| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.05.2013 00:17 Post subject: |
|
|
| Jeg kan faktisk se for meg at vi kjøper gutten og lar han være i Sarp også neste sesong, en god avtale for alle 3 parter. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.05.2013 00:38 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi trekker det lengste strået om det skulle være flere interessenter, dersom det ikke kommer noen virkelig storfisker på banen. Klubben er fortsatt attraktiv, og fetter Tarik vil være ei enorm gulrot.
"Moi" har meget gode ferdigheter allerede, og er ung nok til å fortsatt kunne utvikle seg. Det kan godt tenkes at fetterne Elyounoussi kan påvirke hverandre positivt og skape enda mer trivsel, på og utenfor banen.
Å få inn et alternativ er også positivt. Tynn dekning på midtspissplass gjør at jeg i hvert fall ikke ønsker mer enn leieavtale ut året til S08. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 27.05.2013 01:13 Post subject: |
|
|
| Kjøp nå, for å så leie han tilbake til S08 ut sesongen høres riktig ut. Det kan være atraktivt for S08. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 27.05.2013 08:20 Post subject: |
|
|
Det er jo en forsterkning med tanke på at Dockal er på vei ut. Vi får i så fall inn en spiller som har de kvalitetene som vi vil ha i laget pdd. Veldig positiv til å kjøpe Moi  |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 27.05.2013 09:23 Post subject: |
|
|
Har sett ham i 5 kamper denne sesongen og han har vært god i samtlige, med et lite unntak av kampen mot oss, men da styrte vi det hele.
Han har først og fremst en veldig god teknikk (ifølge Berthod står han visstnok ikke noe tilbake for Ben Arfa på dette området), og gode finter. En meget spennende spiller som garantert står på lista til flere utenlandske klubber allerede.
Men er det sånn at han her skal erstatte Dockal? I mine øyne er han en spiller som trives best sentralt. Men han er jo ung og vil utvikle seg mye, og hans egenskaper passer i teorien godt som ving også.. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 27.05.2013 09:27 Post subject: |
|
|
| Ertsaas wrote: | | Mikkelsen wrote: | Får å være litt kildekritisk: Hvordan vet TV2 at RBK øsnker seg ham? De sa på fotballkveld at Erik Hoftun ikke har svart dem.
Men håper jo RBK henter han, god TL spiller og bare 18. Blir sikkert ganske god i fremtiden. |
Alt peker jo på at dette stemmer. 1. Vi har en Elyounoussi i klubben allerede. 2. Den andre Elyounoussi har prestert veldig bra. 3. Hoftun og scouten var på plass i Saprsborg forrige kamp. 4. Han smiler og signaliserer at Rosenborg er veldig aktuelt. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 27.05.2013 09:36 Post subject: |
|
|
Mohamed er nok klart best som ving og en teknikker som vi vil elske å se på Lerkendal:)
Jeg tror også han vil bli en mye bedre spiller ved å spille med Tarik og på ett høyrer nivå i RBK. Han vil også spille på ett lag som skal styre alle kamper og da vil han også ofte komme i en posisjon hvor han må utfordre, noe han tydligvis elsker å gjøre:)
Han er en typisk ving og vil være en veldig bra erstatter for Dockal.
Det er synd med Dockal, for han fungerer desverre ikke i det nye systemet.
Mohamed har også det tempoet som Dockal ikke har. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.05.2013 09:59 Post subject: |
|
|
| Moi er ikke spesielt rask på løp, men er kvikk med ballen i beina. Dockal løper ikke tregere enn Moi. Om Moi jobber godt bakover, med defensive løp/omstilling er jeg ikke helt sikker på. Der har Dockal en svakhet. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 27.05.2013 10:00 Post subject: |
|
|
Teknikken og fysikken er det ikke noe å si på, menne derimot roen han har med ballen er verdensklasse. Ikke noe man ser til vanlig hos 18åringer.
S08 har sikkert lyst ha han ut halvåret, men han har nok passet fint inn i RBK allerede i sommer. Han kan gå inn i den offensive Diskerud rollen veldig godt trur jeg, samtidlig som han behersker ving spillet veldig bra(går både ut og inn). |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.05.2013 10:19 Post subject: |
|
|
| Hoftun og resten av brakka holder da som regel potte tett. Antakelig agenten eller S08 som har plapret. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.05.2013 10:33 Post subject: |
|
|
| Hvor lang kontrakt har Moi med S08? Ser for meg/frykter at de ser til Tromsø og leker "storklubb" i denne sammenhengen... |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 27.05.2013 10:40 Post subject: |
|
|
| S08 har ikke råd til å leke storklubb, så tror ikke vi må ut med en alt for stor sum. Får de et konkret bud så har ikke Dean så mye han skulle ha sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.05.2013 10:41 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Hvor lang kontrakt har Moi med S08? Ser for meg/frykter at de ser til Tromsø og leker "storklubb" i denne sammenhengen... |
1.5 år igjen av kontrakten. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.05.2013 10:58 Post subject: |
|
|
Dette vil evt være et meget godt kjøp.
En typisk driblesterk ving som evner å skape trykk. Meget positivt. Samtidig vil dette kjøpet fungere som back-up på spissplassen. Skulle Bille bli suspendert/ skadet vil Tarik fint kunne spille spiss, med Moh Elyounussi og Mikkelsen på kantene. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 27.05.2013 11:01 Post subject: |
|
|
| Var visst sportsdirektøren til Sarpsborg som hadde sagt at det var stor interesse rundt Mohamed. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.05.2013 12:39 Post subject: |
|
|
Det er et par årsaker til at jeg er litt skeptisk til dette:
1. Usikkerhet om nivået. Det er "lett" å være tidvis briljant for et lag som er underdog i alle kamper, og man får kun oppmerksomhet for gode involveringer. Er han aggressiv nok til å passe inn i Rosenborgs gjenvinningsstil? Er det nok rom for ham mot etablert forsvar? Kan han prestere i en utfordrerposisjon?
2. Usikkerhet om prosessen. Jeg reiser automatisk litt bust når klubben som kaster penger, jobber og plasser i A-stallen etter alle gamle kjente og facebook-venner av venners venner, anført av selveste Kong Nepotisme, plutselig interesserer seg for fetteren til en nåværende spiller. Jeg sitter med følelsen av at Henrik Dorsin snart kommer som backup og humørspreder på venstre back, at reservekeeperplassen er tiltenkt Øystein Hoftun eller Eivind Bratseth, og at vi bare er en lang signatur unna å hente Kåre Bob Ronny Strandberg som vår nye midtspiss. Rekrutteringsstrategien til Rosenborg minner til tider om en tyrkisk pizza-restaurant. Kanskje er jeg urettferdig, men jeg ser ingen som helst grunn til å automatisk anta at prosessen er så objektiv og balansert som den kunne vært.
Når det er sagt, så har Moi vært god i de kampene jeg har sett ham i, og det er litt etter mitt hjerte å sikre seg de lovende norske talentene, forutsatt at talentet virkelig er så stort at vi må kjøpe, og at prisen er fornuftig. Jeg tror likevel det kunne vært en god ide å la ham fullføre sesongen i S08, siden han neppe er noe førstevalg på Lerkendal på en stund ennå. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.05.2013 12:46 Post subject: |
|
|
Zaphod har et kjempepoeng. Hvis man etter en dna - test finner ut at Moi kjenner / kjente / kunne ha visst om noen som har vært innen 120 miles avstand fra Lerkendal, da er prosessen av en slik art at spilleren ikke er god nok.
Kafka, gå hjem og vogg! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.05.2013 12:48 Post subject: |
|
|
kåre bob ronny strandberg for real???
Det sagt så tipper jeg circa 2-3 mill + klausul for Moi.
Quote Tv2 : "Så god har Elyounoussi vært at Sarpsborg-trener Brian Deane prissetter Elyounoussi til 3 millioner pund (26 millioner kroner)."
hahahaa 3millioner pund xD Tror Deane han leder et lag i Premier League? xD
Intet dårlig alternativ og temmelig sikker på at han gankse fort tar fast plass på kanten. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 27.05.2013 13:26 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Rekrutteringsstrategien til Rosenborg minner til tider om en tyrkisk pizza-restaurant. |
Haha, på godt og vondt, altså. Heldigvis er Moi en god spiller, men jeg er veldig enig med deg i at rammen rundt RBK er noe helt annet enn i Sarpsborg. Mikkelsen er også dribleglad og har lyktes med ganske mange driblinger, likevel så slakter vi ham og mener han skal selges basert på at han for ofte ikke lykkes med driblingene. Hvor mange ganger kan Moi drite seg ut før vi mister tålmodigheten med ham? Spesielt vinger må få tid og lov til å drite seg ut, de skal jo nettopp tørre å utfordre, og da er det viktig at de gis tillit og får bygge selvtillit. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 27.05.2013 13:50 Post subject: |
|
|
Haha, herregud. Jeg hadde ikke på lyd, så jeg var helt overbevist om at jeg så på et opptak fra et tv-spill frem til resultat-boksen til TV2 dukka opp i hjørnet |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.05.2013 14:11 Post subject: |
|
|
Moomoo,
det er så interessant å se hva du antar at pris på evt nysigneringer vil være. Fortsett med flere slike innlegg.
Skulle det bli uenighet mellom RBK og Sarpsborg om prisen, kan man jo alltids bruke dine priser. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 27.05.2013 14:18 Post subject: |
|
|
| Er han kjapp? Virker litt lik DFH kanskje, bare litt lettere på foten. Sikkert bra signering dette om Dockal drar. |
|
| Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 27.05.2013 14:44 Post subject: |
|
|
| Har inntrykk av at han er langt mer produktiv når det kommer til mål/målgivende enn DFH. Framstår med langt høyere selvtillit på banen, også. |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
|