View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1907 Junior
|
Posted: 20.12.2012 20:52 Post subject: |
|
|
libido wrote: |
Jeg ser hva du mener med frykten for å bli robbet for mange viktige spillere når resultatene kommer. Dette har skjedd gang på gang på gang i rbk, så kjenner til den ja. Med en gang en spiller klarer å stabilisere seg på a-laget, så er det omtrent inneforstått at vedkommende er klar for nye utfordringer. Media er generelt veldig flinke til å hause opp spillere, og da er det mange som plutselig tror de er klare for PL.. Det er generelt irriterende, men vi i rosenborg begynner å bli vant med oppslagene og ryktene. |
Og det er nettopp det siste avsnittet her som gjør at dere må unnskylde oss Drammensere litt i perioden fremover. Vi har aldri vært i denna situasjonen før, og som alle vet er det av egenerfaring man lærer best. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 20.12.2012 21:21 Post subject: |
|
|
1907: Hvordan vil du beskrive Stefan Johansen, Vilsvik og Konradsen? Du har jo fulgt godt med på dem. |
|
Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 20.12.2012 21:35 Post subject: |
|
|
Stefan Johansen er ballfordeleren på midten. En mini-Abu, men bedre offensivt. God frisparkfot, godt overblikk, god pasninslegger. I Godset-øyne bedre enn Eikrem... Stabilt veldig høyt nivå fra sommeren og ut. Kan også bekle flere posisjoner, som dere jo vet etter at han storspilte på venstrebacken mot dere høsten 2011. God på små flater. Taklingssterk.
Vilsvik er en offensiv back som hverken er utpreget rask eller har utpreget god teknikk, men han løper og løper og løper og løper. Har en god innlegsfot, blir bare bedre og bedre offensivt. Når jeg sier at han ikke har utpreget god teknikk, betyr forresten ikke det at han ikke har det. Han kommer seg som regel forbi, fordi han er en slimål. Man vet ikke helt hvordan han kommer seg forbi, han bare gjør det.
Konradsen er en boks-til-boks spiller som jeg annser som mer verdifull enn Johansen. Der Johansen slår den avgjørende pasningen, glimter til med ett frispark i ny og ne, veit du alltid hva du får med Konradsen. Løper ustanselig, har god teknikk, god på små flater, og er en ordentlig arbeidshest. Sammenlignes best med Leo i sine glansdager.
Utgjør sammen med Johansen ett helvete å møte både for offensive og defensive motstandere i midtbaneleddet. Begge er som mygg, de henger rundt deg hele tida og man ser aldri ut til å bli kvitt dem.
En jeg vet dere ikke kan hente akkurat nå derimot, er "Nana" Boateng. 18-åring fra City som har imponert mer enn det Abu gjorde da han kom. Hadde ett par innhopp i høst, spilte som om han ikke hadde gjort annet de siste 25 årene. Kan bli en gigant allerede neste år. (La til han fordi vi, dersom Johansen og Konradsen fortsetter, kommer til å ha en av, om ikke den beste midtbanen i TL i en 4-3-3.)
Men igjen vil jeg presisere, ligg unna alle  |
|
Back to top |
|
 |
TasmanianDevil Junior
|
Posted: 20.12.2012 22:53 Post subject: |
|
|
Ikke rask? Han er av godeste aller raskeste. Hva er det de måler 30 eller 40 meter? Han gjør den testen på under 4 sek. Husker blant annet når spilte ballen langt for Dorsin på GG i fjor og sprang lett forbi og fra ham. Det endte med sur Dorsin, gult kort og frispark etter at det hadde skjedd to ganger...  _________________ excuses are like asholes - everybody has one |
|
Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 21.12.2012 02:22 Post subject: |
|
|
Sikkert fordi alle andre på Godset er enda raskere? :p
Nei jeg veit ikke jeg, kanskje han er ganske rask da? Ikke tenkt noe særlig over det egentlig. Alt jeg veit er at Kim Andrè Madsen er Godset's raskeste foran Keita, tidligere Kamara, Wikheim, Konradsen og Hamoud. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.12.2012 11:14 Post subject: |
|
|
http://dt.no/godset/sette...-1.7695991
Godset har avslått et bud på Vilsvik pluss interessante opplysninger om Jostein Flos holdning til å selge til RBK. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.12.2012 13:42 Post subject: |
|
|
Hehe! Nok en "vi selger ikke til Norges største og mestvinnende klubb gjennom tidene nå som vi har fått medalje en gang sjøl"-holdning. Utrolig hvor fort "suksess" går til hodet på folk. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.12.2012 14:05 Post subject: |
|
|
Sett utenifra er det sikkert ikke noe selvfølge å selge sine beste spillere til en topp 3-konkurrent.
Budet er sannsynligvis ikke skyhøyt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.12.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Selvsagt ønsker ikke lag å selge sine beste spillere, og det er selvfølgelig best å unngå at de havner hos konkurrenter om de forsvinner, men jeg synes det blir flåsete å si at "vi selger hvertfall ikke til klubb x". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.12.2012 15:24 Post subject: |
|
|
Jeg syns egentlig det er positivt at han føler seg så truet at han må rykke inne en artikkel for å skremme.
Det betyr at spillerne og agentene ønsker en overgang til RBK... Da har vi kommet langt  |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 22.12.2012 15:43 Post subject: |
|
|
Enig! Flo høres desperat ut. Utsagnet: "det eneste vi ikke kan konkurrere med RBK på er lønn" er ganske usæriøst. Heldigvis vet både spillerne og agentene at alt i RBK er større enn i godset. Jeg tipper derfor at vi får signert minimum en spiller fra godset i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 22.12.2012 15:55 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Selvsagt ønsker ikke lag å selge sine beste spillere, og det er selvfølgelig best å unngå at de havner hos konkurrenter om de forsvinner, men jeg synes det blir flåsete å si at "vi selger hvertfall ikke til klubb x". |
For meg er det et desperat forsøk fra Flo sin side å vise at han vil selge til hvem som helst så lenge det ikke er topplagene i Norge.
Men så er det nok engang slik at om en spiller vil til en spesiell klubb, sitter på en kontrakt som enten går ut inneværende eller neste år, så har ikke klubben stort valg om de vil ha penger igjen.
Og ja, Godset har brukt lite penger for å bygge opp et spennende lag, men (!) å gjøre dette en gang er vanskelig, å gjøre det 2 ganger når de omsider mister spillere vil være enda vanskeligere.
Når man blir regnet for å være en toppklubb (selv om dette kan diskuteres i Godsets sin situasjon) så vil også lønninger med mer bli deretter.
Og således nødvendigheten av større inntekter også skinne igjennom.
Jeg tror Flo vil gå med på å selge minst 1 spiller til RBK, om prisen er rett.
Vi får nok ikke Vilsvik eller noen andre på tilbud, men for en rimelig penge tatt i betraktning av kontraktsvarighet (gjennstående i Godset), og muligens friste litt med noen prosent i videresalg så burde det skje noe i begynnelsen av januar. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 22.12.2012 17:19 Post subject: |
|
|
Ertsaas wrote: | Enig! Flo høres desperat ut. Utsagnet: "det eneste vi ikke kan konkurrere med RBK på er lønn" er ganske usæriøst. Heldigvis vet både spillerne og agentene at alt i RBK er større enn i godset. Jeg tipper derfor at vi får signert minimum en spiller fra godset i vinter. |
 _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 22.12.2012 20:53 Post subject: |
|
|
For en holdning fra Godset. Disse døgnfluene som Godset, Start, FFK og Stabæk mister all bakkekontakt etter en medalje... Patetisk. Det er selvsagt en ære å få spille for RBK. Norges desidert største klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 27.12.2012 00:45 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: | Det er selvsagt en ære å få spille for RBK. |
Historisk sett er nok dette riktig, dvs i perioden fram tom 2004 da rekka med seriegull ble brutt. Etter det har jo Rosenborg ufrivillig bygget klubben mindre attraktiv, og det har jo også vist seg i praksis at dere har fått mye større problemer med å tiltrekke dere spillere i forhold til å glansperioden. Det ser dere sikkert sjøl også, forhåpentligvis.
Jeg ser ikke bort fra at dere kjøper Vilsvik, og går han til dere så skal jeg ønske han lykke til og glede meg over prisen dere har måttet betalt, for den blir relativt voksen. Kjedelig å evt miste en så god spiller, men det bekymrer meg igrunn ikke all verden. Vi har mistet like viktige spillere før hver eneste sesong de siste årene uten at det har gått ut over spillet. Godset er et kollektiv, ikke enkeltindivider.
Ellers morsomt å lese mange av de siste postene som er skrevet her rettet mot Flo. For min del virker det som dere klamrer dere til halmstrå for å forsatt kunne forsvare for dere selv at Rosenborg er så store som de var på 90-tallet. Jo før dere (og klubben) innser at verden ser litt annerledes ut nå, jo lettere blir det for dere å starte utviklingen av klubben i riktig retning igjen. Personlig tror jeg Perry er et klokt valg, men det vil tiden vise. Lykke til. _________________ Leve Godset! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 27.12.2012 01:52 Post subject: |
|
|
Sparedusj wrote: | JannesBart wrote: | Det er selvsagt en ære å få spille for RBK. |
Ellers morsomt å lese mange av de siste postene som er skrevet her rettet mot Flo. For min del virker det som dere klamrer dere til halmstrå for å forsatt kunne forsvare for dere selv at Rosenborg er så store som de var på 90-tallet. Jo før dere (og klubben) innser at verden ser litt annerledes ut nå, jo lettere blir det for dere å starte utviklingen av klubben i riktig retning igjen. Personlig tror jeg Perry er et klokt valg, men det vil tiden vise. Lykke til. |
Enig i endel. Men en liten subjektiv korrigering:
At vi skal ha ambisjoner om 90-talls tilstander er bra det, så lenge ledelsen har vettet til å forstå at vi ikke er der nå. Og like viktig er det at de klarer å identifisere årsakene til at vi ikke er der. Som for eksempel feil personer i feil rolle. Og her er første steg åpenbart å kvitte seg med Hoftun. Dersom Perry skulle svikte også bør vel kanskje medlemmene jobbe for et nytt styre osv.
Forøvrig faller det på sin egen urimelighet at Flo er så redd for å selge til oss dersom vi har forfalt så mye som du antyder. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.12.2012 13:38 Post subject: |
|
|
Sparedusj wrote: | Vi har mistet like viktige spillere før hver eneste sesong de siste årene uten at det har gått ut over spillet. Godset er et kollektiv, ikke enkeltindivider. |
Hehe, jeg må bare le av deg, som stiller deg fint inn i rekken av Godset-supportere som fullstendig har mistet bakkekontakten. Du får det til å høres ut som at dere har oppnådd gode resultater i en årrekke, på tross av at dere har mistet knallgode spillere. Dere er et kollektiv, må vite. Enkeltspillere bare brikker i kollektive.
La oss da se på deres meritter de siste seks årene.
2012: 2. plass
2011: 8. plass
2010: 7. plass
2009: 12. plass
2008: 11. plass
2007: 10. plass
Har seriøst aldri, og da mener jeg aldri, opplevd maken til hype i forhold til nivå enn når det gjelder Godset under Deila. ÉN god sesong har de hatt, og selv den sesongen såpass at man trolig ville vært i faresonen for å få sparken om det skjedde i Rosenborg - så skal altså disse drammenserne fare rundt på diverse fora og belære alle om hvordan man skal oppnå suksess. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Sparedusj wrote: | For min del virker det som dere klamrer dere til halmstrå for å forsatt kunne forsvare for dere selv at Rosenborg er så store som de var på 90-tallet. |
Jada, men det er jo fordi du ikke har peiling på hva du snakker om. Som sagt over her så tror jeg ikke du har noe å lære bort når det kommer til hvordan man skal deale med suksess, eller mangel på suksess. Du tilhører en klubb helt blottet for vinnerkultur som synes det er helt topp med 9. plasser - så du har ingen forutsetninger for å vite noe om hvordan det er å være RBK-supporter. |
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 27.12.2012 16:37 Post subject: |
|
|
Tja,
Det ble 8 plass i fjor - men det var veldig jevnt. Godset hadde bronsjen, som dere til slutt vant, i lomma de første 35 minuttene av siste serierunde av sesongen 2011. Nærmere kommer man nesten ikke. I år vant de en fortjent medalje, og jeg antar (gidder ikke å sjekke) at hvis man regner poeng per brukte krone så ligger de et godt stykke forran de andre medaljørene.
Jeg vet dere ikke er så glad i supportere som brisker seg på forumet deres og det skjønner jeg, men jeg synes samtidig dere er litt for kjappe til å avfeie fremgangen til Godset. Godset er i motsetning til de andre lagene som har utfordret toppen de siste sesongene - som f.eks. mitt eget Stabæk, en meget godt drevet klubb. Jeg tror heller ikke de er så avhengig av Deila som f.eks. Molde er av OGS. Jeg tror MFK kommer til å implodere den dagen Solskjær tar med seg Hartis og Dempsey til grønnere enger - hvilket kan skje når som helst.
Etter min mening er Godset den mest spennende klubben i Norge for øyeblikket og med mindre noe uforventet kommer til å rammen administrasjonen der, kommer de til å forbli det i flere sesonger fremover.
Dessverre for dere har dere en administrasjon og et styre som synes det var en god ide å ansette Per Joar Hansen og dermed med overveiende sannsynlighet effektivt setter dere ut av medaljestriden i 2013 og kanskje i mange år fremover...
Heldigvis for dere gjør ikke spillere bestandig særlig sportslig veloverveide valg, men går for der de får best betalt. Dermed kan dere sikkert sikre dere både Villsvik og Johansen uten at jeg tror det vil bety at dere klarer å gå forbi Godset på tabellen. I allefall ikke sett fra et relativt nøytralt 3. parts ståsted. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.12.2012 17:34 Post subject: |
|
|
Green Goblin wrote: | (1)I år vant de en fortjent medalje, og jeg antar (gidder ikke å sjekke) at hvis man regner poeng per brukte krone så ligger de et godt stykke forran de andre medaljørene. ...
(2)Godset er i motsetning til de andre lagene som har utfordret toppen de siste sesongene - som f.eks. mitt eget Stabæk, en meget godt drevet klubb.
|
1. Det vil alltid være slik at de med lavest omsetning tar flest poeng i forhold til budsjett. Vi måtte tatt flere enn tre poeng i snitt hver kamp om vi skulle ha klart å gå forbi Godset på en slik "kåring". Det er med andre ord et meningsløst kriterie, og knapt verdt å nevne som en kuriositet.
2. Godt drevet som en middelmådighet, ja. Det er nemlig det de i alle år har vært. Om de klarer å drive klubben godt når de har fått snusen på medalje, er en helt annen sak og det er altfor tidlig å si noe om det nå. Når de markerer seg i toppen, så vil de beste spillerne bli attraktive for andre klubber. Vil de holde spillerne mot sin vilje, eller vil de sprenge lønnspolitikken for å beholde stjernene sine? Hvordan skal de erstatte profiler som forlater klubben med noen som er like gode, og som samtidig tar til takke med maks 500 000 i lønn?
Jeg tipper de skal slite med å fornye kontrakten med sine unge spillere om de skal være avfeiende i forhold til å selge dem. Alle i Godset vet at de kan tjene mye mer andre steder, og da vil Godset aldri være et blivende sted.
Strømsgodset står nå foran et veivalg. Enten kjører de den samme trygge linjen som tidligere, med lave lønnskostnader, lave innkjøpspriser og satsing på unge, umeriterte spillere. Da vil de fremdeles være en veldreven klubb, men de vil trolig aldri klare å etablere seg i toppen. Velger de derimot å satse mot en gullmedalje, er det haugevis av feller å gå i - som nevnte Stabæk, Fredrikstad, Brann, Start og andre klubber har tråkket i på rekke og rad. Alle var forholdsvis veldrevne klubber, helt til de fikk topp-plasseringer, og deretter justerte målsetningene (altfor) høyt.
Som Nils Arne Eggen har presisert hundrevis av ganger, så er det ingen kunst å prestere godt i en sesong. Det er å gjenskape prestasjonene som er den store utfordringen. Historiene fra det siste tiåret i norsk fotball har vist akkurat hvor riktig dette er. Godset har foreløpig bare tatt en sølvmedalje, og det er mye ræl som har fått til det samme i Tippeligaen uten at de har klart å etablere seg som toppklubber av den grunn.
Godset kan tvangsholde på spillerne sine, eller de kan selge til de som er villige til å betale for dem. Hvis de innbiller seg at de er i en posisjon der de kan avfeie salg til konkurrenter i ligaen fordi de nå skal bli en reell gullkonkurrent, så har de haugevis av kontrakter å fornye - hvis ikke kommer den trivelige og joviale fasaden deres fort slå sprekker. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 27.12.2012 18:24 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Det vil alltid være slik at de med lavest omsetning tar flest poeng i forhold til budsjett. Vi måtte tatt flere enn tre poeng i snitt hver kamp om vi skulle ha klart å gå forbi Godset på en slik "kåring". Det er med andre ord et meningsløst kriterie, og knapt verdt å nevne som en kuriositet.
. |
Godt sagt!
Har irritert meg over en slik argumentasjon i mange år. Dukket opp i 2005 første gangen, og vi har sett artikler som dette siden:
http://fotball.adressa.no...117161.ece |
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 28.12.2012 00:55 Post subject: |
|
|
1) Point taken, ser at det kan bli litt epler og pærer om man sammenligner på omsetning. Men helt meningsløst er det neppe å sammenligne ressursene brukt opp mot oppnådde resultater. Skulle man sammenligne f.eks. kun spillerlønninger så er jeg temmelig sikker på at forholdet er det samme. Det samme gjelder ved sammenligning av anskaffelseskosten på spillerstallene. Uansett hvordan man snur og vender på det så får Godset mer ut av hver krone enn sine nærmeste konkurrenter.
2) Skal man tro Flo så er det ikke aktuellt å sprenge lønnsbudsjettene. Slik jeg forstår det er ikke Godset avhengig av spillersalg for å holde hjulene i gang. Det gir de en viss handlefrihet i forhold til å holde spillere ut kontraktstiden.
Men klart, når Flo sier at han ikke vil selge til Norske konkurrenter er det selvsagt en viss semantikk i det. Ting kan bli sagt for å tekkes lokale sponsorer og supportere. Det er vel ikke så lenge siden Deila var ute og snakket om at Godset måtte finne sin plass i hierarkiet som en underlevrandør til større og rikere klubber. Det var sikkert en dose sannhet i det og ganske sikkert ment som en liten vekker til det lokale sponsormarkedet.
Uansett når det gjelder muligheten til å erstatte spillere i avgang, synes jeg alt de har dokumentert at de er konkurransedyktig med rikere klubber. Konradsen og nå sist Jørgen Horn er eksempler på at Godset evner å tiltrekke seg gode spillere til tross for at de ikke har det beste lønnstilbudet. De ligger også ofte et halvår i forkant når det gjelder spillerlogistikk og er tidlig ute med å sikre seg gode unge spillere - siste skudd på stammen er Ham-Kams Lehne Olsen som ble signert så tidlig som i September. I bakhånd her de også denne avtalen med Man City som de later til å nyte svært godt av. Det de mangler er vel rekruttering fra egen jr. avdeling. Men også der er ting på gang. Har en kollega som har vært jr. trener i Lier og som har avgitt unge spillere til Godset. Han er imponert over hvilket opplegg de har rundt spillerne med tanke på oppfølging av skolegang osv. Det skal derfor ikke forundre meg om det også kommer spillere fra egne rekker i årene som kommer. I det hele tatt virker ting veldig på stell.
Når det gjelder det å gjenskape resultater mener jeg at det var akkurat det de gjorde i år. De hadde som sagt bronsjemedaljen i baklomma et godt stykke inn i siste serierunde alt i 2011. Den terskelen er på sett og vis alt krysset. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 28.12.2012 02:20 Post subject: |
|
|
Green Goblin wrote: | De hadde som sagt bronsjemedaljen i baklomma et godt stykke inn i siste serierunde alt i 2011. Den terskelen er på sett og vis alt krysset. |
Det samme hadde vel 4-5 andre lag......
Hva er poenget ditt? |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 28.12.2012 05:10 Post subject: |
|
|
Så hva er konklusjonen? Vilsvik var nøkkelen for Godsets overprestasjon, og det vil snu om Rosenborg "urettmessig" henter ham? ... eller noe i den duren? |
|
Back to top |
|
 |
Martinsen Junior
|
Posted: 29.12.2012 09:12 Post subject: |
|
|
Om Vilsvik velger lønningsposen og rbk utvikling fremfor den "trygge" videre utvikling hos godset og evt salg ut av norge direkte, blir jeg som godsetsupporter litt trist.
Full forståelig at en spiller som er på A-landslaget vil ha mer i lønn, absolutt. Like fullt vil jeg syntes det er trist.
Vilsvik er en spiller som først og fremst er stabil. Han holder et veldig stabilt høyt nivå, det er det som er hans fremste spisskompetanse. Men er han uerstattelig, nei. Vilsvik er absolutt mulig å erstatte, faktisk føler jeg meg veldig trygg på at erstatteren allerede er på plass, fra egne rekker, uten å si for mye om hvem det er.
Så om vilsvik ikke vil signere ny kontrakt med godset, og rbk står klar med noen millioner, da ville jeg solgt. Men det er klart, får rbk konkurranse fra utenlandsk klubb, vil nok både Godset og Vilsvik heller det. _________________ Godsetsupporter. |
|
Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 29.12.2012 12:34 Post subject: |
|
|
RBKweb for Rosenborg- og Godset-supportere, av Rosenborg-supportere. _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
|