| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 17.11.2012 16:06 Post subject: |
|
|
| Iforhold til vi spiller idag,mye bedre! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.11.2012 17:26 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Jeg synes det høres ut som om at Koteng har null tillit til Jönsson, og er rimelig sikker på at han kommer til å kreve hans avgang før jul. Det kan virke som det er viss uenighet i styret om dette, men styrelederen er tross alt den med mest makt, og alt jeg har hørt i offentligheten fra ham tyder på at han ikke bare er misfornøyd med resultatene, men også hvordan laget fremstår.
Wiggen blir uansett en ressurs. LSK har tross alt gjort det ganske mye bedre etter at han kom, selv om det neppe kan tilskrives ham alene.
LSK hadde 4-5-6 fram til han kom, og har 5-6-3 etterpå. Vinner de serieavslutningen vil de ha plukket 1,6 poeng i snitt siden BW kom inn. De hadde 1,13 før han kom. Det er faktisk en betydelig forskjell. Så om det er diskutabelt hvor avgjørende BW har vært, så er det i hvert fall helt feil som du skriver at de ikke har gjort det noe bedre etter han kom. |
Måtte du ha rett, og at Wiggen blir en orkan, å får Rosenborg til å ligne på seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 17.11.2012 21:42 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | http://www.youtube.com/watch?v=JpHaMmphBvk
Husker kampen her,herrgud,hvor deilig det var og se oss holde ballen mot et lag og styre kampen!
Er selvfølgelig forbedring poteniale her også,men så mye bedre vi var enn vi er nå.
Jeg liker også den formasjonen veldig godt. | regner med dette er et dårlig forsøk på ironi? Vi har spilt mange bedre kamper denne sesongen, og det sier ikke rent lite. Hvor mange ganger har vi mer enn fem pasninger? Hvor mange feilpasninger har vi bare de første ti minuttene? |
|
| Back to top |
|
 |
Tjlicious Senior
|
Posted: 18.11.2012 06:21 Post subject: |
|
|
Makter ikke å forholde meg til en RBK-trener som i fullt alvor mener at det er "viktig å holde fokus".
Krysser både fingre og tær for at Ivar Koteng står for neste floskel; at JJ har "styrets fulle tillit". |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 18.11.2012 12:50 Post subject: |
|
|
Ser at Jönsson sier at nye spillere er en forutsetning for at han skal kunne sette sammen et lag som skal spille bra.
Noen om har den fulle oversikten over spillere han har fått de to siste årene, med ca. prislapp?
Han har vel fått 12 spillere bare i år, og rundt 8 i fjor? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.11.2012 13:54 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Måtte du ha rett, og at Wiggen blir en orkan, å får Rosenborg til å ligne på seg selv. |
En 4-4-2-kis med ansvar for det defensive skal få Rosenborg til å likne på seg selv? |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 18.11.2012 15:19 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...257770.ece
Skremmende å lese kommentarfeltene under denne. Hvis dette er den gjennomsnittlige RBK tilhenger så er jeg nesten fristet til å si at da får de bare ha det så godt.......
Last edited by NÃ¥erdetnok on 18.11.2012 15:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 18.11.2012 15:23 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Jangusk wrote: | | Måtte du ha rett, og at Wiggen blir en orkan, å får Rosenborg til å ligne på seg selv. |
En 4-4-2-kis med ansvar for det defensive skal få Rosenborg til å likne på seg selv? |
Jeg føler slik avmakt til det som foregår nede på Lerkendal, og da kan jeg bare håpe. Håpe at Janne sluker en kamel, å begynner å tenke litt på at ting kan gjøres litt på en annen måte. Legge litt om, f.eks en treer foran forsvarsfireren, litt som i "gamle dager". Mener ikke Janne skal være Eggen opp av dage, men det er helt tydelig at styret, som nevnt tidligere, skal legge seg opp i hvordan Rosenborg skal se ut, når vi spiller. Kanskje styret vil Rosenborg skal begynne å opptre på treningsfeltet som de skal gjøre under kamp, noe Eggen var ekstremt flink til. Han sa jo alltid at man må opptre likt under trening som i kamp. Altså øve likt som i kamp. Dette kan jeg ikke se Jønsson har gjort i det hele tatt. Selv om de vissnok spiller masse på treningene.
Men Eggen brukte stor bane til å trene inn faste bevegelsesmønster, så det skulle ligne på det de opplevde under kamp. Mulig dette er avleggs, men jeg, om styret vil at Jønsson skal fortsette, er sikker på at de vil tvinge Jønsson til å prøve å gjøre ting som før. At han skal forandre på ting som ikke fungerer. Så, ja jeg håper det skal skje et under. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 18.11.2012 17:46 Post subject: |
|
|
Er det 4-3-3 som er avgjørende her? Var det ikke Eggen som var hjernen bak formasjonen som ble benyttet i Mesterligaen i 2007?
Og 4-3-3 med defensiv ballsentral, det var jo bare pga. Bent Skammelsrud at det ble slik. I Brandhaug-dagene var V'en motsatt på midtbanen.
Litt i overkant med fokus på formasjonen her, vil jeg si.
I Brandhaug hadde man den perfekte offensive midtbanespiller, i Skammelsrud den perfekte defensive. Hvem i dagens spillerstall er det som skal ta den ene av disse to rollene og som kan utfylle den i nærheten av på samme måte som Brandy eller Skammels? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.11.2012 18:25 Post subject: |
|
|
Skulle ønske vi hadde spillere som var like store i kjeften som Roger Risholt.
http://fotball.adressa.no...257846.ece
- Vi rykker ned på grunn av en dårlig manager. Jeg synes han har et bra spillermateriell, som han har ødelagt, sier Roger Risholt til Sundsvalls Tidning.
Overfor Fædrelandsvennen utdyper han.
– Jeg er ikke fornøyd i det hele tatt. Han har gjort mye rare ting, forteller Risholt. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 18.11.2012 18:40 Post subject: |
|
|
| Medalje i serien to år på rad er jo ikke det samme som å rykke ned, da. Under målsetningen naturligvis, men det er storklubber som har verre resultater i egen liga enn dette. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 18.11.2012 18:56 Post subject: |
|
|
Tror jønsson er ferdig uansett, men skal han ha jobb etter nyttår er de to neste kampene utrolig viktig. Her må det bli seks poeng på en overbevisende måte. Da tror jeg faktisk styret kan komme til å gi han en sjanse til.
Spesielt Rapid Wien kampen blir viktig, et flaut tap der så er jønsson 100% sikkert ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 18.11.2012 19:31 Post subject: |
|
|
| En ting å merke seg er at JJ sitt største problem er uttelling på hjemmebane. Rosenborg har så vidt jeg kan se samlet mest poeng på bortebane i serien, og da skal det ikke være mulig å ikke vinne serien. Og med bare 11 baklengs på 15 hjemmekamper så er det nesten godt gjort å ha 7 kamper uten full pott. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.11.2012 19:51 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | Er det 4-3-3 som er avgjørende her? Var det ikke Eggen som var hjernen bak formasjonen som ble benyttet i Mesterligaen i 2007?
|
Stemmer det. For min del så er ikke formasjon på noen måte avgjørende. Men i år har vi ikke klart å styre midten i det hele tatt, og da er det rimelig merkverdig at Jönsson ikke har satt inn 3 på midten for eks. Flat firer med kun Mix+Svensson sentralt har vist seg å bli løpt i senk ,særlig da kombinert med at DFH og Dockal jukser defensivt. Har resultert i altfor store rom å dekke av 2 mann.
Men snakker vi fremtiden og ny trener så er det ikke avgjørende med en spesifikk formasjon. Selv om jeg selvsagt skulle ønske at vi kunne se ut som i gamle dager  |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 18.11.2012 20:10 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | Rosenborg har så vidt jeg kan se samlet mest poeng på bortebane i serien, og da skal det ikke være mulig å ikke vinne serien. |
Selvsagt er det mulig at sesongens beste bortelag ikke vinner serien. Men det er svært unormalt at så ikke skjer, så liten tvil om at det som har skjedd på hjemmebane har vært altfor dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 18.11.2012 20:40 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig er det mulig, det har jo skjedd denne sesongen, men det skal ikke skje for Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.11.2012 21:31 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | da kan jeg bare håpe. Håpe at Janne sluker en kamel, å begynner å tenke litt på at ting kan gjøres litt på en annen måte. |
Hvis Janne skal være trener etter neste styremøte, må han ha overbevist styret om dette.
Jeg kan aldri tenke meg at han beholder jobben hvis holdningen er at vi skal gjøre mer av det samme og bli bedre neste år. Til det har bl.a. Koteng vært for tydelig på at situasjonen ikke er bra nok, og at endring trengs. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.11.2012 23:07 Post subject: |
|
|
Jönsson sier i intervju at de skal jobbe mye med å bli mer direkte i angrepsspillet, mer spill i lengderetning for å ta gull neste år.
Basert på intervjuer siste uka med JJ skal vi da altså gjøre dette for å ta gullet:
* Spille enda mer direkte.
* Bli mye bedre i forsvar.
* Bli mye bedre på offensive dødballer.
* Bli mye bedre på defensive dødballer.
Jeg kaster opp av tanken på en ny sesong med Jönsson. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.11.2012 23:10 Post subject: |
|
|
Artig at selv han også skylder på at han har mista noen spillere(stor omsetning(!!!!)), vissvass om relasjonsarbeid osv. I Stabæk hadde han de over flere sesonger og det var bedre, nemlig!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 18.11.2012 23:15 Post subject: |
|
|
Hvis det skal bli ennå mer direkte må Lund Hansen stå i mål. Ørlund har ikke tilslag nok til at man kan kutte ut den unødvendige pasningen ut til høyreback før man denger ballen lengst mulig.
Kjenner jeg gleder meg allerede, dette blir en lang vinter! |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 18.11.2012 23:19 Post subject: |
|
|
Nei, jeg spyr ikke og nei det er ikke for sent, såfremt han ikke har tapt garderoben allerede(enkelte tegn tyder på det). Da er det point of no return. Jeg trodde selv etter intervjuet på MAX i forrige uke etter FFK kampen at hans dager var talte og var kanskje litt bastant i mine uttalelser. Han så ut som en slagen mann og fremsto som om han allerede hadde gitt opp i svar på de kritiske spørsmålene som ble servert.
Svarene og auraen har ikke blitt bedre, men dersom han fremdeles har garderoben ( kanskje litt lettere etter at Ivers har lagt skoene på hylla) er det muligheter om han skulle velge å gripe de. Det enkleste hadde kanskje vært å gi han all makt i 2013 for å eventuelt avskrive han totalt eller potensielt fremstå som et geni.
Misforstå meg rett; jeg hadde tatt Sollied any day! _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.11.2012 00:20 Post subject: |
|
|
Jønsson må jo være tilbakestående! - De fleste i Trøndelag syns det er feil valør på medaljen, men jeg syns den smaker bedre i år enn i fjor - tross alt, sier Jönsson til TVNorge Max.
Det smakte bedre med bronse i fjor,når vi hadde flaks som fikk en bronsje medalje!!
I år var vi med i gullkampen,og tapte den,da er det surt mr jønsson for oss at vi får bronse.
Styret må jo le av fyren i media,han er jo en stor klovn.,som tror han styrer et lag midt på tabellen og at vi skal være fornøyd med 3 plass hvert år.
Bare det er oppsigelsegrunn. |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 19.11.2012 00:29 Post subject: |
|
|
Med all "respekt" til alle Liverpool fans her inne.
Frykter at RBK kommer til å oppleve det samme som Liverpool har gjort de siste 20 årene som middelhavsfarer i egen liga dersom man ikke evner å ta grep.
SÃ¥ kan man jo selv reflektere over hvem som er Norges Man U og Chelsea.
Jeg HÃ…PER og tror man har en plan.
Les dette i kontekst av mine tidligere innlegg. _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 19.11.2012 01:09 Post subject: |
|
|
Selv om det var mange skifter i gullalderen også, var stammen i laget forbausende inntakt. Spillere som Strand, Skammelsrud og Berg samt Hoftun, Stensaas, Brattbakk mfl var faste spillere over mange årganger. Tross alt lettere å få et skikkelig samspilt lag på den måten.
For å nyansere debatten hører dette punktet med. JJ har hatt store utskiftninger i sentrallinja hele veien, og således langt større lagmessige utfordringer enn godset og Molde, selv om de også har skifta ut spillere.
Gullet er tapt på hjemmebane, og det som svir mest er at der er ikke bare mot etablert forsvar vi har slitt. Rosenborg har ikke gått på banen med innstillinga om å spille ut og løpe i senk motstanderen, men ofte om å logge lavt å kontre. Så skal det også sies at det har vært en del kamper hvor det har vært mye stang ut på Lerkendal. Spissene våre har skuffa mest i år, noe som også til en viss grad kan leses av på skadestatistikken. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 19.11.2012 01:12 Post subject: |
|
|
SÃ¥ masse RBK-spillere som feiret i avisa.
Har JJ sagt opp eller har molde og sif blitt disket?
sølv er nederlag, bronse ydmykende i denne ligaen |
|
| Back to top |
|
 |
|