.
http://tipsbladet.dk/nyhe...kker-endnu
Håper det skjærer seg i siste liten.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 31.01.2014 18:29    Post subject: Reply with quote

Håper ikke Cornelius drar tilbake til FCK, jeg heller . Hadde jeg vært C.V Jensen hadde jeg kjøpt han tilbake med engang. Utrolig god spiller og ung, vil ikke tape penger på ham uansett. Så håper de gjør en tabbe.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 31.01.2014 18:45    Post subject: Reply with quote

En spiss der meget vel kan afgøre det danske mesterskab ligesom han gjorde det sidste år.

Cornelius får desværre Simon Makienok, Djiby Fall og co. til at ligne små piger, der ikke tør heade til en bold.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 31.01.2014 19:13    Post subject: Reply with quote

På bakgrunn av hva jeg har sett av Cornelius for Cardiff, har jeg vanskelig for å tro at spillere som Makienok og Fall ville gjort det dårligere.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.01.2014 19:14    Post subject: Reply with quote

Så en engelsk avis kåre Cornelius til det verste spisskjøpet i PL's historie. Andreas Lund eneste norske representant på Topp20-lista.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
calculatinginfinity
Junior

PostPosted: 31.01.2014 20:00    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
På bakgrunn av hva jeg har sett av Cornelius for Cardiff, har jeg vanskelig for å tro at spillere som Makienok og Fall ville gjort det dårligere.

Tja Cornelius har gjort det dårligt, men han har bestemt også haft en uheldig tid derovre. Masser af skader og så ikke mere end en 100 minutters premier league fodobold, alt som indskifter... Ikke de store chancer han har fået.
Back to top
ingooz
Junior

PostPosted: 31.01.2014 20:37    Post subject: Reply with quote

Pølse Tom til FCK.

http://www.fck.dk/#/nyhed...ldsspiller
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
iconbit
Veteran

PostPosted: 31.01.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

@Dew. Det har du nok ret i. Jeg har ikke set Cornelius i Cardiff, så jeg skal ikke udtale mig. Jeg tror desværre han bliver en meget god signering for FCK, selvom han ikke slog igennem i PrL. Ligesom Sigurdarson også kan blive en god signering for Molde, selvom han sliter benken i League One.

@Hedon. Han har i sine 6 måneder kostet Cardiff omkring 1 million danske kroner per minut på banen. Omkring 100 minutter og 100 millioner (72 millioner i køb og 18 millioner i lønnkompensation). En helt, helt utrolig dårlig handel.
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 31.01.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

Også Brøndby opgraderer angrebet. Ariel Nuñez, kommer fra Paraguay, men har været udlånt til Osasuna det sidste halve år siger artiklen. Lyder spændende (og dyrt! sikkert alt alt for dyrt)

http://www.dr.dk/Sporten/...183124.htm
Back to top
copenhagen
Proff

PostPosted: 01.02.2014 05:20    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:

Håper det skjærer seg i siste liten.

Det lykkedes FCK at hente Cornelius for 27 mio DKK kl. 23:57, hvilket man naturligvis skal gøre hvis man får chancen. Han er måske ikke (endnu) en 75 mio DKK PL-spiller, men han er det absolut ypperste man kan få til en skandinavisk klub, og han er jo stadig ekstremt ung og kan udvikle sig. Havde Rosenborg haft mulighed for at hente Cornelius til 27 mio skulle man naturligvis også have slået til lige med det samme og nydt at se ham likvidere det ene tippeligahold efter det andet.

Når det så er sagt, kan jeg ikke lade være med at være lidt skuffet over dette transfervindue i FCK hvis man ser på den korte bane. Vidst er Cornelius en kongespiller og Mussis ser ekstremt spændende ud (og Høgli en fin spiller i truppen), men ser man foråret isoleret så står man uden Mussis (som først kommer 1. juli) og med en Cornelius ude af form - og uden nogen som helst andre signings.

FCM derimod har købt 3 nye spillere og ser alvorligt giftige ud. Mesterskabet har større chance for at havne i FCM, end det havde inden transfervinduet startede. Desværre.

FCK ligner et hold der kan klare sig internationalt til efteråret, men som må levere uden de store fejl i foråret, hvis ikke dette skal blive FCM's første guld.

Jeg bider mine negle, og sætter min lid til Cornelius
http://www.youtube.com/wa...xBhbE_1330
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2014 11:53    Post subject: Reply with quote

Setter noen virtuelle DKR på at Cornelius blir forårets store skuffelse i Danmark, med fem mål og mye dårlig spill.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 05.02.2014 01:31    Post subject: Reply with quote

Laudrup ferdig i Swansea

http://www.tv2.no/2014/02...vF4BmJ5PHR

Investorgruppen burde heller satset på å skaffet en god trener enn nye spillere i første omgang. Hadde vært deilig å fått inn en trener av den kaliber i RBK.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.02.2014 09:50    Post subject: Reply with quote

Laudrup hadde blitt totalslaktet her inne etter andre treningskamp. Gud bedre for en kjedelig nullrisiko-fotballfilosofi han har utøvd i Swansea. Strake motsetning av alt som kreves fra RBKsupportere.

Ingen spillere passerer ledd med ball, ingen spiller gjennom ledd, direkte angrepsspill er totalt fraværende og de virker ikke engang å være interessert i å ta kontringer.

Uavhengig av kvalitet så hadde ikke en sånn trener levd lenge i RBK.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 23.02.2014 21:08    Post subject: Reply with quote

Den danske ligaen er i gang igen. FCK vandt 5-0 over Ruslands nummer 2, Spartak Moskva, i finalen af Atlantic Cup i deres seneste træningskamp.

I Superligaens første kamp for FCK blev det derimod bare til 1-1 borte mod AGF. Cornelius scorede for FCK. Lædre Bjørdal deburterede for hjemmelaget.

Superligaens førerlag FCM tabte borte i går mod OB 1-2. Ruud scorede for OB på frispark.

Dermed er FCM forspring til FCK reduceret til 5 point. Aab er 1 point foran FCK, men mangler én kamp - de spiller netop nu mod Brøndby.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.02.2014 23:11    Post subject: Reply with quote

Seriøst? Så tidlig? Bruker man ikke å starte 1. eller 2. helga i mars?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.03.2014 21:44    Post subject: Reply with quote

FCK blir fillerista skikkelig av serielederen Midtjylland Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.03.2014 22:14    Post subject: Reply with quote

Ja, tapte 1-5 på hjemmebane. Den er drøy! Og morsom!
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 02.03.2014 23:38    Post subject: Reply with quote

Vanvittig teknik af talentet Sisto. God sparketeknik af nyindkøbet Poulsen. Vigtig sejr til FCM i mesterskabskampen. Krise i Solbakkens lejr. Cornelius i øvrigt udvist et kvarter før tid. Braaten spillede anden omgang og scorede, men målet blev annulleret for offside.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 03.03.2014 00:11    Post subject: Reply with quote

Hver dag de taper, er en god dag.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.03.2014 00:18    Post subject: Reply with quote

Jeg stussa litt over avisartikkelen som nevnte at gullet var "nesten umulig" da jeg selv mente at det måtte være komplett umulig, all den tid de lå 8 poeng bak med det jeg trodde var to kamper igjen å spille. Jeg må innrømme at jeg ærlig talt ikke var klar over at de spilte 33 kamper i superligaen, til tross for at det bare er 12 lag. Hvordan funker dette?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 113, 114, 115  Next
Page 57 of 115

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb