View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Spartacus Veteran
|
Posted: 14.12.2012 15:47 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | fysiotore wrote: | Av samme hensyn til klubben håper jeg at vi alle kan roe ned våre kritiske røster nå til det eventuelt begynner å gå galt igjen senvinter / vår 2013. |
Åja, er det da vi skal ansatte Trond Henriksen igjen, fordi han har vokst siden sist han ledet A-laget i 2008, og hatt godt av å vært litt borte fra assistent-rollen. Med Hoftun og Koteng på hver sin side. Eller kanskje Koteng har vett til å trekke seg da, ettersom han kan se langt etter det seriegullet han har signalisert. Da blir det Hoftun og Loktu... |
Er du helt sikker i din sak at dette kommer til bli en total fiasko? Eller er det bare en forsvarsmekanisme? Personlig er jeg veldig skeptisk, men samtidig vet jeg ikke hva morgendagen venter, og jeg vil derfor gi Perry en mulighet før jeg begynner å spy ut min frustrasjon. Endog, det er klart denne strikken er allerede ganske stram, og det skal ikke så mange nederlag til før frustrasjonen kommer opp fra hatten igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 14.12.2012 15:48 Post subject: |
|
|
lillegutt wrote: | Thulian wrote: |
Fortsatt så vil ikke Perry ha vært førstevalget mitt om de skulle ha hentet en trener fra Trøndelag, men hvem vet hvordan EH tenker.
At EH burde ha fått sparken bør det ikke være noen tvil om, og om enkelte vil stemple de som vil ha EH fjernet for sutrekopper så får det bare være.
Mannen har brukt millioner på prøving å feiling på spillere, enkelte har han hentet ene og alene fordi at han mente de burde spille på RBK (For meg er vel Roy Miller skrekkeksempelet). Det er ren og skjær flaks at han hadde såpass til fornuft at han til syvende og sist ikke fikk til noen deal med Stabæk angående VPG +1.
Arroganse, maktsykhet og særdeles dårlig dømmekraft virker å være fellesnevnere for EH per dags dato.
|
For det første så er vel ikke Perry trønder så lokalt er det vel ikke. For det andre så har vi brukt millioner på prøving og feiling med spillere opp i gjennom tidene, ikke bare etter at Hoftun kom til klubben. At det gjøres noen feilkjøp fra tid til annen må man bare regne med.
Når det kommer til VPG kunne det ha blitt en solskinnshistorie uten like hvis han hadde kommet til klubben. For alt vi vet kunne det vært han som hadde fått JJ til å lykkes. |
Namsos er så vidt meg bekjent en nordtrøndersk småby.
Når det gjelder prøving å feiling så ja, så har det skjedd flere ganger. Poenget er at det er vel ingen som har svidd av så mange hundre millioner som det EH har i RBK uten å få igjen sånn all verden av det...
Poenget med VPG saken er det at Stabæk prøvde å unngå å måtte betale ut pengene de skylte Nancy. Om da RBK med EH i spissen hadde hentet han og Andersson i en pakke, så hadde fortsatt Stabæk brutt alle rettningslinjer de har fra NNF og UEFA. RBK hadde da, som VIF nå, vært delaktig i den situasjonen og således fått:
DÃ¥rlig PR
Bot/Straff. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 14.12.2012 15:48 Post subject: |
|
|
udepowah wrote: | Lurer på om det var ansettelsen av PJH Mayaene så på som dommedag eller verdens undergang  |
haha good one |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.12.2012 15:49 Post subject: |
|
|
Jeg er skeptisk til ansettelsen. Jeg mener han ikke er merittert nok.
Du skal ha flere år på baken i større klubber enn det han har for å trene RBK.
NÃ¥r det er sagt.
Han er nå trener i RBK, jeg støtter ham 100% og gir han tid til å lykkes (12 mnd) før jeg mener noe om dette igjen.
GO RBK!  |
|
Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 14.12.2012 15:51 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Du vet vel at han dro det samme billige poenget om 90-tallsepoken, hockeysveis og bakrom allerede i 2005. |
Og så? Har vel ikke blitt mindre riktig med åra. Ikke hørt den før jeg. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 14.12.2012 15:51 Post subject: |
|
|
Han får nok ikke 12.mnd på seg, han må allerede i slutten av Juli kvalifisere seg til Europa Ligaen hvis han ønsker å fortsette til jul. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 14.12.2012 15:52 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Åja, er det da vi skal ansatte Trond Henriksen igjen, fordi han har vokst siden sist han ledet A-laget i 2008, og hatt godt av å vært litt borte fra assistent-rollen. |
Man kunne like gjerne ansatt Tørum igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 14.12.2012 15:53 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: | Han får nok ikke 12.mnd på seg, han må allerede i slutten av Juli kvalifisere seg til Europa Ligaen hvis han ønsker å fortsette til jul. |
Høgmo er ledig på markedet, så om det skulle gå skeis vet vi jo hvem som kan komme inn og redde klubben fra nedrykk. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 14.12.2012 15:53 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Namsos er så vidt meg bekjent en nordtrøndersk småby. |
Han er født i Namsos ja, men oppvokst på Trofors i Nordland, derfor er han nordlending og ikke trønder. Det er dog bare drøye 5 mil unna fylkesgrensa  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.12.2012 15:54 Post subject: |
|
|
Det eneste som kan redde Perry er at han spiller en type fotball som er det motsatte av det Koteng har ønsket seg ift. artig og offensiv fotball. Det andre som kan redde ham er selvsagt at RBK har langt flere gode spillere enn de andre lagene.
Ellers er jeg ganske overbevist om at dette er fiasko, og uansett er det gambling med noen som ikke har noen meritter å vise til som tilsier at han kvalifiserer for jobben. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.12.2012 15:55 Post subject: |
|
|
Prosessen har vært fullstendig elendig, og Perry er ikke den beste treneren vi kunne fått.
På den positive siden anfører jeg at Perry vet svært godt hvordan folk ønsker at RBK skal fremstå. Han trenger ingen forklaring på "offensiv, artig og underholdende fotball".
Videre er han fullstendig forberedt på hvilket trøkk som venter en RBK-trener, og mener tydeligvis selv at han kan takle det.
Det er da noe. |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 14.12.2012 15:56 Post subject: |
|
|
Nå gleder jeg meg bare til pressekonferansen starter! (Altså når vi får se Hoftun med pulesveisen)  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.12.2012 15:58 Post subject: |
|
|
csk wrote: |
Og så? Har vel ikke blitt mindre riktig med åra. Ikke hørt den før jeg. |
At han drar samme billige vitsen i 2012 som i 2005 er ikke spesielt positivt, og det fins jo ikke veldig mye sannhet eller noe godt poeng i det han sier.
Det han forsøker å oppnå er å senke ambisjonsnivået til seg selv og kravene publikum setter. Vi må ikke tro at vi kan bli like bra som før. Vi må ikke tro at vi kan oppnå like gode resultater som før. Vi må ikke tro...
I veldig mange kamper RBK spilte på 90-tallet var det svært lite bakrom også, fordi motstanderen la seg langt tilbake på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.12.2012 15:58 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Prosessen har vært fullstendig elendig, og Perry er ikke den beste treneren vi kunne fått.
På den positive siden anfører jeg at Perry vet svært godt hvordan folk ønsker at RBK skal fremstå. Han trenger ingen forklaring på "offensiv, artig og underholdende fotball".
Videre er han fullstendig forberedt på hvilket trøkk som venter en RBK-trener, og mener tydeligvis selv at han kan takle det.
Det er da noe. |
Eventuelt sikrer han seg så lang kontrakt og så høy lønn som mulig, slik at sluttpakken i september blir høyest mulig... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.12.2012 16:04 Post subject: |
|
|
Jaja, velkommen til, må du gøre min skepsis til skamme. Hvis ikke, må dette være den sidste spikeren i kisten til Hoftun. Forresten synes jeg det er latterligt at Hoftun står og snakker om at vi skal spille med 3 på midten og skal bruke kantspillere. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 14.12.2012 16:05 Post subject: |
|
|
Aldri trodd en treneransettelse skal få meg til å felle tårer.. det gjorde denne. Det føles som at klubben min har dødd. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.12.2012 16:05 Post subject: |
|
|
Jaja.
Etter mitt skjønn er dette tross alt bedre enn JJ. Men det knapt nok til at jeg hopper i taket av glede. Det bekymrer meg at treneren vi har ansatt ikke tror det går an å gjøre det bedre enn forutsetningene tilsier. Han har vel i klartekst sagt at vi aldri kommer til å gjenta 90-tallet. En merkelig holdning etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 14.12.2012 16:06 Post subject: |
|
|
Hvor finner jeg statistikken over PJHs u21-resultater? Var det ikke 6 av 18 kamper han haddet vunnet, eller noe? _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 14.12.2012 16:12 Post subject: |
|
|
Ut i fra hva jeg har fått med meg er den godeste perry ganske dyktig på treningsfeltet. Han er tydelig på hva han forventer og vil. Det er sikkert andre enn meg som har bedre kjennskap til dette. Det samme gjelder vel Wiggen også. En av forbedringsområdene under JJ var vel at spillerne ikke ytet det de burde, og dette ble ikke korrigert. Man skulle jo tro at under disse nye herrene at dette blir tatt tak i uniddelbart. Det er jo positivt for det viktigste arbeidet blir nedlagt der. Vi får håpe de klarer å innføre en prestasjonskultur. Så blir jo det pedagogisk avgjørende at de klarer å få spillerne med på laget.
Det andre punktet som var svakt under JJ var mangel på tydelighet i det offensive spillet. Igjen, slik jeg forstår er Perry ganske tydelig her også, men selve fotballfilosofien er jeg litt i tvil om. Her er det sikkert mange flere som kan fylle ut det bildet. Spørsmålet her blir jo også om spillerne tror på de tanker og ideer perry har, og hvordan han klarer å formidle det.
Oppsummert. Slik jeg forstår det representerer Perry mye av de egenskapene som var svakhetene under JJ. Spørsmålet blir hvor faglig dyktig han er, fotballfilosfi, lederstil, hvor godt takler han press fra omgivelsene og media, og om han klarer å motivere spillerne og formidle sine tanker over tid. |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 14.12.2012 16:20 Post subject: |
|
|
Lykke til Perry, håper vi får suksess! |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 14.12.2012 16:22 Post subject: |
|
|
trondhb wrote: | Thulian wrote: | Namsos er så vidt meg bekjent en nordtrøndersk småby. |
Han er født i Namsos ja, men oppvokst på Trofors i Nordland, derfor er han nordlending og ikke trønder. Det er dog bare drøye 5 mil unna fylkesgrensa  |
Sant nok, men så vidt jeg vet så gikk han vel skole i Namsos som ungdom?
Men det er nå okke som i samme område, poenget med hele greia var jo at han har tilhørighet^^
Kan vel også nevne at jeg synes han klarte seg bra på pressekonferansen.
Så da er det bare å backe opp Rosenborg 100% og vente å se hva han klarer å få til. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 14.12.2012 16:23 Post subject: |
|
|
Er veldig glad wiggen kommer inn til nyttår med sin internasjonale erfaring, og sammen med Perry, som forøvrig fremstår veldig tydelig og positiv på pressenkonferansen velger jeg å være håpefull foran neste sesong.
Uavhengig av hvem som kom inn som trener er vi avhengige av at hoftun klinker til på overgangsmarkedet og trekker minst en klassespiss og midtbanespiller opp av hatten.
Forhåpentligvis svekkes også Molde når Vegard Forhud nok blir solgt på nyåret.
Klar for ny sesong! God jul!  |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
|
|
Vanskelig å konkludere med noe ut ifra pressekonferansen syns jeg. Men jeg vil si jeg oppfatter Perry som tydelig og som en person med autoritet.
Ellers var det jo ikke mye å hente på det fotballfaglige her. Virker som ting er ganske planløst på brakka, og at man først nå skal begynne å se på spillerstall og trenerapparat. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
|
|
biffen wrote: | Hvor finner jeg statistikken over PJHs u21-resultater? Var det ikke 6 av 18 kamper han haddet vunnet, eller noe? |
Stemmer det.
Antar de ligger her i tråden et sted.
Gjorde forøvrig 2 meget gode kamper mot England selv om det endte med tap.
Frankrike seieren var vel den eneste som fikk folk til å oppfatte at vi har et meget kapabelt u21 lag for tiden.
Og ennå mere moro er i vente med de som er det kommende u21 landslaget.
Slo Nederland i 2 kamper i Nederland, og var klart best:D _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 14.12.2012 16:26 Post subject: |
|
|
BBQsaus wrote: | Vanskelig å konkludere med noe ut ifra pressekonferansen syns jeg. Men jeg vil si jeg oppfatter Perry som tydelig og som en person med autoritet.
Ellers var det jo ikke mye å hente på det fotballfaglige her. Virker som ting er ganske planløst på brakka, og at man først nå skal begynne å se på spillerstall og trenerapparat. |
Er vel naturlig å få inn trenereren før spillere kjøpes slik at han kan ha et ord med i saken? Er vel forøvrig ganske innlysende hvor på banen behovet er størst, går utifra de har noen navn på blokka Perry må få vurdere. |
|
Back to top |
|
 |
|