View previous topic :: View next topic |
BB mot VÃ¥lerenga? |
Daniel Ørlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Cristian Gamboa |
|
2% |
[ 3 ] |
Jon Inge Høiland |
|
2% |
[ 3 ] |
Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 3 ] |
Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Jonas Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
Mix Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
Daniel Berntsen |
|
1% |
[ 2 ] |
John Chibuike |
|
83% |
[ 88 ] |
Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
3% |
[ 4 ] |
|
Total Votes : 105 |
|
Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 17.08.2013 20:34 Post subject: |
|
|
Nettopp hjem fra kampen, faen for en dritkamp. Men hvorfor er folk misfornøyde med Helland?
Fra der jeg stod var han svingod i de 20 minuttene han fikk, mange god innvolveringer, gode pasninger og et par pasninger i rom som kunne blitt kjempefarlige, men ingen gidde følge de opp. I tillegg fikk han ikke spilt i sin vanlige rolle, men måtte spille midtbane (om jeg ikke bommer?).
Eneste minus på Helland i dag var at dødballfoten hans var noe begredelig i dag. Berntsen var langt bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.08.2013 20:37 Post subject: |
|
|
En sørgelig kamp. Det er rett og slett flaut at vi ikke slår dette nitriste, trege og profilløse Vålerenga-laget. De kjører på med samme taktikk som alle bunnlaga som har vært her har gjort, og har suksess med det. Vi er elendige mot kyniske motstandere som ikke vil angripe, og det kommer til å koste oss seriegullet. Det holder ikke med ett poeng i slike kamper.
Min tålmodighet med Mikkelsen var endelig over da han ble spilt gjennom nærmest alene med keeper, men velger å stoppe opp og spille ballen BAKOVER istedet for å angripe mål direkte, eller via Søderlund som var foran kassa. Det er akkurat slik jeg husker Storflor fra da han var her (ingen mening å skape diskusjon, bare en parallell), og det som gjorde meg så uendelig forbannet den gang. Noe så tafatt. Herregud! |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 17.08.2013 20:37 Post subject: |
|
|
olegje03 wrote: | Aldri hatt trua på Helland og kommer aldri til å få det.. Et elendig innhopp idag.. |
Elendig? Synd du ikke så kampen... Synes han var positiv! |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 17.08.2013 20:39 Post subject: |
|
|
Orkdal1 wrote: | Rånny wrote: | sveishente wrote: | Perry Er jo en klovn. ferdig snakka. det visste vi i 2005, og det vet vi nå. Kjernen: at de gidder å møte opp er en gåte. Må ha lite å finne på... |
Blir flau av sånne som deg, er det noen som er klovn, så er det deg. Din jævla idiot. |
Ingen vits i å ta med seg den tafatte vgd mentaliteten inn hit?
Låv å være skuffet i dag, også. |
Vgd-mentaliteten er jo nettopp å omtale treneren som leder tippeligaen for en klovn. |
|
Back to top |
|
 |
olegje03 Junior
|
Posted: 17.08.2013 20:39 Post subject: |
|
|
Øyvind wrote: | olegje03 wrote: | Aldri hatt trua på Helland og kommer aldri til å få det.. Et elendig innhopp idag.. |
Elendig? Synd du ikke så kampen... Synes han var positiv! |
Blir så paff av de som ser kun på de gode tingene Helland gjør men når Dockal var her og scoret mål og assisterte mål ble det et hylekor når han ikke sto når laget jublet i garderoben. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.08.2013 20:40 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Terninggkastbørs:
Örlund 2
Gamboa 3
Strandberg 3
Høiland 3
Dorsin 3
Svensson 2
Mix 2
Berntsen 3
Mikkelsen 1
Søderlund 1
Chibuike 4 |
Faktisk helt enig i din børs, og det smerter. Latterlig hvor mye vi ligner på JJ`s Rbk. Det ser så utrolig tafatt ut når ting ikke blir innøvd på feltet i hverdagen. Fantastisk dårlig dette prosjektet til Hoftun og Perry. Og jeg har ingen tro på at Perry skal få en tryllestav og trylle laget bedre. Perry har altfor store begrensninger, og er altfor kåt på seg selv til å se dette. Så dette kommer til å se likt ut så lenge Perry får regjere på Lerkendal. Mannen er faktisk ikke en bedre trener enn vi ser nå. Håpløst at enkelte springer rundt å tror at dette prosjektet skal ta av! Bare det å sette en Mikkelsen inn fordi han gjør det bra på treningene er håpløst, all den tid Perry faktisk kunne fått mikkelsen til å prestere godt på treningene en mnd. tid, for så å sette han inn på slutten av kampene. Nå kommer Mikkelsen til å bli en ødelagt spiller pga. total mangel på kampselvtillitt. Elendig av trenerteamet dette å ikke greie å tenke litt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.08.2013 20:42 Post subject: |
|
|
olegje03 wrote: | Blir så paff av de som ser kun på de gode tingene Helland gjør men når Dockal var her og scoret mål og assisterte mål ble det et hylekor når han ikke sto når laget jublet i garderoben. |
Helland har ikke vært på banen for oss i en halvtime enda, og du blir allerede paff fordi han får for mye ros?
God bedring, sier jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.08.2013 20:43 Post subject: |
|
|
Har forresten lagt ut BB-vote. Bare å stemme. |
|
Back to top |
|
 |
olegje03 Junior
|
Posted: 17.08.2013 20:44 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | olegje03 wrote: | Blir så paff av de som ser kun på de gode tingene Helland gjør men når Dockal var her og scoret mål og assisterte mål ble det et hylekor når han ikke sto når laget jublet i garderoben. |
Helland har ikke vært på banen for oss i en halvtime enda, og du blir allerede paff fordi han får for mye ros?
God bedring, sier jeg. |
Helland for Drillos! Hadde en massiv kamp idag ifølge mange her så imorgen må VG finne frem 10'eren på børsen |
|
Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 17.08.2013 20:45 Post subject: |
|
|
Helland vist klart at han var markert bedre enn Mikkelsen, vi så både rykk, driblinger og en positiv vilje. Tror han blir en positiv tilvekst, men ingen kan konkludere før han har fått spilt noen kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.08.2013 20:45 Post subject: |
|
|
Er på vei hjem fra kamp nå...dette var sørgelige greier. Mikkelsen er en flopp. Ferdig med saken, send ham hjem. Ellers plages vi, som alle har bemerket seg gjennom sesongen, mot et lavt forsvar. Vi strever. Må si Perry har fått til lite på 8 måneder...desverre. Tabelltopp eller ei, er lei av å gå hjem dritskuffa over spillet vi viser på Lerkendal. Det har skjedd altfor ofte.
Værsågod, Godset.
(Ble litt kjapt dette her, ikke vant med å skrive på pad..) |
|
Back to top |
|
 |
olegje03 Junior
|
Posted: 17.08.2013 20:47 Post subject: |
|
|
fysiotore wrote: | Helland vist klart at han var markert bedre enn Mikkelsen, vi så både rykk, driblinger og en positiv vilje. Tror han blir en positiv tilvekst, men ingen kan konkludere før han har fått spilt noen kamper. |
Men jeg har ikke blitt imponert over det han har vist i Adecco! |
|
Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 17.08.2013 20:48 Post subject: |
|
|
Örlund 2
Gamboa 5
Strandberg 5
Høiland 4
Dorsin 3
Svensson 3
Mix 2
Berntsen 2
Mikkelsen 1
Søderlund 2
Chibuike 6
Gidder ikke å klage en gang. Dette er spillermaterialet vi har. Dette er nesten maks nivået til den gjengen som er på banen. Midtbanen hadde aldri spilt på et godt 2.divisjonslag. Ingen der som har evnen til å styre en kamp og til å holde i ballen |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 17.08.2013 20:58 Post subject: |
|
|
olegje03 wrote: | Hedon wrote: | olegje03 wrote: | Blir så paff av de som ser kun på de gode tingene Helland gjør men når Dockal var her og scoret mål og assisterte mål ble det et hylekor når han ikke sto når laget jublet i garderoben. |
God bedring, sier jeg. |
Helland for Drillos! Hadde en massiv kamp idag ifølge mange her så imorgen må VG finne frem 10'eren på børsen |
Å du er en idiot, punktum! Fortell heller hvorfor du synes Helland var så elendig istedet for å komme med de idiotiske kommentarene dine! |
|
Back to top |
|
 |
BlåJava Senior
|
Posted: 17.08.2013 21:00 Post subject: |
|
|
olegje03 wrote: |
Var er det du prøver på? Eneste du får til er iallefall å framstille deg selv som en klovn og en idiot. |
|
Back to top |
|
 |
olegje03 Junior
|
Posted: 17.08.2013 21:01 Post subject: |
|
|
Øyvind wrote: | olegje03 wrote: | Hedon wrote: | olegje03 wrote: | Blir så paff av de som ser kun på de gode tingene Helland gjør men når Dockal var her og scoret mål og assisterte mål ble det et hylekor når han ikke sto når laget jublet i garderoben. |
God bedring, sier jeg. |
Å du er en idiot, punktum! Fortell heller hvorfor du synes Helland var så elendig istedet for å komme med de idiotiske kommentarene dine! |
Elendige dødballer, utenom det var han vel knapt bort i ballen på 25 minutt. Men jeg ble ikke overasket fordi jeg har sett Adecco både i år og ifjor. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.08.2013 21:02 Post subject: |
|
|
Rosenborg anno 2011, 2012 og 2013s problemer mot etablert forsvar fortsetter. Vi har virkelig ikke klart å knekke den koden. Symptomatisk når Chibuike er en av få spillere som kan åpne et slikt forsvar alene forsøker å drible seg gjennom fem-seks rettvendte forsvarere gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 17.08.2013 21:07 Post subject: |
|
|
RBK mangler en ballfordeler/maestro på sentral midtbane som styrer spillet. Vi mangler vending av spillet og indreløpere som truer bakrom og løp bak motstanders midtbane. Vi får ikke strekt motstanderen og dermed blir det enkelt å forsvare seg mot vårt spill. Vi har alle spillere foran motstanders mur/forsvar.
Mix er svak på sentral og Svensson er stillestående og mangler gjennombruddskraft. I tillegg må en av midtstopperne ta med seg ballen forbi ledd slik at vi får mer trykk og bevegelse og veien frem til mål blir kortere. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 17.08.2013 21:10 Post subject: |
|
|
Nitrist. Verre en Sandnes/Ulf kampen, sammenlignet med Enga fremsto rogalendingene som en gullkandidat. Endret sesongkortplasser før denne sesongen, ulempen er nå at jeg ser all elendigheten så mye bedre. Bortsett fra alle feilpasningene, dårlige ballmottak og Mikkelsen så er det verste den fullstendig mangel på bevegelse i boks på innlegg fra kant. Ingen kryssløp eller rykk, bare apatisk samling rundt straffemerket ved innlegg.
Ett helhjertet kryssløp mot første stolpe da vi fikk til innlegg i de siste 5 så hadde det blitt scoring.. Har dessverre mistet troa på Perry, kampledelse til stryk, og ikke sette inn Mike istedenfor saltstøtta Berntsen er fullstendig skivebom. Rett og slett depressiv fotball...
En lite trøst at det må være enda verre å være enga supporter, komme på Lerkendal og hale ut tid i 90 minutter, det er ynkelig av hovedstadsklubben. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 17.08.2013 21:17 Post subject: |
|
|
Batigol wrote: | RBK mangler en ballfordeler/maestro på sentral midtbane som styrer spillet. Vi mangler vending av spillet og indreløpere som truer bakrom og løp bak motstanders midtbane. Vi får ikke strekt motstanderen og dermed blir det enkelt å forsvare seg mot vårt spill. Vi har alle spillere foran motstanders mur/forsvar.
Mix er svak på sentral og Svensson er stillestående og mangler gjennombruddskraft. I tillegg må en av midtstopperne ta med seg ballen forbi ledd slik at vi får mer trykk og bevegelse og veien frem til mål blir kortere. |
Helt enig. Største problemet til RBK er at vi mangler en playmaker. Er ingen av de 7 bak som ser opp når de har ballen.
Ser jo både chibbe, søder og mikkelsen starter mange ganger uten at ballen kommer. I dag er det store rom å slå ballen på, men den kommer ikke.
Dessuten irriterer det meg at de slurver så mye på korte pasninger. Skulle tro de vet hvordan de skal slå en pasning på 5-10 meter. Mange baller som går ut over dødlinjen pga dette. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.08.2013 21:20 Post subject: |
|
|
olegje03 wrote: | Øyvind wrote: | olegje03 wrote: | Hedon wrote: | olegje03 wrote: | Blir så paff av de som ser kun på de gode tingene Helland gjør men når Dockal var her og scoret mål og assisterte mål ble det et hylekor når han ikke sto når laget jublet i garderoben. |
God bedring, sier jeg. |
Elendige dødballer, utenom det var han vel knapt bort i ballen på 25 minutt. Men jeg ble ikke overasket fordi jeg har sett Adecco både i år og ifjor. |
Tullebukk. Hjelper jo ikke å ha sett adecco for å vurdere han i denne kampen, for den kan du jo ikke ha sett særlig mye av... For meg var Hellands innhopp det mest ( og kanskje eneste) positive ved kampen. Dockal og spill i Adecco har jo ingenting med den saken å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 17.08.2013 21:23 Post subject: |
|
|
Tja han hadde et OK innhopp, men treffer ikke på dødballene for fem flate øre. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.08.2013 21:50 Post subject: |
|
|
Blir artig å se Godset innta tabelltoppen i morgen med festforballl. Eneste laget i Norge som evner å spillet et angrepsspill av et visst nivå.
RBK er en sovepute i angrep og d har de vært de siste 12 årene. Når ska forvandlingen skje? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.08.2013 21:52 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Nettopp hjem fra kampen, faen for en dritkamp. Men hvorfor er folk misfornøyde med Helland?
Fra der jeg stod var han svingod i de 20 minuttene han fikk, mange god innvolveringer, gode pasninger og et par pasninger i rom som kunne blitt kjempefarlige, men ingen gidde følge de opp. I tillegg fikk han ikke spilt i sin vanlige rolle, men måtte spille midtbane (om jeg ikke bommer?).
Eneste minus på Helland i dag var at dødballfoten hans var noe begredelig i dag. Berntsen var langt bedre. |
Helland var god de 20 minuttene han fikk spille. Om kampen ellers så syns jeg 1. Omgangen var dårlig mens 2. Omgangen var bra men målene manglet. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2013 21:52 Post subject: |
|
|
Greit nok at vi skuffet, men Godset har heller ikke spilt bra i sommer, så langt ifra. |
|
Back to top |
|
 |
|