| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.12.2012 12:55 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote:
| Quote: | | Jeg mistenker at vi i Koteng har fått en overfladisk fjott med tro på enkle og raske løsninger, og latt oss blende av at han også så det åpenbare i at Jönsson ikke var god nok i jobben sin. Vi har altså fått enda en cowboy, ikke ekstra kompetanse. Good times. |
Dette var akkurat det klubben trengte for å rydde opp i alt annet enn akkurat trenerspørsmålet.
Vi burde hatt et apparat i klubben(sportslig avdeling+deler av styret) som skulle hatt kunnskap til å komme emd gode kandidater til Koteng.
Han skal redde økonomien, ikke være norges beste på fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 10.12.2012 12:56 Post subject: |
|
|
| Får bare håpe Perry signerer den kontrakten med u21 landslaget denne uken, som det ble sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.12.2012 12:57 Post subject: |
|
|
| ode wrote: | Kan jeg får bytte den klemmen i en øl også, hvis det skulle bli aktuelt  |
Slett ikke! |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.12.2012 13:04 Post subject: |
|
|
Det er helt fryktelig at Koteng sier at dette ikke er noe storarbeid!
Vi er i en situasjon hvor vi ikke tåler to nye år med drit! Den treneren som kommer inn nå må være panser! Fra første dag!
Det betyr mer enn fotballfaglig forståelse. IKKE Perry!
HvorforiallverdensparkeJanneforåansettePerry!!?!?!?!?!?!?!
(Hoftun må forresten gå) |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 10.12.2012 13:27 Post subject: |
|
|
@zaphod81
| Quote: | Dette bekrefter at de ikke engang tenker tanken å se utenfor Norge, eller har til hensikt å gjøre noen skikkelig research, eller 'storarbeid', som de kaller det. Det bekrefter også at "tilbake til røttene" i deres øyne betyr "4-3-3", altså formasjon, ikke fotballfilosofi.
|
Jeg leser ikke dette akkurat på samme måte som deg. Det er jo adressa med sitt spørsmål om det er et vedtak å spille 4-3-3 som leder Koteng til å snakke om tallkombinasjoner.
Han svarer jo at han bruker "4-3-3" som en placeholder for "Tilbake til røttene" og at det egentlig handler om gjenopplive og gjeninnføre RBK's grunnleggende fotballfilosofi.
Men jeg er enig med deg at hans utsagn om at å ansette ny hovedtrener i RBK "ikke er noe storarbeid" er uheldig og ikke akkurat gir oss forsikring om at det gjøres grundig nok arbeid her. Og det er urovekkende. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.12.2012 13:31 Post subject: |
|
|
Det kan bety at det er gjort så mange trenerbytter siste 10 år at de allerede har et imponerende kartotek med informasjon om trenere.
Jeg vil ikke dømme noen før jeg vet hva som blir gjort.
JJ har rettmessig blitt vist døren, 1 av 1 rett for Koteng, la oss se hva som skjer med 2 |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 10.12.2012 13:32 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | zaphod81 wrote:
| Quote: | | Jeg mistenker at vi i Koteng har fått en overfladisk fjott med tro på enkle og raske løsninger, og latt oss blende av at han også så det åpenbare i at Jönsson ikke var god nok i jobben sin. Vi har altså fått enda en cowboy, ikke ekstra kompetanse. Good times. |
Dette var akkurat det klubben trengte for å rydde opp i alt annet enn akkurat trenerspørsmålet.
Vi burde hatt et apparat i klubben(sportslig avdeling+deler av styret) som skulle hatt kunnskap til å komme emd gode kandidater til Koteng.
Han skal redde økonomien, ikke være norges beste på fotball. |
Det må da være mulig å kuppe årsmøtet for å få ut denne cowboyen sammen med resten av innavlgjengen _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.12.2012 13:34 Post subject: |
|
|
| 4-3-3 er en tallformasjon Koteng, det betyr ikke en dritt for spillestilen. GAAAAAAH! |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 10.12.2012 13:34 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | PÃ¥ adressa-saken virker det dog som de har bestemt seg for Perry. Urk. |
Jeg tolker det ikke sånn. At han sier PJH har et sterkt kandidatur er bare god kutyme så lenge han har blitt involvert. (Pga PJHs kontraktssituasjon med U21-trenerjobben vil i alle fall den saken bli avlart i god tid før jul skulle jeg tro).
At det sies det er 7-8 trenere i Norge som er aktuelle leser jeg som at utover The Usual Suspects må man lete utenlands, noe det kan være de gjør uten at de vil si noe om det. Kommentaren om at det ikke er noe "storarbeid" er en henvisning til The Usual Suspects innenfor norges grenser. I hvilken grad de leter utenlands er ikke informasjon han vil gå ut med. Sånn jeg tolker det. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.12.2012 13:40 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: |
Det må da være mulig å kuppe årsmøtet for å få ut denne cowboyen sammen med resten av innavlgjengen |
Veldig lurt å kuppe årsmøtet og få sparket ut den mannen som er skyld i at klubben ikke er konkurs eller holder et fire sale for å unngå konkurs. Dødslurt... |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 10.12.2012 13:43 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | 4-3-3 er en tallformasjon Koteng, det betyr ikke en dritt for spillestilen. GAAAAAAH! |
Hvis du har lest hele artikkelen, Strand, så viser vel Koteng godt at han skjønner det?
Det er Adressa som starter 4-3-3 diskusjonen, og Koteng prøver å lede dem bort igjen fra tallkombinasjonspratet og over på spillestil og filosofi.
Syns Koteng gjør et brukbart inntrykk også denne gang i pressen, bortsett fra det med at å hente trener "ikke er noe storarbeid". Den var ueheldig. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.12.2012 14:04 Post subject: |
|
|
Det var ikke akkurat en liten bagatell-uttalelse heller.
Dersom uttalelsen er seriøst ment, er den helt diskvalifiserende fra det å ta viktige, sportslige beslutninger i RBK. Den tyder på at man ikke forstår et fnugg av hvordan fotballen fungerer, at det å fremprovosere den spillestilen vi ønsker krever spesielle lederegenskaper, pedagogiske egenskaper og faglige kunnskaper. Slike trenere gror ikke på trær, men må letes etter, og det må gjøres massevis av research for å sannsynliggjøre at X virkelig har disse egenskapene, og at eventuelle resultater eller spillestiler som vedkommende tidligere har lyktes med, ikke skyldes andre forhold enn trenerens dugelighet. Det er jo en gigantisk oppgave, men dessverre så er brakka styrt av muppeter når det gjelder det sportslige. Det er helt patetisk hvor svake vi stiller på den sportslige biten. Jeg ser ingen verdens grunn til å sminke over den realiteten.
Men, betyr jo ikke at Koteng ikke kan gjøre en god jobb på drifts- og økonomi-siden da, som alt tyder på at han gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Keyser Chief Junior
|
Posted: 10.12.2012 14:31 Post subject: |
|
|
| Det er kanskje lov å håpe på at dette er en sleivete uttalelse for å dekke over at man allerede gjort det meste av kartlegging/analyse-jobben på forhånd? |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 10.12.2012 14:40 Post subject: |
|
|
Det er vel Erik Hoftuns jobb å finne en ny hovedtrener for klubben, så det at det "ikke er noe storarbeid" får vel heller være et lite stikk i siden til sportsdirektøren vår.
Leser jo også "Hadde det vært opp til meg hadde vi sittet i møter med han nå" - antar at det er EH han tisser en lunken stråle på leggen til her også. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.12.2012 15:05 Post subject: |
|
|
| Looney wrote: | Kanskje nevnt før, men hva med Henrik" Henke"Larsson?
Har blant annet spilt for: Feyenord, Celtic, Barcelona, og Manchester United.
Har trent: Landskrona BoIS
Foretrekker vistsnok å spille i en offensiv 4-3-3 formasjon. Uttalte nylig at han kunne tenke seg å reise til Nederland for å lære mer hos/av Feyenord.
Det som taler i mot er jo at han ble løst fra kontrakten Landskrona, og at han tross alt har meget begrenset trener erfaring. |
Da foreslår jeg at han reiser til Nederland i en ti års tid å lærer masse, for så å prøve seg som trener i en så stor klubb som Rbk. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 10.12.2012 15:33 Post subject: |
|
|
Nå vet ikke jeg hva Koteng mener om Sollied som person, og at PJH blir nevnt i intervjuet er jo i aller høyeste grad Adressa-journalistens verk, men jeg tipper ny RBK trener blir Trond Sollied - om det passer ham..!
Skulle det ikke bli Sollied (av en eller annen grunn, personlig eller timing) kan Perry bli et 'altenativ'.. Håper derfor Perry signerer for U21, så slipper vi den problemstillinga..
Da får vi imidlertid en ny problemstilling.. Signerer ikke Sollied for oss, og Perry signerer for U21, hvem faan skal vi da hente inn? Noe 'storarbeid' gjør de jo angivelig ikke (de både sier det og indikerer med sin travle framferd at vi skal ha inn treneren ila kort tid)..
Jeg tror de er godt i gang med Sollied og føler seg sikre på at det skal gå veien. Gjør det mot formodning ikke det, har vi et problem! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 10.12.2012 15:55 Post subject: |
|
|
Jeg har i dag gjort meg følgende tanker om situasjonen i RBK.
1. Ifølge Adressa kan det synes som at NAE har takket nei til å bli RBK-trener. Jeg håper for all del at det er fordi han ikke vil, og ikke fordi han følte han ville få for lite kontroll over trenertilværelsen med Hoftun på bakrommet.
2. Med NAE hadde jeg følt meg trygg på at han ville taklet en managerrolle i klubben, og at vi kunne be Hoftun slå følge med Jønsson. Med andre trenerkandidater er jeg ikke like sikker, men jeg mener likevel Hoftun med fordel kan erstattes. Han tabbet seg så grundig ut da han valgte to år med JJ, heller enn en motivert NAE. Til tross for noen gode spilleranskaffelser i sommer/høst, så føler jeg ikke tilstrekkelig tillit til at Hoftun er rett mann i rett posisjon.
3. Dersom NAE ikke er aktuell, og ettersom jeg er enig i at RBK skal prøve å finne tilbake til seg sjæl, så kan jeg støtte valget av Perry som trener. Det kryr ikke av gode kandidater, og som avstemningen på adressa.no viser, så er det ingen som utmerker seg spesielt, med unntak av Eggen. Uansett hvem vi velger av alternativene, så vil kun tiden vise om valget var rett. Når det ikke er noen kandidater som utmerker seg veldig, ville det være verre om vi gikk for en kandidat med en filosofi annen enn både tradisjonell RBK, og det Jønsson sto for. Da ville vi kanskje finne oss sjøl enda lenger unna der vi ønsket å være om et par år, hvis treneren vi skaffer nå flopper.
4. Jeg tror at uansett hvem styret drar ut av ermet (annet enn Eggen), vil minst halvparten av de aktive brukerne her inne akke og stønne over valget. Perry har gjort en del bra ting i det siste, og er i flytsonen. Jeg synes ikke vi skal slakte ham før han har begynt, men huske på at en positiv mottakelse vil hjelpe ham til å beholde den selvtilliten som er alfa og omega for å gjøre en god jobb som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 10.12.2012 16:15 Post subject: |
|
|
Meget kloke ord fra ende til annen Troillongen!!
Jeg gir deg tommel opp og stiller meg bak alt du sier
 |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 10.12.2012 16:25 Post subject: |
|
|
| Jeg vet at sterke krefter utenfor styret i Rbk ikke ønsket Eggen som trener, rett å slett fordi han ville tatt full kontroll over klubben i alle ledd (slik som i gamle dager). |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.12.2012 16:33 Post subject: |
|
|
| Troillongen wrote: | | Perry har gjort en del bra ting i det siste, og er i flytsonen. Jeg synes ikke vi skal slakte ham før han har begynt, men huske på at en positiv mottakelse vil hjelpe ham til å beholde den selvtilliten som er alfa og omega for å gjøre en god jobb som trener. |
Hva er det som er så bra med 6 seiere på 17 kamper med et U 21lag der de fleste spiller i større europeiske ligaer? Er det faktumet at 4 av seierne kom mot Island, og Aserbajdsjan? Jeg skal ikke ta vekk noe av æren i fra ung gutta, men å slå Frankrike på kunstgress hjemme etter at fire av frankerne hadde vært på ni fylla gjør deg ikke til trener kandidat å, etter mitt skjønn. Synes ikke de har spilt så fantastisk fin fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 10.12.2012 16:38 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: | | Jeg vet at sterke krefter utenfor styret i Rbk ikke ønsket Eggen som trener, rett å slett fordi han ville tatt full kontroll over klubben i alle ledd (slik som i gamle dager). |
Hvem er sterke krefter? Stjernen&Hoftun&Alstad? Hvem andre er sterke krefter i klubben som skulle kunne yppe seg mot styret i ansettelse av Eggen hvis begge parter ville? Og mener du at disse sterke kreftene har klart å overtale Koteng om at det ikke var lurt å ansette Eggen i fare for at de selv skulle få såre tær?
Jeg holder fremdeles på teorien om at Eggen selv takket nei. Årsaken gidder jeg ikke å spekulere i. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 10.12.2012 16:52 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | | Troillongen wrote: | | Perry har gjort en del bra ting i det siste, og er i flytsonen. Jeg synes ikke vi skal slakte ham før han har begynt, men huske på at en positiv mottakelse vil hjelpe ham til å beholde den selvtilliten som er alfa og omega for å gjøre en god jobb som trener. |
Hva er det som er så bra med 6 seiere på 17 kamper med et U 21lag der de fleste spiller i større europeiske ligaer? Er det faktumet at 4 av seierne kom mot Island, og Aserbajdsjan? Jeg skal ikke ta vekk noe av æren i fra ung gutta, men å slå Frankrike på kunstgress hjemme etter at fire av frankerne hadde vært på ni fylla gjør deg ikke til trener kandidat å, etter mitt skjønn. Synes ikke de har spilt så fantastisk fin fotball. |
Du kan velge å se resultatene hans som bra eller ikke riktig så bra. Jeg sier ikke at han har hatt fantastiske resultater, men det har heller ikke de andre kandidatene. I alle fall ikke bare bra... Når det gjelder kandidater nevnt i media, så har mange av dem blitt sparket fra tidligere jobber. Det er jo nettopp derfor de er ledige på markedet. Er det så bra, da? Er det så bra om vi heller går for en profilert RBK-hater? En med mange utenomsportslige episoder?
Poenget er at uansett hvem vi velger av aktuelle kandidater, så kan man stille spørsmål ved dem. Det er jo nettopp det jeg peker på at mange vil gjøre i mitt innlegg. Det er et problem at ingen unntatt Eggen har flertallet med seg. Men vi kan fortsette å gjøre dette til et problem, eller vi kan forsøke å endre måten vi tenker på, så vi gir treneren som dukker opp en reell sjanse til å gjøre en god jobb. Det handler om at man kan velge å se smultringen eller hullet... |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 10.12.2012 17:03 Post subject: |
|
|
| Trond Sollied går PJH en høy gang på erfaring og resultater. Han er en internasjonal trener som kan sitt fag og som ikke minst har jobbet med utenlandsk inspirasjon og påvirkning i noen år. RBK trenger nye impulser rundt et klassisk 4-3-3 system, selv om systemet i seg selv bare kun er tall på et papir. Jeg tror Sollied er mannen som kan ta klubben videre og opp der den hører hjemme. PJH har vist nada og er ikke en mann jeg ønsker å se på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.12.2012 17:11 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Det må da være mulig å kuppe årsmøtet for å få ut denne cowboyen sammen med resten av innavlgjengen |
Da bør du helst samtidig ha forslag til nye styremedlemmer som både faktisk er mer kompetente og er villige til å stille til valg.
Hvis du ikke har det, et det en fordel om du holder kjeft om kupping. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 10.12.2012 17:13 Post subject: |
|
|
Rotsækk, drible vækk, fotbaill'n den e rund
Dårlig spæll men likevel får vi
Mang ei hærlig mang ei hærlig
Mang ei hærlig stund
Amen _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
|