| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 01.07.2013 22:43 Post subject: |
|
|
| Ivar wrote: | Tror Rosenborg bare spiller FM og ser hvem som ser gode ut. Forklarer meget godt kjøp av Ciss og Søderlund det.
|
Dette!
Jeg vil ikke ha en spiller som Tromsø verdsetter til 8 mill.
For da er han verdt rundt 1. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 02.07.2013 02:53 Post subject: |
|
|
Bittelitt nytt i avisa i dag, men ikke stort:
Hoftun:
- Det kan selvfølgelig skje noe rundt kjøp og salg denne uka, uten at det er noe i dag som tilsier det. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.07.2013 09:56 Post subject: |
|
|
Håper virkelig ikke vi henter Ciss for mer enn en 3-4 mill. Tromsø er den klubben i Norge som overpriser spillerne sine mest, og de trenger sårt en oppvekker.
Vet heller ikke om Ciss er rett type høyreback for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 02.07.2013 09:59 Post subject: |
|
|
| OKEI, vi har tre representanter på tribunen for å se på Ciss, han spiller til en klar ENER på børsen. Helt horribelt. Vi legger allikevel inn bud. Da spør jeg, hva i helvete er vitsen med å sende 3 stk for å se på? Trenger ikke sende èn en gang. Vi hadde tydeligvis bestemt oss! Latterlig ressursbruk og jeg irriterer meg ekstra over at dette er den dårligste backen som kommer til å spille på Lerkendal siden Ciman på Club Brugge ble slaktet av Semb gjennom samfulle 90 minutter i UEFA cup mot RBK i 2008. (Noen som husker det for øvrig?) |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.07.2013 10:18 Post subject: |
|
|
| Jeg så ikke kampen, men var han så horribel altså? Fikk 5 på VG-børsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 02.07.2013 10:22 Post subject: |
|
|
Kan ikke være mulig! Flere her så kampen. Det står en del fra side 5 og utover. JA han var horribel. Han var nok ekstra dårlig den kampen, men hva er vitsen med å ha speidere på tribunen, når man tydeligvis allerede har bestemt seg?
Ciss manglet bare selvmålet for å gjøre dagen komplett |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.07.2013 10:22 Post subject: |
|
|
| Brede Moe fikk 5 på Adressa-børsen for gårsdagens RBK 2- kamp. Jeg var snill som ga han 2. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.07.2013 10:55 Post subject: |
|
|
| OK. VG-børsen er jo stort sett ufrivillig komisk så man skal ikke legge særlig vekt på den. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 02.07.2013 11:45 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | OKEI, vi har tre representanter på tribunen for å se på Ciss, han spiller til en klar ENER på børsen. Helt horribelt. Vi legger allikevel inn bud. Da spør jeg, hva i helvete er vitsen med å sende 3 stk for å se på? Trenger ikke sende èn en gang. Vi hadde tydeligvis bestemt oss! Latterlig ressursbruk og jeg irriterer meg ekstra over at dette er den dårligste backen som kommer til å spille på Lerkendal siden Ciman på Club Brugge ble slaktet av Semb gjennom samfulle 90 minutter i UEFA cup mot RBK i 2008. (Noen som husker det for øvrig?) |
Å du bedømmer Ciss kun ut i fra Godset-kampen regner jeg med? Veldig typisk det. Bla litt i arkivet du, å se att Ciss har storspilt i mange kamper tidligere. Dette var sannsynligvis den eneste kampen du har sett av han.
Å hva vet vel vi om det var 3 stk fra oss som var til stede? Så kun Torbjørnsen jeg men. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.07.2013 11:47 Post subject: |
|
|
| Stort sett alle på vårt lag var elendige i sist kamp mot viking. Mot godset var de aller fleste strålende. Jeg regner med at interessen for Ciss er basert på mer en hans siste kamp. Han er nok neppe så dårlig som han var i den og han er neppe så god som han var i sin beste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 02.07.2013 12:10 Post subject: |
|
|
Jaha, jeg har bare sett èn altså. Ja men det er greit å vite...
Har sett flere, han har spilt bedre enn mot godset, men det skal ikke mye til altså. Han har ikke imponert i det hele tatt, og sliter med grunnleggende ting som posisjonering, falle av og ikke minst jobbe hjem igjen etter å ha vært med offensivt. Hvis denne signeringen blir gjennomført, virker det som en desperat handling for å fylle stallen med back og tilfredsstille Perrys og supportere ønske. Ja vi trenger en back, uten tvil. Men da får vi heller vente til vi finner den rette og til riktig pris. Men ja, Hoftun merker nok presset.
Hørte det var 3 representanter der, men om det bare var 1, så viser jo bare det at det ikke var noe vits å være der når ciss leverer årsverste både på prestasjon og innsats.
Pluss i boka at han ønsker rbk kontra utlandet da. Han ser vel sine begrensninger og det er vel blitt slått i bordet med en gullkantet kontrakt.
Last edited by Megafritz on 02.07.2013 13:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.07.2013 12:30 Post subject: |
|
|
| Enig, og dessuten en venstreback uten en god venstrefot....., huff,huff. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 02.07.2013 12:41 Post subject: |
|
|
De har fulgt han over lengre tid. Det er klart det er synd at han hadde en dårlig kamp akkurat når det kom tre mann for å se på, men det ville jo vært helt latterlig å forkaste hele prosjektet basert på dette.
| Stig Torbjørnsen wrote: |
"Nei, nå hadde vi faktisk tre mann her og han spilte dårlig, så nå spiller det ingen rolle hva han har gjort før. Hadde det enda bare vært jeg som dro, så kunne vi kanskje ordnet noe, men nå blir det helt uaktuelt. |
Syns jeg hører det.[/quote] |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.07.2013 13:44 Post subject: |
|
|
Megafritz,
det er fordummende å lese disse innleggene dine om Ciss. Du har helt misforstått hva det vil si å "se" på en spiller.
Det er slett ikke avgjørende hvordan han spiller i den eller den kampen. Det man ser etter er hvilke ferdigheter spilleren har og hvilken tilstedeværelse han har på banen. Det viktigste er rett og slett en bedømmelse av spillerens fotballforståelse og ferdigheter. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 02.07.2013 13:53 Post subject: |
|
|
| Når han viste tydelige tegn på mangel av det meste du nevner, så skjønner jeg fortsatt ikke noen ting av dette. Han klarte seriøst ikke en dritt, og viste også lite prov på at han har det inne. Så hva er det egentlig du vi frem til TomH? Bortsett fra å insinuere at min manglende kunnskap er fordummende på din fantastiske hjerne? Lavmål |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 02.07.2013 14:25 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal man bruke så mye penger på en spiller som ikke er bedre enn Dorsin? Dette baserer jeg på mer enn en kamp av Ciss. Pr.dags dato mener jeg Dorsin er blant de beste VB i TL, og han er vel bare 32 år.
Slik jeg ser det er to måter vi kan løse dette på, 1) Vi henter en bedre spiller enn Dorsin, 2) Vi henter/utvikler en spiller som skal bli satset på etterhvert, men vil i starten av sin karriere mest avlaste og få verdifull erfaring når Dorsin sin situasjon og selve kampen tilsier en slik mulighet. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 02.07.2013 16:15 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke all negativiteten her inne til Ciss. Meget god spiller. At han vil til RBK tiltross for interesse fra både Tyrkia og Frankrike er også et svært pluss.
Med mindre vi knuser sparegrisen er jeg veldig positiv til en overgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 02.07.2013 16:42 Post subject: |
|
|
Noen har visst sett kun kampen mot Godset. Han var da under pari, men ingen elendig kamp som noen påstår. Småfeilene kom da han ble flyttet inn som stopper, så der bør han helst ikke spille.
Han har vært glimrende for TIL så langt i denne sesongen. Han hadde bla en assist mot RBK i cupen på Lerkendal, hvor han dro enkelt av vår eminente høyreback Gamboa.
Ciss har også godt tempo, god med ball, men trenger noe mere instrukserer på det defensivet, som Gamboa gjør.
Begge de to er det noe finpuss på.
Men 8 mill er nok alt for mye.
Kjøp om det sies 3-4 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 02.07.2013 17:02 Post subject: |
|
|
Tyrkisk klubb jakter Ciss
Men sengaleseren vil helst til Rosenborg.
Jeg syns det er herlig at en spiller har SÅ lyst til å komme til oss, til fordel for en Tyrkisk og en Fransk klubb  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keyser Chief Junior
|
Posted: 02.07.2013 17:35 Post subject: |
|
|
| Primitivt forsøk på å presse opp lønnskravet fra agentens side. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.07.2013 23:15 Post subject: |
|
|
| Number10 wrote: | | Han har vært glimrende for TIL så langt i denne sesongen. Han hadde bla en assist mot RBK i cupen på Lerkendal, hvor han dro enkelt av vår eminente høyreback Gamboa. |
Var nok Brede Moe, Number10. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 02.07.2013 23:26 Post subject: |
|
|
| Faan, stemme det. Da vart det en ganske så enkel assist på ciss da:) |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.07.2013 00:53 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Tyrkisk klubb jakter Ciss
Men sengaleseren vil helst til Rosenborg.
Jeg syns det er herlig at en spiller har SÅ lyst til å komme til oss, til fordel for en Tyrkisk og en Fransk klubb  |
Det han egentlig sa, kamuflert bak disse ordene, var kanskje:
Jeg vil ha lønn jevnlig og forutsigbart. Da er det bare Rosenborg som er aktuell, for jeg vil ikke gå til en klubb som er i store økonomiske problemer.
Se også det Keyser Chief sa  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|