English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerenga – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste?
Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Gamboa
3%
 3%  [ 4 ]
Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Reginiussen
22%
 22%  [ 29 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
20%
 20%  [ 27 ]
Jensen
11%
 11%  [ 15 ]
Diskerud
0%
 0%  [ 1 ]
Dockal
3%
 3%  [ 4 ]
Bille Nielsen
25%
 25%  [ 34 ]
Mikkelsen
1%
 1%  [ 2 ]
Selnæs
1%
 1%  [ 2 ]
Elyounoussi
6%
 6%  [ 9 ]
Total Votes : 131

Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:16    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Dere som er misfornøyde: Hva er det egentlig dere vil da? Og hva forventer dere? Altså utover det å vinne fotballkampene.

Tro det eller ei, men å vinne kamper er ikke det viktigste for meg.
Å se spillemessig, samspillmessig forbedringer mot målsetningen "tilbake til røttene" er det eneste jeg ber om. Etter 12 kamper ser jeg det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:31    Post subject: Reply with quote

Noen som husker hvor dårlig Rbk kunne være i vårsesongen under Eggen? I dag var det kjemping som gjaldt, helt til vi fikk 1-0. Før det lå Vif kompakt med hele laget i forsvar. Når Vif mot frem å angripe, ble vårt spill bedre også. Vi mangler litt i etablert angrep enda, men tror det kommer nå og utover.

Har troa. Morsomt å være på kamp i dag!
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 26.05.2013 00:33    Post subject: Reply with quote

Hei Montana, dette er vel å kauke i skogen, men angående Bille som BB -

Det har aldri falt deg inn å mistenke at kanskje, kanskje andre kan ha minst like god fotballforståelse som deg?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:38    Post subject: Reply with quote

Joda superodd. Har konstatert at jeg er ganske ensom og sannsynligvis helt på bærtur i min tankegang at en RBK spiss burde i det minste skape 1 sjanse for å kvalifisere til BB. Sånn sett bort ifra at han ikke skapte 1 sjanse hadde han en helt grei dag på jobben, men her er det BB vi diskuterer.
Tarik er soleklar BB for meg idag. Foruten dødballmålet skaper vi alt vi har av sjanser og etablerte angrep via han.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.05.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

Planløs Jan Jönsson-fotball før 1-0. Bedre etter 1-0, sannsynligvis pga mer rom og Tarik. Reginiussen er i ferd med å bli min favorittspiller på dagens lag, en enorm midtstopper. Bille jobber jævli bra og Jensen hever seg etter den grusomme kampen sist. Dockal skuffer litt, men slår tross alt frisparket på 1-0 og jeg synes Mikkelsen stort sett var svak.

Kanon stemning på bortefeltet utover i 2.omg Tommel'n opp!
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:52    Post subject: Reply with quote

Hehe,neida..alle har sine meninger om fotball...og det er vel ingen av oss som har noen fasit,men vi kan ikke være enige om alt heller.
Han bør vel skape mer,men når laget ikke fungerer kollektivt,så er det vanskelig for han og finne rom,når det er få bevegelser.

Veldig ofte når billie får ballen er både dockal og mikkelsen milevis unna..i gamle dager var vingene allerede på vei inn i bakrom,men i våre dager står de bare og ser på.
Samme med indreløperne står bare og ser på ,så er billie ganske enkel og marker ut.

Men vi ser det med engang,f,eks svensson kom på løp ,så blir det rom for andre.
Et annet problem er at vi har vinger som går innover,da er vi avhengig av at backene kommer på på utsiden..men det skjedde aldri heller.

Problemet med billie er ganske sammensatt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:11    Post subject: Reply with quote

Bille jobber voldsomt, men blir litt offer for at det hangler offensivt, samtidig som han av og til gjør litt merkelige valg i posisjoneringen sin. Det er dog begrenset hva en enkelt spiss kan gjøre på egenhånd. Vi er ganske statiske i angrepet mot etablert, med kanter som står og venter på å få ball på fot, og kun 1 indreløper som tar initiativ fremover. Da blir Bille veldig alene mot 2 midtstoppere. Nøkkelen ligger i flere og riktigere bevegelser rent kollektivt. Vi må utfordre mer i form av bakromsløp og flere motsatte bevegelser, slik at midtforsvaret til motstanderen må ta stilling til flere av våre spillere samtidig. Da vil vi skape større rom for både Bille og andre.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:19    Post subject: Reply with quote

SKal man se på trenerbiten så kan det vel nevnes at omtrendt alle klubber i verden foruten manchester united kaster treneren om resulatene ikke er tilfredsstillende. de gjør dette helt til de finner en trener som klarer å skape resultater ut ifra ressurser. (da snakker vi trenere for klubber med ambisjoner.)

Sett utifra dette er det enkelt å bedømme treneren og om han bør bli sittende.

Har Perry skapt resultater ut ifra ressursene RBK har?

hvis ja - la ham fortsette
hvis nei - enveis billet til Langtvekkistan.

så enkelt er det.

men selvfølgelig er vi ikke Palermo og han skal iallefall få sitte ut sesongen.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:28    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo om det egentlig gir dem så mange flere titler. Vi får selvsagt aldri noe fasitsvar på det, men jeg tror ikke f.eks Chelsea nødvendigvis ville oppnådd svakere resultater ved å gi f.eks Filipao eller Ancelotti mer tillitt.

Det å sparke en trener er jo dog en sammensatt problemstilling, hvor posisjonen til treneren i spillergruppen også er helt avgjørende. I de største klubbene er det voldsomme egoer i spillerstallen, og de har nok større utfordringer i forhold til akkurat det enn vi opplever i Tippeligaen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:36    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken, å lese dine innlegg er som å høre Janne Jønnson prate.

Jobben som RBK trener kommer med forventninger.
Etter å ha vraket en trener fordi han ikke spiller fotballen styret og fansen ønsker medfølger det et krav til neste trener å spille denne fotballen.
Slik de spiller idag og om utviklingen ikke bedrer seg skal Perrys stilling i aller høyeste grad være oppe til heftig debatt ved sesongslutt.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:48    Post subject: Reply with quote

Montana Tommel'n opp!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:55    Post subject: Reply with quote

Du er på plass med den vanlige sakligheten ser jeg.

Perry blir bedømt på grunnlag av sine resultater som enhver annen trener, men jeg ser ikke noen grunn til å dra bastante konklusjoner med hvor det bærer på et såvidt tidlig tidspunkt. Så beklager at jeg ikke slenger meg på deg og et par andre her i å spre edder og galle om hvor bedritent alt er.

Og om innleggene mine ikke passer deg, så får du heller la være å lese dem da vet du. Men siden du virker å ha voldsomme problemer med at andre ikke deler din oppfatning, så skjer det vel neppe Wink
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 02:02    Post subject: Reply with quote

Har ikke voldsomme problemer med noe som helst jeg. Gir deg litt konstruktiv kritikk.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 02:09    Post subject: Reply with quote

Vi har et veldig forskjellig syn på ordet "konstruktivt" i såfall.

Edit:
Fjernet deler av posten. Det begynner å bli sent, så jeg orker ikke den debatten Razz
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 02:16    Post subject: Reply with quote

Les deg opp.
Jeg ønsker at Perry spiller offensiv og publikumsvennlig fotball det være seg i 4-3-3 eller 4-4-2. P.d.d mener jeg at stallen kler 4-4-2 diamant best.

Edit: har full fortsåelse for at du fjernet det, det ville jeg også gjort om jeg skrev noe som beviste den andres poeng.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 02:23    Post subject: Reply with quote

God bedring, og god natt Smile
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 02:25    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
BBQsaus wrote:
Det er vel mer snakk om å innse realiteten, at det ikke er 90-tallet lengre.

Hva forventer du egentlig? At vi skal vinne alle kamper, der alle spillerne får 10 på børsen?

Ja, jeg forventer 3 poeng på alle kamper og 10 poeng til alle spillerne på alle børser.

Du får 10 poeng på idiotbørsen min i dag. Gratulerer!

Flaut Brady, flaut.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 09:14    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
BBQsaus wrote:
Dere som er misfornøyde: Hva er det egentlig dere vil da? Og hva forventer dere? Altså utover det å vinne fotballkampene.

Tro det eller ei, men å vinne kamper er ikke det viktigste for meg.
Å se spillemessig, samspillmessig forbedringer mot målsetningen "tilbake til røttene" er det eneste jeg ber om. Etter 12 kamper ser jeg det ikke.

Eftersom det viktigaste inte är att vinna så föreslår jag att man inför stilpoäng i tippeligan som i hopp. En riktig bakoversveismatch med en samhandling som får Eggenkremlologerna att slikka sig om munnen bör självklart ge 19-20. Ballbehandling och finter à la Knerten och osynligt jobb bör ge extrapoäng.

Tråkfotboll - oavsett resultat - som under Jönsson och Hamrén samt snudd vér som Perry har försökt med de senaste matcherna bör aldrig belönas med mer än 15-16. Kommentarer från tränaren efter matchen på barnehagenivå som visar att han inte har förstått ett dyft av "tillbaka till Eggen-rötterna filosofin" bör ge minuspoäng.
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 26.05.2013 09:53    Post subject: Reply with quote

VG-børsen har Reginiussen som BB med en femmer, selv om både Svensson (6), Calvo (6) og Grindheim (7) får høyere karakter. Hva i huleste?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2013 10:15    Post subject: Reply with quote

Reggis fikk en sjuer. Ser det om du går inn på profilen hans. Er oppført med to karakterer fra kampen.

Det drøyeste er at Grindheim fikk sju. Jeg så han ikke før handshake for peace. Hæstad var deres klart beste på midten i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bongo
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 10:15    Post subject: Reply with quote

Vg har har også satt opp Lunna som spiss, så de har rotet med kloroform å si det mildt. Tore skulle nok hatt 7 poeng.
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 26.05.2013 10:21    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Joda superodd. Har konstatert at jeg er ganske ensom og sannsynligvis helt på bærtur i min tankegang at en RBK spiss burde i det minste skape 1 sjanse for å kvalifisere til BB. Sånn sett bort ifra at han ikke skapte 1 sjanse hadde han en helt grei dag på jobben, men her er det BB vi diskuterer.
Tarik er soleklar BB for meg idag. Foruten dødballmålet skaper vi alt vi har av sjanser og etablerte angrep via han.

Off the top of my head kommer jeg på 3 sjanser Bille skapte, først stussen igjennom til Mix da han ble felt, hans glimrende innlegg inn i boks mellom keeper og forsvar der Mix burde ha gitt full gass så han kunne tuppet ballen enkelt inn, og veggspillet som ga Tarik en 100% sjanse alene med keeper.
I tillegg vinner han så og si alle dueller, er sterk og holder på ball mens laget flytter etter. Jeg stemte på ToReg i dag, endelig litt Hoftun-takter over en av midtstopperne. Men kan godt forstå at mange ga Bille sin stemme, banens beste eller ei, han var sterkt delaktig i mange av sjansene våre i går.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 11:26    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Montana wrote:
abjoern wrote:
Må du gi deg.

Ok, hva får han til?

Burde være unødvendig å spesifisere.

Det er ikke svart-hvitt. Han har hatt noen svake involveringer og for dårlige avslutninger, men også noen sterke involveringer. Til tider kun marginer før det virkelig løsner, men bidrar uansett med tydelige og helhjertede løp, samt til tider godt kombinasjonsspill.

Gjorde et viktig løp før skåringen til Svensson og har spilt fri andre flere ganger ved overganger.

Nei, ingen stor kamp, men det er ikke så mørkt som enkelte vil ha det til.

At folk hakker på Borek lar du elegant fly forbi, men når noen ytrer rettmessig om en svak Mikkelsen,som har klippekort gaule du opp. Skjerp deg du gutten!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 13:56    Post subject: Reply with quote

zinedinestrand wrote:

Off the top of my head kommer jeg på 3 sjanser Bille skapte, først stussen igjennom til Mix da han ble felt, hans glimrende innlegg inn i boks mellom keeper og forsvar der Mix burde ha gitt full gass så han kunne tuppet ballen enkelt inn, og veggspillet som ga Tarik en 100% sjanse alene med keeper.
I tillegg vinner han så og si alle dueller, er sterk og holder på ball mens laget flytter etter. Jeg stemte på ToReg i dag, endelig litt Hoftun-takter over en av midtstopperne. Men kan godt forstå at mange ga Bille sin stemme, banens beste eller ei, han var sterkt delaktig i mange av sjansene våre i går.

Ok, 0 avslutninger om du vil.
At du drar frem en stuss som førte til en takling vi burde, men ikke fikk frispark for. Et innlegg ingen avsluttet. Og et veggspill han deltok i der Tarik gjorde den største jobben som "Bille - sjanser" understreker jo bare poenget mitt.
Og bare for å presisere - sa aldri at han spilte dårlig, men at han ikke fortjente noen BB.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 14:01    Post subject: Reply with quote

Kjempefornøyd med tre poeng. Var redd vi skulle gå på en smell her, men et dødballmål, langskudd og konservativ tilnærming til kampen sikret oss tre poeng.

Zeman
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb