| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
iconbit Veteran
|
Posted: 12.08.2013 12:04 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | | Arh, Iconbit (; - Nu er du lige vel farvet. |
Farvet, fordi jeg siger, at FCKs straffespark ikke skulle være dømt? I så fald er begge kommentatorer lige så farvet som jeg? Runje har ikke armen i en unaturlig position og han gør tværtimod alt for at have armene tæt til kroppen. Ved FCN's straffespark rammer Nordstrand bolden først, hvilket også ses ud fra boldens retning. Jeg synes, folk selv skal se klippene og have lov at vurdere, om kommentatorerne og jeg er farvet eller ej
| copenhagen wrote: | | Reaktionerne fra spillerne er også ret klare. Lars J mener FCK har fuld kontrol over kampen ind til Nordstrand scorer sit one-in-a-million mål, og Pierre siger efter kampen at "Vi skal jo vinde den her kamp! Det positive er, at vi var bedre end FC Nordsjælland" |
Du siger spillernes reaktioner er ret klare, men finder kun citater fra FCK-spillerne!? Her er et par andre citater for at skabe balance i den fremstilling, du kommer med: "Vi dominerer og sætter os på kampen fra start. Det er os, der bestemmer, hvordan der skal spilles. Vi var det bedste hold og skulle have vundet" - Anders Christensen, FCN. "Vi sidder fuldstændig på spillet i anden halvleg" - Martin Vingaard, FCN
Uanset, begge lag er stadig under nedrykningsstregen og på den måde var uafgjort egentlig et glimrende resultat for mig  |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 13.08.2013 18:46 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Overlegen seier til Nordstrand, såklart. Det der er et perfekt utført brassespark. Fy faen, det er nice! |
56 % til Nordstrand og 44 % til Ankersen i følge TV 2's afstemning (4100 stemmer). For mig er Nordstrands mål også klart bedre, men folk vurdere jo ud fra forskellige kriterier. |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 13.08.2013 20:09 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: | | Farvet, fordi jeg siger, at FCKs straffespark ikke skulle være dømt? |
Farvet fordi du mener FCK burde have tabt kampen, det mener jeg simpelthen ikke man kan påstå med det kampforløb, og med de 2 straffesituationer. Og jep jeg mener bestemt ikke der var straffe til FCN. Men jeg er også farvet hehe
| Quote: | Uanset, begge lag er stadig under nedrykningsstregen og på den måde var uafgjort egentlig et glimrende resultat for mig  |
Det er noget møg. Men det er langt værre at FCK med få uger stadig ikke har lykkedes at lukke noget på transfermarkedet. Langt værre end uafgjort ude mod FCN. Men jeg vælger at have tålmodighed, for så at blive ekstremt skuffet hvis der ikke kommer noget.
Omkring Emil Larsen, fatter jeg simpelthen ikke at andre nordiske klubber ikke vil have ham. Han er jo åbenlyst en klassespiller og et super køb til 1 mio euro. Enten kræver manden en bizart højt løn eller andre kontraktmæssige forhold, ellers sover resten af norden og de sædvanlige belgiske og hollandske klubber. Manden har helt enkelt nogle kvaliteter som er kampafgørende. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 13.08.2013 20:58 Post subject: |
|
|
Jeg tænker det er umuligt både at være engageret og helt objektiv samtidig, men jeg synes da, vi begge tilstræber sagligheden.
Ja, FCK's står i mine øjne svagere end længe, hvis de ikke får hentet forstærkninger ind. Jeg kan dog ikke forestille mig, at CV ikke styrker truppen. Omvendt tillader jeg mig at håbe på, at det ender med nogle panikløsninger.
Lidt overrasket over, hvem Brøndby formår at tiltrække efter to sæsoner lige omkring nedrykningsstregen. Mens Ankersen og Braithwaite rygtes til blandt andet Ligue 1 og Premier League, så ender forårets største Esbjerg-profil Hradecky i Brøndby. En dårligere målmand som Jesper Hansen vil Evian derimod godt købe
Almebäck fra Club Brügge har jeg hørt meget godt om. Zohore har imponeret mig stort på U19-landslaget. Ørnskov ved jeg ikke rigtig med, men én herinde skrev, at han havde været blandt Vikings bedste i år. Ender de med Emil Larsen for 7,5 millioner, er det som du skriver et super køb.
Jeg er stadig skeptisk over for, om de ender i den bedste del af tabellen, men kan Frank få sammensat holdet og skabt en ny kultur derude, så bliver de interessante at følge. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.08.2013 21:23 Post subject: |
|
|
| Hvorfor bruker københavn 2 stjerner ovenfor logoen? |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.08.2013 22:04 Post subject: |
|
|
Haha, sikkert bare fordi de skal være minst "like gode" som Rosenborg.
Trodde det var Adidas som hadde føringene i hvordan dette skulle være, jeg. Kanskje vi like gjerne skal slenge på fire stjerner. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 13.08.2013 22:23 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Trodde det var Adidas som hadde føringene i hvordan dette skulle være, jeg. Kanskje vi like gjerne skal slenge på fire stjerner. |
Dette er faktisk ikke FCK's opfindelse, men indført af DBU (det danske NFF) i 2002 efter italiensk forbillede. Det er dog valgfrit, om man vil have det til at fremgå af spillertrøjen. Der giver som nævnt en stjerne for 5 mesterskaber. Brøndby og FCK har begge 10 mesterskaber. KB har flest mesterskaber, nemlig 15. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.08.2013 22:44 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Haha, sikkert bare fordi de skal være minst "like gode" som Rosenborg.
Trodde det var Adidas som hadde føringene i hvordan dette skulle være, jeg. Kanskje vi like gjerne skal slenge på fire stjerner. |
Hahaha,det hadde vært bra!  |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 13.08.2013 23:39 Post subject: |
|
|
Ikke kun på førstelaget at FCK har problemer. Bolanos, Pape Diouf, Mos og de øvrige FCK-reserver ble rævkjørt 0-5 af de unge FCN-talenter  |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 14.08.2013 08:13 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Haha, sikkert bare fordi de skal være minst "like gode" som Rosenborg.
Varierer fra land til land. Andre eksempler er Bayern München som har 4 stjerner for 23 titler og Olympique Marseille som har 1 stjerne for 9 titler. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.08.2013 08:38 Post subject: |
|
|
BÃ¥de Tyskland og Frankrike praktiserer regelen om at det er en stjerne for hvert 5te mesterskap. I Italia er det en stjerne for hvert 10de mesterskap, samme som i Norge. SÃ¥ vi tok vel etter italienerne her. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.08.2013 08:40 Post subject: |
|
|
| Interessant at Bolanos er på benken, noe å følge med på for oss? |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 14.08.2013 09:55 Post subject: |
|
|
| Nærmer seg 30, kanskje han er litt på tur ned? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 14.08.2013 12:05 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | BÃ¥de Tyskland og Frankrike praktiserer regelen om at det er en stjerne for hvert 5te mesterskap. I Italia er det en stjerne for hvert 10de mesterskap, samme som i Norge. SÃ¥ vi tok vel etter italienerne her. |
Tyskland har ei stjerne for 3 mesterskap, 5 mesterskap, 10 mesterskap og 20 mesterskap. Derfor kan Bayern spille med 4 stjerner. I Frankrike finnes det ingen offisielle regler. Marseille har ei stjerne for CL-seieren i 1993. Mens feks Nantes har 8 stjerner for hvert av de 8 seriemesterskapene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.08.2013 12:15 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Mens feks Nantes har 8 stjerner for hvert av de 8 seriemesterskapene sine. |
La oss gå for det. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2013 12:18 Post subject: |
|
|
LOL.
Ser at de faktisk ikke har tatt høyde for å vinne mange flere mesterskap:
 |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.08.2013 12:45 Post subject: |
|
|
Var ganske så sikker på at det er hvert femte seriemesterskap i Tyskland Kjello, men ingen stor deal egentlig. Sjekket det opp og systemet er jo mer intrikat enn noe den mest ihuga byråkrat kunne tenke seg å finne på. Faktisk to forskjellige systemer. Et fra DFB og et fra DFL. Blir jo det glade vanvidd det her.
http://en.wikipedia.org/w...l_badge%29
Synes det beste er en stjerne for hver tiende tittel, er det som går mest igjen. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 14.08.2013 13:18 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jeg tænker det er umuligt både at være engageret og helt objektiv samtidig, men jeg synes da, vi begge tilstræber sagligheden. |
Enig.
| Quote: | | Lidt overrasket over, hvem Brøndby formår at tiltrække efter to sæsoner lige omkring nedrykningsstregen. |
Det overrasker mig egentlig ikke. Jeg ser stadig Brøndby som den næstmest attraktive klub i Danmark for spillere. Står en spiller med samme økonomiske tilbud fra alle danske klubber, står den vel mellem FCN og BIF pt. FCN har ganske vidst et fint setup, og en mulighed for Europa League i år, men på alle andre parametre er BIF en større klub. Mere mediebevågenhed, klart bedre fans og en aura af et projekt og en storklub som FCN bare ikke er i nærheden af endnu, uanset hvor meget Allan K ønsker det.
Jeg kan godt forstå at visse spillere, Stryger fx, har haft behov af at prøve noget nyt, og skiftede fra BIF til FCN, men for andre tror jeg vægtskålen ville falde BIF's vej. Var jeg selv spiller (uden sympati for KBH) ville det ikke engang kræve større tankevirksomhed at vælge et BIF, som har et projekt på gang. Det er bare noget andet end at fedte rundt oppe i stemningsforladte Farum. Det er vel trods alt også federe at spille i RBK end i Strømsgodset (-;
Derimod synes jeg ikke profilerne har nogen "wauv" effekt hos BIF. Ørnskov & Almebäck er virkelig "what-you-see-is-what-you-get" spillere. Klassiske 1 mio euro spillere, der bør spille i nogen af de relativt gode Nordiske klubber, men Almebäck er ingen Hangeland der snart i PL, og Ørnskov spiller ikke snart i bundesligaen heller. Lucas har egentlig heller ikke imponeret mig.
Derfor synes jeg ikke BIF har gjort nogle transfers som har været genistreger, og jeg er slet ikke overrasket over de har kunne trække de spillere når vi taler om fine almindelige rugbrødskøb efter Skandinavisk målestok. Og netop derfor er det irriterende hvis de får Emil Larsen fordi han virkelig har potentiale til at ryge til en stor liga om nogle år. Men hvis Rosenborg og FCK ikke gider ham, kan BIF jo desværre nok hive ham hjem..
| Quote: | | Ja, FCK's står i mine øjne svagere end længe, hvis de ikke får hentet forstærkninger ind. Jeg kan dog ikke forestille mig, at CV ikke styrker truppen. Omvendt tillader jeg mig at håbe på, at det ender med nogle panikløsninger. |
Well, det ender jo nok med en venstrekant og en angriber, hvilket er OK, men stadig efterlader København i en situation hvor man skal spille CL med en midtbaneduo der ikke viste klassen i EL. Om resten af truppens profiler kan kompensere for det, er et åbent spørgsmål. En ny venstreback som også rygtes til København ændrer jo ingenting, det er bare lidt rettidig omhu inden Pierre smutter til vinter. Time will tell.
Ang Bolanos til Rosenborg, så har det længe ligget i kortene at han stikker af til en lidt større klub til vinter. Jeg tror en klub som PSV, eller bundklubber i tyskland og frankrig er det realistiske for Bola. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 14.08.2013 14:27 Post subject: |
|
|
Ang. Brøndby og indkøb. Ja, Almebäck og Ørnskov er nok ikke mere end almindelige gode spillere i skandinavisk målestok. Det er også værd at huske at Brøndby ofte har købt relativt gode spillere og stadig haft det meget svært i ligaen. Klubben kan komme til at slide i ligaen igen i år, fordi det er vanskeligt at skabe et nyt lag og kultur på kort tid.
De andre tre er mere spændende. Hradecky er en 23-årig landslags-keeper med 16 clean sheets på første sæson for en nyoprykker. Zohore er stadig kun 19 år og var et godt stykke foran Cornelius i juniorårene. Debuterede for FCK som 16-årig og har udviklet sig meget i Fiorentina. Larsen er vi meget enige om - en 22-årig dansk a-landslagsspiller med hans potentiale er i selvfølgelig en klar forstærkning. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 14.08.2013 14:31 Post subject: |
|
|
| Ifølge medierne skal Esbjergs Braithwaithe afløse Braaten i Toulouse. Solgt for omkring 15 millioner. Spændende om Ankersen også bliver solgt til den franske ligaen i denne uge. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.08.2013 15:27 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Kjello wrote: | | Mens feks Nantes har 8 stjerner for hvert av de 8 seriemesterskapene sine. |
La oss gå for det. |
Hahaha,fy faen..Max 4 stjerner over logon ja.. Synes også vi kan ha stjerne over når vi får 10 cupmesterskap. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 15.08.2013 15:39 Post subject: |
|
|
| Bizar situation. Emil Larsen består ikke lægetjekket hos Brøndby og dermed udnytter Brøndby alligevel ikke den klausul på 7,5 millioner, som Larsen har fået skrevet ind i sin kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.08.2013 01:02 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Hahaha,fy faen..Max 4 stjerner over logon ja.. Synes også vi kan ha stjerne over når vi får 10 cupmesterskap. |
10 cup-mesterskap får bli en eller +1 eller Like over logoen..
(håper i såfall at vi taper mot Enga neste uke...) |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
|