| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Danserud Rutinert
|
Posted: 29.11.2012 12:17 Post subject: |
|
|
| Veginho wrote: | Hadde jo forsåvidt vært en snasen filosofi mtp hvor mange midtbanespillere det er i klubben  |
Og få spisser. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 29.11.2012 14:33 Post subject: |
|
|
"vondfot"-teorien
Tilpass spillestil til spillere |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.11.2012 15:13 Post subject: |
|
|
For Jönsson burde jo 4-6-0 være midt i blinken. Kan bruke Chibbe, Daniel og Tarik som offensive midtbanespillere, Mix, Selnæs og Jonas defensivt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 03.12.2012 15:04 Post subject: |
|
|
Glimt vurderer vistnok Nilsen også.
Men det mest deprimerende I dag er nok nyheten om at aafk kan få hjelp av Ajax med å finne ny trener.
http://fotball.adressa.no...259928.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.12.2012 16:25 Post subject: |
|
|
Trist? Jeg synes det høres spændende ut. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 03.12.2012 17:33 Post subject: |
|
|
| Deprimerende for meg som RBK-supporter å se at aafk gjør det mens vi sitter med JJ som trener og EH som den som skal ansette en eventuell ny trener. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.12.2012 19:17 Post subject: |
|
|
Dersom Rosenborg hadde hentet inn Ajax-hjelp til å skaffe seg ny trener, så hadde jeg arrangert rbkweb-fest hele desember til ende.
Men neida, vi har jo Hoftun, og Hoftun har jo funnet Jönsson, så da kommer vi aldri til å få noen ny trener. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 04.12.2012 23:11 Post subject: |
|
|
AaFK får Ajax-hjelp, og VIF forsøkte å få tak i Dennis Bergkamp.
Hjelpe meg. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 04.12.2012 23:49 Post subject: |
|
|
Dersom Bergkamp var fristet av Enga, så burde det være et glimt av håp om å få han til Rosenborg. Vil nok uansett tro at det ikke er mulig, men likevel, alt må prøves. Liker veldig godt måten Enga går ut på, sikter høyt! Av en eller annen grunn ser jeg ikke for meg at det er noe Rosenborg ville gjort.
Vet ikke veldig mye om Bergkamp som trener, men burde da absolutt være en aktuell kandidat om han er interessert, selv om han aldri har vært A-trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 05.12.2012 00:18 Post subject: |
|
|
Faktisk litt skremmende scenario.
Molde - stabilitet og trygghet på høyt norsk nivå.
Strømsgodset - så fremt Deila blir og kontinuitetsbærerne er med videre blir det klubb å regne med.
Viking - bygge videre på en meget god høstsesong med en trener som oser autoritet.
VIF - Investerer i filosofi og internasjonal erfaring (virker slik ut i fra skriverier)
Brann - Usikker på hvordan trenerspørsmålet blir håndtert frem til seriestart. Muligens ny giv.
Ã…lesund - Samarbeid med Ajax => Filosofi. Spennende, men ikke helt der i 2013.
RBK - kontinuitetsbærere og lederskikkelser borte. Regner med vi kan miste et par av våre beste i tillegg før sesongstart. Stabilitet på trenersiden, men mangler pr i dag et spillemønster.
Slik det ser ut nå, i lys av 2012 sesongen, blir topp 3 meget tøft. _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 05.12.2012 17:35 Post subject: |
|
|
Hadde Bergkamp blitt RBK trener, hadde jeg reist Stavanger-Trondheim hver hjemmekamp! Mitt første store forbilde! Fantastisk avslutter, med en drøss av offensiv spilleforståelse. Bedre spiss enn Solskjær, kunne hevet avslutningsferdighetene til samtlige spillere på topp  |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.12.2012 18:29 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | Deprimerende for meg som RBK-supporter å se at aafk gjør det mens vi sitter med JJ som trener og EH som den som skal ansette en eventuell ny trener. |
Grøss! _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.12.2012 23:58 Post subject: |
|
|
Nå er det jo ikke EH som skal ansette treneren da. Hans jobb er dog å finne en kandidat til å ta jobben. Ikke at det er særlig mye bedre. Men Koteng har da i det minste muligheten til å sette ned foten. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 06.12.2012 09:38 Post subject: |
|
|
Her er kandidatene ifølge Kroksæter...
| Quote: | | De inkluderer gullalderens trener Nils Arne Eggen samt Ola By Rise, Trond Sollied, Ronny Deila, Dag Eilev Fagermo, Tom Nordlie og Per Joar Hansen | . |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 06.12.2012 09:40 Post subject: |
|
|
| Hva tenker folk her inne om Perry, hadde ikke noen god periode sist han var trener her, opp og ned i AaFK, men great success med U21. Kan han være rett mann? Jeg vet ikke om han er rett mann, men han kjenner RBK-kulturen og liker å angripe. Samtidig vil han få en assistent som kan forsvarsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.12.2012 10:09 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | Her er kandidatene ifølge Kroksæter...
| Quote: | | De inkluderer gullalderens trener Nils Arne Eggen samt Ola By Rise, Trond Sollied, Ronny Deila, Dag Eilev Fagermo, Tom Nordlie og Per Joar Hansen | . |
Herregud. Bortsett fra Sollied så vil jeg heller ha Jönsson én sesong til. NAE tror jeg ikke er en god løsning nå, Deila vil jeg se én sesong til med Godset (han kan være Jönsson of the month), resten har jeg ikke trua på. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 06.12.2012 10:10 Post subject: |
|
|
| Ser folk nevner Perry. Gud forby at dere noensinne kommer i nærheten av å ta en beslutning på vegne av RBK. FCK henter den belgiske seriemester. Vi henter en av vår største katastrofer fordi han har 10 måneder med et U21 lag som er positivt. Supporterne våre er like kompetent som folket på brakka hvis PJH er deres alternativ til JJ. Det er lov å tenke stort. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.12.2012 10:12 Post subject: |
|
|
Sollied er den eneste av de Kroksæter nevnte jeg håper styret ser på som aktuell for intervjurunde. Muligens Deila, men jeg føler at han mangler litt på den taktiske biten, og også organisasjonsmessig defensivt ennå. Samtidig bør det være unødvendig for oss å svekke våre norske konkurrenter. Det blir vi ikke bedre av.
NAE tror jeg ville passet best som landslagssjef nå etter at han har nådd en viss alder. Slik slipper han å bruke seg opp på treningsfeltet daglig. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.12.2012 10:27 Post subject: |
|
|
| Men med alle de andre i trenerapperatet trenger ikke Eggen å være på Lerkendal dagelig. Han kan fint ta noen treninger, og ellers alt som har med kamper å gjøre. Det hadde vært drittkult med Nordens beste trener gjennom tidene. Han kan ikke ha glemt alt av gofot vel. Ellers er jeg og lysten på Sollied. Han er i allefall en sterk trenerpersonelighet, og han kjenner nok Rosenborg fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.12.2012 10:42 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | Her er kandidatene ifølge Kroksæter...
Ja, nei, ja, tja, tja, NEI, Faen heller! _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 06.12.2012 11:04 Post subject: |
|
|
| Sollied er nok en dyr mann, men jeg synes dette ville vært en lur investering uansett. Heller bruke litt mindre penger på spillerkjøp og satse på talenter. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4103 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 06.12.2012 11:05 Post subject: |
|
|
Gledesrusen over å kanskje få en tidlig julegave med JJ's avgang blir brått ødelagt av den listen der gitt... bare å høre Perrys navn i sammenheng med RBK gjør at jeg skjelver. Det må da være mulig å greie å se utenfor landets grenser om Nordlie, Ola Bye og Perry er blant mulige kandidater???
NAE - Greit, kan han kanskje bygge opp laget igjen og få litt vinnermentalitet inn i skallen på spillerne mens man leter etter rett trener
Sollied - Om mannen er motivert og ønsker jobben over tid er jeg ikke negativ til dette.
Deila - Tja, hmmm... greier ikke bli helt entustiastisk, men han kan nok være en bra trener selv om han ikke har bevist så mye ennå.
Fagermo - Nei nå tenker vi som det middelmådige laget vi er...
Ola Bye - Keepertrener ja - Trener NEI
Per Joar Hansen - Ja la oss bytte ut den semikompetente JJ med den ikke kompetente Perry...
Tom Nordlie - ET RUNGENDE JA - dersom vi ansetter Perry så trenger vi noen til å hindre nedrykk de siste ti kampene... ellers NEI...
Jeg hater å si det men den eneste Norske treneren jeg virkelig kunne tenkt meg er faktisk Solskjær. Det med tanke på erfaringen han tydeligvis har dratt med seg fra United hvor hele organisasjonen skal være profesjonell tvers igjennom. Jeg kan ikke fatte at det ikke skal være mulig å finne en tilsvarende trener med erfaring fra et lavere nivå i en av de store klubbene som kunne kommet til oss og gjort tilsvarende jobb som OGS har gjort i Molde. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 06.12.2012 14:06 Post subject: |
|
|
Synes ikke Nordlie er noe dumt forslag. Han har vel stort sett gjort det bra med alle klubbene han har vært i - ofte små klubber dog. Har dessuten en spillestil jeg liker og er en likandes kar.
Fagermo har også gjort det greit under dårlige kår - brukt og utviklet mye unge spillere. Men er skeptisk til ham i en storklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 06.12.2012 14:27 Post subject: |
|
|
| Robin wrote: | Synes ikke Nordlie er noe dumt forslag. Han har vel stort sett gjort det bra med alle klubbene han har vært i - ofte små klubber dog. Har dessuten en spillestil jeg liker og er en likandes kar.
Fagermo har også gjort det greit under dårlige kår - brukt og utviklet mye unge spillere. Men er skeptisk til ham i en storklubb. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
|