| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 23.01.2014 01:54 Post subject: |
|
|
Jeg tror Demi kunne vært brukt som en DM frem til eventuelt en av stopperne våre ble solgt... pr i dag har vi to stoppere og intet i reserve som duger. Dersom SS ryker mot slutten av vinduet står vi med lua i hånden nok en gang og må benytte et halvt år på å finne aktuelle kandidater.
Jeg må si jeg elsket 4-3-3 under Eggen, men jeg bryr meg katta i hva vi spiller for en formasjon så lenge vi utnytter spillernes kvalifikasjoner. Godfoten er å tilpasse spillestilen til hvordan spillerne best kan få utløp for sin kvalitiet, har man mulighet til å få Demi tilbake så finner en god trener en mulighet for å bruke han. Dessverre har vi ikke noen i systemet lengre som skjønner det.
Først tar du det du har og tilpasser spillestilen til det du har. Deretter bygger du sakte men sikkert opp det laget og den spillestilen du mener et fotballag skal spille. Det vi driver med nå er å kjøpe spillere helt uten tanke for hvordan de passer inn i måten man ønsker å spille på og ikke minst måten man må spille på med dagens stall. Dersom en ikke har en trener som evner å bruke spillerne man har til rådighet på best mulig måte så spiller det liten rolle hvem man kjøper dessverre.
Det ble litt utenfor Demi og Brann tråden dette, men det ble ett hjertesukk sent på kveld.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.01.2014 07:58 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig bør vi hente en gratis Demidov. sjokkert og skuffet over at vi ikke virker interessert  |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 23.01.2014 09:36 Post subject: |
|
|
Det er vel kanskje lønnskravene som stopper nettopp det. La nå Brann bruke en masse penger de ikke har. Det går jo til helvete med dem uansett. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 23.01.2014 10:08 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Godfoten er å tilpasse spillestilen til hvordan spillerne best kan få utløp for sin kvalitiet, har man mulighet til å få Demi tilbake så finner en god trener en mulighet for å bruke han |
| Quote: | | Jeg tror Demi kunne vært brukt som en DM frem til eventuelt en av stopperne våre ble solgt |
Godfot sa du? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.01.2014 12:52 Post subject: |
|
|
| Artig at Brann har noe på gang. Må innrømme at det er mye mer stas å kjempe med dem i toppen enn oppkomlinger som Godset, Molde og Haugesund. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 23.01.2014 13:10 Post subject: |
|
|
Enig med Attach at det er morsomt at Brann har noe på gang, og jeg ble obs på Brann a'la 2014 med en gang de signerte Norling.
Han har vist tidligere at han har noe å fare med, og med de signeringene brann har gjort (vil gjøre med Demidov) så vil de faktisk muligens bli en Outsider i medaljekampen.
At det er svakt av oss å ikke være med i kampen om Demi er en annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.01.2014 14:05 Post subject: |
|
|
Jeg tar for gitt at vi har snakket med han. Var det ikke Demidov som sa at Hoftun jevnlig tok kontakt? Enten er han for dyr eller så mener Hoftun at han har noen bedre i sikte. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 23.01.2014 14:07 Post subject: |
|
|
Jeg sier bare Jim Solbakken.
RBK har aldri kjøpt en spiller, eller forlenget med en spiller som har Solbakken som agent. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.01.2014 14:19 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/2014/01...uEIdvTsSIV
– Galskap, sier Daniel Nannskog til TV 2.
– Han er verdt maks 1,5 millioner kroner, fortsetter svensken.
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 23.01.2014 14:49 Post subject: |
|
|
Bygger opp under den følelsen jeg har om at man i Bergen er i ferd med å øse ut penger for å komme opp i toppen av norsk fotball på kortest mulig tid. Så var det dette med å pisse i buksa for å holde varmen... _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.01.2014 15:01 Post subject: |
|
|
De har imidlertid lykkes med det før. Gullet i 2007 var mer eller mindre kjøpt. Det har dog en tendens til å ikke vare lenge, selv om de nå kjøper yngre spillere enn de gjorde den gang. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 23.01.2014 15:08 Post subject: |
|
|
Altså; Tendens er kanskje litt søkt. At Brann sprakk så det holdt, både sportslig og økonomisk, i 2008 og utover er det ingen tvil om, men det at dette skjedde i 2008 er ikke noe som gir en "tendens".
At Brann er en "tulleklubb" som lever på gaver fra rikinger er nok dog rimelig rett om enn ikke på samme nivå som Molde.
Det som er nytt er at Rosenborg fremstår som like talentløse økonomisk som resten av "røkla", nå med den klassiske øvelsen av millionkjøp ene uken (Riski) og lønnskutt neste. Trodde den slags pinlige øvelser var forbeholdt andre klubber i TL (VIF, anyone?). Til og med Brann har jo klart å unngå lønnskutt på eksisterende kontrakter.
Når det gjelder Orlov så er nok 4mill rimelig grov overpris, men med et salg av Pusic til 2, og Orlov (etter rapportene) inn på lavere lønn enn Pusic så ser det ikke så ille ut.
Når det er sagt så sprenges nok lønnsbanken for Demidov. Om han kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.01.2014 15:34 Post subject: |
|
|
| Prinsen fra Os wrote: | | Altså; Tendens er kanskje litt søkt. At Brann sprakk så det holdt, både sportslig og økonomisk, i 2008 og utover er det ingen tvil om, men det at dette skjedde i 2008 er ikke noe som gir en "tendens". |
Er det meg du sikter til, så er det ikke kun Brann i 2007/2008 jeg tar med i beregningene her. Suksessen til lag som handler stort og kortsiktig varer sjelden lenge om de ikke konstant bruker store summer for å opprettholde kvaliteten. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 23.01.2014 17:02 Post subject: |
|
|
Sant nok. En velbalansert stall over tid med tanke på alder og kvalitet er nøkkelen og der har jo alle andre enn Rosenborg feilet.
Dette handler selvsagt og om økonomi; det blir ikke lett for Godset å gjenskape suksessen nå som Johansen og Kamara (++) forsvinner.
Brann på sin side (07/0 klarte aldri å erstatte Andresen, og ei heller Helstad, men vi kan vel bare skylde på inkompetanse der. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.01.2014 17:30 Post subject: |
|
|
Som sagt tidligere i andre tråder var en av de viktigste suksessfaktorene for Eggens langvarige suksess at han fikk beholde nøkkelspillere, og at disse leverte jevnt fra tidlig 20-årene til de passerte 30. Dette er veldig, veldig mye vanskeligere i dag. Kortvarige løsninger kan være ok på kort sikt, men det fordrer at man har planer som er mer langsiktige, som å hente inn/opp et talent i samme posisjon som kan ta over i løper av et par år. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.01.2014 17:43 Post subject: |
|
|
Koster kanskje Brann over 5 mill.?
| Quote: | | Jakob Orlov kom till sist loss från Gefle och nu är han slutgiltigt överens med Brann. En affär värd, 600 000 euro, cirka 5,2 miljoner kronor, är snart ett faktum efter den läkarundersökning som i skrivande stund är på gång. |
fotbolldirekt.se
Dét tilsier 5 006 400 i norske kroner.
Fantastisk om så er tilfelle!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 23.01.2014 17:59 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Bygger opp under den følelsen jeg har om at man i Bergen er i ferd med å øse ut penger for å komme opp i toppen av norsk fotball på kortest mulig tid. Så var det dette med å pisse i buksa for å holde varmen... | Vi har en stall med seks tenåringer, ni U21 og 12 U23-spillere. Så jeg vil påstå at vi har en stall med mye fremtid i også. Hanstveit var gratis, Demidov ser også ut til å komme for en rimelig lav overgangssum også har vi svidd av 4-5 mill på Orlov. Hanstveit er kaptein, Demidov også en velkjent ledertype og jeg vet ikke hva Orlov står for. Jeg syns analysen din har noen svakheter. Vi har gjort èn tung investering. Resten er gratisspillere. Vi har en ung stall med kun tre spillere over 30 og kun ni spillere over 25 år og vi bruker store ressurser på talentarbeidet vårt.
Jeg skulle gjerne sett at vi hentet et talent eller to, gjerne noen spennende svensker, dette vinduet, men jeg forstår at Norling ønsker å spe på med litt rutine og lederevner. For det ble jo sagt i fjor at dette var en mangelvare og de få med rutine og lederevner vi faktisk hadde forsvarte ikke en plass på laget. Det gjør trolig Hanstveit og Demidov. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.01.2014 20:28 Post subject: |
|
|
Vil bare slenge inn at Demidov garantert ikke er noen billig mann selv om overgangen i seg selv ikke koster særlig. Regner med en brukbar sign-on-fee og solid lønn, men han tilfører fort laget nok til at han er verdt utgiftene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
kongenavtys Junior
|
Posted: 24.01.2014 18:15 Post subject: |
|
|
Demidov blir nok en bauta i Brann.
Har ikke troen på at de kjøper flere etter Orlov og Demidov nå. De har vel et lag som kan komme rundt fjerdeplassen, tenker jeg - særlig mye mer enn det blir litt optimistisk å håpe på. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.01.2014 18:32 Post subject: |
|
|
Demidov går fra å ha et godt rykte i Rosenborg til å bli en fiende på Lerkendal.. bør bues på med "russerhore" rungende fra start til slutt  |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 24.01.2014 18:44 Post subject: |
|
|
| kongenavtys wrote: | Demidov blir nok en bauta i Brann.
Har ikke troen på at de kjøper flere etter Orlov og Demidov nå. De har vel et lag som kan komme rundt fjerdeplassen, tenker jeg - særlig mye mer enn det blir litt optimistisk å håpe på. | En ganske merkelig påstand. Er vi gode nok for en 4. plass er vi i denne mølja som kan ende fra alt til 2. til 8. plass. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.01.2014 18:49 Post subject: |
|
|
Tror ikke det finnes noen sånn mølje i norsk fotball, selv om det helst burde gjort det. Et par lag skiller seg vanligvis ut i hver ende, resten kjemper om plassene 3-14, blindeboksing-style.
Så også Brann. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 24.01.2014 19:12 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Tror ikke det finnes noen sånn mølje i norsk fotball, selv om det helst burde gjort det. Et par lag skiller seg vanligvis ut i hver ende, resten kjemper om plassene 3-14, blindeboksing-style.
Så også Brann. | Men det er ingen slike lag som skiller seg ut for øyeblikket. Så å si at "Brann kan klare 4. plass, men ikke bedre" gir ingen mening. Det kan like gjerne være Brann som skiller seg ut. Vi har topptreneren og vi har klassespillere i hvert ledd. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.01.2014 19:20 Post subject: |
|
|
| Synes det er litt ubehagelig å lese at Demidov skal til Brann. Dette er en av våre i nyere tid største suksesser. Som vinnertype overgår han nok alle i dagens stall, som spiller er han nok hakket vassere enn Strandberg (selv om Strandberg er topp tippeligaklasse, og hakket yngre). Midtstopperplass er ikke noe vi trenger og forsterke, men jeg mener alikevell at vi burde ha ryddet plass til Demidov (solgt Moe, Rønning eller Strandberg), fordi hans vinnermentalitet og rutine er mangelvare i dagens stall. Han kan også spille defensiv midtbane, og sjansen er stor for at Strandberg blir solgt iløpet av året. |
|
| Back to top |
|
 |
|