| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mighty Senior

|
Posted: 22.07.2013 21:22 Post subject: |
|
|
Syns det har vært "noe nytt" hver kamp siden Tarik dro og Bille ble skadet. Da ble vi tvunget til å justere oss noe. At vi nå justerer enda litt mer fra forrige kamp tviler jeg på at skal gi store utslag. Ja, Chibuke var god forrige kamp, men tror ikke han vil blomstre særlig mot et irsk lag som legger seg bakpå på hjemmebane.
Vi trenger en som kan ligge bredt og slå ballen inn på to panserspisser. Nå har ikke innleggskvaliteten til Mikkelsen vært suberb de siste kampene, men han er fortsatt den beste bredde-spilleren vi har per nå. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 22.07.2013 22:15 Post subject: |
|
|
| Davus wrote: | | Er enig med Knerten, og jeg misliker også at vi skal "prøve noe nytt" i en kamp som denne. Håper Perry snart bestemmer seg for hvordan vi skal spille. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 22.07.2013 22:26 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen har klippekort... |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.07.2013 22:45 Post subject: |
|
|
| At det ble Søderlund som sentral spiss og ikke Bille tror jeg er et smart valg av Perry. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 22.07.2013 23:02 Post subject: |
|
|
Støtter laguttaket!
Det eneste jeg kan utsette på er å heller ha Berntsen på off.mid og Jensen på indreløper.. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 22.07.2013 23:03 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | At det ble Søderlund som sentral spiss og ikke Bille tror jeg er et smart valg av Perry. |
Enig. Spesielt siden Søderlund nok er langt bedre på hodet, samt at Bille er mer bevegelig, og uansett jobber hardt overalt på siste tredel av banen.
| Davus wrote: | | Håper Perry snart bestemmer seg for hvordan vi skal spille. |
Men han har jo det. Det er derfor han ikke spiller med Dockal og Chibuike når alle er tilgjengelige. Videre er det nettopp derfor flere her på forumet hevder en del spillere har "klippekort". Fordi de blir prioritert oftere om de er tilgjengelige. Dette viser vel nettopp at Hansen har en tanke bak hvilke spillere han vil bruke hvor i sitt system...
| 2mas wrote: | | Men der tar du trolig feil | Hehe, der fikk jeg den ja...  _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 22.07.2013 23:05 Post subject: |
|
|
Skuffende med Mikkelsen og Chibbe. Dødballer og innlegg blir viktig, og ifht det og andre ting burde Dockal fått starte. Chibbe kan vinne kampen alene. Trist at han vrakes.
Enig med Knerten_10 _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 22.07.2013 23:13 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Men han har jo det. |
Vel ikke hvis han i en meget vigtig kamp som denne, velger at Bille skal øve sig som kantspiller?
| ^Mirth wrote: | | Dette viser vel nettopp at Hansen har en tanke bak hvilke spillere han vil bruke hvor i sitt system... |
Havde været spændene at høre mere til Perrys tanker bag spilsystemet i kombination med det konsekvente genvalg til Mikkelsen. Hvis denne opstillingen holder stik, sætter man ind en hovedstødsstærk spiss (Søderlund) og en ball-langs-jorden-spiller (Mikkelsen) inn. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 22.07.2013 23:40 Post subject: |
|
|
@iconbit: Søderlund er da vel ikke helt borte med beina heller, er han vel? Uansett, jeg tror Hansen kommer til potensielt å gjøre flere bytter i startelleveren når han får muligheten til å bruke Helland også. Muligens må Mikkelsen vike da, dersom Helland nå er god nok.
Dessuten tviler jeg sterkt på at Bille kommer til å spille ren kant. Derimot tror jeg Bille med sin arbeidskapasitet kan komme bra til sin rett i en skjev spissrolle. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 22.07.2013 23:46 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | @iconbit: Søderlund er da vel ikke helt borte med beina heller, er han vel? |
Nej, men hvis ideen er at spille på mere fysik i boksen og innlegg, så hadde det været mere oplagt at starte med Dockal enn Mikkelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 22.07.2013 23:54 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: |
Men han har jo det. |
Hvorfor da prøve ut Bille som ving i en så viktig kamp som denne? Han har ikke spilt der tidligere, og slik treningskamp-mentalitet passer seg ikke til den kanskje viktigste kampen så langt i år. Jeg mener at Perry tar seg for god tid til å prøve ut forskjellige konstellasjoner; hvordan han vil ha midtbanen, og hvordan vingene skal spille har vært to store problemområder i mine øyne.
Chibuike har vært i fremragende form i det siste, og at han blir satt ut til fordel for en Søderlund som har vært skadet og en Mikkelsen i berg-og-dalbane-form skjønner jeg ikke.
Synes forøvrig også det er merkelig å ta tilbake Mike i den sentrale rollen etter klare uttalelser om at han føler seg best tilpass som indreløper. Det er også som indreløper han har hatt sine beste kamper. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 22.07.2013 23:59 Post subject: |
|
|
| Det med Mike handler sannsynligvis om at Mix er borte, og at Mike er beste alternativet som sentral midtbane. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 23.07.2013 00:07 Post subject: |
|
|
Om målet er å føre kampen vil jeg mene Selnæs er beste valget. Om kampbildet blir slik at skottene legger seg bakpå vil Chibuike være en god spiller å ha siden han faktisk utfordrer og kommer seg forbi forsvarer eller igjennom ledd.
Men vi mangler Mix ja. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 23.07.2013 00:27 Post subject: |
|
|
| Det er vanskelig å si hvilken kampplan skottene kommer til å ha, men å starte med selnæs på banen er risikosport når man ikke vet hvordan kampen utarter seg. Man setter inn selnæs etter hvert som motstanderen legger seg bakpå, og det er nok derfor mike havner i den sentrale rollen. Dette er nok sannsynligvis også grunnen til at man starter uten dockal og chibuike, tipper disse kommer inn om/når de hiver alle mann i forsvar (men før dette leder vi selvsagt 3-0). |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 23.07.2013 00:35 Post subject: |
|
|
@Davus: De spørsmålene du stiller, som jeg tolker er rettet mot meg, er det vel strengt tatt bare Hansen som kan svare på. Men jeg antar han har hatt denne tanken i hodet hele tiden når han ønsket Søderlund til klubben. Dette er første muligheten han har til å teste ut denne offensive konstellasjonen/idèen. Jeg antar videre at dette har fungert godt på trening allerede, slik at han ikke er så redd for å bruke den.
Om ikke annet er det spennende. Fryktelig synd det antagelig ikke kommer til å være mulig å se denne kampen...?!
(Nei, har ikke mulighet til å dra til Skottland).
-------------------------------------------------------------------
Forøvrig litt overasket over at Strandberg tilsynelatende er vraket til denne kampen. Er det fordi Rønning er bedre på hodet, og/eller at Hansen også er lei lange og høye baller bakfra som ikke treffer spissene, eller er det andre årsaker? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 23.07.2013 07:38 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | At det ble Søderlund som sentral spiss og ikke Bille tror jeg er et smart valg av Perry. |
Enig. Men da burde Bille (og Mikkelsen) vært på benken, ikke på kanten.
Perry, 17. juni:
Perry, 22. juli: |
|
| Back to top |
|
 |
legenden6 Junior
|
Posted: 23.07.2013 07:56 Post subject: |
|
|
| De skal fremdeles ha to treningner før kampen, så tviler på at dette "laguttaket" er endelig. Men heller Bille på kanten enn Søderlund. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2013 07:59 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | Skuffende med Mikkelsen og Chibbe. Dødballer og innlegg blir viktig, og ifht det og andre ting burde Dockal fått starte. Chibbe kan vinne kampen alene. Trist at han vrakes.
Enig med Knerten_10 |
Dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 23.07.2013 09:40 Post subject: |
|
|
Perry tenker vel som så at Chibuke aldri er nede ved hjørneflagget og legger innlegg, og det stemmer jo. Han går alltid innover. Derfor tar han ut Chibbe når han bruker Bille OG Søderlund sammen. Syns ikke det er så rart.
Eneste alternativet jeg ser for meg i en sånn situasjon er Chibuke inn på midten offensivt, men da har vi litt vel mange spillere som ikke jobber hjem.
Håper å se et kampbilde der intesiviteten i spillet til Søderlund og Bille sliter såpass mye på forsvar og midtbane hos skottene at vi får muligheten til å sette inn en dribleglad Chibuke i midten av andreomgang og at han får herjet litt med slitne føtter da. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 23.07.2013 14:28 Post subject: |
|
|
| Før dagens trening ble stengt, lå fokuset på angrepsspill og offensive kombinasjoner, ifølge Adressa. Noen som var tilstede? Er det håp? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.07.2013 18:20 Post subject: |
|
|
Håper det samme. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 23.07.2013 18:24 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hvordan vi ligger mot etablert. Mistenker en 4-4-2 formasjon  _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2013 19:30 Post subject: |
|
|
Wright admitted he is unsure how the Norwegian side, who will arrive in Perth trying to overcome Saints’ one-goal first-leg advantage, will approach Thursday’s game.
However, no matter what they throw at his side, the McDiarmid manager is certain he has the players with the qualities to succeed.
“Remember Rosenborg have a great record in European football and last season they made it through three qualifying rounds and a play-off to reach the group stage where they had another half dozen games.
“It will be interesting to see how they approach the match in Perth. Will they be cautious and hope to nick a goal and then go on the front foot or do they open up from the start?"
Read more: St Johnstone v Rosenborg: Hasselbaink ‘havoc’ will be welcome in second leg
Saints warmed up for Thursday’s second leg against the Norwegians by drawing 1-1 with Dundee on Sunday.
And Wright said: “We had to make sure the players were grounded and there are enough seasoned professionals here to make sure nothing is being taken for granted.
“They know there is hard work still to be done.”
Read more: St Johnstone boss feared Nigel Hasselbaink's game would be affected when best pal Gregory Tade left for Romania
Ettersom det ikke har kommet noen kontrabeskjed ennå, er det nok dessverre lite som tyder på TV-kamp.  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 23.07.2013 19:47 Post subject: |
|
|
Skuffende om RBK ikke vinner denne kampen, St. Johnstone har spilt 3 treningskamper mot lag fra nivå 2 i Skottland og har to knepne seiere og en uavgjort. Vi så jo i kampen sist at de har ikke så mye å komme med offensivt med unntak av dødballer og Hasselbaink til tider. Det skal gå bra så lenge RBK setter sjansene sine og det får vi håpe at Søderlund, Bille og de andre gjør.
Slik som det er nevnt i en annen tråd her så er det ekstremt viktig å komme seg videre og helst til gruppespillet med tanke på seeding til eventuell CL kvalik neste år. Av de 5 siste sesongene som rankingen går på så er det den første av de som forsvinner til neste år RBK har mest poeng på, så hvis det ikke blir noe særlig poeng i år så synker rankingen kraftig. Det er viktig med et godt år i år og så fulgt opp det neste år i forhåpentligvis CL kvalik slik at de får så og si opprettholdt rankingen til neste år og så sanke poeng for å øke rankingen da Qarabagh året forsvinner etter neste sesong igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
norodd Junior
|
Posted: 23.07.2013 20:38 Post subject: |
|
|
Fant denne:
Watch Live Online ST. JOHNSTONE - ROSENBORG Live Streaming ...
http://www.football-lives...livestream
Kan dette være en mulighet for å få sett kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
|