English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Diskerud
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 03:06    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Rart med det,men den siste artikkelen gidder jeg ikke lese.
Blir han så er det fint. hvis ikke,bye bye,nok pjatt nå.

Quoter meg selv fra 13/12,ikke interessert i å lære prosentregning av denne morroklumpen av en far.
bongo
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 07:21    Post subject: Reply with quote

Mix er en type spiller vi trenger i Rosenborg, en orginal som skaper litt ekstra blest er akkurat det vi trenger. Det er uansett nok av kjedelige uinteressante typer ala Svensson. Dessuten vil Mix passe perfekt inn i en 4-3-3.
Da får vi heller leve med at faren er en skikkelig skrue.
Føler meg sikker på at han er klar i løpet av uka, aldri i verden om han velger en klubb i USA, og så lenge alternativet i Europa er på Rapid Wien nivå kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at han blir Rosenborg spiller.
Jeg krysser i hvertfall fingrene!
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 07:36    Post subject: Reply with quote

Det er mange som lar seg blende av stilen til typer som far og sønn Briskerud. Jeg syns derimot begge er litt vel pompøse og selvgode. Jeg ønsker meg en god fotballspiller, ikke en bortskjemt pappagutt som ikke er i stand til å ta egne avgjørelser og lar pappan snakke og skrive for seg i en alder av 22, selv om han aldri så festlig.

Ta en avgjørelse sjøl nå Mikkel Diskerud, skriv kontrakt med RBK og vis at du har blitt voksen!
bongo
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 07:50    Post subject: Reply with quote

Hverken Mix eller pappa Mix har vært ufine på noen måte, bare snåle, og det skal vi leve godt med. Uansett er det fotballspilleren Mix vi til slutt skal ha, og der takker og bukker jeg. Finner ingen av hans kaliber som er gratis, det er i hvertfall helt sikkert!
Tenk på hva vi sitter igjen med av midtbanespillere hvis han glipper, da må vi jo ha inn 2-3 nye.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 08:14    Post subject: Reply with quote

Synes far diskerud oppfører seg som en pasient til tider, med det prosent tullet sitt.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.12.2012 10:52    Post subject: Reply with quote

For min del er lunta veldig kort når det gjelder spillere som holder Rosenborg og veike, unnvikende Erik Hoftun som gissel mens de selv leter etter grønnere gress.

Jeg gir fullstendig faen i om Diskerud er god nok for laget eller ikke: uten kontraktsforlengelse tretten dager før kontrakten går ut er han ikke lenger RBK-spiller. Det samme gjelder diverse midtspisser de siste årene. Om det betyr en ekstra utgift på å skaffe en erstatter, så får det heller være, vi kan ikke være en klubb der spillerne gjør akkurat som det passer dem.

Erik Hoftun: du kostet akkurat klubben lønn + overgang + signeringsbonus for Diskerud for et halvt års fotball som endte med bronse. Det er meningen at du skal tjene penger på å eksportere spillere til utlandet, ikke tape. Sinnssykt god jobb, anyone?
gisp!
Legende

PostPosted: 17.12.2012 11:03    Post subject: Reply with quote

Ser at pappa Diskerud poengterer at Mix liker og er trygg på spillestilen til Caleb Porter. Da må man virkelig spekulere på om det kan ha vært særlig god match mellom Diskerud og Jönsson.

Den påtroppende treneren i Portland Timbers er en 4-3-3-fundamentalist med fokus på konstant og strukturert angrepsspill samt høyt og aggressivt press. Andre momenter i spillet er raske vinger og backer på overlapping. Han er blitt noe kritisert for å ha for lite fokus på forsvarsspillet og for å ikke være mer pragmatisk i valg av formasjon og stil etter at han mislyktes med å bringe U-23 laget til OL, men Klinsmann har uttalt sin store tro på at Porter er på rett vei.
Ser også at noen fotballkommentatorer "over there" mener Portland under den sparkede treneren har hatt en veldig direkte og foroverrettet stil (med dårlig uttelling) og visstnok er innstilt på å bryte med den. (Vet ikke om dette er direkte Jönssonkompatibelt, men i tilfelle er Porter ment å være motsatsen.)

En artikkel på goal.com forteller hvor Porter har hentet sin inspirasjon: Guardiolas Barcelona, Ajax under van Gaal og Bielsa/Argentinas høye aggressive press. I tillegg skal han ha brukt mye tid sammen med Benitez og Ancelotti for å studere deres metoder.

Mix må gjerne være begeistret for Porter, som ser ut til å være en lovende trener, en lettvekterversjon av en tidlig Eggen. Og - ikke for å snakke opp Perry - virker som om han er nesten på nivå med Perry.

Mix må for all del velge MLS og Porter om det behager ham, men å fokusere på at man kjenner trenerens filosofi i dette tilfellet blir litt som å velge å lese Donald pocket, fordi man er vant med det, i stedet for å ta utfordringen med å starte på neste semesters pensum.
fysiotore
Senior

PostPosted: 17.12.2012 11:36    Post subject: Reply with quote

Nå er det på tide at Hoftun får et klart svar fra Mix. Nok en gang kommer Mix med diffuse meldinger, utelukkende for å trekke saken ut til sin fordel for å se om det er andre og mer interessante klubber som ønsker han.

http://www.tv2.no/sport/f...48590.html

Svar fra Mix bør være senest kommende fredag.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 11:48    Post subject: Reply with quote

Jeg er drittlei hele Briskerudgjengen. Høres jo ut som han krever å ta ut laget snart.

Og Hoftun: Sett ned foten og krev et svar NÅ! Vi kan da ikke la disse pompøse Briskerudfigurene diktere oss.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.12.2012 11:56    Post subject: Reply with quote

Diskerud sier at han aldri vil signere for andre klubber i Norge enn Rosenborg.

Blir ikke overrasket om han signerer for Molde, for å si det sånn.

- Torgeir Børven
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg blir flau over hvordan Hoftun håndterer denne kontraktssituasjonen til Mix og flere andre. Det ser jo ikke bra ut sett utenfra. Mindre klubber er mye tydeligere og setter krav til spillerne enn RBK gjør med sine. Tidsfrister er til for å holde og hvis ikke går man videre! Hvor desperat går det an å bli mister Hoftun?
oxbailla
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 12:31    Post subject: Reply with quote

Tror folk her må forstå at det er Mix som sitter med alle kortene på hånden, og jeg forstår godt at han er avventende både mht tilbud fra andre klubber, samt trenersituasjonen i RBK.

Kanskje han leser på forumet her, og er i tvil om Perry er en trener han er interessert i å spille under?

Han er i den unike situasjonen at han selv bestemmer nå, og riktig valg kan bety både millioner av kroner i sign-on og at han får trives med fotballen som spilles.

Mix har så vidt jeg har sett aldri jukset og ikke gitt alt for RBK i de månedene han var her, og om han underskriver og blir "RBKs eiendom" tror jeg han vil vise seg å være like oppofrende som tidligere.

Men akkurat disse ukene vil ha stor betydning for ham både økonomisk, sportslig og trivselsmessig, så jeg synes ikke det er rart at han må tenke seg godt om.

Hvis han bestemmer seg for RBK er det fint, for han er en bra spiller. Om han velger noe annet er det også greit, for uunnværlig er han ikke. Men jeg liker både spillertypen og typen. Tror han vil bli en langt viktigere spiller for laget med mer bevegelse foran seg, altså den fotballen som Perry lover å innføre.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 12:41    Post subject: Reply with quote

bra innlegg gisp!, det er slike ting som gjør det verdt å frekventere rbkweb Smile

jeg syns snålinger er ålreite folk, og mye bedre enn "en-kamp-om-gangen" - standarden som er grodd fast i de fleste fotballspillere. mix er høyst velkommen for min del. blir ikke snålere av å ha en slik far, om ikke annet tilfører de originalitet og humor til fotballen. ikke deres feil at de kommer fra beste vestkant, det finnes ålreite folk der også.

hvis han ikke signerer, er det sjølsagt hoftuns feil. skulle bare mangle. og hvis han signerer, er det garantert noe han gjør på tross av at hoftun jobber i klubben. da er det rett og slett noe fundamentalt som han ikke skjønner. det at tore reginiussen og tarik signerte, er kun et bevis på at ingen av dem har forstått rekkevidden av å spille for en klubb med en slik sportsdirektør.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 12:50    Post subject: Reply with quote

Det er greit at Mix sitter på de beste kortene her, og muligens at han vil avvente situasjon. Endog, som klubb må vi tenke på oss selv, og vi skal nå planlegge neste sesong. Det er derfor ekstremt viktig at treneren og det sportslige vet hva de har å forholde seg til. Hvis Mix ikke signerer, ja da må vi ha inn en erstatter. Jo før man vet dette, jo bedre tid har man til å kartlegge og forhandle osv. Det er også slik at den nye treneren skal spille inn et nytt lag, og da må han jo vite hvem som skal bli med videre.

Jo lengre tid det tar før man får en avklaring på dette, jo verre gjør Hoftun det for seg selv, og for den nyansatte treneren. Spillere kommer og går, og klubben må først og fremst handle ut i fra hva som er best for den selv.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.12.2012 12:55    Post subject: Reply with quote

Om han velger å signere eller ikke har neppe noe særlig med Hoftuns eventuelt manglende kompetanse å gjøre, men om han får et mer attraktivt tilbud et annet sted. Akkurat som Tarik og Reginiussens avgjørelser om å komme til Rosenborg neppe var motivert av et brennende ønske om å være nær Erik Hoftun.

Det Hoftun kritiseres for i sammenhengen er å gjentatte ganger stille klubben i en situasjon der Rosenborg må avvente svar langt på overtid fra enkeltspillere på utgående kontrakt før neste sesongs spillerkabal skal legges. Vi vet fra tidligere erfaring at det bidrar til at vi er et halvt år på etterskudd med spillerlogistikken, og det kan jo virke som det har satt en form for presedens både hos sportslig ledelse og i spillergruppa. Vi vet også at denne unnfallenheten koster klubben store summer når spillerne bestemmer seg for å gå som Bosman etter å ha holdt kortene til brystet i ett år.

Vi kan rett og slett ikke leve med den mangelen på planlegging og strategi på overgangsmarkedet: da blir det rett og slett for dyrt å holde stallen på det nivået vi ønsker. Vi må kjøpe spillere som lønner seg, ved at de kan bidra til klar sportslig nivåheving og/eller at de blir solgt for vesentlig mer enn de ble kjøpt for. Skal vi være det beste laget i Norge og Norden over tid, så må vi være mere strukturerte og profesjonelle på dette enn våre konkurrenter. Det blir vi ikke med Erik Hoftun.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 13:00    Post subject: Reply with quote

Enig med de over her at det er Hoftun som har ansvaret for å være i forkant - han kan ikke vente på om Mix signerer eller ikke, men skulle hatt Mix-erstatteren klar og på plass allerede. Og helst i går!
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 17.12.2012 13:56    Post subject: Reply with quote

Kom igjen da, vi vil ikke ha en spiller som tenker kun seg selv. Er så drittlei av at Mix tror verden roterer rundt hans akse, nå må Huftun komme på banen og gi ham et ultimatum. Signerer denne uka eller vi fokuserer på andre spillere. Det lukter jo primadonna lang vei.

Tror heller ikke Mix vil fungere spesielt bra i 4-3-3, vi trenger andre spillertyper nå. Vinger f.eks, som p.t er fraværende.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 14:54    Post subject: Reply with quote

Hadde vært så sinnsykt digg om RBK hadde funnet en erstatter, og sa nei til mix i januar når han endelig hadde bestemt seg.

Mix er en bra spiller, som jeg gjerne ser at fortsetter i RBK. Dog tror jeg disse primadonnafaktene til sr. og jr. nok ødelegger mer for jr. enn det han selv skjønner..

Tror forresten at sjansene for at han blir i RBK er borte. Han går til USA, eller en annen middelmådig liga i Europa.... Bare å glemme han her.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 21:13    Post subject: Reply with quote

Pappa Diskerud og hans familie/slekt er fra samme sted som der jeg bor og kan bekrefte at han og familien er velstående og kyniske. Ikke forvent for mye fra den kanten. Trist å se at Hoftun ikke er mer bestemt og tydelig. Håper klubben har en plan B fordi det behøves i dette tilfellet!
HOFFA
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 11:18    Post subject: Reply with quote

Mix er desv. lost case, så bare å tenke alternativer..
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.12.2012 11:33    Post subject: Reply with quote

I mitt hode er det 82 % sannsynlig at Mix signerer for oss.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 11:37    Post subject: Reply with quote

hehe... da bør du ta en tur til legen Wink
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 12:44    Post subject: Reply with quote

Mix ville forståelig nok vente med å signere til ny trener er på plass og samtidig få litt lønnspress med i samme slengen. Mix har godt av et par stabile sesonger i RBK før han tar neste karrieresteg.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 20:29    Post subject: Reply with quote

Han og familien har vel best av å pakke sakene og reise til det "fantastiske" landet USA.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.12.2012 16:23    Post subject: Reply with quote

Austin Moore twitter
Quote:
Bad news for anyone wanting a Portland move for Mix Diskerud. It seems that move is off. #PTFC

Aner ikke noe om duden, men om det er riktig at Diskerud ikke går til Portland så styrker det sjansen for at han blir hos oss ihvertfall.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 103, 104, 105  Next
Page 36 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb