English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Johansen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.01.2013 09:35    Post subject: Reply with quote

Selvsagt er en kontrakt bindende, men i fotballen er det flere faktorer som spiller inn. Om spilleren krever å bli solgt så er han ikke særlig verdifull å beholde i stallen etter dette, og siden kontrakten snart går ut og han ikke vil skrive under en ny så er Godset nødt til å selge om de vil ha penger for han.

Nå kan Godset selvsagt nekte å selge å la han gå gratis bare for å trasse, men å kaste 5+ millioner kroner er kriminelt dårlig styring av klubben, noe Flo nok innerst inne vet.

Dette handler nok om Godsets håp om å lokke en utenlansk klubb til bordet før vinduet stenger, samt å prise han såpass høyt at det svir for RBK om han selges innad i norge.

Kjenner Jeg begynner å bli irritert over denne holdningen til Godset. Det samme skjer hver eneste gang en norsk klubb tar en overpresterende medalje.
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 09:55    Post subject: Reply with quote

Strømsgodset satser alt på at de skal få han til å skrive ny kontrakt, derfor er de totalt avvisende nå, men den dagen han signaliserer at han ikke kommer til å skrive ny kontrakt får nok pipa en annen lyd.
Så det kommer an på hva Johansen selv vil og hvor tøff han er, Strømsgodset legger uten tvil et stort press på han for å få han til å skrive ny kontrakt.
Back to top
nilzo
Junior

PostPosted: 29.01.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Lurer på hva Johansen selv vil.
Jeg tror han selv ønsker å gå til utlandet, eller bli i Godset. Selv om RBK er en større klubb, så er det ikke ett stort karrieresteg å gå fra fjorårets 2. plass til fjorårets 3. plass. Hvordan det blir i år er vanskelig å spå.

1972 Miami Dolphins wrote:
Kjenner Jeg begynner å bli irritert over denne holdningen til Godset. Det samme skjer hver eneste gang en norsk klubb tar en overpresterende medalje.

Ser ikke helt hva det er du blir irritert over. Godset er vell i sin fulle rett til å akseptere og avslå bud på sine spillere. Kanskje er det bare taktikk for å presse prisen opp? Ser for meg at betalingsvilligheten til RBK bare blir å øke desto lengre tid det går frem mot slutten av overgangsvinduet.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

"Selv om RBK er en større klubb, så er det ikke ett stort karrieresteg å gå fra fjorårets 2. plass til fjorårets 3. plass. Hvordan det blir i år er vanskelig å spå."

Enig. Strømsgodset eller Rosenborg. Hipp som happ det.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 11:51    Post subject: Reply with quote

Det er et så stort karrieresteg du kan ta i norge, og for å ikke snakke om en mye bedre lønn.
Han blir forespeilet en plass på sentralmidtbane på norges desidert største lag de siste 30 årene, bedre utstillingsvindu i trygge omgivelser skal du lete lenge etter.
Blir han en suksess i Rosenborg kan han havne i mye bedre klubber og til mye bedre betingelser enn han kan drømme om hvis han blir i Strømsgodset.

Det morsomme er jo at fans og ledelsen i Strømsgodset tror at klubbene plutselig er jevnbyrdige etter 1!! sølvmedalje.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 11:58    Post subject: Reply with quote

Dette er nok mye av grunnen til at Johansen ikke vil signere på nytt med Godset for øyeblikket. Ryktet sier at han har blitt tilbudt ganske grei lønn etter norsk standard, men fortsatt ikke vil signere. Det er mulig spillerne har beina noe nærmere bakken enn godset-fansen (og muligens ledelsen) har. Med så lite tid igjen av kontrakten er det fullt forståelig at man ikke nødvendigvis vil binde seg i 3-4 år til. For alt vi vet kan godset rykke ned neste vindu eller kjempe i bunnen. Da er det desto vanskeligere å vise seg frem og komme til utlandet.

Velger han rosenborg er han nesten garantert å spille i europa år etter år. Jeg tør påstå det er en mye større gambling for hans framtidlige fotballkarriere å bli i godset enn å dra til rosenborg.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 11:58    Post subject: Reply with quote

Vi trenger utvilsomt en midtbanegeneral sentralt. Det virker som de fleste her inne, i likhet med RBK (perry), mener stefan er rett man. Men er han virkelig så fantastisk god? Vi trenger jo tross alt en som er meget god både som førsteforsvarer og i posisjoneringsspillet. Jeg bare spør altså. Ville vært kjipt å hente en overpriset (pr nå skadet) Johansen til å styre midtbanen vår uten at han virkelig er en klassespiller.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Jeg tør påstå det er en mye større gambling for hans framtidlige fotballkarriere å bli i godset enn å dra til rosenborg.

Idea
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.01.2013 12:15    Post subject: Reply with quote

nilzo wrote:
Selv om RBK er en større klubb, så er det ikke ett stort karrieresteg å gå fra fjorårets 2. plass til fjorårets 3. plass.

Cash is king. I Rosenborg får han nogenlunde samme trygge rammer, men vil fort doble/tredoble lønn. Jeg tror heller ikke at Johansen ser for seg særlig dårligere sportslig fremtid (merittmessig) i RBK enn SIF.

Når det gjelder irritasjon rundt Flo/Deilas uttalelser om at det ikke vil selge til RBK, så handler det nok om at de samme karene var ute for få år siden og uttalte at det var naturlig for SIf å levere talenter til de største klubbene. Nå, etter et par medaljeplasser har plutselig SIF sin naturlige plass i toppen, og skal ikke slege til noen her i landet.
Brady
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 12:33    Post subject: Reply with quote

Rosenborg bør ikke kjøpe av sine største konkurrenter. RBK trenger et sterkt Strømsgodset, Molde, Tromsø, Vålerenga og Brann for å bli bedre selv. Å svekke disse for å forbedre egen spillergruppe føler jeg blir feil.

Ser man tilbake på 90-tallet var det som oftest lag i nedre sjikt av Tippeligaen eller i divisjonen under vi kjøpte spillere fra. Det tror jeg var en smart strategi.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 12:33    Post subject: Reply with quote

Her er det bare å ha is i magen. Denne mannen kommer ikke til å signere en ny kontrakt med godset. Så de har da valget om å selge han nå eller til sommeren. Og da til vekslepenger.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 13:25    Post subject: Reply with quote

På sikt skal vel ikke Godset være noen opplagt medaljekandidat, de er det i år, ja, men hvor lang tid kan de regne med at RBK, VIF, Brann og Viking fortsetter å misbruke overtaket i ressurser?

Brann er en Bergensk sirkusklubb, og der går det nok en 40 år til neste gang de tar gull. Hvordan Rekdal og VIF presterer blir et digert spørsmålstegn, men Rekdal+økonomisk investordoping har gitt resultater før. Viking begynte å se skumle ut mot slutten ifjor og det var gode tendenser i går fra vår side.

Skal jeg gjette så vil jeg si at gullet går til Molde eller RBK, og siste medaljen vil Godset måtte kjempe hardt mot Viking og Vålerenga om å få.

Godset kommer til å stabilisere seg der Tromsø er nå, topp seks, kan klare medalje dersom topplagene ikke innfrir. Tror de fleste som greier å se litt objektivt på det innser dette, og Johansen bør nok finne seg et høyere nivå å spille på, å fortsette i, Godset bør ikke være et alternativ, RBK vil være et trygt valg, her vil han få spille fast, og han vil lettere få napp hos den rette klubben i utlandet hvis han gjør det bra. Men jeg ser absolutt ikke vekk ifra at han kan gå direkte til en passende klubb på høyere nivå enn RBK i løpet av året, men det er en del mer usikkerhet knyttet til den slags.

Min gjetning er at han går på bosman til utlandet, fordi Godset prioriterer sportslige resultater framfor 5 mill inn på konto. Så går det et år eller to hvor han sliter benk og så kommer han til RBK for å få fart på karrieren igjen.
Back to top
1907
Junior

PostPosted: 29.01.2013 14:48    Post subject: Reply with quote

Ett lite tips til dere som ikke forstår hvorfor Godset ikke vil selge til Trondheim nå;

Sett dere selv i våre sko.

Konradsen er borte, solgt for en solid (i vår målestokk) sum til utlandet.
Skal vi da selge Johansen til dere nå i tillegg?

Vi er ikke nødt til å selge Johansen lenger, med salget av Konradsen har vi tvert i mot råd til å beholde han.

Ta med i faktoren at utspillene til Deila og Flo de siste dagene viser for oss supportere at klubben vil satse på en god plassering i år også, gjør at menigmann her i Drammen også har lyst til å løse billett til serieåpninga.

Si at dere faktisk er villige til å betale 5 millioner kroner for en spiller som har bevist seg TL verdig i ett halvt år til å styre midtbanen deres, så er dette igjen kroner som er verdt å avslå mtp oppmerksomhet rundt klubben, salg av supportereffekter, billetter til kamp osv osv.

Ved å selge sier vi jo indirekte at vi har gitt opp allerede før sesongen er i gang.

Den "fuck off"-holdninga Deila og Flo viser ift RBK nå, er elskverdig for oss supportere. At vi ikke legger oss på rygg bare fordi den største klubben i Norge kommer på bordet, er en fantastisk følelse.

Så kan det selvfølgelig vise seg ved endt sesong at det var en dum avgjørelse å ta, men igjen vil jeg referere til Konradsen, det er en risk vi har råd til å ta i år.

Så får heller 2014 bli året hvor vi begynner på nytt igjen.

Legger samtidig ved en link til Stefan's uttalelser i denne saken fra dagens DT.

http://dt.no/godset/far-n...-1.7742645

God sesong!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.01.2013 14:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
Den "fuck off"-holdninga Deila og Flo viser ift RBK nå, er elskverdig for oss supportere. At vi ikke legger oss på rygg bare fordi den største klubben i Norge kommer på bordet, er en fantastisk følelse.

Om Johansen ikke signerer en ny kontrakt så taper klubben din 5+ millioner kroner på denne kjekkas-holdningen til klubbledelsen. 5+millioner som klubben ved en senere anledning trenger, og kommer til å hente inn av dere supportere.

Det er altså et dumt valg å ikke selge om spilleren ikke vil forlenge, og det er en kortsiktig glede for deg som supporter.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 14:55    Post subject: Reply with quote

Trenger vi Johansen? Det syns ikke jeg.... GÃ¥rsdagens kamp visste at midtbanen duger. NÃ¥r Mix kommer ser jeg ingen grunn til at vi trenger Johansen.

Om Mix dog ikke kommer, må vi ha inn en ny midtbanespiller.

Jeg forstår godset meget godt faktisk. Jeg håper de klarer å beholde stammen i laget slik at de lykkes i Europa i år. For et så bra spillende lag trenger vi i TL.
Vær så god, godset. (for skryten)
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 29.01.2013 15:00    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...53699.html

Morsomt å lese hva Deila sa for 2 år siden, nå sier han det stikk motsatte.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 15:09    Post subject: Reply with quote

1907 wrote:
Ett lite tips til dere som ikke forstår hvorfor Godset ikke vil selge til Trondheim nå;

Vi er ikke nødt til å selge Johansen lenger, med salget av Konradsen har vi tvert i mot råd til å beholde han.

Ta med i faktoren at utspillene til Deila og Flo de siste dagene viser for oss supportere at klubben vil satse på en god plassering i år også, gjør at menigmann her i Drammen også har lyst til å løse billett til serieåpninga.

Si at dere faktisk er villige til å betale 5 millioner kroner for en spiller som har bevist seg TL verdig i ett halvt år til å styre midtbanen deres, så er dette igjen kroner som er verdt å avslå mtp oppmerksomhet rundt klubben, salg av supportereffekter, billetter til kamp osv osv.

Ved å selge sier vi jo indirekte at vi har gitt opp allerede før sesongen er i gang.

Så kan det selvfølgelig vise seg ved endt sesong at det var en dum avgjørelse å ta, men igjen vil jeg referere til Konradsen, det er en risk vi har råd til å ta i år.

Så får heller 2014 bli året hvor vi begynner på nytt igjen.

Legger samtidig ved en link til Stefan's uttalelser i denne saken fra dagens DT.

http://dt.no/godset/far-n...-1.7742645

God sesong!

Hvis jeg var godset fan ville jeg ikke blitt beroliget av den artikkelen der, det er sånn spillere uttaler seg som vil bort. Rimelig sikker på at han er fristet av Rosenborg.
Back to top
Sparedusj
Junior

PostPosted: 29.01.2013 15:10    Post subject: Reply with quote

floy wrote:
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/godset-vil-fore-tippeligatoppene-med-spillere-3253699.html

Morsomt å lese hva Deila sa for 2 år siden, nå sier han det stikk motsatte.

Man leser det man vil lese. Ronny Deila har avkreftet at han mente dette for lenge siden. Det er en journalist som har tatt vel store friheter i sitatene sine.

Godset selger naturligvis ikke Johansen til Rosenborg eller noen annen norsk klubb nå. Det ville vært idioti. Kanskje forsvinner han som bosmanspiller om et år, kanskje ikke. Noe sier meg han setter navnet sitt på ny Godsetkontrakt i løpet av relativt kort tid Smile

Lykke til denne sesongen, Perry tar dere nok et steg opp i forhold til ifjor, men det gjør Ronny med Godset også.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 29.01.2013 16:38    Post subject: Reply with quote

- Misnøyen ble ikke mindre etter at Dagbladet i forrige uke skrev at Johansen har avslått tilbud om 85.000 kroner i måneden, samt en bonus på 10.000 kroner per spilte kamp.

Hvor mye mer enn det kan vi finne på å gi han?

- Torgeir Børven
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 16:40    Post subject: Reply with quote

At SJ er fristet av RBK og utlandet forøvrig er rimelig klart.
Hvem hadde ikke vært det?
Den holdninga SIF lederne inntar forstår jeg også særs godt, de har tross alt solgt en av deres beste spillere, og sliter desverre (for deres egen del) med utgående kontrakter på noen andre av de beste spillerne deres.
Men nå har det seg engang sånn at 2 februar så stenger transfervinduet i Europa for noen måneder (med unntak av Sverige og Norge), og skulle SJ da fortsatt være SIF spiller og fortsatt ikke ha signert ny kontrakt tror jeg nok at innstillingen til SIF vil være litt forandret også.

En annen ting det er verdt å huske på her er at SJ har faktisk ikke prestert godt på et høyt nivå i Norsk målestokk over tid...
At han er et stort talent er det ingen tvil om, men så var det dette med den vanskelige 2 sesongen i Eliteserien da...

Selv må jeg si meg enig med Ingeman, som stiller et bra spørsmål om vi trenger SJ.
Signerer Mix, og vi velger å satse på våre egne så er det forsåvidt greit for meg. Iallefall om vi henter en Vback slik at vi får inn litt tempo der også.
Det jeg har sett av RBK i de to kampene i år har vist at vi muligens trenger en forsterkning sentralt på midten, men at det er et mer pressende behov på venstreback.

Min spådom er som følger i SJ saken:
SIF mottar ingen bud fra utlandet innen 2 februar, og klarer heller ikke å komme til enighet med spilleren om ny kontrakt da.
RBK legger inn et bud med videresalgs prosent, og således tvinger SIF til å gå i forhandlinger eller på nytt bombastisk avslå alle bud fra RBK.
Som igjen fører til at SJ enter sier at han vil til RBK eller at han sier at han fullfører kontrakten med SIF før han forlater klubben.
Ivar
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 16:57    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
- Misnøyen ble ikke mindre etter at Dagbladet i forrige uke skrev at Johansen har avslått tilbud om 85.000 kroner i måneden, samt en bonus på 10.000 kroner per spilte kamp.

Hvor mye mer enn det kan vi finne på å gi han?

Stefan Johansen ‏@stefanjohansen
får bruke twitter til noe fornuftig å si at det var bare PISS som sto i dagbladet her om dagen. Vet ikke hvor de har det fra. #godset
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 17:34    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Trenger vi Johansen? Det syns ikke jeg.... GÃ¥rsdagens kamp visste at midtbanen duger. NÃ¥r Mix kommer ser jeg ingen grunn til at vi trenger Johansen.

Om Mix dog ikke kommer, må vi ha inn en ny midtbanespiller.

Jeg forstår godset meget godt faktisk. Jeg håper de klarer å beholde stammen i laget slik at de lykkes i Europa i år. For et så bra spillende lag trenger vi i TL.
Vær så god, godset. (for skryten)

Hva snakker du om? Du kjenner nok ikke Ronny Deila. Han har solgt mange spillere og kommer til å selge minst halvparten av dagens stall til sommeren. Han er sann som selger spillere hele tiden.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.01.2013 17:36    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Rosenborg bør ikke kjøpe av sine største konkurrenter. RBK trenger et sterkt Strømsgodset, Molde, Tromsø, Vålerenga og Brann for å bli bedre selv. Å svekke disse for å forbedre egen spillergruppe føler jeg blir feil.

Ser man tilbake på 90-tallet var det som oftest lag i nedre sjikt av Tippeligaen eller i divisjonen under vi kjøpte spillere fra. Det tror jeg var en smart strategi.

Ideelt sett er jeg enig. Men fotballen har forandret seg mye siden da. Et av de viktigste suksesskriteriene på 90-tallet var at vi klarte å beholde stjernespillere og kontinuitetsbærere. Eggen trengte i det hele tatt ikke handle all verden, og var ikke avhengig av at disse ble en umiddelbar suksess, da han klarte å holde på mye av grunnstammen i laget i bortimot ti år.

Per i dag er vi avhengige av å hente forsterkninger langt oftere da vi selv mister mange av våre største navn. Der klubben på 90-tallet klarte å "nekte" Hoftun å gå til Real Madrid og italienske toppklubber etter å ha vist seg over tid i CL og i stedet beholdt ham brorparten av karrieren, måtte klubben slippe Bakenga til Belgia etter å ha vært god i en halv sesong i TL og vist lite internasjonalt.

Vi må klare å fylle på i samme tempo som vi mister, og vi har ei kvote å tenke på. Naturlig nok ser klubben etter de beste spillerne med norsk pass når dette er mulig og/eller påkrevd. Da er det også naturlig at man ser i de beste klubbene i Norge.

Hadde vi fortsatt levd i 90-tallets verden, kunne vi fort ha hatt spillere som Tettey, Demidov, Ciljan, Bakenga og Henriksen i klubben. Men det at slike spillere forsvinner i høy frekvens gjør at det ikke er mulig å sammenligne dagens situasjon med 90-tallet når det gjelder spillerlogistikk. Dessverre, kan man kanskje si. Men jeg kan nærmest garantere at vi må forsterke til neste år også, dersom vi har sportslig suksess, da våre beste spillere blir attraktive og får fetere tilbud andre steder. Mye likt situasjonen Godset befinner seg i nå, med andre ord.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 17:41    Post subject: Reply with quote

[quote="Bongo"]
1907 wrote:

Hvem har sagt at SIF ikke vil selge ham? De vil bare ikke selge til RBK slik at de kan vinne ligaen litt lettere. Deila sier jo at han vil selge Stefan Johansen til utlandet så fort som mulig...Blir han ikke solgt denne overgansvinduet, blir han det i sommer. Tipper på at SIF stiller med et ganske svekket lag til Europaligaen, noe som er ganske typisk når norske lag skal kvalifisere seg til noe viktig.
Back to top
sveishente
Junior

PostPosted: 30.01.2013 00:59    Post subject: Reply with quote

Godset har ingen hast med å selge gullgutten deres til Trondheim. De har nettopp fått inn massevis at kroner for Konradsen og velger å ha is i magen.
ALT A: De signerer Johansen på ny kontrakt
ALT B: De selger Johansen for en internasjonal pris ut av Norge
ALT C: De velger å beholde Johansen til han går som bosman
ALT D: De selger Johansen til Rosenborg.
Selfølgelig venter de og håper i det lengste på at JOhansen signerer. De har ingen hast. Det internasjonale markedet er fortsatt åpent og det norske stenger ikke før om 2 mnd. Med gode penger på bok kan de ha is i magen.Dersom det viser seg at en forlengelse er umulig og det ikke ender med salg ut av Norge har de fortsatt god tid til å vurdere alternativ C og D. MAnge gode argumenter på begge alternativene her inne, selv om, som flere påpeker, at det å sette seg på bakbeina og nekte å selge til Rosenborg er lite lurt i lengden. Fremtidige spillere kan få inntrykk av at godset ikke er kan være et springbrett til større og mer attraktive ligaer. DER må godset stikke fingern i jorda og innse at Drammen ikke er verdens navle og at spillerne kan ønske seg videre.

Konklusjonen blir at det ligger ganske klart og tydelig i kortene at JOhansen IKKE kommer til å signere ny kontrakt med Godset. " Jeg bryr meg ikke om penger, men om sportslig utvikling" får meg til å tenke. Hvis han ikke gjør det, hvorfor har han ikke signert for godset allerede nå? Han blir en nøkkelspiller og kan utvikle seg jevnt og trutt i trygge omgivelser. Neeei, det lukter en overgang til vårt elskede Rosenborg her altså Smile Tommel'n opp!

NO har Rosenborg skikkelig UTUR!

- Inter gjester Lerkendal-
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 4 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb