View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.12.2013 19:02 Post subject: |
|
|
Ville vært rart, i all den tid han spiller for Esbjerg. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 01.12.2013 19:52 Post subject: |
|
|
Hehe.. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 02.12.2013 09:58 Post subject: |
|
|
Enig med Henning. NÃ¥ trengs stabilitet, ikke nok en massiv utskiftning av spillere.
Inn: 0
Ut: 0 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.12.2013 10:03 Post subject: |
|
|
Hah, hvis du virkelig mener at denne stallen ikke trenger noen inn eller ut så er du helt på jordet.
Vi MÃ… ha minst en ving
Vi burde ha en sentral midt
Vi MÅ ha en erstatter(stopper for Strandberg(?)) for den som blir solgt for å dekke over minus
Vi burde ha en ny keeper
Vi MÅ ha en h.back nr 2, kan ikke gå inn i en hel sesong med kun 1 h.back. Som attpåtil skal være borte under hele vm. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.12.2013 10:26 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...406316.snd
Blant disse Bosmanngutta bør kanskje Nordvik vurderes som en aktuell spiller som kan være back-up/utfordrer til alle posisjonene i forsvaret. Noen må ta den 20. plassen i stallen... Muligens han har utviklet seg lite de siste årene og ikke holder mål....? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.12.2013 10:31 Post subject: |
|
|
Hadde han kommet som backup på beskjeden lønn ville det vært ok. Problemet er at han ønsker å spille stopper, kan være backup på venstreback, mens vi trenger noen som er backup på høyreback. Der har vel aldri Nordvik prøvd seg særlig? Eller husker jeg feil nå?
Ellers er vel Umaru Bangura det eneste virkelig interessante på den lista der. Jarstein også for mange, men han ønsker seg desperat til utlandet og har utspilt sin mulighet på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.12.2013 10:41 Post subject: |
|
|
Muligens Nordvik ikke kan spille høyreback men der kan Svensson kanskje være back-up. Stallen må ikke ha for mange dyre spillere i dagens situasjon. Bangura er interessant og Clark er vel en habil keeper, men vi har vel nok utlendinger i stallen? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.12.2013 10:47 Post subject: |
|
|
Hvis vi først skal hente inn en forsvarsspiller, så må det hentes inn en som kan spille der vi trenger spiller, altså høyreback. Vi kan ikke hente inn en tredje spiller til venstrebacken fordi han er tilgjengelig om det er høyreback vi trenger.
Angående utlendinger så er ikke kvota truet, vi har vel kun 7 utenlandske spillere i troppen, 8 med Alas som aldri kommer tilbake i spill. Sjansen er også ganske stor for at Chibuike blir solgt i dette vinduet, i tillegg så settes det vel noen spmtegn ved Bille etter noen uheldige situasjoner.
Håper ikke vi skal tulle rundt med Svensson som backup på høyreback, vi trenger en faktisk høyreback som backup. Særlig i år hvor vi vet at Gamboa skal være borte lenge. |
|
Back to top |
|
 |
larsrustad Junior
|
Posted: 02.12.2013 10:54 Post subject: |
|
|
Tror Nordvik kunne vært en bra spiller å hente! Av det jeg husker har han vel noe erfaring fra høyrebacken. I tillegg kan han nok ikke kreve en voldsom lønn. HAn er heller ikke vant til førstelagsfotball, og vil nok ikke forvente det hos oss heller. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.12.2013 11:00 Post subject: |
|
|
Men igjen: En venstrebent stopper med noe erfaring som venstreback kan ikke hentes inn som backup for høyreback, det er vondfot-teori. Å med tanke på at høyreback-backupen sannsynligvis kommer til å spille ganske mye neste år så ville det vært uansvarlig.
Etter min mening burde det hentes en type som Tom Høgli/det sjiktet. En som faktisk kan utkonkurrere Gamboa om han ikke utvikler seg. Det blir mye førstelagspill på troppens høyreback som ikke heter Gamboa i 2014, vi kan ikke hente inn en jallaløsning. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.12.2013 11:01 Post subject: |
|
|
Ã…h herregud, begynner dere med Nordvik igjen...
Jeg blir helt sliten. En av TLs dårligste spillere over en femårsperiode, men enkelte vil til stadighet ha han tilbake hit. Det er fuckings umulig å forstå. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.12.2013 11:05 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Muligens Nordvik ikke kan spille høyreback men der kan Svensson kanskje være back-up. Stallen må ikke ha for mange dyre spillere i dagens situasjon. Bangura er interessant og Clark er vel en habil keeper, men vi har vel nok utlendinger i stallen? |
Clark er mildt sagt ustabil, og de to vi har er etter midt skjønn bedre. Den kampen han storspilte i kom selvfølgelig mot oss på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.12.2013 11:43 Post subject: |
|
|
Begge våre keeper er soleklart bedre enn klovnen Clark. Og hvorfor vi skal bruke lønnsmidler på Nordvik skjønner jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.12.2013 11:58 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Ã…h herregud, begynner dere med Nordvik igjen...
Jeg blir helt sliten. En av TLs dårligste spillere over en femårsperiode, men enkelte vil til stadighet ha han tilbake hit. Det er fuckings umulig å forstå. |
Hadde det vært så ille i en ren "stallspiller"-rolle? Om Brede Moe drar er det jo ganske så tynt både på stopperplass og høyreback. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.12.2013 12:20 Post subject: |
|
|
Det er veldig dårlig for spillerlogistikken å hente spillere som vi vet aldri kommer til å bli gode nok til å ta en plass i førsteelleveren, mener nå jeg. Dette selvfølgelig med mindre de spiller bortimot gratis, ikke skal ha sign-on, og går på Bosman. Andreas Nordvik er for meg en helt grei spiller, men bare tull for Rosenborg å hente: en spiller som ikke kan bidra med noe utover det de andre stopperne kan, og selvfølgelig helt uaktuell på høyreback bak en innoverkant.
Ideelt sett bør en backup på høyrebacken nå være en ung spiller som ikke er så profilert at han vil kreve mye spilletid eller koste mye penger, men som speider og spillerutviklere mener har et potensiale som minst er gjennomsnittlig/høyt TL-nivå. Fast U19-landslagsspiller eller i diskusjonen om en U21-landslagsplass, kanskje? Ikke nødvendigvis norsk, dersom talentet er stort nok. Helst skal vi jo utvikle sånne selv, men backer får vi jo ikke til i U-avdelingen så lenge det alltid skal spille 3.-4. valg som stoppere på backen, VIF-style. Gamboa er såpass god at han ikke nødvendigvis trenger en reell utfordrer på kort sikt, så vi har råd til å tenke langsiktig med denne signeringen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.12.2013 12:44 Post subject: |
|
|
Det er ikke alltids økonomien tilsier at vi kan ha toppklasse i enhver utfordrerposisjon. Andreas Nordvik bekler "greit nok" alle posisjoner i forsvaret og på en rimelig årslønn (typ 400 000) kan jeg vanskelig se for meg at vi får en bedre back-up. Som fast inventar: nei takk. Helst hadde jeg også sett et stort talent som utfordrer, men jeg hadde nok ikke slaktet klubben om Nordvik kom inn i en slags Høiland-rolle. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.12.2013 12:55 Post subject: |
|
|
Nordvik er "greit nok" som stopper og venstreback, men venstrebeint og ukomfortabel i den rollen vi virkelig trenger backup i, og det er først og fremst derfor jeg ikke synes han er verdt å vurdere. Vi bør se etter en høyreback først og fremst, og hvis han også kan spille midtstopper er det en bonus, hvis ikke trenger vi to spillere.
I tillegg har Nordvik en 'tikkende bombe'-spillestil, noe som kan fungere for enkelte spillere som er så gode at de forsvarer plassen sin på laget (Sergio Ramos), men som jeg tror harmonerer veldig dårlig med en fast backup-rolle med masse å bevise når man først spiller, og lagkamerater som ikke er 100% forberedt på å rydde opp i litt søl.
edit: Og bare for å gjøre det klart: den spilleren jeg ser for meg som utfordrer skal heller ikke være toppklasse eller koste mye penger, han skal bare ha et antatt potensiale til å kunne gjøre det om en sesong eller to. Ikke noe stjerneskudd, men et greit low-key talent med en passende ferdighetskombinasjon. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 02.12.2013 12:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.12.2013 12:56 Post subject: |
|
|
Andreas Nordvik som backup ja. Da er stallen komplett, blir gull lett. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.12.2013 12:58 Post subject: |
|
|
Nordvik er for dårlig i sin fremste posisjon stopper. Han er enda dårligere i sin sekundære posisjon venstreback. Om han i det hele tatt kan fungere i en rolle som høyreback vet ikke jeg, men ingenting tilsier at han er særlig god der.
Gamboa skal til VM, han har med sine taklinger tendenser til kort, han kommer gjerne hjem fra landskamper et knapt døgn før kamp med et døgn reising i kroppen.
Absolutt alt tilsier at backupen for Gamboa kommer til å spille masse kamper i 2014. Minimum 4 seriekamper og 2 cupkamper kun for VM, mer om de går videre.
Jeg vil ikke ha Andreas Nordvik i 90 minutter som høyreback i 10+ kamper i 2014. Da henter ikke vi noen bedre medaljer enn vi gjorde i år. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.12.2013 13:10 Post subject: |
|
|
Var ikke en av Nordviks kvaliteter at han er ganske så tobeint? Det og fart mener jeg å huske. Misforstå meg rett nå, jeg ønsker ikke Nordvik, men om klubben er ute etter en stallspiller på lik linje med den som Brede Moe, Jon Inge Høiland og Per Verner Rønning har innehatt så er Nordvik et helt greit valg.
Venstreback: Skjelvik, Dorsin
Stopperplass: Reginiussen, Strandberg, Rønning, Moe
Høyreback: Gamboa
Det hefter vesentlig usikkerhet ved om Moe og Strandberg er i klubben neste sesong.
Hvis vi tar fortsatte kostnadsreduksjoner med i bildet er kanskje Nordvik noe av det beste vi kan få som en backup-spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 02.12.2013 13:30 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det så usikkert med Strandberg? Han har uttalt selv at han gjerne tar steget videre, men det betyr ikke en dritt. Jeg ser på Tore som et minst like usikkert kort. Vi har det beste stopperparet i Norge og de utenlandske klubbene kommer ikke til å kjøpe han som er litt dårligere bare fordi han er 4 år yngre og har uttalt at han vil bort.
Vi supportere har laget oss en matematisk likning som tilsier at Tore ikke ønsker seg bort fordi familien har funnet seg til rette, broren holder til her, endelig blitt skadefri, sympatisk fyr osv. Det høres jo fornuftig ut i hodene våre, men vi må også huske at skulle Tore få et tilbud, så er det kanskje en av de siste mulighetene han har for et utenlandseventyr.
Kontraktslengder tilsier såklart at klubben er mer villige til å slippe Strandberg, men vi er ikke i en posisjon hvor vi kan si nei til noen som helst.
Folk må altså stålsette seg på at vi kan miste hvem som helst av stopperene våre, og i verste fall begge. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 02.12.2013 13:57 Post subject: |
|
|
Nej, det er ikke kun fordi Strandberg både er yngre og er mere motiveret for udlandet. Kontraktlængden gør ham også meget mere attraktiv for udenlandske klubber. På grund af tiden det mislykkedes udlandsophold vil Tore selv ønske sig en tilværelse i Trondheim mere end ellers og udenlandske klubber vil være mere skeptiske over for ham. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 02.12.2013 14:06 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev. Dette tror jeg er teorier vi har laget oss fordi det passer oss bedre. Hvis utenlandske klubber gjør en grundig speiderjobb burde de valgt Tore 10/10 ganger over strandberg. Da ser de også at hans utenlandshistorikk inneholder skader og ikke dårligere prestasjoner.
Menmen, håper selvsagt begge blir værende. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 02.12.2013 14:23 Post subject: |
|
|
Er vel Helstad, Stoor og Karadas som er mest aktuelle på den lista der tipper jeg... |
|
Back to top |
|
 |
|