English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Camilo Sanvezzo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.12.2013 14:10    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Marius Røvde. Har vel en fortid i Rosenborg, sikkert et hotshot med bittre følelser.

https://twitter.com/Mariu...5419810816

Han har også skrevet litt om Camilo. Utklipp:

"Ja men RBK kan ikke betale de 12-15 milionene han kommer til aa koste,men jeg kan garantere deg det ville blitt 20+ 1st sesong"

"Camilo er en kvalitetsspiller og en fantastisk proff type..trener mere en alle.. gaa paa http://www.mlssoccer.com aa se maalene!"

"samme som Alanzinho, bare raskere, storre og sterkere..bedre avslutter.."

"han er 1 aar inn i ny 4 aars avtale..tror ikke de selger han naa....hvis ikke Solbakken kommer med pengene Smile"

Han har endret profilteksten på Twitter i dag, men han er altså i trenerteamet til Whitecaps, eller hva de heter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 12.12.2013 14:38    Post subject: Reply with quote

Regner med Ståle Solbakken snapper han opp nå som vi tydeligvis har vist interesse. Spesielt siden Bolanos er på vei ut....
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 12.12.2013 16:06    Post subject: Reply with quote

Garanterer at han ville ha scoret 20 mål i debutsesongen. Jeg må si jeg tviler på det, han hadde nok scoret en del men tror det nok ikke hadde blitt mer enn rundt 15. Men om han mener Camilo er god nok til å score 20 mål og RBK også gjør det så er det nesten bare å kaste penger etter han, for en spiss som kan score over 20 mål i TL har det ikke vært på en stund.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.12.2013 17:32    Post subject: Reply with quote

Scorer han over 20,så få innvestorene til og handle,så selge vi bille..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2013 00:47    Post subject: Reply with quote

Utrolig som Røvde plutselig ble i vinden: Reddet jente fra drukningsdøden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2013 01:01    Post subject: Reply with quote

Har vel gjort seg aktuell for media gjennom å uttale seg om rykter knyttet til Rosenborg. Skal ikke så mye mer til i disse agurktider.

Edit: Neppe. Ser at Aftenposten faktisk har vært borti USA og gjort intervjuet. Tilfeldigheter, da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2013 01:07    Post subject: Reply with quote

Ja, det var bare tilfeldigheter. Hvis ikke hadde nok Aftenposten nevnt Camilo. Var også på trykk i Adresseavisen i dag, og jeg valgte å linke til adressa.no pga. sperrene på aftenposten.no.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 17.12.2013 22:23    Post subject: Reply with quote

Intervjuet med Marius Røvde sto på trykk i papirutgaven til Aftenposten 12. desember under vignetten "Fotballtrenere i utlandet" med tittelen: "Cupgull med Stabæk, proff i Skottland og kollega med Pellerud på Trinidad. Nå er Marius Røvde trener i Canada."
Forstår at de satset på den litt kortere og potensielt mer klikkskapende "Reddet jente fra drukningsdøden" i nettversjonen.
Drukningsepisoden var forøvrig en egen liten sidesak i papirutgaven. I nettartikkelen er den flettet inn i hovedartikkelen.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.12.2013 22:28    Post subject: Reply with quote

Nå går det for øvrig kraftige rykter på at Querétaro Fútbol Club(Gallos Blancos) signerer Camilo, ser ut som vi kan stryke han av lista.
Back to top
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 17.12.2013 23:21    Post subject: Reply with quote

Hadde vel ikke så stor tro på at vi fikk signa Savezzo, men kjenner jeg blir litt skuffet uansett...
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.12.2013 01:40    Post subject: Reply with quote

hahaaaaa..
Til Mexico? Virkelig? har jeg null, ZERO tro på stemmer.
Vi diskuterte nivået mellom MSL og Tippeligaen heftig et par sider tilbake.

Flere trodde han ikke så på TL som attraktiv nok sportslig, men Liga MX???

Det er som om han skulle gått til Adecco ><

Liga MX holder et mye lavere nivå en Tippeligaen om man ser bort i fra de desidert topplagene som har flere landslagsspillere og er kjent for eksport.
Selv de hadde nok ikke ruslet igjennom tippeligane. for ikke snakke om at CL blir totalt utelukket...

Her må det være snakk om monatas om det eventuelt stemmer.

jeg tror uansett at Camilo mindst er like aktuelle for oss om vi slenger cash på bordet.

Men regner med at siden vi ikke har hørt noe mere rundt Bille så blir han i RBK og sålenge han ikke blir solgt har vi ikke penger uansett.

Jaja. hadde håpet en stund, men sålenge torbjørnsen & Co ikek komemr med noe nytt tror jeg vi legger det på hylla.

Neste
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Frakken
Junior

PostPosted: 18.12.2013 02:12    Post subject: Reply with quote

Dette hadde du lite peiling på Moomoo. For meg er det den beste fotballigaen i Sør-Amerika sammen med den brasilianske. Mexico har over 300.000 AKTIVE fotballspillere og 8mill uregistrerte fotballspillere. Liga MX som addeccoligaen? Hvordan klarer du å påstå noe slikt?

Her har du en rankingliste fra World Soccer Magazine:

http://www.givemesport.co...d-football
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 18.12.2013 07:27    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat en seriøs liste!
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 18.12.2013 08:30    Post subject: Reply with quote

- Kina bedre enn Belgia, Tyrkia og Ukraina.
- Japan bedre enn Portugal.
- USA bedre enn Frankrike.
- Sverige eneste skandinaviske lag på lista, minst 10 plasser foran Norge og Danmark.

HAHA for ei tulleliste!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.12.2013 14:06    Post subject: Reply with quote

Frakken wrote:
Dette hadde du lite peiling på Moomoo. For meg er det den beste fotballigaen i Sør-Amerika sammen med den brasilianske. Mexico har over 300.000 AKTIVE fotballspillere og 8mill uregistrerte fotballspillere. Liga MX som addeccoligaen? Hvordan klarer du å påstå noe slikt?

Her har du en rankingliste fra World Soccer Magazine:

http://www.givemesport.co...d-football

Ehh jo.
jeg har da ikke sagt at det spilles søppelfotball av alle lagene der har jeg?

Du skriver også at "for meg e den beste fotballen..."
Ja det er din subjektive mening og det har du all rett i.
Ser en del Brasiliansk fotball, og noe mexicansk og argentinsk innimellom, og det er mye herlig fotball og se på. Men mye av det skyldes også enorme mangler i defensiv organisering. ikek at det gjør noe når man ser kamp, men det forklarer jo tidvis ville resultater.

Liga MX har flere gode lag, men der er jo et nivå som varrierer like mye som fargen på lua til frua. Når lagene har et stabilt godt mannskap (før de selger spillere)har de prestert på et høyt nivå, men det varrierer veldig. Serievinneren forandres fra år til år, men poenget var vell at Querataro ikke akkurat er Club america, Toluca eller Chivas....

Kan jo være et smart valg da det eksporteres mye spillere.
Ivan Zamorano spilte vell i Club America før han gikk til Real.

Kansje Camilo ser for seg en nogenlunde lik vei?
Back to top
NilsArne
Junior

PostPosted: 18.12.2013 15:57    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært passiv leser her i årevis. Men når en begynner å fortelle at MX er på nivå med Adecco og MLS er dårligere en TL da må jeg registrere meg for å fortelle at dere har mistet virkelighets oppfattelsen fullstendig.
Makan til vås!!

Blancos har forøvrig en stadion som tar over 45 tusen, spillere i stallen med over 30 landskamper for Chile. Det er fryktelig mye penger i meksikansk fotball, selv om det er litt på vei ned økonomisk. Gjennomsnitts lønnen tipper jeg ligger på ca 1 mill dollar årlig. Camillo får vel sikkert litt i overkant. Nå er han visstnok klar for Blancos også, synd for RBK.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.12.2013 16:36    Post subject: Reply with quote

Når Moomoo mener noe om fotball, kan man anta at det motsatte er i nærheten av det riktige.
thoves
Veteran

PostPosted: 18.12.2013 19:01    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av kvaliteten på ligaen, så kan jeg si at Queretaro nettopp har blitt kjøpt opp en ny eier, så nærmest hele laget er forandret, og eieren har penger og ønsker å satse.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.12.2013 19:33    Post subject: Reply with quote

Lol.
jeg menta da ikke at alle lagene der er Adecco lag.

reit at noen er trangsynte nok til å ta alt bokstavelig.

Det jeg mener er at han vil ikke få spilt CL og av det jeg har sett opp mot norsk fotball, engelsk fotball etc tilsier at flere lag leverer på adecconivå.

de store klubbene har jo flere kvalitetspillere. Raul Jimenez er jo en spennnende spiller. Arce til tross for alderen er jo en kvalitetspiller...
er ikke det at det mangler kvalitets spillere, men de svakeste lagene presterer jo like jevnt som vibeke skofterud i skisesongen :/

Men skal jo innrømme at jeg ikke akkurat er blodfan av organiseringen i sør amerikansk fotball (selv om det ofte ermorsomt å se på), pluss at jeg nok ønske Camilo hit istede siden vi behøver en goalgetter :p
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.01.2014 23:46    Post subject: Reply with quote

Despite stories swirling in Mexico that Whitecaps striker Camilo is set to move to Liga MX side Q, the Vancouver Whitecaps are categorically denying the story that was initially reported by ESPNdeportes.com on Wednesday.

Reached by phone on Thursday morning, Whitecaps president Bob Lenarduzzi denied the 2013 Golden Boot winner was going anywhere:

“Camilo is under contract, having had his option picked up at the end of November and we look forward to seeing him and his teammates when preseason starts later this month.”

Read more: Despite Querétaro saying Camilo’s on the way, Whitecaps pouring cold water all over
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.01.2014 00:03    Post subject: Reply with quote

Leste noen twittermeldinger igår, blant annet fra en sportsjournalist i USA. De skrev at ryktene skulle ha det til at Rosenborgs bud var på 1.7 - 2.2 mill kanadiske dollar.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 03.01.2014 02:06    Post subject: Reply with quote

10 mill+ da med andre ord.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 03.01.2014 05:42    Post subject: Reply with quote

Med dagens kurs, tilsier det ≈ 10-13 millioner, ja. Synes ikke akkurat at det er avskrekkende for en eventuelt toppscorer i Tippeligaen, samt videresalgspotensialet.

Men de siste meldingene forteller vel at han for oss er «long gone», og at vi er nødt til å jakte på andre. Forteller likevel at vi søker en kvalitetsspiller på topp. En målgarantist. Forteller også at Bille er uønsket. Spørsmålet er om vi får napp hos denne garantisten samtidig med at vi klarer å kvitte oss med Bille. Har mine tvil, men det kan kanskje skje?
SvennO
Rutinert

PostPosted: 03.01.2014 09:57    Post subject: Reply with quote

Jeg ser at lønnen hans i Canada ikke er avskrekkende.
$247,000 i canadiske dollar. Tilsvarer vel ca. 1,5 mill norske

Fortsatt hope in hanging snore?

Whitecaps’ Camilo Sanvezzo's reported exit denied by club:

http://www.vancouversun.c...story.html
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

Whitecaps director of professional teams Greg Anderson told the Vancouver Sun’s Gary Kingston this week that new head coach Carl Robinson recently contacted Camilo, who indicated he’s looking forward to playing in Vancouver this year.

If that’s true, why not say so publicly? Don’t hold your breath because there’s money involved.

Camilo’s agent, Lucas Teixiera, apparently convinced Mexican club Queretaro FC that Camilo was available on a free transfer. The team liked what they saw in the 25-year-old forward and expected him to sign a contract this weekend.

The Whitecaps quickly cried foul, noting the club exercised its option to sign Camilo for the 2014 Major League Soccer season so he’s clearly off limits to any other club this year.

It will be fascinating to witness the fallout from this Mexican standoff if the diminutive MLS Golden Boot winner – who scored 22 goals last season – actually does sign a deal with Queretaro.

Lawyers would make more money out of this than Camilo.

Sources close to the situation say the Whitecaps have been through a similar situation with Camilo and his agent before, when they demanded a more lucrative contract after Camilo led the club in scoring with 12 goals in the 2011 season.

His salary did go up substantially – from $133,545 in 2011 to $237,500 in 2012, according to the MLS Players Union – so presumably he was a happy camper.

His production slipped to five goals in the 2012 season but the club retained his services, paid him $247,500 in 2013 and he responded with an MVP season that thrilled goal-starved Whitecaps fans who clearly want him back in a Caps jersey this year.

Read more: Mendacity & misinformation cloud Camilo affair

Ellers tilsynelatende intet nytt under sola.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb