English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Christoffer
Junior

PostPosted: 25.05.2004 14:56    Post subject: Reply with quote

Men Bratseth sier at han ikke vil betale mere enn 20 millioner, får de to spillerne Rosenborg skal hente inn! Det vil si at, hvis Rosenborg skal hente inn Hangeland, og Viking skal ha 15 millioner for han, så har Rosenborg bare 5 millioner igjen de vil bruke på kjøp av spillere! Men det kan jo kanskje bare være en taktikk Bratseth bruker, ved å si det?!
"Å vinne er ingen deltidsjobb, det er en heltidsbeskjeftigelse. Du vinner ikke en gang i mellom eller gjør ting riktig fra tid til annen. Du gjør det riktig hele tiden. Å vinne er en vane, slik er det også å tape, desverre."
- Vince Lombardi -
Back to top
View user's profile Send private message
Luringen
Junior

PostPosted: 25.05.2004 14:57    Post subject: Reply with quote

Det jeg synes RBK spillerne mangler er teknikk, Ørjan har jo dette men han begynner å dra på årene. Braathen skal jo selges i sommer, han bør være et mål og kan konkurere med Storflor/Brattbakk om plassene på kanten. Man kan jo også se til Afrika å la de få litt tid på seg, ikke selge de med engang som f. eks Sibaya.
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 25.05.2004 15:42    Post subject: Reply with quote

Braaten skal selges

Dette synes jeg vi skal slå til på Very Happy
Erik87
Proff

PostPosted: 25.05.2004 15:47    Post subject: Reply with quote

Daniel Braathen
Robbie Russell
Brede Hangeland

Da hadde jeg blitt fornøyd! Very Happy
Baadshah
Senior

PostPosted: 25.05.2004 16:10    Post subject: Reply with quote

100% ENIG
Wink Razz Shocked Surprised Smile Very Happy Cool Laughing
Erik87
Proff

PostPosted: 25.05.2004 16:26    Post subject: Reply with quote

Tror rosenborg får braathen og hangeland for ca. 20 mill.
Hvor dyr russell blir vet jeg ikke men han kan jo ikke bli no særlig dyrere enn en 3 - 4 mill? synes rbk bør gå inn for de spillerene! Store forsterkninger!
2.az
Junior

PostPosted: 25.05.2004 16:35    Post subject: Reply with quote

Disse mener jeg RBK bør kjøpe (ikke alle selvfølgelig):

Braathen
Gamst
Lars I. Strand
Hangeland
R. Bolseth
Alexander Ødegaard
Robbie Russel
Are Tronseth (om et år eller to)

Håper å få se 2-3 av disse til sommeren...
Baadshah
Senior

PostPosted: 25.05.2004 16:58    Post subject: LES DETTE A! Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...230192.ece
Baadshah
Senior

PostPosted: 25.05.2004 17:00    Post subject: Reply with quote

LES DETTE! Shocked Rolling Eyes
^Mirth
Veteran

PostPosted: 25.05.2004 17:02    Post subject: Reply with quote

Unnskyld meg, men rent bortsett fra at Brede Hangeland er i A-landslagsdiskusjonen, mener dere virkelig at han ville vært en styrke i midtforsvaret til Rosenborg? Min mening er at spilleren utvilsomt er god, men jeg tror ikke han er den RBK bør se på i midtforsvaret. Hangeland er en treg stopper, internasjonalt spørs det hvor bra han faktisk holder. Dessuten har jeg personlig sett han gjøre mye rart i kamper... (Hoftun er også treg, men han har en unik plasseringsevne, så han er ekstremt dyktig til å hindre motstanderne til å spille på dette. Vil Hangeland være like god...?) -I mine øyne er Tronseth enda verre. (Og tregere). Uansett om han er aldri så mye trønder, han blir nok aldri god nok for RBK.

Skal RBK ha en i midten, bør de hente Soma, (som jeg ikke skjønner de ikke gjorde i fjor, da Bryne rykket ned), eller Muri... Begge disse spillerne er raske, gode på hodet, og ikke verst tekniske... (Jeg mener faktisk ikke Hangeland er like god som disse to).

Jeg har også sett at RBK nå ser ut til å skulle kjøpe to spillere. Etter min mening er det trolig en for lite nå, men det er ihvertfall uansett en bedring hvis det er de "rette" spillerne (dette kan ikke jeg bedømme).

En av spillerne ser ut til å bli R. Russell. Jeg er litt usikker på hvor god han er, men dersom han ikke danker ut basma, har RBK pr. tidspunkt god nok forsvarsoppdekning. Skulle Hoftun eller Riseth bli skadet, antar jeg Basma havner i midten, med Russell på høyre. (Hansén er vel Stensaas reserve?)

Dermed bør det andre kjøpet opplagt være en offensiv spiller. Personlig hadde jeg helst sett en meget god vingspiller, samt en ny midtspiss. Derfor håpet jeg RBK skulle kjøpe tre spillere. Så er spørsmålet, hva trenger i såfall RBK mest? Med en ny vingspiller av klasse vil trolig både Johnsen og Karadas få fler og bedre innlegg, som forhåpentligvis resulterer i flere mål. Evnt. kan man jo bare kjøpe en ny midtspiss og håpe at han virkelig slår til i RBK-trøya og blir en skikkelig "goalgetter".
For meg blir det spennende å se hva og ikke minst hva RBK bestemmer seg for...

Noen som vet hvorfor Ludvigsen endte i Bodø/Glimt? (Selv om jeg har fulgt med en del år nå, så har jeg av en eller annen grunn ikke det helt klart for meg, eller kanskje jeg bare har glemt det...)

Og som jeg tror jeg har nevnt før, håper RBK heller vurderer Kopteff fremfor Øren, dersom de kikker på venstrevinger. (Ja, jeg vet Øren stod på lista, men Kopteff synes jeg er MYE bedre, ihvertfall nå).
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 25.05.2004 17:06    Post subject: Reply with quote

Selvsagt vil man bruke "så lite som mulig". Det vil vel alle når de skal ut og handle...? Laughing

Men dersom RBK "bare" skal kjøpe to spillere, håper jeg ikke de handler inn to forsvarsspillere... De trenger etter min mening absolutt MINST ÉN ny angrepsspiller, enten ving eller midtspiss (helst begge deler, se forrige innlegg rett over)...

Blir spennende å følge med på overgangsmarkedet nå snart... Smile
Back to top
Christoffer
Junior

PostPosted: 25.05.2004 17:59    Post subject: Reply with quote

Trond Fredrik Ludvigsen ble vel solgt til Glimt, for at han ikke imponerte i Rosenborg, og han fikk lite spilletid og vi hadde Storflor som kunne gjøre komme inn å gjøre det bra!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2004 18:46    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:

Jeg har også sett at RBK nå ser ut til å skulle kjøpe to spillere. Etter min mening er det trolig en for lite nå, men det er ihvertfall uansett en bedring hvis det er de "rette" spillerne (dette kan ikke jeg bedømme).

Enig jeg syntes også det er en for lidt, og ligesom dig havde jeg også helt set at Rosenborg købte en wing og en spiss, hvis altså vi går ud i fra at R. Russell er sikker.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2004 18:49    Post subject: Reply with quote

Skulle måske sige at jeg faktisk syntes at dee måske skulle købe 4 måske 5 spillere ?`
Nu kan jeg ikke snakke så meget om Rosenborgs talenter da jeg ikke har fulgt dem så tæt. Og der er måske nogle muligheder der ?
Men sådan som jeg ser det står man i næste sæson med spillere som nok ikke har mere end den sæson tilbage i benene. Måske også nogle som stopper efter denne, time will tell Wink
Men som jeg ser det skal der købes 2-3 spillere og nogle talenter skal hives op ellers skal man investere i 4-5 spillere.

Medlem nr. 2477
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 25.05.2004 18:58    Post subject: Reply with quote

dette her har kanskje ikke så mye med rosenborgs nye spillerer å gjøre, men det er viktig!

Min mening om innkjøpspolitikken i hele europa er at den ikke er bra for fotballen..

Vi kan faktisk skifte navn på toppfotball, til kapitalball..det er en mye riktigere betegnelse på dagens fotball...Jeg syns at FIFA (dette hadde vært en stor og riktig revolusjon) kunne satt full overgangsstopp (med noen unntak..pga spillere som ikke trives, flytter osv..), fordi det ikke går på hvor flinke klubbene er til å oppfostre egne talenter...derimot hvor flinke de er til å speide etter gode spillere, og åpne lommeboka...(finn en klubb i england som nesten ikke kjøper spillere). Man kan heller begynne å selge trenere rundt omkring...selv om det også ville satt igang mye surr..Da ville fotballen vært rettferdig..ikke ville høye spillerløninger vært noe problem heller, fordi de ikke ville hatt noe valg...da for evt foreldra bestemme hvilket lag barnet deres skulle starte på...da vil det også bli satt mer vekt på talentutvikling, og rekrutteringsfotball...jeg veit at det kanskje blir tøffere for barna da....noe som kanskje ville virka negativt på barna (da ville det vært klubbenes utfordring)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah
Senior

PostPosted: 25.05.2004 19:00    Post subject: Reply with quote

Hørte at Hassan El Fakiri slutter i Monaco etter morengangens finale!
Han Må da Rosenborg få tak i! Laughing Very Happy Cool Cool Cool
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2004 19:20    Post subject: Reply with quote

troinndern wrote:
dette her har kanskje ikke så mye med rosenborgs nye spillerer å gjøre, men det er viktig!

Min mening om innkjøpspolitikken i hele europa er at den ikke er bra for fotballen..

Vi kan faktisk skifte navn på toppfotball, til kapitalball..det er en mye riktigere betegnelse på dagens fotball...Jeg syns at FIFA (dette hadde vært en stor og riktig revolusjon) kunne satt full overgangsstopp (med noen unntak..pga spillere som ikke trives, flytter osv..), fordi det ikke går på hvor flinke klubbene er til å oppfostre egne talenter...derimot hvor flinke de er til å speide etter gode spillere, og åpne lommeboka...(finn en klubb i england som nesten ikke kjøper spillere). Man kan heller begynne å selge trenere rundt omkring...selv om det også ville satt igang mye surr..Da ville fotballen vært rettferdig..ikke ville høye spillerløninger vært noe problem heller, fordi de ikke ville hatt noe valg...da for evt foreldra bestemme hvilket lag barnet deres skulle starte på...da vil det også bli satt mer vekt på talentutvikling, og rekrutteringsfotball...jeg veit at det kanskje blir tøffere for barna da....noe som kanskje ville virka negativt på barna (da ville det vært klubbenes utfordring)

Du har ret i at der er gået for meget kapital i fodbold og det er primært de små hold og de store hold som ikke har managmentet til holde styr på resurserne. Se nu bare et hold som Leeds et tidligere engelsk storhold som gik helt amok med spiller køb for flere 100 millioner og nu sidder de med en gæld på 800-900 millioner og skal til at spille i engelsk 1 division, hvis det ikke er dårlig management så ved jeg ikke hvad det er.

En anden af de ting jeg virkelig hader ved den rolle penge er kommet til at spille er at man ser unge talentfulde spillere skifte til en storklub får så at blive helt ødelagt af at sidde på benken flere sæsonger i træk. Ja nogle får chancen men tænk på hvor mange der bliver soteret fra !
Det er jo helt tragisk at se en spiller som Steffen Iversen nu hvis man har set ham spille for en del år siden, og noget der måske er endnu mere tragisk er måske at han blev taget ud til det norske landshold, under Semb selvom han varmede bænken hos Wolves.

Jeg syntes simpelthen at man skal indføre nogle internationale regler for lønninger og deslige fordi jeg syntes det er ved at tage overhånd og derfor ødelægger fodbolden.

Medlem nr. 2477
Back to top
cabo
Junior

PostPosted: 25.05.2004 20:44    Post subject: trøndere Reply with quote

jeg vil ha flere trøndere på laget, finnes det ikke noen talenter her i trøndelag da? det må da være noen som kan sppille seg inn om et år eller to
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 25.05.2004 22:04    Post subject: Reply with quote

Bryr meg ikke så mye om hvor spillerne kommer fra egentli. Det skal være flest Nordmenn, gjerne folk med tilhørighet til rosenborg.

Synes som tidligere nevn Russell, Braathen, Hangeland hadde vært bra. kan ikke skjønne at ca.25 mill er så dyrt tilsammen for disse spillerene (evt. Muri for Hangeland, noe som gjør at alt kommer under 20 mill.)

Blir litt feil å si at det maks kan handles for 20 mill. Såklart vil man bruke minst mulig. men skal man ha de spillerne man har lyst på må man somregel betale for det!
Det skal ikke være noen maks eller min. sum å handle for. Man må se an hvor mye klubbene forlanger for de enkelte spillerene og vurdere det derifra. Synes personlig at transfer budsjettet pr. år burde ligget på 30 mill (avhengig av hva som må forsterkes)

(kan forresten ikke skjønne at rbk engang prøver seg på hangeland når de synes 8 mill for sæternes er altfor dyrt. skal man ha gode spillere må de betales for!)
Erik87
Proff

PostPosted: 25.05.2004 22:06    Post subject: Reply with quote

Baadshah wrote:
Hørte at Hassan El Fakiri slutter i Monaco etter morengangens finale!
Han Må da Rosenborg få tak i! Laughing Very Happy Cool Cool Cool

Han ville ikke til rbk. (etter et misslykket låne opphold)
Ville til Brann eller LYn viss en retur til Norge ble aktuelt!( skjønner meg ikke på fyrn Very Happy )
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.05.2004 16:16    Post subject: Reply with quote

Kjøp de 3... (Russell, Braaten, Hangeland)... også kanskje S. Iversen?
Back to top
Christoffer
Junior

PostPosted: 26.05.2004 16:42    Post subject: Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...230561.ece

Det ser dårlig ut med kjøp av Robbie Russell, desverre!!!
"Å vinne er ingen deltidsjobb, det er en heltidsbeskjeftigelse. Du vinner ikke en gang i mellom eller gjør ting riktig fra tid til annen. Du gjør det riktig hele tiden. Å vinne er en vane, slik er det også å tape, desverre."
- Vince Lombardi -
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 26.05.2004 17:02    Post subject: Reply with quote

Braathen, Hangeland og Russell! (Sagt det før!?)

Kan ikkje skjønne at Russell blir for dyr for Rosenborg!!
Han er jo ikke verdt mer en en 5 - 6 mill?

Viss Russell Virkelig vil til Rosenborg kan han jo si seg missfornøyd med situasjonen da. Men viss det blir slik det ser ut nå blir nok russell først kjøpt ved sesongslutt viss han blir kjøpt da!
Erik87
Proff

PostPosted: 26.05.2004 20:29    Post subject: Reply with quote

NÅ ser det jo ut som at Sogndal ikke vil selge russell. SYnd. Hadde vært gøy å se han i rbk-trøye.
men nå må rbk hive seg trundt å være aggresive på overgangsmarkedet. Sikre Braathen for den summen skeid skal ha, (sikkert rundt 5 mill) By de 15 mill viking forlanger for Hangeland, å prøv å få sogndal til å selge russell (spilleren selv vil jo)
At det brukes 20, 30,40 kansje til og med 50 mill på spillerkjøp(og en del talent utvikling) de neste 2, 3 sesongene bør ikke være helt uaktuelt. Ønsker man å komme til kvartfinalen i Champions league må man ha spillermateriel som er godt nok for det. Per i dag holder det til gruppe spillet, det er jo en ekstra inntekt, men man får mer viss man kommer til kvartfinalen(noe som bør være rbk's mål iløpet av en 5 års tid)
kommer også ekstra inntekter gjennom royal league deltakelse. Forventer at rbk kommer til semifinalen (helst finalen) og går ut med 7++ mill i inntekt.
Synes ikke det jeg foreslo virker helt urealistisk. Rosenborg har kommet til kvartfinalen i CL før, ingenting som ikke tilsier at de ikke skal klare det igjen. Men stallen må forsterkes, laget må forynges. Til neste sesong bør man ha fullgode erstattere til Hoftun, Berg, Strand, Stensaas og Brattbakk. Ser faktisk helst at noen av de legger opp før/etter neste sesong, for alle kan ikke legge opp samtidlig.
Er ikke lett å si at de gamel gode spillerne skal legge opp, men det må skje! Med hangeland, Russell og Braathen er iallefall den prosessen godt igang! Hent disse til sommeren og deretter nye forsterkninger etter sesongen!
No Pain, No Gain!

Til Sommeren:
Robbie Russell
Brede Hangeland
Daniel Braathen

Før neste sesong:
Ardian Gashi
en venstreback
en ving
jinh
Junior

PostPosted: 26.05.2004 20:52    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:

dette laget ville vell eg satsa på, om eg kunne kjøpt alt og alle:

----------Espen Johnsen------------

Christer Basma-----Brede Hangeland-----Elmander-----Robbie Russel
(bør byttes ut)

Jan Gunnar Solli-----Magne Hoset-----Morten Gamst Pedersen
(kan slå gjbruddpass. i blinde her)

Daniel F Holm-----Bengt Sæternes-----Trond Olsen
(annen rask spiss) (Zidan) (annen rask spiss)

Og dermed var forankringa i Trondheim og Trøndelag borte...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 133, 134, 135  Next
Page 17 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb