English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
G14-fellesskapet
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FCK-fan
Junior

PostPosted: 14.02.2006 12:36    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Jeg fikk min informasjon fra en AaB-fan takk! Hater Brøndby! Wink

Ok. De stakkels nordjyder har jo også behov for at flygte fra virkeligheden. De har endnu færre penge end brøndby. Jeg tror at sandheden omkring at FCKs bugende pengetank i virkeligheden er lidt falsk, fordi det ikke er penge der er tjent på fodbold, er behagelig for mange fans af andre danske klubber. Vi har på ti år sat os totalt på den økonomiske top i DK, og det er selvfølgelig ikke sjovt for de andre. Men sandheden stammer nu engang fra brøndby fans, selvom du ikke har den fra en sådan.

Men jeg kan da godt forstå, at du ikke bryder dig om de gule.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 13:31    Post subject: Reply with quote

Hehe, det går nå greit. Hjelper også at jeg er Allan Gaarde-fan, i den grad man kan være Allan Gaarde-fan.

Men vær litt forsiktig med å ta en evt. FCK-dominans innen det økonomiske for gitt. Jeg tror også, som du kanskje har merket, at selv Chelsea har blitt nektet innpass i denne klubben. Grunnen til det var at fotballsatsningen var for lite innbringende, selv om de med en ny eier satt på en stor kapital. I tillegg så mangler jo faktisk de sportslige resultater, selv om det sikkert vil endre seg med Mourinho i roret.

Det samme kan sies om FCK, på det sportslige. Den danske ligaen er dessverre for lite tøff til at den kan konkurrere, selv med andre mellomstore ligaer i Europa som f. eks den hollandske æresdivisjonen eller den belgiske ligaen. Så nå er det essensielt at FCK kvalifiserer seg til Europa, men da må dere bli kvitt forbannelsen deres!
Tomxx
Junior

PostPosted: 14.02.2006 14:13    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Hehe, det går nå greit. Hjelper også at jeg er Allan Gaarde-fan, i den grad man kan være Allan Gaarde-fan.

Neutral Man kan bare ikke være Allan Gaarde-fan. Manden har ingen teknik, og uanset hvor meget han kæmper, formår han aldrig at sætte en fod rigtigt i løbet af en kamp. Han placerer sig typisk forkert, og får han endelig bolden, fumler han den ud over sidelinien. At han så ovenikøbet er et tudefjæs og en tøsedreng, hjælper ikke. Og nej, jeg er IKKE David Nielsen!
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 14:46    Post subject: Reply with quote

Han har gjort en meget god jobb i Viking. Jeg tror ikke det er nivået i Norge som er veldig lavere, men jeg tror at Viking er et bedre lag enn AaB som fikk utnyttet hans ferdigheter bedre. I tillegg har han passet veldig godt inn i Vikings system. Det er til og med ytret et ønske fra Hordene om at han skal bli kaptein til neste år, ettersom han er en ypperlig motivator.

Hvor spilte han mest i AaB på venstre eller i midten? Han spiller i midten på Viking. Han greier seg veldig bra der.

Anyway, jeg tror ikke noen av lagene i Norden er gode nok, både sportslig og økonomisk til å bli med i fellesskapet. Rosenborg er kanskje mest interessant, fordi det i politikk ligger en del unna de største klubbene i Europa.

Men så er det jo snakk om en interesseorganisasjon som er ute etter fordeler for de største, så det spørs hva Rosenborg skal gjøre der.

----------

EDIT: Europas storklubber afviser FC København

I G14-hovedkvarteret i Bruxelles afviser direktøren, Thomas Kurth, at klubforummet skulle være på vej med en invitation til den danske klub. Han siger, at der er tale om en »stor misforståelse«.

Tomxx
Junior

PostPosted: 14.02.2006 19:30    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Hvor spilte han mest i AaB på venstre eller i midten? Han spiller i midten på Viking. Han greier seg veldig bra der.

Han spillede vist mest i venstre side. Er selv Brøndby'er, så fulgte ham ikke så tæt. Han slog heller ikke til i Udinese, men Serie A er selvfølgelig også svær at slå igennem i. Men de gange jeg har set ham, er jeg ikke blevet imponeret. Han mindede mig ærligt talt lidt om Erik Bo Andersen (har vist også spillet i en norsk klub), som i Dk nærmest er symbolet på en dårlig fodboldspiller uden teknik.

Derudover finder jeg også Gaarde ret usympatisk på grund af hans rolle i forbindelse med fodboldstrejken i Danmark, som også gjorde ham mere eller mindre uønsket i samtlige Superligaklubber, samt på grund af hans sammenstød med David Nielsen, da de var holdkammerater i AaB. Men det er selvsagt en helt anden diskussion. Er du i øvrigt ikke Rosenborg-fan? Spørger eftersom Gaarde spiller i Viking...?

Tilbage til trådens tema:

HeiaVincent wrote:
Anyway, jeg tror ikke noen av lagene i Norden er gode nok, både sportslig og økonomisk til å bli med i fellesskapet. Rosenborg er kanskje mest interessant, fordi det i politikk ligger en del unna de største klubbene i Europa.

Nej, jeg kan heller ikke se hvad en skandinavisk klub skulle i G14. Men du kender fck... De elsker at betragte sig selv som verdens største, mest magtfulde og økonomisk stærke fodboldklub, som alle andre fodboldklubber bør bøje sig i støvet for. Sandheden er selvfølgelig, at de intet har at gøre i G14, og hele historien er sikkert veltilrettelagt spin fra Østergaard, Holmstrøm eller Glistrup.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 20:04    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg refererer til linken i min forrige post, hvor lederen for g14 tilbakeviser at FCK er med i noen som helst betraktning. Har selv merket på Vikinghordene sitt forum at FCK-fans har en viss tendens til å bli litt ivrige i å fortelle resten av Norden at de er en stormakt. Nåja.

Er Viking-fan, men er sympatisk til RBK (lang historie), og dette er et meget bra forum!
FCK-fan
Junior

PostPosted: 15.02.2006 10:02    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:

Confused

HeiaVincent wrote:
Men vær litt forsiktig med å ta en evt. FCK-dominans innen det økonomiske for gitt. Jeg tror også, som du kanskje har merket, at selv Chelsea har blitt nektet innpass i denne klubben. Grunnen til det var at fotballsatsningen var for lite innbringende, selv om de med en ny eier satt på en stor kapital. I tillegg så mangler jo faktisk de sportslige resultater, selv om det sikkert vil endre seg med Mourinho i roret.

Jeg forholder mig ikke til om FCK kan komme med i G14. hvis jeg skal være ærlig synes jeg det lyder lidt urealistisk. som du selv siger er vi en lille liga i et lille land. På vores debatforum er der mange der kalder superligaen for Maltaligaen, hvilket vel er meget sigende for hvor dansk klubfodbold er - rent sportligt. Rent økonomisk er vi i en anden liga end resten af de danske hold (måske Skandinaviske hold), men det er ikke blevet vekslet til europæisk succes endnu.

HeiaVincent wrote:
Det samme kan sies om FCK, på det sportslige. Den danske ligaen er dessverre for lite tøff til at den kan konkurrere, selv med andre mellomstore ligaer i Europa som f. eks den hollandske æresdivisjonen eller den belgiske ligaen. Så nå er det essensielt at FCK kvalifiserer seg til Europa, men da må dere bli kvitt forbannelsen deres!

Ja, vi mangler meget for at indfri vores europæiske ambitioner i København. Indtil det sker kan vi kun kigge misunderligt på jeres succes, men forhåbentlig kan Ståle ændre på det!
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 20.03.2006 14:38    Post subject: Reply with quote

G14 vil forandre Champions League!
http://www.united.no/inde...orandre_cl
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 20.03.2006 14:46    Post subject: Reply with quote

"Gruppespillet bør utvides slik at det ikke blir uinteressante kamper."

Hæ!? Jo større gruppespill, jo større sjangs for uinteressante kamper... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 20.03.2006 15:52    Post subject: Reply with quote

Ja, De har et poeng der! Surprised

Ps: Wow, jeg har blitt "Veteran" Tommel'n opp! Wink Razz
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 26.03.2006 23:20    Post subject: Reply with quote

En ny liten link her:
http://fotball.aftenposte...leID=95587
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.05.2006 16:22    Post subject: Reply with quote

Lönetak, färre utländska spelare och hårdare regler för agenter. Det vill Uefa ha för att minska storklubbarnas makt.

Läs mera: Uefa vill minska jättarnas makt
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2006 16:14    Post subject: Reply with quote

FCK er inviteret til g-14 mødet i næste uge:

"Vi spørger en række klubber, også klubber fra USA og Sydamerika om de har lyst til at deltage. FC København er med, fordi klubben er en vigtig brik på det fodboldmarked, den er en del af, nemlig det skandinaviske", siger pressechef for G14, James Thellusson til TV 2 Sporten.

FCK på besøg i det fine selskab

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2006 17:02    Post subject: Reply with quote

Og heldigvis regnes vi med i samme selskap som FCK fortsatt, men det henger vel stadig i en tynnere tråd.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.06.2006 17:55    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg tror faktisk ikke at ryktet vårt ute i Europa er svekket til tross for dårlig hjemlig innsats de siste 18 månedene; det er tross alt bare tre måneder siden vår forrige e-cupkamp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.06.2006 23:15    Post subject: Reply with quote

Det var i onsdags i förra veckan som Europas högadel bjöd in till en konferens för att söka stöd bland andra klubbar i sin maktkamp med Fifa och Uefa, de internationella och europeiska fotbollsförbunden.

(...)

Från Sverige deltog AIK:s vd Charlie Granfelt. FC Köpenhamn och norska Rosenborg var närmaste grannar. (...) Bland andra relativa småklubbar fanns belgiska Anderlecht, skotska Celtic, brasilianska Corinthians, turkiska Galatasaray och Röda Stjärnan Belgrad.

(...)

”Det är riktigt att klubbar behöver mer inflytande. Nu är den generella uppfattningen att det är väldigt mycket top-down och lite av pampvälde. Det var intressant att delta. Hellre få vara med, få information och kunna delge andra”, säger Charlie Granfelt som på eget initiativ ska sprida informationen till andra svenska klubbar.

Läs mera: Miljader på spel när klubbarna gör upp
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.06.2006 12:32    Post subject: Reply with quote

G14 gruppen som består av 18 av Europas mest förmögna klubbar har tillsammans tagit fram en rapport med förslag hur de vill att EM, VM och Champions League skall se ut inom en snar framtid.

Utdrag ur rapporten:
* VM och EM vartannat år.
* 16 lag till EM där svagare nationer förkvalar sig in. De fyra sämsta flyttas ned.
* De 12 bästa lagen från EM går automatiskt till VM.
* Redan 2012 skall det börja gälla. Två år efter VM i Sydafrika.
* Champions league utökas till 48 lag istället för nuvarande 32.
* Vart fjärde år vill man även ha ett VM för klubblag

Läs mera: AIK:s hemliga möte med G14

Håper virkelig ikke at de får viljen sin ang. EM og VM! Noe av stasen er jo at det arrangeres såpass sjeldent. Imidlertid frykter jeg at griske Blatter & Co. tenner på idéen...
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 11.09.2006 12:34    Post subject: Reply with quote

Hvorvidt FCK alene tjener penger eller ikke, har ingen betydning all den tid FC København og Parken Sport & Entertainment oppfattes som én organisasjon i G-14 sammenheng.

Enten det er via PS&E eller FCK, så er faktum det at de tjener store penger, og det er det som gjør at de lefler med G-14. Det sportslige teller nada. G-14 er, som Recon sier, en kameratklubb for kapitalister som tilfeldigvis driver en fotbakllklubb også. FCK har ikke allverdens resultater, men så lenge de scorer kassen i det økonomiske, så er det bare et tidsspørsmål.

Skal Rosenborg klare å holde tritt med FCK i kampen om å være skandinavias flaggskip, må klubben gjøre to ting:

1. Komme seg tilbake til CL. Vi må kanskje belage oss på å måtte dele CL-potten med FCK, men det er bedre enn at de får det hele selv.

2. Begynne å tjene penger på annet enn det fotballmessige. Konserter, selskap/kongress, eiendom, hvalsafarier. Samme hva, bare det er penger i det. FCK gjør det med stor suksess, hvorfor ikke RBK?
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 23.10.2007 14:15    Post subject: Reply with quote

RBK mottok denne uka et brev som inviterer klubben inn i aller gjeveste, europeiske fotballselskap, nemlig det såkalte G-14-samarbeidet.

- Jeg kan bekrefte at vi er blitt invitert, vi mottok brevet nå nylig, sier Rosenborg-direktør Nils Skutle til Dagbladet.no.

Foreløpig har han ikke stort mer å fortelle, fordi han verken har rukket å lese hele brevet eller ta stilling til invitasjonen.

- Men vi var på et møte i fjor, der blant andre vi og FC København fikk anledning til å komme med våre synspunkter, forteller Skutle.

Han vet foreløpig ikke når klubben må svare på invitasjonen, men han er invitert til et nytt møte i Brussel, Belgia, den 13. og 14. november.

Les mer: RBK, Man. Utd. og Barcelona?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 14:20    Post subject: Reply with quote

Klubben bør helt klart si ja til denne invitasjonen. Det vil være viktig for både Rosenborg og norsk fotball. Og med RBKs mål om å være blandt de 30 beste i Europa så er det jo naturlig å være med i en organisasjon som omfavner de 40 største og rikeste...
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 23.10.2007 15:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok ikke Skutle er i tvil om at vi skal takke ja, men det er nok av elementer i og rundt klubben som nok mener vi ikke skal være med.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 16:16    Post subject: Reply with quote

"Dagbladet.no er ikke kjent med at andre norske klubber er invitert"

Det var virkelig overraskende.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 18:19    Post subject: Reply with quote

Tipper dette er G-14s forsøk på å bli mer kompis med UEFA.

"Se, vi har jo med oss 25 andre klubber som mener det samme som oss!"

Det er nok uansett de største klubbene som vil sette dagsorden og bestemme, men de prøver å framstå som om de har støtte fra andre klubber også. Hvorvidt Rosenborg bør melde seg inn er jeg litt usikker på, men de burde ihvertfall være sterkt kritisk til hva som foregår i den pengegriske gruppen der...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.10.2007 18:34    Post subject: Reply with quote

Ja, ikke minst fordi G14 hittil har motarbeidet mange av interessene til Rosenborg, deriblant oppmykning av beskyttelsen de store ligaene har på UEFA-rankinga og forslagene om å ta bort noen av "friplasser" disse ligaene har i Champions League. Dessuten har G14 i mange år kjempet for at fotballforbundene skal betale lønn til spillerne under landslagssamlinger, et forslag som vil knekke økonomien til små forbund med godt betalte utenlandsproffer - sånn som det norske.

FCK er usikre på om de skal takke ja:

- Der er nogen, der mener, det vil være en ære at blive optaget i G-14. Sådan ser vi ikke på det, og vi har forholdt os meget skeptiske. Det tror jeg faktisk, G-14 har værdsat, og vi har heller ikke sagt ja endnu, udtaler Flemming Østergaard.

Læs mere: FCK får invitation til eksklusive G14

I hvert fald har FC København fået en invitation fra interesseorganisationen, der på en konference den 13. og 14. november vil fortælle nærmere om planerne for fremtiden. Københavnerne har dog ikke endegyldigt besluttet sig for at indgå i samarbejdet.

"Men det oplæg, der ligger nu, ser vi bestemt positivt på, og de møder, jeg har været til, har været fremadrettede - både i forhold til UEFA, FIFA og de nationale forbund," siger bestyrelsesformanden for Parken Sport & Entertainment, Flemming Østergaard, til Ekstra Bladet.

Læs mere: FCK overvejer invitation fra G14

»G14 har mere brug for os, end vi har brug for G14,« siger F.C. Københavns bestyrelsesformand, Flemming Østergaard, som alligevel ligger i forhandlinger med den eksklusive samling af de største klubber i Europa.

Læs mere: FCK forhandler om indtræden i G14

Sånn ellers:

G14 exists to provide Europe's most powerful clubs with an official voice at the highest level of the game, and it is understood the majority of clubs who would be asked to join would come from outside the traditional strongholds.

While clubs from England, Spain, Italy and Germany could benefit, G14 chiefs are determined to broaden the range of clubs in the organisation, which could see the likes of Celtic and Rangers push for inclusion, together with Russian, Turkish, Greek and Scandinavian outfits.

Read more: G14 looks set to expand
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.10.2007 19:28    Post subject: Reply with quote

Nå går interesse-organisasjonen ut med navnene på alle klubbene som er invitert inn i varmen:

Sevilla, Chelsea, Roma, Monaco, Werder Bremen, Benfica, Celtic, Røde Stjerne, Steaua Bucuresti, CSKA Moskva, Dinamo Kiev, Sparta Praha, Wisla Krakow, Levski Sofia, Anderlecht, Fenerbahce, Olympiakos, Basel, Maccabi Haifa, Rosenborg, FC København og Austria Wien.

Alle klubbene vil vel å merke ikke få like mye å si innad i G14-samarbeidet. De største klubbene vil ha flest stemmer å rutte med når spørsmål skal avgjøres.

Den 13. og 14. november reiser RBKs administrende direktør, Nils Skutle, til Brussel, Belgia, hvor han vil delta på et møte sammen med de andre klubbene som er invitert inn.

- Møtet vil bli brukt til å forklare hva som er ideen bak organisasjonen. Samtidig vil vi finne ut av hvor interessert de ulike klubbene er i å bli medlemmer, forklarer G14's kommunikasjonssjef, Derek McGlynn.

Les mer: Disse kan bli G14-medlemmer
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb