English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
media
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 00:38    Post subject: Reply with quote

sjansen for at Sollied har denne x - faktoren som er avgjørende for suksess, er større enn at Perry har den. Men Perry tror jeg vil være en garantist for hardt arbeid, og i kombinasjon med Wiggen tipper jeg disse to kara vil gå knallhardt inn for å skape et vinnerlag.

Sollied på sitt beste er vel det nærmeste man kan komme Eggen. Men jeg klarer ikke bli trygg på en mann som har trent nesten like mange klubber som Nordlie. Det er et tegn på minimal kompromissvilje og en knallhard stil. Å legge seg ut med Tarik, uten at jeg kjenner bakteppet, hvorfor det liksom.

Kanskje er det også det som skal til for å bli best. Selv Macintosh hadde en gal mann ved roret når de utvikla sine mest geniale duppedingser.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 01:17    Post subject: Reply with quote

Sollied har på 20 år trent 7 klubber, foruten de tre kampene han fikk for al-Jalla.

Nordlie har vel 14.
Back to top
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 14.12.2012 01:23    Post subject: Reply with quote

Perry er førstevalget. Han var på brakka seinest torsdag. Har fått tilbud som han mener er for dårlig økonomisk og sportslig. Når det kommer til det sportslige er det blant annet satt av for lite midler til spillerkjøp.

Sollied er vraket rett og slett fordi han har alkoholproblemer og mistet sin forrige jobb pga av dette.

Perry blir presentert fredag eller rett over helga. Er sikker på at de blir enige.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 14.12.2012 02:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tar heller en drita Sollied enn en edru Perry.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 02:39    Post subject: Reply with quote

Perry lokkes med millionlønn, står det i papirutgaven av adressa. Virker helt klart at Perry ønskes sterkt av ledelsen på brakka.

Jeg tror også at Perry har vært i planene til ledelsen lenge, kanskje i flere måneder. Ansettelsen av Wiggen var nøye planlagt, da hadde de allerede PJH i tankene.

De har funnet den perfekte duoen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2012 02:46    Post subject: Reply with quote

Wiggen ble ansatt 23. oktober. To dager før den første Metalist-kampen og 6 dager før Molde-kampen. Per da var Rosenborg serieleder og i grei posisjon til å kjempe om avansement fra gruppespillet.

Wiggen ble ansatt med utgangspunkt i at Jönsson skulle være her neste år også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WildRover
Proff

PostPosted: 14.12.2012 08:23    Post subject: Reply with quote

Papir Trønder-Avisa hevder Perry underskriver i dag...
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 08:31    Post subject: Reply with quote

Jeg blir sur!
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 08:32    Post subject: Reply with quote

Det er da klart at Perry blir en suksess. Heller ikke Hoftun var ønsket i rollen som SD av tilhengerskaren, men han ble jo bare brilliant. Vi tilhengere må innstille oss på at Brakka tross alt vet best.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 08:34    Post subject: Reply with quote

Ertsaas wrote:
Jeg tar heller en drita Sollied enn en edru Perry.

Nei takk til begge deler.

Det må da gå an å finne en lovende trener andre steder, som har rette filosofi.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 08:38    Post subject: Reply with quote

Det er jo det som er problemet PerO, ingen på brakka er villig til å høre på det argumentet. De jobber med skylapper for øynene og gasser seg i sin egen fortreffelighet. Ingen evner å se utenfor det lille og snevre kontaktnettet de har. Perry får sparken allerede etter sommerferien og da er helvete i gang igjen. Er glad jeg ikke har fornyet sesongkortet eller kommer til å gjøre det!
hhem
Proff

PostPosted: 14.12.2012 08:39    Post subject: Reply with quote

Bård Wiggen og Per Joar Hansen er "veldig gode kompiser" sier storebroren til Bård i dagens adressa. Kanskje det er assistenten som har plukket ut etterfølgeren til JJ?

Jeg tror spillerne og Wiggen har ønsket Hansen fremfor Sollied.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 08:44    Post subject: Reply with quote

@ace

Litt av problemet ligger vel i at de skal ha ny trener før jul. Hadde de satt datoen til utgangen av januar, hadde de hatt hele vinterferien i sentrale europa, til å lete etter egnede kandidater.

Jeg har tenkt å se alle kamper jeg har mulighet til også neste år. Når det blir tatt en avgjørelse, så vil jeg støtte den treneren gjennom vinteroppkjøringen, og litt ut i sesongen. Dårlig stemning og "sutring" om feil valg gjennom vinteren gavner ikke klubben. Alle vet om supporternes motstand, så NY kritikk litt ut i sesongen, vil også ha større gjennomslagskraft overfor omgivelsene(pressen), enn en sammenhengende misnøye gjennom hele vinteren.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 09:16    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker Perry velkommen dersom han kommer. Ja, det er kanskje mer eksotiske navn jeg kunne tenke meg å se, men jeg tror Perry og Wiggen kommer til å gjøre det godt. Gutta på U-21 landslaget skryter av ham, og vi skal ikke kimse av fordelen med å ha U-21 kapteinen på laget - en mann med en vinnerskalle som overgår det meste jeg har sett. Jeg tror det kommer til å ligge et enormt press på alle spillerne for å kontinuerlig bli bedre og stille krav til hverandre.

Perry har nok skaffet seg et ganske bredt kontaktnettverk og kompetanse rundt de flinkeste spillerne under 21, og det må sies å tale i hans favør når vi skal ut og hente talenter. Tror også disse talentene syns det er attraktivt å komme til en trener som faktisk har tatt Norge til EM for første gang på 12 år.

Vi får nok ikke 100 % "Eggensk" fotball, men jeg tror vi får noe som er tuftet på de samme suksesskriteriene. Samtidig får vi Wiggens filosofi om "hurtighet, hurtighet, hurtighet". Ser også for meg at det er sannsynlig at begge disse trenerne blir sittende ganske lenge (dersom de ikke får fyken).

Nei, dere. En naturlig skepsis tror jeg må være lov, men rett ut panikk og demonstrasjoner over Perry som trener - det er å overreagere.
Jeg ønsker mannen lykke til og håper han klarer å bygge en vinnerkultur!

Edit: tydeligere avsnitt
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 09:26    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@ace

Litt av problemet ligger vel i at de skal ha ny trener før jul. Hadde de satt datoen til utgangen av januar, hadde de hatt hele vinterferien i sentrale europa, til å lete etter egnede kandidater.

Jeg har tenkt å se alle kamper jeg har mulighet til også neste år. Når det blir tatt en avgjørelse, så vil jeg støtte den treneren gjennom vinteroppkjøringen, og litt ut i sesongen. Dårlig stemning og "sutring" om feil valg gjennom vinteren gavner ikke klubben. Alle vet om supporternes motstand, så NY kritikk litt ut i sesongen, vil også ha større gjennomslagskraft overfor omgivelsene(pressen), enn en sammenhengende misnøye gjennom hele vinteren.
Det er der problemet ligger, man setter utrolig korte frister i stedet for å ha litt is i magen å sondere terrenget. Det er mange trenere utenfor landegrensene våre som ville synes at denne jobben hadde vært attraktiv. Bygge et nytt lag og klubb, må være drøm for enhver ung trener med litt ambisjoner og en klar struktur på hva denne ønsker.
Men i RBK gjør man samme feilen om og om igjen. Da får man dårlig stemning og sutring. Jeg er ikke lenger villig til å godta alt rælet som kommer fra brakka.
Og den kritikken som har kommet nå, har vært tilstede over flere år nå, men tar de det til seg? Nei! Så misnøyen kommer til å være til stede gjennom hele vinteren , våren, sommeren og høsten. Inntil noe skjer, men det betviler jeg sterkt!
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 09:40    Post subject: Reply with quote

Davy Wathne wrote:
Perry blir presentert fredag eller rett over helga. Er sikker på at de blir enige.

Trenerskifte igjen i september-oktober, m.a.o Mad Ja ja, får vel se lyst på det, forhåpentligvis går Hoftun, Stjernen og Koteng med i dragsuget denne gangen.
Bukowski
Proff

PostPosted: 14.12.2012 09:43    Post subject: Reply with quote

Davy Wathne wrote:
Perry er førstevalget. Han var på brakka seinest torsdag. Har fått tilbud som han mener er for dårlig økonomisk og sportslig. Når det kommer til det sportslige er det blant annet satt av for lite midler til spillerkjøp

Positivt, kan vel lett tolkes dithen at Perry vil motbevise påstanden "Inn med Perry = ut med ambisjonene"? Altså har banneret gjort stor nytte...
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 09:45    Post subject: Reply with quote

Ja selvfølgelig er det banneret som har gjort dette!

...
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 14.12.2012 09:52    Post subject: Reply with quote

Inkompetanses sentrum på Brakka står sterkt ser jeg. Det virker som det blir en sykdom for de som kommer inn i klubben. De blir like tafatte som de som har vært der i lange tider. Se på Koteng, i utgangspunktet en dyktig fyr, så kommer dette til en ansettelse av en dårlig kandidat som hovedtrener.

Tipper snittet på Lerkendal i oktober er langt under 10000, og Aalesund har flere tilskuere på tribunen enn åss, festlig altså.
Back to top
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 14.12.2012 09:54    Post subject: Reply with quote

Davy Wathne wrote:
Perry er førstevalget. Han var på brakka seinest torsdag. Har fått tilbud som han mener er for dårlig økonomisk og sportslig. Når det kommer til det sportslige er det blant annet satt av for lite midler til spillerkjøp.

Sollied er vraket rett og slett fordi han har alkoholproblemer og mistet sin forrige jobb pga av dette.

Høres sannsynlig ut, men hvordan vet du dette?
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 09:56    Post subject: Reply with quote

Fy faen! Hva har skjedd med dette forumet de siste dagene?

Krisemaksimeringen er på topp. Alle er ræva, alle prøver bare å beholde jobbene sine, kompiskultur, dårlige prosesser og mangel på ambisjoner.

Kjenner at jeg straks ryker på en lengre pause fra forumet. Det engang høyt aktede forumet med en god tone i diskusjonen er i ferd med å forvandles til noe som ligner et radikaliseringsmiljø!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 09:57    Post subject: Reply with quote

Koteng og Stjernen hadde alt for mye administrativt og økonomisk surr å rydde opp i, og da fikk opprydning i sportslig ledelse aldri fokus. Så kom sesongen i gang, og så ble aldri riktig tidspunkt.

Så står vi her da, med verdens aller mest udugelig sportsdirektør, og en kandidat til hovedtrenerjobben som ikke holder mål. Da kan vi bare være trygg på at det blir ansettelse. Velkommen til klubben Perry!
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 14.12.2012 10:03    Post subject: Reply with quote

Synes det er utrolig trist å lese alle innleggene om at vi kan glemme dominansen fra 90' tallet. Begrunnelsen er ofte at de andre Tippeliga-lagene har blitt så utrolig mye bedre. Eller at fotballen er annerledes nå. BULLSHIT!!! Det er fullt mulig å knuse all motstand i Tippeligaen.
Barcelona herjer med de andre motstanderene i Spania, med hovedsakelig spillere fra eget akademi. Vet vi ikke er Barcelona og at det ikke bor 5 millioner i Trøndelag, men så spiller vi ikke i la liga heller.
Hvis Eggen ble født 20 år senere og kommet til Rosenborg nå. Er jeg sikker på vi hadde fått historien om 10'lokomotivet. Så hadde idioter sagt i 2030 at fotballen har endret seg og at vi må glemme at det Eggen gjorde kan vi klare igjen. Det blir vanskelig å finne en ny Eggen, men det må være mulig å videreføre hans måte å drive klubben på.

Blir spennende å se hva Manchester United gjør etter Ferguson. Mange her er vel overrasket over at de ikke gir han sparken. De må jo tenke langsiktig. Dessuten er jo fotballfilosofien fra 90' avleggs. Umulig å dominere nå.

Rosenborg bør starte på nytt. Bygg alle grunnsteinene på nytt. Gå tilbake til oppskriften. Sultne spillere med en inspirerende leder. Folk som har troa på noe stort. Er sikker på at vi trøndere er tålmodige hvis noen kan starte ting på nytt. Målet er offensiv og underholdende fotball med basis i sultne lokale fotballspillere, krydret med spillere utenfra som hever laget.

Kom med en plan vi kan tro på, så skrur vi ned forventningene noen år. Jeg kommer på Lerkendal for å bli underholdt, ikke for å se på pokaler!
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 10:12    Post subject: Reply with quote

Har rykter om at Perry under kontraktsforhandlingene krever å ha større kontroll på spillerlogistikken.

Med andre ord et krav om å strippe Hoftun for makt og ansvar.

Det kan se ut som at han har fått innvilget sine ønsker og vil bli presentert som ny RBK-trener idag.

Last edited by KitWalker on 14.12.2012 10:18; edited 1 time in total
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 14.12.2012 10:13    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Wiggen ble ansatt 23. oktober. To dager før den første Metalist-kampen og 6 dager før Molde-kampen. Per da var Rosenborg serieleder og i grei posisjon til å kjempe om avansement fra gruppespillet.

Men JJs fotballfilosofi var vel omtrent den samme som noen uker senere?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 326, 327, 328  Next
Page 30 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb