View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot St. Johnstone? |
Örlund |
|
3% |
[ 3 ] |
Gamboa |
|
4% |
[ 4 ] |
Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
Reginiussen |
|
1% |
[ 1 ] |
Dorsin |
|
2% |
[ 2 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen |
|
20% |
[ 18 ] |
Berntsen |
|
7% |
[ 7 ] |
Chibuike |
|
48% |
[ 44 ] |
Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
Bille |
|
0% |
[ 0 ] |
Dockal |
|
6% |
[ 6 ] |
Søderlund |
|
3% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 90 |
|
Author |
Message |
JanneB Veteran
|
Posted: 18.07.2013 22:51 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Altså, dette er et arbeidsuhell. Vi slipper oss ned på 95% og har våre vanlige mangler kombinert med et vesentlig dårligere lag scorer på sin sjanse.
Hadde vi hatt flyt så hadde vi vunnet denne kampen, og dette er fortsatt et lag vi skal slå borte om en uke.
Den dårlige jobben gjort hjemme tvinger oss til å bruke A-laget og alle kreftene våre borte, 2 dager før vi møter Brann i serien, noe som er synd. Men vi har fortsatt relativt gode muligheter til å gå videre. Statistisk sett så ryker man når man taper hjemme, men som regel så ryker man hjemme fordi man er det dårligste laget. Det er ikke vi. |
Endelig en med et reflektert innlegg. Kryss i taket. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.07.2013 22:52 Post subject: |
|
|
Selnæs kunne spart seg klaginga etter en så svak kamp, men han har jo et poeng. Vi så jo i fjor også at interessen for EL er liten, sånn sett er det ikke så farlig at vi går ut. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 18.07.2013 22:52 Post subject: |
|
|
Godt poeng fra Ole Selnæs. Synes ikke han fortjener å bli kalt et hjernedødt kjøtthue for å påpeke at det var glissent i dag.
Edit: Var det ikke rundt 5000 tilskuere forresten? Det som ble annonsert på stadion. Pinlige greier.
Last edited by sveininge on 18.07.2013 22:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 18.07.2013 22:54 Post subject: |
|
|
Gleder meg til vi kan sette inn Helland istedet på kant. Og Søderlund på topp. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 18.07.2013 22:54 Post subject: |
|
|
En frustrerende Europa-cupkamp, men akkurat det kom ikke veldig overraskende - på meg i hvertfall. Vi har sjelden levert gode kamper mot OK motstandere i kvalikkampene de seneste årene, og dette var på mange måter en kamp som jeg føler å sett flere ganger tidligere. Det er mangler i den grunnleggende strukturen som gjør oss til rådville tinnsoldater på siste tredel de ganger vi møter lag med nogen lunde struktur defensivt.
I tillegg har vi hatt en negativ utvikling siden Godset-kampen. Den kampen var god, men kampene i ettertid har vist tydelig tegn på at det som tilsynelatende var på gang, helt mangler solid rot.
Jeg tror ikke det er et uttrykk for en nedadgående formkurve. Vår evne til å spille "vårt" spill avhenger i alt for stor grad av motstanderlaget, selv mot relativt svak motstand. Når vår spillestil ikke matcher med motstanderen står vi igjen med nada. Plan B er tilfeldigheter. Når vi da ikke er gode nok til å gjennomføre plan A nødvendige modifikasjoner er det i mine øyne et uttrykk for at spillerne, og antakelig også treneren, ikke forstår prinsippene bak spillestilen sin. Angrepsmønstrene vi til tider har dratt kjensel på virker derfor å være typetilfeller man har øvet på, og som kun lar seg gjennomføre hvis motstanderen tillater det 100 %.
Jeg tror vi slår dette laget med 2 mål i Perth. Jeg følger meg ganske trygg på at vi kommer videre til 3. runde, men jeg har liten tro på at vi sitter igjen med en større fotballfaglig opplevelse enn i dag. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.07.2013 22:56 Post subject: |
|
|
sveininge wrote: | Godt poeng fra Ole Selnæs. Synes ikke han fortjener å bli kalt et hjernedødt kjøtthue for å påpeke at det var glissent i dag. |
Poenget er at han ikke er i posisjon til å klage. Du klager ikke på at buksa de ikke tåler bæsj når du har bæsja på deg. Du er opptatt med å være flau over at du har driti i buksa. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.07.2013 22:59 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | KitWalker wrote: | Lurer på hvem som troller her jeg.
Jeg som er uenig med deg om fotballrelaterte ting eller du som kommer med personangrep?
Ta deg en pause du. |
Kall det personangrep om du synes det hjelper saken din å gjøre deg til offer, men når du skriver at problemet er at Mikkelsen ble byttet ut og jevnt over prater han veldig opp samtidig som han presterer sin 20. rævvakamp fra start med klippekort trødd opp baken på rad, må du tåle at "slike som meg" sliter med å se innfallsvinkelen din.
Du ønsker å diskutere saklig fotballrelatert? Hvorfor fortjente Mikkelsen å starte/ikke bli tatt av idag?
Hva tilfører han oss?
Hvorfor er han bedre for oss enn Dockal? |
Hvorfor skal jeg diskutere med en som ikke leser andres innlegg? Jeg har gitt begrunnelse på det tidligere.
Mikkelsen er ferdighetsmessig en langt bedre spiller enn Dockal.
Mikkelsen har de ferdighetene en ving skal ha. Dockal har helt enkelt ikke fart nok eller evnen til å passere en motspiller.
Dockal passer ikke inn i det mønstret RBK ønsker å spille.
Vi vet at Mikkelsen har det inne og vi vet hva Dockal kan.
Den siste og kanskje den sterkeste argumentet for at Mikkelsen fortjener å være foran Dockal i køen er at tsjekkeren ønsker seg bort.
Så, kom igjen, gi meg grunner til å la en spiller som ønsker seg bort og i tillegg ikke gir laget noe mer enn alternativet om hvorfor han fortjener å spille? |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 18.07.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Lekker metafor 1972MD  |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 18.07.2013 23:03 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Poenget er at han ikke er i posisjon til å klage. Du klager ikke på at buksa de ikke tåler bæsj når du har bæsja på deg. Du er opptatt med å være flau over at du har driti i buksa. |
Greit nok, men hvis vi tar ballen istedenfor mannen synes jeg han har et poeng. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 18.07.2013 23:03 Post subject: |
|
|
Dette er vel akkurat som forventa. Selv om mange kanskje ikke har hørt om laget St. Johnstone før, og de neppe hadde vært i europa hadde det ikke vært for at skotsk PL fikk en "ny" plass da Rangers ble vingeklippa, så er dette solid britisk motstand på linje med et middels minus engelsk PL lag. Vi snakker om et lag som stort sett spiller jevnt med de fleste, og som slo Celtic i begge kampene i ligaen i fjor.
Jeg tenkte ihvertfall umiddelbart "å faen" da vi trakk St. Johnstone. Kanskje det tøffeste laget vi kunne ha møtt i andre runde.
Last edited by stenex on 18.07.2013 23:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.07.2013 23:09 Post subject: |
|
|
stenex wrote: | så er dette solid britisk motstand på linje med et middels minus engelsk PL lag. |
Eh, nei. Dette laget hadde naturligvis rykket rett ned fra Premier League. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:10 Post subject: |
|
|
Damage-control.  |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 18.07.2013 23:11 Post subject: |
|
|
Vi gjorde en rævva første omgang. Meget uheldig i andre omgang, en del store sjanser, men vi er jo rævva der også som ikke klarer bedre.
Selnæs får forresten en tommel opp. La nå gutten vise at han faktisk gidder å bry seg om tilskuertallene, ikke den eneste som var misfornøyd med oppmøte. Ikke alle blant publikum som gjorde en god kamp heller, så mange som bør holde kjeft om Selnæs bør. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.07.2013 23:11 Post subject: |
|
|
Syns denne kampen og motstanderen ligner mye på et visst hjemmetap i slutten av April. Fikk et tidlig mål og parkerte bussen for å satse på kontringer.
Selvfølgelig vanskelig å vite hvordan de vil opptre på hjemmebane. Men blir meget skuffet om vi ikke slår dette laget i Skottland. |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 18.07.2013 23:14 Post subject: |
|
|
Selv om interessen og statusen på EL er dårlig i noens øyne så mener jeg helt klart at det er en fordel både økonomis og sportslig å være med. Å mene noe annet må være hjernedødt! |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 18.07.2013 23:15 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Altså, dette er et arbeidsuhell. Vi slipper oss ned på 95% og har våre vanlige mangler kombinert med et vesentlig dårligere lag scorer på sin sjanse.
Hadde vi hatt flyt så hadde vi vunnet denne kampen, og dette er fortsatt et lag vi skal slå borte om en uke.
Den dårlige jobben gjort hjemme tvinger oss til å bruke A-laget og alle kreftene våre borte, 2 dager før vi møter Brann i serien, noe som er synd. Men vi har fortsatt relativt gode muligheter til å gå videre. Statistisk sett så ryker man når man taper hjemme, men som regel så ryker man hjemme fordi man er det dårligste laget. Det er ikke vi. |
Eneste fornuftige innlegget her i kveld. Takk! og god natt! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.07.2013 23:19 Post subject: |
|
|
Har lest meg gjennom kamptråden etter å ha kommet hjem fra Lerkendal, og hadde egentlig et og annet å si selv, men en god del er gått over nå Noe er enda ufordøyd, men følelsen etter kampen er at knerten har rett når han forsvarer Chibuike. Ikke fordi Chibuike er ufeilbarlig, men fordi han i alle fall prøvde å skape noe fremover. Hver gang Chibuike hadde ballen kjente man en sitrende forventning av at nå kunne det endelig skje noe. Mange andre var etterhvert forutsigbart destruktive, feige eller evneløse. Å for eksempel stadig kjøre støttepasninger bakover når man endelig har muligheten til å skape et gjennombrudd, kan aldri gi oss mål.
Med en bedre fungerende spilleplan, hadde Chibuike kanskje vært mindre nødvendig. Under Perry pr juli 2013 er han en joker. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 18.07.2013 23:23 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Vi vet at Mikkelsen har det inne og vi vet hva Dockal kan. |
Har ikke sett noe til Mikkelsen før han kom til RBK, og her har han jo vist at han ikke kan spille fotball. Så hvordan vet JEG et han har det inne?
Dockal har ekstremkvaliteter, og har vist at han faktisk kan prestere i RBK-skjorta. Så naturligvis mener jeg det er Mikkelsen som bør være i utfordrer-posisjon..
Beste løsning:
Selg Dockal
Kjøp høyreving som presterer.
Benk Mikkelsen, gi han innhopp som utfordrer. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:23 Post subject: |
|
|
7000 tilskuere er mer enn forventet fra min side. Kan ikke sammenligne med tippeliga hvor folk har sesongkort. Her måtte alle betale.
At han er blitt en sånn bortskjemt kødd hører ikke hjemme noensteds! 7000 tilskuere er det reelle oppmøtet til den regjerende seriemesteren, så da får han pelle seg dit i stede. Vær glad for de som i det hele tatt møter opp i 8 grader, vind og regn midt i fellesferien i 2. runde EL kval. HALLO? Wake up call selnæs. Kjenner jeg ble rasende akkurat nå!
@Knerten
Begynner å bli forutsigbare disse børsene dine nå. Ja Chibbe var god til tider i dag, men å gi Jensen 3 er helt sykt. Du må virkelig se en heeelt annen kamp enn mange andre. Jeg anbefaler deg å se kampen i opptak, og bare følge med på Jensen. Han er helt enorm. Alt for god for dette nivået.
For øvrig tror jeg fortsatt på avansement. Vi tapte 80% av duellene i dag, men vant vel allikevel sjansestatistikken 7-2 eller noe i den duren. Klarer vi å heve oss bare litt om en uke, så skal dette gå veien. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.07.2013 23:28 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Så, kom igjen, gi meg grunner til å la en spiller som ønsker seg bort og i tillegg ikke gir laget noe mer enn alternativet om hvorfor han fortjener å spille? |
fordi 1: Dockal skorer og gir assist, som gjør at vi vinner kamper
og 2: Mikkelsen er en dårlig variant av Moldskred |
|
Back to top |
|
 |
larsrustad Junior
|
Posted: 18.07.2013 23:31 Post subject: |
|
|
var kampen virkelig så dårlig? Eller overdrives det fordi dere er skuffet?
har bare sett høydepunktene, og det virket som vi hadde alt av spill og skapte også noen gode sjanser.. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.07.2013 23:33 Post subject: |
|
|
Timmi! wrote: | En frustrerende Europa-cupkamp, men akkurat det kom ikke veldig overraskende - på meg i hvertfall. Vi har sjelden levert gode kamper mot OK motstandere i kvalikkampene de seneste årene, og dette var på mange måter en kamp som jeg føler å sett flere ganger tidligere. Det er mangler i den grunnleggende strukturen som gjør oss til rådville tinnsoldater på siste tredel de ganger vi møter lag med nogen lunde struktur defensivt.
I tillegg har vi hatt en negativ utvikling siden Godset-kampen. Den kampen var god, men kampene i ettertid har vist tydelig tegn på at det som tilsynelatende var på gang, helt mangler solid rot.
Jeg tror ikke det er et uttrykk for en nedadgående formkurve. Vår evne til å spille "vårt" spill avhenger i alt for stor grad av motstanderlaget, selv mot relativt svak motstand. Når vår spillestil ikke matcher med motstanderen står vi igjen med nada. Plan B er tilfeldigheter. Når vi da ikke er gode nok til å gjennomføre plan A nødvendige modifikasjoner er det i mine øyne et uttrykk for at spillerne, og antakelig også treneren, ikke forstår prinsippene bak spillestilen sin. Angrepsmønstrene vi til tider har dratt kjensel på virker derfor å være typetilfeller man har øvet på, og som kun lar seg gjennomføre hvis motstanderen tillater det 100 %.
Jeg tror vi slår dette laget med 2 mål i Perth. Jeg følger meg ganske trygg på at vi kommer videre til 3. runde, men jeg har liten tro på at vi sitter igjen med en større fotballfaglig opplevelse enn i dag. |
Sier meg enig i dette. Kan modifisere ordet "forstår" og heller sette inn at spillerne ikke ser ut til å ha fått klare nok instrukser på plan A og heller ikke opptrådte som om de hadde øvd inn noen klinkende klar plan B.
Perry forstår nok prinsippene, ellers kan han jo ikke forkaste dem og heller gå for en "defensiv angrepsfilosofi".  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.07.2013 23:34 Post subject: |
|
|
Megafritz: i dag synes jeg Jensen ikke var på sitt vanlige jeg: han virket ikke like "på" innsatsmessig, han kom seg ikke til målsjanser, han slo dårlige langpasninger med for mye luft. Noe av det svakeste jeg har sett av ham. Sist kamp synes jeg derimot at han var svært god. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.07.2013 23:41 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | KitWalker wrote: | Så, kom igjen, gi meg grunner til å la en spiller som ønsker seg bort og i tillegg ikke gir laget noe mer enn alternativet om hvorfor han fortjener å spille? |
fordi 1: Dockal skorer og gir assist, som gjør at vi vinner kamper
og 2: Mikkelsen er en dårlig variant av Moldskred |
Det første skulle jo bare mangle all den tid han har spilt sammen med spillere som kjenner hans styrker godt. Hva med alt det andre Dockal har bidratt med på banen, blir spillet så vesentlig mye bedre? Jeg vil si det er mye tilfeldigheter her.
På det andre har jeg bare en ting å si: Adios til deg. |
|
Back to top |
|
 |
|