View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste mot VÃ¥lerenga? |
Daniel Ørlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Tore Reginiussen |
|
30% |
[ 42 ] |
Stefan Strandberg |
|
1% |
[ 2 ] |
Cristian Gamboa |
|
5% |
[ 8 ] |
Mix Diskerud |
|
2% |
[ 3 ] |
Jonas Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
Mike Jensen |
|
3% |
[ 5 ] |
John Chibuike |
|
7% |
[ 10 ] |
Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
44% |
[ 61 ] |
Micke Dorsin |
|
2% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 138 |
|
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.08.2013 22:21 Post subject: RBK – VIF [NM] |
|
|
 | VS. |  |
Norgesmesterskapet: Kvartfinale, onsdag 21.08.2013 kl. 18.30
Lerkendal Stadion
Kampen vises på NRK2
Lagenes ferd til kvartfinalen
1. runde:
16.04.13 | Frigg | 1-6 | VÃ¥lerenga | 17.04.13 | Buvik | 0-11 | Rosenborg |
2. runde:
01.05.13 | Ullern | 1-8 | VÃ¥lerenga | 01.05.13 | Strindheim | 0-5 | Rosenborg |
3. runde:
29.05.13 | Asker | 2-3 | VÃ¥lerenga | 29.05.13 | Levanger | 1-4 | Rosenborg |
4. runde:
26.06.13 | Vålerenga | 3-1 | Sogndal | 19.06.13 | Rosenborg | 2-1 | Tromsø |
_________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 09.08.2013 23:50; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.08.2013 23:48 Post subject: |
|
|
Vi tar dette lett! Hvor mange lang er det igjen i cupen? Håper ikke på Molde allerede i semifinalen, de skal vi slå i finalen i Ullevaal!  |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.08.2013 00:00 Post subject: |
|
|
Når det er kvartfinale så er det vel ikke så vanskelig å vite hvor mange lag som er igjen ?  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.08.2013 00:09 Post subject: |
|
|
Er ikke trekningen foretatt også? Mener å huske at vinneren får Molde i semi? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.08.2013 00:11 Post subject: |
|
|
Semifinalene trekkes 21. august. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.08.2013 00:15 Post subject: |
|
|
Takk, da var det bare et innlegg på et annet forum hvor en Moldesupporter ønsket VIF i semi jeg husker  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2013 01:36 Post subject: |
|
|
Gikta mi tilsier like fullt at det blir bortekamp i Molde om vi går videre. Måtte jeg ta feil!
Semifinalene blir trukket rett etter kampslutt på Lerkendal, så vidt jeg forstår. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 10.08.2013 03:01 Post subject: |
|
|
Håper på LSK i en eventuell finale jeg! Blir et flott oppgjør, både på banen og tribunen. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.08.2013 11:13 Post subject: |
|
|
Var på Rbk-Lsk i 92 da Bjørneby putta helt på slutten av kampen. Tar gjerne en reprise på denne ja. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 11.08.2013 08:43 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Vi tar dette lett! Hvor mange lang er det igjen i cupen? Håper ikke på Molde allerede i semifinalen, de skal vi slå i finalen i Ullevaal!  |
I og med at denne kampen ble utsatt grunnet RBKs e-cup kvallik, så er de øvrige kvartfinalene ferdigspilt.
Haugesund 1-1 Bodø/Glimt (5-3 etter straffekonk)
Molde 2-0 Mjøndalen
Start 0-1 Lillestrøm
2mas wrote: | Semifinalene blir trukket rett etter kampslutt på Lerkendal, så vidt jeg forstår. |
Altså står trekningen av semifinalen mellom disse lagene:
Vinneren av Rosenborg - VÃ¥lerenga
Haugesund
Molde
Lillestrøm
Er vel første lag opp av «bollen» som får hjemmekamp i semifinalene? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
TheKid Proff

|
Posted: 11.08.2013 10:33 Post subject: |
|
|
Første lag opp av bollen får hjemmekamp. Stemmer det  |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 11.08.2013 10:35 Post subject: |
|
|
Takk, Attaboy. Glemte at Lillestrøm var igjen.
Hvem skal vi håpe på? Lillestrøm eller Haugesund. Håper bare ikke på Haugesund på borte bane i og med at vi har tapt mot dem. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 11.08.2013 11:04 Post subject: |
|
|
Håper på Molde. Vi har dårlige erfaringer med å møte "antatt dårligere lag" i cupen. Molde på Lerkendal - det er drømmen. Blir ikke noe undervurdering, og i beste fall nedprioriterer sunny boy cupen fordi han satser på fjerdeplassen i serien.
Først må uansett Vålerenga slås. Gjerne etter en fryktelig urettferdig kamp, hvor VIF brenner to straffespark, vi scorer på et mål som skulle vært avblåst for offside, Gamboa klemmer baller, Bille viljehandser i det skjulte og Davy hisser seg opp så mye at han får hjerteflimmer og må slutte å jobbe med fotball. Etter kampen egger klanen til bråk og får juling etter å ha slått en ung gravid lyshåret dame i hodet så blodet siler og blir utropt til den store stygge ulven blant mine pressekolleger. Rekdal henter Carew, klubben går konkurs og rykker ned og får mye omtale i åra som kommer for å spille kamper med tusen tilskuere i tredjedivisjon. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 13.08.2013 01:33 Post subject: |
|
|
 _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 18.08.2013 22:34 Post subject: |
|
|
Her er det en ting som gjelder, og det er å få inn folk med arbeids og fightervilje. Det er vår måte å vinne kamper på i år. Inn med Mike og Bille.
Kunne tenkt meg dette laget
Lund Hansen
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Svensson - Mix - Mike
Chibbe - Bille - Helland
Edit: Skulle være Lund Hansen i mål. _________________ Alfredbørs 1-10: 7
Last edited by bongo on 18.08.2013 23:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.08.2013 22:52 Post subject: |
|
|
Synes Berntsen skal få en ny sjanse, Svensson har godt av en tur på benken. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.08.2013 22:53 Post subject: |
|
|
Forstår ingenting når du skriver at du kunne tenkt deg Örlund i mål.... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.08.2013 22:55 Post subject: |
|
|
Vil også ha med Helland bongo,men kansje mix må hvile,Mike eller Jonas sentralt,Helland flanke,Chibbe fremskutt indreløper og Søderlund spiss. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 18.08.2013 23:16 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Forstår ingenting når du skriver at du kunne tenkt deg Örlund i mål.... |
Glemte meg, skulle være Lund Hansen. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.08.2013 08:24 Post subject: |
|
|
Synes dette kunne vært bra, men er ingen trener:
Lund Hansen
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Berntsen - Mix - Mike
Chibbe - Søderlund - Helland
Rettferdiggjørelse: Jonas kriger og river og holder på, men han var teknisk svak mot vif sist, og kan vel ikke sies å være i sitt kreative ess for tiden. Vi blir dermed litt avhengige av at Mix fungerer i midten. Alternativet er selvfølgelig å bytte Mix med Jonas, så han kan rive og slite i bunnen av V'en - mer Annan enn Skammelsrud.
Hvis vi - i motsetning til sist - får til litt spill på midten, med indreløpere som går fremover og får masse fine alternativer og løp rundt seg (sorry, fikk flashback til Ørjan her) vil det gi gode forhold for angrepet vårt.
Og hvilket angrep det kan bli, om ikke vif parkerer bussen igjen. Chibbe og Helland kan herje fritt på vingene, og skaffe Søderlund avslutningsmuligheter. Så kan Bille komme inn og rive istykker de utslitte restene av ghettorekene.
Mikkelsen kan sitte på tribunen og studere sine ving-kollegaer. Har fortsatt trua på ham, men han må få det ut. Kanskje han er sånn som Daniel Braathen, men at noen har tapet fast på-knappen hans så den aldri virker. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 19.08.2013 08:50 Post subject: |
|
|
Bille og Dorsin kommer garantert til å starte denne kampen siden de er utestengt til søndagens match. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 19.08.2013 09:49 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Chibbe og Helland kan herje fritt på vingene, og skaffe Søderlund avslutningsmuligheter. Så kan Bille komme inn og rive istykker de utslitte restene av ghettorekene. |
Personlig tror jeg det vil være bedre å la Nielsen rive istykker forsvaret først, så kan Søderlund komme inn mot slutten og putte ballen i mål. Jeg synes Søderlund har vært relativt svak, og Nielsen scorer jo (nesten) ikke uansett. Bortsett fra det, er ser laget ditt greit ut, med et lite spørsmålstegn ved Diskerud eller Selnæs sentralt. Jeg håper selvfølgelig denne Skjelvik er bedre enn Dorsin, men jeg har ikke sett ham spille, så da blir det vanskelig å hevde at han bør starte. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 19.08.2013 09:56 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: |
Rettferdiggjørelse: Jonas kriger og river og holder på, men han var teknisk svak mot vif sist, og kan vel ikke sies å være i sitt kreative ess for tiden. Vi blir dermed litt avhengige av at Mix fungerer i midten. Alternativet er selvfølgelig å bytte Mix med Jonas, så han kan rive og slite i bunnen av V'en - mer Annan enn Skammelsrud.
|
gode betraktninger her. Jeg heller mer mot det siste, da Mix har vært forferdelig svak etter USA-turneen sin. Blir vel ikke spesielt kreativt, men de gode 1. forsvarer egenskapene hans gjør at indreløperne (forhåpentligvis) kan være enda mer offensive. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.08.2013 10:17 Post subject: |
|
|
Ikke uenig i svarene på mitt innlegg.
Jeg glemte jo at Nicki og Micke er ute i neste seriekamp - da er vel de bankers fra start her kanskje ja. Da kan det bli bra å la Nicki slipe ned forsvaret deres, så kan de forholde seg til noe "helt annet" de siste 20. Hvis vi later som Nicki og Søder er litt forskjellige.
En annen ting jeg har tenkt på - hvis vif er like defensive som sist, kan det nok kanskje gjøre det lettere å få plass til Sælnes bakerst i midten. Istedenfor lange baller fra Strandberg bakerst, kan hans kreative venstrebein gi oss det vi trenger for å låse opp et defensivt, destruktivt søplevif. Jeg drømmer om glansdagene, og ser for meg han strø pasninger til Fisse-Mike og Berntsen, som involverer Helland og Chibbe før ballen sklir inn i en 16-meter fylt med panikk.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 19.08.2013 10:36 Post subject: RBK-VIF (nm kvartfinale) |
|
|
Ja da er det bare å heie på LSK i kveld. Men til onsdagens kamp: Håper på 2 gode omganger, og ikke bare en. Er i alle fall sikker på at jeg ikke vil se Svenson som def. Midt. Han er den med flest og farligst balltap. Så det må bli Mix eller Selnæs der.Kanskje vi skal gi Mix en uke på å komme seg etter krampa i låret sist.
Hvis Sælnes spiller, må vi ha både Svenson og Jensen inne, ellers blir vi for veike. Grøsser ved tanken på Ogude.
Ønsker forøvrig Chibbe, Bille og Helland på topp, med Chibbe ute til høyre
Så får heller Søderlund komme innpå etter hvert. Og hva med ALH i mål? jeg synest det er på tide nå.
Ellers kommer jeg langveisfra til Trondheim onsdag (etter anbefaling Attaboy) Ens ærend kamp. Hvor møtes dere før og etter kamp?
Hilsen RBK fan i sør ( siden 9 år gammel i 1971) |
|
Back to top |
|
 |
|