View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.05.2006 16:09 Post subject: Steinkjer - Rosenborg |
|
|
Det ble Steinkjer i 2. runde.
Sted: Guldbergaunet
Dato: torsdag 8. juni 18:00
Les mer: Slik spilles 2. runde i cupen |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 12.05.2006 17:18 Post subject: |
|
|
Denne trekninga var bra! Håper faktisk at det ikke blir bare rosenborgsupportere på guldbergaunet, men at det finnes noen lokalpatrioter der oppe også.
For å tenke litt høyt hadde det egentlig vært ganske kult med ett Steinkjer i tippeligaen og et par "battle of Trøndelag" kamper i løpet av året. Synd at Steinkjer kommune ikke har mer enn 20 000 innbyggere, hadde de hatt det dobbelte ville Sfk vært vår naturlige "arvefiende", hehe. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.05.2006 17:35 Post subject: |
|
|
Oj oj.. må nok stille i svart og gult på Guldbergaunet 8. juni
Så RBK-Steinkjer på Lerkendal sist de møttes i NM. Da sto det 4-0 til pause, men 2. omgang var faktisk ganske jevnspilt!
Mener å huske at Kristoffer Paulsen hadde en stor kamp for Steinkjer den gangen... han er vel i Start nå:
http://fotball.vg.no/bors...ong_id=103 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.05.2006 17:44 Post subject: |
|
|
Når var det siste cupmøtet? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.05.2006 18:07 Post subject: |
|
|
2001. Også da 2. rundekamp. Bare å sjekket ditt eget sesongarkiv det veit du, 2mas
edit: Forøvrig var det i den kampen min gode venn Espen Opdal til tider terroriserte og rundspilte Lars Blixt, en innstats som ga han to prøvespill i Trondheim og etter rapportene var han kun en hårsbredd fra kontrakt. Sannsyneligvis var han akkurat LITT for gammel på det tidspunktet, siden hans evt. konkurenter heller ikke var så veldig gamle.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 12.05.2006 18:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.05.2006 18:15 Post subject: |
|
|
He-he, var ikke på kampen, så da klistrer det seg heller ikke.  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 12.05.2006 19:07 Post subject: |
|
|
Hvordan "settes" rundene opp ?
Hvilke retningslinjer er det en bruker ?
Siden det ikke er trekning så må det jo være noen retningslinjer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.05.2006 19:36 Post subject: |
|
|
NFF får i alle fall mange ønsker fra klubbene sjøl. Vet at Kvik skrev et lengre brev til forbundet.
For øvrig:
Quote: | Til og med 3. runde fastsetter Forbundsstyret kampene under hensyn bl.a. til geografi og økonomi. Lag fra 0. divisjon spiller bortekamp i 1. og 2. runde og lag fra 1. divisjon spiller bortekamp i 1. runde dersom ikke sterke geografiske, tekniske eller økonomiske grunner tilsier noe annet. Fra og med 4. runde fastsettes kampene ved loddtrekning. I 4. og 5. runde avgjør Forbundsstyret hvilke lag som skal ha hjemmebane. I semifinalen får først uttrukne lag hjemmebane. |
Les mer: Kampreglement: 7. Norgesmesterskap menn |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.05.2006 21:21 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: |
edit: Forøvrig var det i den kampen min gode venn Espen Opdal til tider terroriserte og rundspilte Lars Blixt, en innstats som ga han to prøvespill i Trondheim og etter rapportene var han kun en hårsbredd fra kontrakt. Sannsyneligvis var han akkurat LITT for gammel på det tidspunktet, siden hans evt. konkurenter heller ikke var så veldig gamle.. |
Kanskje det er han jeg husker...? Er han forholdsvis liten og helt lys i håret? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.05.2006 11:54 Post subject: |
|
|
For dem som ønsker å dra i gang heftige diskusjoner: Steinkjer FK forum
 |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 13.05.2006 12:09 Post subject: |
|
|
Det finnes en sfkweb også, sjekk sfkweb.net. Ser det er en stund siden den er oppdatert desverre, men det er litt info om sfk der. |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 13.05.2006 14:24 Post subject: |
|
|
Limax wrote: | Synd at Steinkjer kommune ikke har mer enn 20 000 innbyggere, hadde de hatt det dobbelte ville Sfk vært vår naturlige "arvefiende", hehe. |
20000 er ikke mye mindre enn Molde, er det?
Det er egentlig helt rart at nordtrønderlagene er så dårlige. Det samme gjelder trondheim unntatt RBK. Det er et trøndersk lag i tippeligaen, null i førstedivisjon og nå heller ingen som snuser på opprykk fra andre. Etter folketall skulle vi hatt tre lag i de to øverste divisjonene. Det er noe feil med trønderske fotballklubber. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.05.2006 15:11 Post subject: |
|
|
I mine øyne hadde Steinkjer vært den perfekte byen å ha et første divisjonlag i , av de trønderske byene.. Det er litt unna Trondheim, og da trenger de ikke å konkurerre om de samme sponsorene,lokalt.. Brukbar stadion og publikum og næringsliv.. Skal bli moro å se Rune Ertsås mot RBK- forsvaret, da han snart skal til Molde... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.05.2006 18:01 Post subject: |
|
|
Rune Ertsås bryr jeg meg pent lite om. Når han har valgt Molde, så får han bare ha det så godt. Da bryr jeg meg null og niks om ham. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.05.2006 18:38 Post subject: |
|
|
Han fikk ikke tilbud fra Rosenborg, da. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.05.2006 13:01 Post subject: |
|
|
fubar wrote: | Kanskje det er han jeg husker...? Er han forholdsvis liten og helt lys i håret? |
Nei, det høres ut som Kristian Tanem. Kunne vært Ertsås også, men han var ikke i SFK-stallen på det tidspunktet av naturlige grunner. Men Tanem var faktisk ganske god i den kampen han også. Ellers finns det en god del "nordisk" utseende spillere i SFK-stallen, så hvem veit hvem det kan ha vært? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 14.05.2006 20:45 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Han fikk ikke tilbud fra Rosenborg, da. |
Nei, men å synke så lavt som Molde da. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.05.2006 10:41 Post subject: |
|
|
primaten wrote: | 20000 er ikke mye mindre enn Molde, er det?
Det er egentlig helt rart at nordtrønderlagene er så dårlige. Det samme gjelder trondheim unntatt RBK. Det er et trøndersk lag i tippeligaen, null i førstedivisjon og nå heller ingen som snuser på opprykk fra andre. Etter folketall skulle vi hatt tre lag i de to øverste divisjonene. Det er noe feil med trønderske fotballklubber. |
Nei, ikke så veldig mye. Molde kommune har drøye 24 000 innbyggere, altså bare fire tusen fler, og Steinkjer har jo tross alt vært en av landest beste klubber med opptill flere landslagsspillere for omtrent 40 år siden. Var vel sist gang i toppdivisjonen i '75. Så muligheten for å få dem som et stabilt 1. divisjonslag i det minste, bør vel absolutt være til stede.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.05.2006 21:12 Post subject: |
|
|
Jeg er stygt redd for at vi taper denne kampen. Tror vi gjør lurest i å sette innpå en del unge og sultne spillere ellers får gamlegutta kjørt seg. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 30.05.2006 10:33 Post subject: |
|
|
Attach,
helt enig. Det er bare å sette trykk på våre midtstoppere og sjansene vil oppstå.
Midtbanen vår (Tettey, Skjelbred og Solli) tror jeg ikke er noe særlig bedre enn Steinkjers.
Dette blir jevnt. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 30.05.2006 12:08 Post subject: |
|
|
Haha! lax. 1 a-landslagsspiller og 2 u21 landslagsspillere. Regner med at de skal ha brukbar kontroll på Steinkjer. |
|
Back to top |
|
 |
shrimpen Proff

|
Posted: 30.05.2006 13:03 Post subject: |
|
|
Det skal nevnes at det per dags dato ikke er noen andre enn landslagstrenerne som skjønner hvorfor de er tatt ut da.. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.06.2006 13:59 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg er stygt redd for at vi taper denne kampen. |
Rosenborgs assistenttrener Knut Tørum var på Guldbergaunet i går, både for å kartlegge egne juniorer – og se den kommende cupmotstanderen.
Per-Mathias Høgmos kollega ble både glad og "skremt".
– Steinkjer er det beste 2. divisjonslaget jeg har sett i år. De spiller godt, har høyt tempo og bra presisjon. Og så har de noen spennende typer, sier Tørum.
Selv om det i utgangspunktet skal være stor forskjell på et 2. divisjonslag og et eliteserielag tar RBK-treneren ingenting for gitt foran 2. rundekampen.
– Du skal ikke se bort ifra at det blir en jevn kamp. SFK-spillerne kan yte god motstand. I den grad du kan si at jeg "frykter" noe, må det være effektiviteten. De vet hvor målet står, sier Tørum. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.06.2006 18:19 Post subject: |
|
|
Da er vi i full gang med å gjøre alle motstandere til fryktede lag ser jeg, etter Tørum's kommentarer om Steinkjer i T-A.
Er mer og mer som minner om de siste årene med Semb som leder for landslaget. Da ble jo plutselig Albania og Moldova kjempebra lag som vi la opp spillet etter. Før HamKam på Lerkendal sist, var Høgmo/Tørum veldig opptatt av hvordan HamKam skulle spille og hvordan de skulle legge opp spillet. De valgte å legge seg lavt og satse på kontringer.
Når RBK møter HamKam på Lerkendal er det de som skal legge opp spillet etter oss og ikke omvendt. |
|
Back to top |
|
 |
|