View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 10.04.2006 15:31 Post subject: Angrepet |
|
|
Det går vel mange bidiskusjoner om akkurat angrepet rundt her på forumet, men tenkte jeg skulle starte opp et eget emne rundt en så vitig sak.
Har ikke noen spesiell formening om hvem man skal bruke i angrepet, og i hvilke posisjoner, og jeg har heller ikke sett nok av spillere som kone eller Essediri til og uttale meg om det. Likevel mener jeg ut fra det jeg har hørt at nettopp kone og Essediri bør være en del av RBKs angrepsrekke.
Men som sagt har ikke jeg det største grunnlaget for uttalelse før jeg får sett dem i noen flere kamper enda.
Hvilken angrepsrekke bør RBK stille med? _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.04.2006 15:33 Post subject: |
|
|
Høgmo komponerer angrepsrekka etter hvilken motstander laget møter, men ser gjerne denne rekka:
Iversen - Kone - Essediri _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.04.2006 15:34 Post subject: |
|
|
Per dags dato er det Braaten, Kone og Essediri etter min mening. Da får vi også litt komplementære ferdigheter, som Eggen snakket om i gamle dager. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 10.04.2006 15:40 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha inn Helstad. Inntil videre vil jeg ha ut Kone. Så mye har han ikke bevist ennå. I går viste han noen teknikk-takter |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.04.2006 15:41 Post subject: |
|
|
Er nok vanskelig å komme utenom noen av de som er nevnt i denne tråden så langt, samtidig som det er vanskelig å komme utenom Helstd slik han har spilt de siste sesongene, og hvis Øyvind fortsetter slik han begynte sesongen i går, har virkelig fått et førsteklasses luksusproblem i front.
Tror Jamtfall Jr. kan se langt etter en plass, i hvert fall... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 10.04.2006 15:43 Post subject: |
|
|
Tror RBK er i ferd med å få sitt første ordentlige luksusproblem i spiss rekka på noen år.  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 10.04.2006 15:44 Post subject: |
|
|
hva gjorde storflor som var bra i går? _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 10.04.2006 15:46 Post subject: |
|
|
Hadde en del gode cornere, og pasningene satt som støpt. Hadde i tilegg et par gode gjennombrudspasninger og skapte forholdsvis mange sjanser. _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Fiske-Bjarne Junior
|
Posted: 10.04.2006 16:05 Post subject: |
|
|
Rosenborgs spisser har en egen kompentanse for det de bedriver, nemlig å score mål. Helstad, Iversen, Braaten, Kone, Essediri, Johnsen og Storflor er jo alle gode kandidater for å starte som spiss på laget. Det med at vi skal velge ut noen bestemte spisser som skal starte, høres ut som en dårlig idè. For det første får vi variasjon i angrepsspillet med flere spisser, og for det andre er alle a-lagsspissene til Rosenborg gode nok til å gjøre det stort internasjonalt, så vi burde heller dra nytte av hver og en, istedenfor å fastsette en bestemt spissrekke. |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 10.04.2006 16:08 Post subject: |
|
|
Må nok si meg enig der. Dette nevnte også Høgmo i går, han mente forsvarsrekka og midtbanen bar fordel av og være rimelig fast. Mens spissene kunne rulleres mer på ut i fra hvilke kamp det var, eller hvordan kampbildet utviklet seg. _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.04.2006 16:25 Post subject: |
|
|
Troinndern wrote: | Jeg vil ha inn Helstad. Inntil videre vil jeg ha ut Kone. Så mye har han ikke bevist ennå. I går viste han noen teknikk-takter |
Kone og Daniel herja no djevelsk sammen da. De har tydeligvis funnet hverandre på gresset ihvertfall. Vil gjerne se Helstad spille, men syns vi blir farligere med en gang Kone kommer inn. Men jeg har jo tatt til orde for Kone bak Helstad før også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.04.2006 21:27 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Høgmo komponerer angrepsrekka etter hvilken motstander laget møter, men ser gjerne denne rekka:
Iversen - Kone - Essediri |
Ja Iversen er nok super som ving! typisk ving spiller dette! |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 10.04.2006 21:36 Post subject: |
|
|
Jeg vil vrake 4-3-3, og heller kjøre 4-2-3-1, slik at vi kan stille med følgende angrepsrekke:
....................Helstad/Kone.....................
Braaten.............Iversen...............Essediri
Klarer ikke å bestemme meg for enten Helstad eller Kone, den som er i best form skal starte, og den andre skal få innhopp. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.04.2006 21:49 Post subject: |
|
|
Vil definitivt ikke forandre systemet kun for å få plass til en angrepsspiller til. Jeg synes det virker riktig å kjøre 4-3-3. Spesielt fordi det gir enda tydeligere roller på midtbanen. Et anker som styrer og balanserer og to indreløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 10.04.2006 22:29 Post subject: |
|
|
Jeg synes også at vi bør spille 4-3-3 slik vi gjør, bør ikke endre spillstil bare for å få inn en angrepspiller til..
Gleder meg veldig til å se neste lagoppstilling forøvrig, spennende og se om Johnsen blir benket etter en bra kamp, til fordel for Skjelbred.
Blir også spennende og se om noen av disse starter Iversen,Kone,Esserdiri |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 10.04.2006 23:00 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Ja Iversen er nok super som ving! typisk ving spiller dette! |
Iversen var jo faktisk veldig nyttig på vingen igår da. Selv om han ikke er noen typisk vingspiller, så passer han faktisk ypperlig inn i det systemet RBK brukte når de overkjørte LSK. Bruker vi han som ett oppspillspunkt på vingen, og sørger for at Dorsin følger på for å få ballen fra Iversen kan de to fort bli en god duo.
Som jeg sa i LSK tråden så elsket jeg "Varisity Blues" angrepet til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.04.2006 23:39 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | siggetheman wrote: | Høgmo komponerer angrepsrekka etter hvilken motstander laget møter, men ser gjerne denne rekka:
Iversen - Kone - Essediri |
Ja Iversen er nok super som ving! typisk ving spiller dette! |
Ivers har fungert godt som ving i treningskampene + i går. Får man gode innlegg fra høyre over til Ivers, kan det bli farlig for motstanderen. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 11.04.2006 08:39 Post subject: |
|
|
Husker at Karadas spilte "ving" hjemme mot Inter, og da kjørte vi jo fullstendig over dem... men i den kampen funket jo alle lagdeler helt fantastisk bra. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.04.2006 08:54 Post subject: |
|
|
Tror Braaten, Kone, Essediri kan være en veldig bra kombinasjon. Alle kan utfordre med ball, alle er hurtige og Essediri kan slå innlegg på Kone |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 12.04.2006 18:27 Post subject: |
|
|
enig med det som er sagt om at innehaverene av plassene i angrepsrekka i motsetning til de i de andre lagdelene med fordel kan rullere.
tror heller ikke nødvendigvis vi må/bør satse på to rene vingposisjoner. ser for meg både daniel og steffen som kantspillere, men da med et mer skjevt offensivt angrepsmønster.
deilig problem, så lenge høgmo er tøff nok til å sette ned foten og satse hvis rulleringen går ut over prestasjonene. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 02.05.2006 22:40 Post subject: angrepsrekka:) |
|
|
Syns RBK bør begynne å la jamtfall, tettey få mer spilletid.
Tror selv at Jamtfall idag har mer å gjøre i angrepsrekka til RBK enn Kone.
Tettey har jo vist storkamper før. eks Real Madrid. Syns han er på høyde med J.G. Solli. mangler kanksje løpsstyrken. men for all del. yngre krefter. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 02.05.2006 22:43 Post subject: Re: angrepsrekka:) |
|
|
RBKfan100% wrote: | Tror selv at Jamtfall idag har mer å gjøre i angrepsrekka til RBK enn Kone.
|
Basert på hva? Prestasjoner på trening/2.lagskamper? Jeg kan ikke si meg enig.
Dessuten mistenker jeg at dette blir flyttet da det finnes flere tråder om dette emnet fra før av. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 02.05.2006 22:49 Post subject: Re: angrepsrekka:) |
|
|
RBKfan100% wrote: | Tettey har jo vist storkamper før. eks Real Madrid. |
Synes du han spilte bra i den kampen? Mener å huske at han var i lettere sjokk i hele den andre omgangen jeg, og at han slettes ikke klarte å følge opp Strands førsteomgang. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|