English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Start
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 12.04.2013 21:01    Post subject: Reply with quote

Alle vet at RBK ikke kan spille like bra som mot Sogndal/Brann hver kamp, men at spillet skulle dale så fort fra en kamp til den neste var veldig skuffende. Men det er ikke akkurat noen overraskelse at det skjer mot Start, de pleier å ha et godt tak på RBK. Men skuffende dårlig, avslutningene var heller ikke bra.

De hever seg til neste kamp!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:02    Post subject: Reply with quote

Da var vi tilbake til normalen, med lange baller og statisk angrepsspill. Dette var særdeles skuffende. Håpløs markering på den fullt fortjente utlikningen.
Back to top
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 12.04.2013 21:02    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å finne noe positivt her ja. Serien blir jo jevnere og litt mer spennende. Start er gode i dag eller gjør oss dårlige.
Forventningene var nok skrudd litt langt opp i forkant. Nå er det ned på jorda og full skjerping.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:03    Post subject: Reply with quote

I dag ser vi at det enda er et stykke før man er i mål formasjonsmessig. Bille er alt for ofte for langt ned på banen eller alle andre plasser enn der han skal være, midtbanen lugger og man klarer ikke å være kompakt nok og spille som et lag. Det ble for mye på tvers og bevegelsene var ikke samtidige. For spredt og for lite trøkk fremover.

Men dette er selvsagt også Starts fortjeneste. Mål-Mons har grunn til å være stolt av laget sitt i dag. Og tar det som en selvfølge at Brede Moe får sjansen i neste kamp.
Ræven
Rutinert

PostPosted: 12.04.2013 21:03    Post subject: Reply with quote

Fullstendig svikt over hele linja. Skal en bytte ut alle som var elendige i dag, må en bruke mange juniorer neste gang.

Uten at han var mer skyld i at seieren glapp enn de fleste andre, håper jeg prosjektet med å gjøre Dockal til indreløper skrinlegges umiddelbart. Han har absolutt ingen forutsetninger for å gjøre en jobb der.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2013 21:04    Post subject: Reply with quote

Slik oppfatter jeg det:

Vi møter et lag som presser oss høyt, og det takler vi ikke. Start kom hele tiden opp med mange mann, som var aggressive i presset, og fulgte både vår ballfører og dekket de mest åpenbare rommene rundt.

Da fant vi ikke ut hvordan vi skulle spille.

Mot Brann og Sogndal fikk vi rett og slett mer plass og tid i oppbyggingen av spillet. Nå kunne vi ikke spille oss ut bakfra, fordi Start lå oppe med to-tre mann. Når vi vant ballen på midten, kom det altfor ofte en Start-spiller opp bakfra og rappet den tilbake.

Ny type utfordring som vi må trene på å møte. Greit nok. Vi er ikke 3-0-i-hver-kamp-gode ennå.
^Mirth
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:04    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
jaso wrote:
Dårlig presisjon, dårlig dommar og dårlig PVR, men lite som skal til for at dette kan løfte seg. Kan ikkje påstå det ligna Jannes RBK....

Dårlig dommer? Her har da strengt tatt dommeren ikke gjort mye galt, kanskje bortsett fra å gi et gult til Tarik Elyounoussi samt en Startspiller (husker ikke hvem i farten) for å sparke vekk ballen ved frispark.

Ellers synes jeg som de fleste andre her, at RBK har vært veldig tamme i dag. Enten er Start mye bedre enn jeg trodde, ellers har bare RBK en litt mindre god dag i dag. Håper de hever seg kraftig til andre omgang!

Ser ut som Tom Harald Hagen mistet kampen heftig utover i andre omgang.

Forferdelig kamp omtrent fra start til slutt. Dockal var virkelig svak etter at han kom inn i dag. Var jo så jeg savnet duellspillet til Svensson, og jeg er ikke noen Svenssonfan. Tarik Elyounoussi falt voldsomt av utover i andre omgang. Var nesten så lurte på hva som skjedde med ham.

Forøvrig spekulerer jeg i at RBK hadde vunnet kampen om Perry ikke hadde byttet inn ungguttene på slutten. Rett før Børufsen får ballen, som til slutt Rønning setter i eget mål, så er Berntsen i duell på 16meteren, og misser to ganger. Noe som sørger for at Start vinner ballen, og det kommer innlegg til Børufsen. Akkurat DEN situasjonen var for meg avgjørende for at Start utligner.

RBK var faktisk litt uheldige på slutten her, men det var på ingen måte ufortjent at Start utlignet. Syns Start var det beste laget kampen sett under ett, selv om kanskje RBK skapte noe mer. Forferdelig svak hjemmekamp. Trist.
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:05    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Dockal på midtbanen når vi sliter med å eie denne er generelt sett en dårlig ide, samtidig så var Svensson langt under nivået i dag så det var en slags logikk i det, men ja... det er primært på vingen vi bør bruke Dockal

Ja, og det ble ikke noe bedre i forrige kamp heller da vi snudde v-en med Dockal fremst.

Jeg mener man har bommet 100% med bruken av Dockal, først som indreløper og deretter som fremskutt midtbanespiller. Det bekymrer meg tanke på vurderingsevnene til trenerteamet. Når skal et norsk lag lære seg å bruke riktig spillertype som OM?

Ingen grunn til å snu V-en dersom Dockal er argumentet for å gjøre dette. Bruk han som ving, hvis han skal spille og prøv heller å fase inn Berntsen eller Midtsjø for Svensson.
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 12.04.2013 21:08    Post subject: Reply with quote

FOR en elendig kamp, hvor det sviktet i alle lagdeler. Upresis, umotivert langpasningsfotball som drar ut livskraften av en tilskuer.

Sjeldent har jeg sett en så dårlig gjennomført kamp av en enkeltspiller, som det Per Verner viste. Han var seriøst håpløst, og plassen hans må vurderes til neste kamp.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2013 21:08    Post subject: Reply with quote

Møkkakamp hvor vi ikke klarer å dominere en gang i perioder. De gangene vi er i ferd med å få til noe, blir Start tøffere i duellene og avslutter vel kampen med 4-5 gule.

Lite innsats i dag er det som skuffer mest. Det så smått lovende ut i starten av andre omgang, men så dabber det av igjen. Savner lysten til å få andre målet etter det første. Kanskje vi rett og slett ikke tåler å score tidlig?

På den positive siden synes jeg Jensen gjør en god første omgang, og jeg synes faktisk Mikkelsen glimtvis viser prov på noe bra. Flott nærteknikk og driv med ball, selv om det aldri fører til så mye. Han skal dog enten ha straffe eller gult kort, alt ettersom om det var kontakt eller ikke.

PVR blir en syndebukk i dag, og jeg må si det er synd det blir sånn. Har ikke fått finstudert bildene, men håper basllen hadde gått stolpe inn uansett. Han får ta med seg at han hadde et par viktige blokkeringer, selv om han var uryddig i klareringer og pasningsspill. Vi får også huske på at han i utgangspunktet bare er backup.

Kanskje vi trengte denne i dag. Etter to fantastiske kamper er det kanskje lett å tro at ting går av seg selv, og da får vi ta til takke med ett poeng. Jeg kaller dette en liten reality check, hvor vi gjør en dårlig kamp, hvor Start skal ha skryt for en relativt godt utført kamp, og sitt ønske om å spille offensiv fotball.

Dommeren i dag hadde lite kontroll, men det er lite vits i å skylde på det. I dag taper vi poeng på egen innsat, presisjon, og vilje. Vi fremstår diamentralt forskjellig fra de to forrige kampene - men som sagt, det kan hende vi trengte en vekker, og da er det greit å få med seg ett poeng i det minste.
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:11    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Det er da så mye, mye bedre med lavere tempo og høyere presisjon enn å fortsette på Jönsson-linjen fra i fjor.

PRESISJON???

vi sluntra jo vekk så mange pasninger at man skal lete lenge etter noe værre, særlig i andre omgang. Tarik nevnte matta og jeg er sikker på at Lerkendal ikke er enkel å spille på akkurat nå.

Se fremover, ønske presisjon, overganger, innsats = gull!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:11    Post subject: Reply with quote

Jensen holdt på å gå amok helt i sluttminuttene der. Herlig vinnerinstinkt på dansken.
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

Sesongens absolutt dårligste kamp. Dumt vi ikke karrer til oss 3 ufortjente poeng.. Rolling Eyes
haavarl
Forumsjef

Jeg mener Starts mål hadde kurs mot innsiden av stolpen, regner med at den ville gått inn.
1917
Proff

gufs fra fjoråret! svak kamp fra alle! kan kanskje bli en vekker for at selv ikke vi er uovervinnelige!

Last edited by 1917 on 12.04.2013 21:13; edited 1 time in total
Back to top
OzzeyH
Proff

Eneste positive i dag va Jonas, og det å slippe noen stå å si "mjaaaaa mjoooooo000" etter kampen..
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:13    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Slik oppfatter jeg det:

Vi møter et lag som presser oss høyt, og det takler vi ikke. Start kom hele tiden opp med mange mann, som var aggressive i presset, og fulgte både vår ballfører og dekket de mest åpenbare rommene rundt.

Da fant vi ikke ut hvordan vi skulle spille.

Enig i dette, men vi kan like gjerne si at vi møtte et lag som ikke var like elendige som de lagene vi hittil har møtt. Et visst press er å forvente, og det burde også være å forvente at det andre laget ikke gir fra seg ballen like lett som feks Brann, selv om norske lag er dårlige. Vi må ha ferdigheter til å spille under press, DVS vi må både tørre og evne å spille på dekket mann. Her er jeg usikker på ferdighetene til en kar som Jensen. Svensson har vist seg å være en god balltransportør, men det svikter for han også når han blir satt under press. Basisferdighetene må bli bedre.

Samtidig nytter det ikke å sette tempoet i lengderetning i 110 dersom ambisjonen er spille pasningssikker fotball. Vi må gjerne spille med høyt tempo, men det må skje en positiv utvikling der tryggheten med ball må komme før tempoøkningen. I dag så vi det motsatte, og da skjer det i praksis ingen utvikling, konseptet faller sammen og da kan det gå hur lang tid som helst, som bevist under JJ-epoken, uten at det skjer noen positiv utvikling.

Spørsmålet er hva trenerteamet ser for seg. Jeg klarer ikke å tro at vi spiller så mye langt uten at det var en del av planen på forhånd.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:15    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
abjoern wrote:

Det er da så mye, mye bedre med lavere tempo og høyere presisjon enn å fortsette på Jönsson-linjen fra i fjor.

PRESISJON???

vi sluntra jo vekk så mange pasninger at man skal lete lenge etter noe værre, særlig i andre omgang. Tarik nevnte matta og jeg er sikker på at Lerkendal ikke er enkel å spille på akkurat nå.

Ja, og hva får deg til å tro at jeg mente det var god presisjon i dag?

Jeg etterlyser naturligvis lavere tempo og høyere presisjon.
Back to top
Henri
Legende

PVR hadde en forferdelig kamp, men laster han ikke for målet, det var lite annet han kunne gjøre der og han var ikke langt unna å få den vekk.
Back to top
Vegard2711
Legende

haavarl wrote:
Jeg mener Starts mål hadde kurs mot innsiden av stolpen, regner med at den ville gått inn.

Jeg synes det ser ut som om den hadde gått utenfor, eller i hvert fall sneiet stolpen for så å gå ut.

Så var det dumt at det var PVR som sto der, en høyrebeinet spiller hadde muligens greid å klarere

Last edited by Vegard2711 on 12.04.2013 21:18; edited 2 times in total
Back to top
Lengterhjem
Junior

PostPosted: 12.04.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

hansern wrote:
Man trenger slike korreksjoner for aa skjerpe seg ytterligere og dermed heve nivaaet ytterligere ett hakk.

100% enig. HÃ¥per ikke dette jager vekk 3000 fra tribunen, men frykter nok det.

Rosenborg sett under ett i TL 2013 har spilt langt over mine forventninger. En dårlig kamp(dessverre hjemme) ødelegger ikke det bildet av RBK Perry har vært med på å skape i år.

BTW, diskusjonen om kallenavn for Mike J (fi..e Mike eller lisse Mike) bør kuliminere i følgende; Iron Mike (sikkert noen som kjenner boksehistorien her inne). En hærrli spiller jeg ikke hadde sett komme.

RBK 2013 - beste episoden av extreme makeover jeg har sett. Love it!!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
abjoern wrote:

PRESISJON???

Da blir det litt rart når Start greide å spille, de var vel på den samme grasmatta.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 21:18    Post subject: Reply with quote

Synes Mix gikk foran i krigen i starten av 2.omg, løp som en helt på alt. Bare for å finne noe som var positivt....

Tror vi skal være glad Start ikke har noen bedre høyrekant enn Hoff/Asante. Så tydelig at de ville rulle opp mot Dorsin og Rønning. Smart move Smile
Back to top
EspN
Veteran

PVR ser ut som en miniputt spiller gjennom hele kampen,men er ikke hans skyld alene..hele laget er passivt og sliter med presisjon.

Men kan bare gå en vei etter den kampen,med terping og kjæft fra trenere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
^Mirth
Veteran

Enig med Henning, lite annet Rønning kunne gjøre i situasjonen med målet. Han er rett og slett uheldig der.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next
Page 11 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb