English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1907
Junior

PostPosted: 02.02.2013 18:40    Post subject: Reply with quote

Er nok ett par stk det har gått til hodet på ja, meg selv inkludert (har imidlertidig fått ett mer nyansert forhold til det nå).

Det som er hovedforskjellen på oss og andre som har tatt en god plassering i serien for så å gå dukken er at vi har ett bunnsolid grunnlag for å kunne fortsette der oppe.

Økonomien er bunnsolid, vi har en av landets beste trenere, vi har en ung og talentfull tropp som bare blir bedre og bedre.

Jeg kan i hvertfall snakke for meg selv å si at jeg helt ærlig er livredd for at RBK skal hente de beste spillerne våre.

Jeg er veldig, veldig sikker på at Strømsgodset vil hevde seg i serien også i år og årene fremover, dersom vi får beholde stammen i laget. Derfor er det fryktelig kjipt å vite at RBK alltid vil ha de økonomiske kreftene til å kunne rive stammen i fillebiter, for så å tvinge oss til å starte på nytt.

NÃ¥r vi selger Konradsen til Rennes er det bare vi som blir svekket.

Selger vi Johansen til dere nå er det ikke bare vi som blir svekket, da forsterker vi også en konkurrent som vi (på banen) faktisk beviselig har sjans til å slå. Derfor er det lett å gå inn i en automatisk forsvarsmekanisme som dere opplever på VGD fra mange av mine, ved å sverte inntrykket av "store stygge" RBK.

Allikevel vil jeg stå for mitt forrige innlegg, det er helt i orden at det er gammelt nytt, men det gjelder også trofèene deres.

Usåfall kan vi eniges om å være uenige, så skal jeg komme meg på kjøkkenet å sette igang med dagens hovedrett.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 02.02.2013 19:01    Post subject: Reply with quote

God middag^^

Når det så er sagt, så sier jeg igjen at SJ er ikke noe vi MÅ ha i RBK.
Han har prestert bra i 1 sesong i Eliteserien, og med Henriksen sin gjennombruddssesong godt i minne så veit man jo her oppe at det er en stor prestasjon å ha en god sesong i Eliteserien, men en enda større å være like god neste sesong i den alderen.

Jeg tror nok det at RBK alt nå vurderer andre alternativer enn spillerne i Godset, og vi kan fort stå igjen med at RBK ikke henter 1 Godset spiller nå eller til sommeren. Uten at det nødvendigvis gjør RBK noe svakere... man får særdeles ofte bedre valutta for pengene i andre land enn i Norge.

Sentral midtbane, venstreback og sannsynligvis en angriper er hva RBK lukter på.
De har 1 plass igjen på utenlandskvota, men man må også ha i bakhodet at Dorsin, Ørlund og Alas ikke akkurat er totalt bankers til å bli her neste år.Det Svenske overgangsvinduet er åpent like lenge som det norske (om ikke en uke kortere), så at det kan skje noe med Ørlund f.eks er ikke umulig. Byttehandel er også en mulighet der, så det er helt åpent hvem RBK jakter i disse dager.

Så vi får smøre oss med tålmodighet og vente på at det blir noe mer konkret enn løse rykter.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.02.2013 19:35    Post subject: Reply with quote

1907 wrote:
Allikevel vil jeg stå for mitt forrige innlegg, det er helt i orden at det er gammelt nytt, men det gjelder også trofèene deres.

Troféene dere også, for å si det mildt. Vil det være noe poeng i å gjøre et nummer ut av det i diskusjoner med dere av den grunn? Nei, ikke akkurat.

Den fantastiske sølvmedaljen deres er forøvrig også historie.

Quote:
Det som er hovedforskjellen på oss og andre som har tatt en god plassering i serien for så å gå dukken er at vi har ett bunnsolid grunnlag for å kunne fortsette der oppe.

Famous last words.

Jeg blir ikke det minste overrasket om Godset opplever både spillerflukt og ras nedover på tabellen iløpet av det neste året. Da må dere starte på nytt igjen, og skal dere bruke like lang tid som sist - er dere ikke å se i toppen igjen før inkontinensen har tatt oss alle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ivar
Veteran

PostPosted: 02.02.2013 20:12    Post subject: Reply with quote

Alt som skulle til før Godset-supporterne ble konger av verden er den beste plasseringen i serien siden 1970. Stå på. Champions League og Messi på topp neste. Tommel'n opp!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 02.02.2013 21:31    Post subject: Reply with quote

1907 wrote:
solbakken13 wrote:

Har ikke sakt at det er noe galt med å ikke selge til oss, selvfølgelig er det godset som bestemmer hvilke spillere de vil ha med videre. Det jeg mener og det som gjør det morsomt er at de ikke vil selge til oss nå som det internasjonale vinduet er stengt og Johansen ikke signerer kontrakt, da taper godset masse penger som de kunne brukt på å erstatte Konradsen og Johansen.

Ã…rsaken er enkel;

Godset kommer ALDRI (og med det ment så lenge vi her helt i starten av å bygge klubb, og fremdeles er små selv i Norsk målestokk) til å bruke mye penger på å hente inn spillere.

Med de 15 millionene vi fikk fra Konradsen, kommer halvparten til å gå rett i banken, noe kommer til å bli brukt på å signere viktige spillere på utgående kontrakter, resten kommer til å bli brukt til vanlig drift.

Det var ingen i Godset som trodde Johansen skulle gå til utlandet nå. Johansen er ikke god nok til å spille seg inn i en tropp i utlandet halvveis inn i sesongen, særlig mtp at han ikke er spilleklar før i mars pga skade.

Årsaken til at vi holder igjen Johansen ut kontrakten er enkel; vi kan da bruke ett år på å finne en erstatter.

Konradsen må erstattes nå, og som om ikke det er vanskelig nok å erstatte han før seriestart, vil oppgaven bli ti ganger vanskelige dersom vi også skal erstatte Johansen i samme vindu.

Strømsgodset mister ikke edrueligheten i overgangsmarkedet selvom vi nå ikke bare driftes i null, men også har positiv EK. Istedet for å måtte kjøpe en spiller for å erstatte J, kan vi nå som sagt bruke ett år på å sondere markedet etter ett ungt talent, som på lik linje med de andre som har kommet de siste årene kan komme å utgjøre en forskjell i TL på sikt.

Jeg ser på det som at det er 5% sannsynlighet for at Johansen forlenger, de restrerende 95 for at han, dersom han fortsetter der han slapp til våren, går i samtaler med både RBK og utlandet til sommeren.

Fasiten er faktisk så enkel.

Alt dette er jo vel og bra det, men tenk på dette med at om du skriver under for Godset, så kan du bare glemme å bli vidresolgt. Og det er signaler å sende det ja. Jeg sier ikke mer.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 03.02.2013 00:20    Post subject: Reply with quote

ja,vi skulle så GJERNE hatt 3 nye:

-Sideback
-Anker
-Target Man

...det spørs om ikke Mix er medregnet i Hoftuns begrep "Casene"???
Back to top
kongenavtys
Junior

PostPosted: 03.02.2013 00:24    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:

Alt dette er jo vel og bra det, men tenk på dette med at om du skriver under for Godset, så kan du bare glemme å bli vidresolgt. Og det er signaler å sende det ja. Jeg sier ikke mer.

Nei, man kan glemme å bli videresolgt til RBK - ikke til bedre utenlandske klubber som gir høyere lønn og bedre sportslig arena. Så enkelt er det med den saken.

Skjønner at folk her inne er bitre, men det får være grenser da. Blir flau av å lese andre RBK´eres standpunkter og arrogante holdning mot Strømsgodset bare fordi de ikke selger Stefan Johansen til oss.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

I hvert eneste "sportslige" innlegg du har skrevet, har inneholdt til dels latterlig kritikk mot "oss". Tillater meg tvile sterkt på at du seiler under riktig flagg. En ting er å være kritisk, men argumentasjonen bak kritikken er typisk den som kommer blant annet fra bergensere.

Og forresten, Godset selger omtrent aldri spillere til utlandet. Konradsen ja, men utover dette er de ikke akkurat noe stort utstillingsvindu. Om de leverer i et par år til ja (nasjonalt og internasjonalt), men inntil videre tror jeg de skal belage seg på å holde spillere for knapper og glansbilder, eller la dem gå som Bosman. Det virker å være valget de har tatt.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2013 01:52    Post subject: Reply with quote

1907, du skal ikke trenge å komme hit å være super-ydmyk. Vi har hatt flere fans av andre lag som har tilført forumet kvaitet, som Viking-supporteren Heia Vincent, og Brann-supporteren d@alen, for å nevne noen. Greia er approach.

Jeg regner med at du ser på Godsets fremgang som ganske spesiell. Desverre er den ikke det. Jeg har stort sett alltid likt Godset (bortsett fra på stadion - der er fansen etter egen erfaring minst like opptatt av å tiljuble motstanderens feil som eget lags triumfer), men dere er i samme sko som mange andre lag.

Brann var veldig høyt oppe etter to medaljer på rad, det samme var Stabæk etter tre. Kanskje enda mer sammenlignbart var Start, som etter sølvet i 2005 gikk ut i media og sa de skulle være best i Norge i løpet av tre år, og unike i Europa i løpet av fem. Greia er at ingen av disse lagene har klart å levere over tid.

Jeg kan absolutt se grunnen til å være cocky nå, men det er ikke bare-bare å levere over tid. Her er tilogmed Rosenborg-supporterene blitt nøkterne.

Molde er det eneste laget som har klart å vise et hint av jevn kvalitet over tid. Nå har de vært heldige med timinga og vunnet to gull på rad i år hvor motstanden ikke har vært all verden, men uansett. Oddsene for at Godset havner på topp tre i år er vel ikke særlig lavere enn at de havner midt på tabellen.

Når gode lag begynner å miste spillere, går ting fort nedover. I dagens fotball er sjansen for å miste gode spillere større enn noen gang, siden ligaer knapt bedre enn vår egen kan tilby lønn ikke en gang Rosenborg kan matche. En av de viktigste suksessfaktorene til RBK under Eggen var som tidligere sagt at laget kunne beholde nøkkelspillere over tid. Ikke snakk om at spillere som Brattbakk, Hoftun og Skammelsrud ville vært i TL over en tiårsperiode i dag.

Rosenborg mister spillere som alle andre. Vi trenger å fylle på, og ser naturlig nok etter de beste spillerne med norsk pass. Om Johansen skulle komme til oss og imponere i et år eller to, vil han forsvinne til bedre ligaer og/eller større lønningsposer. Så er vi tilbake til start igjen. Klubblojalitet eksisterer omtrent ikke, ei heller i Godset.

Jeg er veldig fan av hva dere har bygget opp i Drammen. All ære for det. Men faktum er at gode spillere er på lån i klubber i Norge. Som (fortsatt) godstog i Norge, sportslig og økonomisk, vil RBK bruke sitt navn og posisjon til å hente gode spillere fra inn- og utland. Jeg ser selvsagt at det er vondt for en klubb som Strømsgodset å selge spillere til det dere anser som konkurrenter, men husk at dere er nye på denne stjernehimmelen, og inntil videre ansett som ferskvare. Med medaljer i 2013 og -14 begynner dere kanskje å ligne en destinasjon med langsiktige ambisjoner, men per i dag er dere bare ett av de lagene med kortsiktig suksess som vi har hatt mange av i ligaen. Med unntak av Rosenborg, og inntil videre Molde, har historien vist at topplag føyer seg elegant inn i crash and burn-stilen.
oddarild
Proff

PostPosted: 03.02.2013 03:39    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 04:55    Post subject: Reply with quote

Godsets problem er at de må bestemme seg for at de skal satse på å etablere seg som et topplag eller om de er tilfredse med å være en talentfabrikk som vil produsere gylne årganger (slik som 2012) med ujevne mellomrom.

Skal de gjøre det første så blir de nødt til å konkurrere i det øvre sjiktet i Norge når det gjelder lønn, og antakelig også når det gjelder spillere. Skal de være et topplag så kan de ikke basere seg på å finne billige halv-fabrikat fra lavere divisjoner eller egen juniorstall og gi dem tid og tillit til å spille seg inn.

Skal de være en talentfabrikk så kan de ikke gjøre annet enn å slippe de mest attraktive spillerne sine til topplagene for markedspris. Godset er ikke noen konkurrent til RBK inntil de bestemmer seg for at de skal satse som et topplag, og det har de sagt ganske klart ifra at de ikke kommer til å gjøre. Godset kan selvfølgelig bestemme seg for at de vil prøve å få med seg så mye edelt metall de kan å lenge de har Johansen, Storflor og Kovacs, men når de er borte? Quo vadis?

Det er det som irriterer meg med retorikken, SIF satser ikke på samme nivå som Molde, VIF, Viking, Brann og RBK, og de kan ikke regne med at de kan være så mye dyktigere enn disse til å drive med de midlene de har til rådighet at de kan regne med å blande seg inn i gullstrid år etter år.

I Rosenborg så er vi misfornøyde hvis det ikke blir gull, og med tanke på ressursene vi har, så skal vi være det. Vi har et helt annet utgangspunkt når det gjelder spillerlogistikk, vi må også finne oss i å selge våre beste spillere, men vi er nødt til å kjøpe inn etablerte spillere i mye større grad enn Godset gjør, vi er er et topplag fordi vi kjøper erstattere som kan gå inn og fylle tomrommet etter en solgt førstelagspiller fra første kamp, SIF er en talentfabrikk fordi de velger å hente inn "halvfabrikat" isteden og la erstatteren utvikle seg til å fylle tomrommet.

Jeg kan ikke se at Godset skal greie å etablere seg som en konkurrent på sikt, jeg kan heller ikke se at de har tenkt å prøve, og det er kansje like greit. Av diverse lag som har prøvd kan vi jo nevne FFK, Tromsø, Start og Stabæk. Blant disse så har kun Tromsø klart å unngå katastrofalt sammenbrudd. Nå har vel også topplagene, Rosenborg inkludert, brent seg for å satse over evne, men Brann, RBK og Viking er da på positiv kurve nå, VIF er det vanskelig å bli klok på.

I denne sammenhengen så synes jeg at Godset framstår som veldig høye på pæra. Med unntak av Tromsø så har vel alle klubbene som har gått ut med at de ikke selger til RBK fordi RBK er en konkurrent tydelig demonstrert i ettertid at de ikke var i nærheten. Og Tromsø har mistet Kara, og jeg tviler sterkt på at RYJ spiller der til neste år, og de kommer antakelig til å bli svekket av Høgmo's avgang, kan fort bli nedrykkstrid på de i 2014. Kan fort bli nedrykkstrid på Godset fordi Storflor/Kovacs har lagt opp eller blitt for gamle til å holde nivået, Villsvik, SJ, Larsen etc borte pga av salg eller kontrakter og at de nye unggutta ikke er gode/stabile nok enda. Rosenborg vil uansett ha gode nok spillere til å holde seg innenfor topp tre med fingertuppene selv med totalt udugelige trenere.

Jeg er rimelig sikker på at hvis Flo/Deila holder denne linja så kommer de til å møte på problemet som Hoftun nå bøter på med å gå for 4-5 årskontrakter. De kjøper en spiller, gir ham kontrakt for 3 år. De bruker ett på å spille ham inn, enda ett på å få ham til å blomstre, og så nekter han å forlenge fordi han kan doble lønna sitt et annet sted. Og minst halvparten av disse er det kun norske "konkurrenter" som vil tilby slikt til. For å få mer i overgangsum så bør de ordne fire eller femårskontrakter, men hvilken spiller vil signere for mer enn 3 år med Godset hvis han kan regne med at Flo/Deila setter seg på bakbena med mindre en "ikke-konkurent" melder seg på?

Hoftun kan overtale de til å signere for fire-fem år fordi RBK har etablert et ganske bra "track record" for å:
1. Slippe spillere til større klubber (og lønningsposer) dersom det kommer et fornuftig bud.
2. Være en klubb hvor spillere kan gjøre seg attraktive for større ting.

Hvis Flo greier å skape et inntrykk av at Godset ikke er noe slikt (alt henger sammen med alt, og disse to er vel omtrent samme tingen), så kan de fort få problemer med å lokke til seg spillere som er såpass realitetsorienterte at de vurderer klubber som RBK og VIF som greie alternativ hvis utenlandsdrømmen viser seg å bli litt for langt unna, eller å få signert lange nok kontrakter med slike spillere til at de ikke sitter igjen med bosman-svarteper når de blomstrer.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 03.02.2013 05:35    Post subject: Reply with quote

Quote:
Konradsen må erstattes nå, og som om ikke det er vanskelig nok å erstatte han før seriestart, vil oppgaven bli ti ganger vanskelige dersom vi også skal erstatte Johansen i samme vindu.

Synes 1907 har et godt poeng her. Strømsgodset er i en veldig vanskelig situasjon. Det vil naturligvis være dumt å sette seg på bakbena ovenfor Rosenborg, både med tanke på at de til slutt risikerer å få veldig lite igjen for Johansen, og at det kan virke avskrekkende for spillere som vurderer Godset som ny arbeidsgiver. Men ved å selge Johansen etter at de har mistet Konradsen risikerer de å sette seg i en Torres/Carroll-situasjon. De blir kraftig sportslig svekket og/eller må skaffe erstatninger raskt, og klubber i Norge/Skandinavia vil være obs på at de har fått inn en god slump penger på bok.

Litt av det samme som jeg frykter skal skje/kunne skjedd med Rosenborg i forhold til Mix.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.02.2013 10:10    Post subject: Reply with quote

Det største problemet er at en blir indignert bare fordi vi henvender oss på noen av deres spillere. Tromsø var ikke forbannet på Molde for at de ga et bud på Ciss de avslo budet uten å lage noe styr av det. Flo og Deila viser et enormt markeringsbehov ovenfor Rosenborg og det er et tegn på et kraftig mindreverdighetskompleks. Disse kontraktsproblemene virker og til å ha kommet veldig overraskende på Flo, men alle kunne se at de ville komme. Flo kan jo spørre seg om hva Godset egentlig tjente på å tviholde på Nordkvelle for et par år siden?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 13:41    Post subject: Reply with quote

Da bekrefter de som styrer på brakka at sansyneligheten til å få hentet flere spillere i dette vinduet, er så og si null. Og da mener jeg det blir et kjempehakk i plata, med hensyn til hvordan Hoftun jobber. Skal aldri ligge i forkant, men heller "se hvordan det går" holdninga. Og den har ikke funka de siste årene, og kommer følgelig ikke til å funke nå heller.

Det er jo en forbasket holdning at Rosenborg unnder vår SD ledelse, skal bruke høstsessongen til å spille inn et lag. Huff og huff sier nå jeg da Sad
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 14:20    Post subject: Reply with quote

Jeg syns RBK burde klare seg med Mix, Svensson, Sælnes til sommeren. Det de heller burde tenke på nå er back som kan spille på begge back plassene. Svensson er heller ikke god som venstrekant, der syns jeg vi burde få inn en ny spiller. Også en erstatter for Tarik og Tobias. Om Tarik blir skadet, tar Tobias over plassen hans, MEN hvem skal ta over Tobias sin posisjon da? Det er mange posisjoner som er svekket. Blir for risikofylt å spille slik spill.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 14:27    Post subject: Reply with quote

Midtsjø viste på torsdag at han behersker å spille ving.

Synes dog vi trenger en sentral midtbanespiller med litt flere defensive fiber. En som er god til å posisjonere seg, som førsteforsvarer og god i dueller.
Mix (hvis han signerer) er i mine øyne den som kan bekle rollen best pdd, men skal vi ut i europa kan det fort bli litt for veikt.
Back to top
udepowah
Senior

PostPosted: 03.02.2013 14:59    Post subject: Reply with quote

Tipper vi får på plass 1 sentral midtbanespiller før overgangsvinduet stenger i tillegg til Mix. Resten får vente til sommeren.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 15:03    Post subject: Reply with quote

Drit i å skjule slike innlegg i denne møkkatråden Zorac, meget leservennlig innlegg Tommel'n opp!
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 15:07    Post subject: Reply with quote

Med 17 utespillere i A-lagstroppen så er det altfor lite. Må minst være 20 utespillere. Så mattematikken er grei. Hvis Mix signerer så trenger vi 2 stk til. Og det være seg en back og en midtbanespiller. Og dette kan ikke vente til sommeren. Disse spillerne skulle allerede vært på plass og det er svakt av ledelsen å ikke ha fått til dette. Men det er årsmøte 28. februar så regner med at det kommer minst en spiller innen da. Ellers så kan det bli litt for mange ubehagelige spørsmål til Hoftun. Og det liker han dårlig. Blir sur og tverr da han godeste Hoftun....
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 15:27    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Da bekrefter de som styrer på brakka at sansyneligheten til å få hentet flere spillere i dette vinduet, er så og si null.

Link?
Hedning
Legende

PostPosted: 03.02.2013 15:33    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Godsets problem er at de må bestemme seg for at de skal satse på å etablere seg som et topplag eller om de er tilfredse med å være en talentfabrikk som vil produsere gylne årganger (slik som 2012) med ujevne mellomrom.

Skal de gjøre det første så blir de nødt til å konkurrere i det øvre sjiktet i Norge når det gjelder lønn, og antakelig også når det gjelder spillere. Skal de være et topplag så kan de ikke basere seg på å finne billige halv-fabrikat fra lavere divisjoner eller egen juniorstall og gi dem tid og tillit til å spille seg inn.

Skal de være en talentfabrikk så kan de ikke gjøre annet enn å slippe de mest attraktive spillerne sine til topplagene for markedspris. Godset er ikke noen konkurrent til RBK inntil de bestemmer seg for at de skal satse som et topplag, og det har de sagt ganske klart ifra at de ikke kommer til å gjøre. Godset kan selvfølgelig bestemme seg for at de vil prøve å få med seg så mye edelt metall de kan å lenge de har Johansen, Storflor og Kovacs, men når de er borte? Quo vadis?

Det er det som irriterer meg med retorikken, SIF satser ikke på samme nivå som Molde, VIF, Viking, Brann og RBK, og de kan ikke regne med at de kan være så mye dyktigere enn disse til å drive med de midlene de har til rådighet at de kan regne med å blande seg inn i gullstrid år etter år.

I Rosenborg så er vi misfornøyde hvis det ikke blir gull, og med tanke på ressursene vi har, så skal vi være det. Vi har et helt annet utgangspunkt når det gjelder spillerlogistikk, vi må også finne oss i å selge våre beste spillere, men vi er nødt til å kjøpe inn etablerte spillere i mye større grad enn Godset gjør, vi er er et topplag fordi vi kjøper erstattere som kan gå inn og fylle tomrommet etter en solgt førstelagspiller fra første kamp, SIF er en talentfabrikk fordi de velger å hente inn "halvfabrikat" isteden og la erstatteren utvikle seg til å fylle tomrommet.

Jeg kan ikke se at Godset skal greie å etablere seg som en konkurrent på sikt, jeg kan heller ikke se at de har tenkt å prøve, og det er kansje like greit. Av diverse lag som har prøvd kan vi jo nevne FFK, Tromsø, Start og Stabæk. Blant disse så har kun Tromsø klart å unngå katastrofalt sammenbrudd. Nå har vel også topplagene, Rosenborg inkludert, brent seg for å satse over evne, men Brann, RBK og Viking er da på positiv kurve nå, VIF er det vanskelig å bli klok på.

I denne sammenhengen så synes jeg at Godset framstår som veldig høye på pæra. Med unntak av Tromsø så har vel alle klubbene som har gått ut med at de ikke selger til RBK fordi RBK er en konkurrent tydelig demonstrert i ettertid at de ikke var i nærheten. Og Tromsø har mistet Kara, og jeg tviler sterkt på at RYJ spiller der til neste år, og de kommer antakelig til å bli svekket av Høgmo's avgang, kan fort bli nedrykkstrid på de i 2014. Kan fort bli nedrykkstrid på Godset fordi Storflor/Kovacs har lagt opp eller blitt for gamle til å holde nivået, Villsvik, SJ, Larsen etc borte pga av salg eller kontrakter og at de nye unggutta ikke er gode/stabile nok enda. Rosenborg vil uansett ha gode nok spillere til å holde seg innenfor topp tre med fingertuppene selv med totalt udugelige trenere.

Jeg er rimelig sikker på at hvis Flo/Deila holder denne linja så kommer de til å møte på problemet som Hoftun nå bøter på med å gå for 4-5 årskontrakter. De kjøper en spiller, gir ham kontrakt for 3 år. De bruker ett på å spille ham inn, enda ett på å få ham til å blomstre, og så nekter han å forlenge fordi han kan doble lønna sitt et annet sted. Og minst halvparten av disse er det kun norske "konkurrenter" som vil tilby slikt til. For å få mer i overgangsum så bør de ordne fire eller femårskontrakter, men hvilken spiller vil signere for mer enn 3 år med Godset hvis han kan regne med at Flo/Deila setter seg på bakbena med mindre en "ikke-konkurent" melder seg på?

Hoftun kan overtale de til å signere for fire-fem år fordi RBK har etablert et ganske bra "track record" for å:
1. Slippe spillere til større klubber (og lønningsposer) dersom det kommer et fornuftig bud.
2. Være en klubb hvor spillere kan gjøre seg attraktive for større ting.

Hvis Flo greier å skape et inntrykk av at Godset ikke er noe slikt (alt henger sammen med alt, og disse to er vel omtrent samme tingen), så kan de fort få problemer med å lokke til seg spillere som er såpass realitetsorienterte at de vurderer klubber som RBK og VIF som greie alternativ hvis utenlandsdrømmen viser seg å bli litt for langt unna, eller å få signert lange nok kontrakter med slike spillere til at de ikke sitter igjen med bosman-svarteper når de blomstrer.

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 15:41    Post subject: Reply with quote

gonnagetchaa wrote:
Jangusk wrote:
Da bekrefter de som styrer på brakka at sansyneligheten til å få hentet flere spillere i dette vinduet, er så og si null.

Link?

Det er vel bare å "høre" mellom linjene på dette oppsumeringsinterjuet i adressa.no i dag for å skjønne at Hoftun vil fortsette med sin handle stort i sommervindupolitikken.

Men jeg regner da med at Mix kommer, men som nevnt ingen flere. Og om så ikke, ser det syltynt ut når skader, formsvikt, karantener ol setter inn etter hvert. For slik blir det!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 17:47    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...266624.ece

noen sjangs for at vi kan kuppe denne Fighteren?

Snakket med en kompis i dag som sa at om ikke skarsfjord sikrer seg denne karen så ahr han ikke peuiling på fotball. Trodde ikke noen engang ville huske Austin om Brann kjøpte denne gutten, 19år... Noen som ahr sett ham i det heletatt og kan si om han kan være den "rydder'n" vi trenger?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2013 18:12    Post subject: Reply with quote

Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 03.02.2013 18:12    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke den type spiller RBK er ute etter?

Håper vi sikter høyere enn dette usikre kortet. Skal vi hente en utenfor norges grenser bør denne spilleren være bankers i 1. ellveren. Jeg vil ikke se flere utlendinger som bare er stallfyll og som i tillegg skal heve lønn.

Vi har nok av de i troppen allerede.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 155, 156, 157  Next
Page 71 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb