View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.11.2012 22:35 Post subject: |
|
|
RBKweb er jo den eneste kilden Adressa har, så selvsagt ser de hva som skrives. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 12.11.2012 08:35 Post subject: |
|
|
Som å lese en intern rapport det der ja.. _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.11.2012 10:55 Post subject: |
|
|
Det har nok under tidligere ledelse vært en god beskrivelse på mange områder. Men ikke på trenersiden. JJ er den eneste utenom Hamren som har overlevd en sesong på Lerkendal. Og det er vel tvilsomt om JJ overlever 2 sesonger, når nå "alle" inklusive spillerne er misfornøyde. Så på trenersiden har de antagelig vært litt for handlekraftige. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 12.11.2012 11:30 Post subject: |
|
|
knerten_10 (i en annen tråd) wrote: | Tarjei Smågesjø (Twitter) wrote: | Jeg tipper Janne Jønsson er samme trener som når han vant seriegull i 2008.Samme kvaliteter,samme svakheter.En bra mann m respekt for andre |
Egentlig en fasit... Det er de som ansatte Janne som skal ha mest kritikk. Uten tvil en altfor dårlig kartleggingsjobb. |
Jeg finner dessverre liten glede i at JJ sparkes så lenge Hoftun får fortsette. Hva tyder på at ansettelsesprosessen blir bedre denne gang? |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 12.11.2012 11:40 Post subject: |
|
|
Prosessen er lett å kritisere med fasiten i hånd. Både Hamren og JJ var godt sjekket før de ble ansatt.
Likevel mulig å lære av den prosessen, men historien har vel vist at ulike trenere ikke alltid lykkes når de skifter klubb av mange årsaker.
Ny trener er alltid en viss andel gambling. Man må bare prøve å minimere risikoen så mye som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.11.2012 12:31 Post subject: |
|
|
Noen som har tenkt over at Trond Olsen og Morten Moldskred ville forsterket denne stallen klart? Den enkle grunnen er at de ønsker å løpe i motstanders bakrom. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.11.2012 14:04 Post subject: |
|
|
Det verste er derimot at selv Øyvind STorflor ville vært en klar forsterkning av laget. SÅ ille er det altså blitt! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.11.2012 14:08 Post subject: |
|
|
Moldskred ville ikke vært en forsterkning selv idag. Var elendig i nesten alle kampene sine og i noen av dem så sjokkerende dårlig at det så ut som han hadde fått et illebefinnende der ute. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.11.2012 14:22 Post subject: |
|
|
Og Trond Olsen? Seriøst. Han må leies rundt på banen for at han skal løpe smart, med Jönssons planløse spillestil så er det helt random i hvilken retning han løper. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.11.2012 14:25 Post subject: |
|
|
Begge forsøkte hvertfall løp bak motstanders B4. Seff ville jeg aldri hatt noen av dem tilbake, bare for å illustrere hvor håpløst det er å ha en stall uten bakromsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
ForAlltidRBK! Junior
|
Posted: 12.11.2012 16:45 Post subject: Ã…pent brev! |
|
|
Hei Erik Hoftun & den det måtte angå.
Jeg er en voksen mann på 38 år som er stor tilhenger av Rosenborg.
Helt siden min fotballmessige oppvåkning i 1985 har jeg fulgt laget mitt med glødende interesse.
Da avstanden til Trondheim og Lerkendal er betydelig, så er jeg ikke den som har vært med på å renne ned billettlukene på stadion, men en god del kamper har det jo blitt. De jeg ikke har fått sett live har jeg selvfølgelig sett på TV eller nett.
Jeg har alltid vært stolt av mitt RBK, av måten vi har spilt fotball på, av måten spillerne jobber for hverandre og klubben på, av måten spillerne viser at de er rosenborgspillere på. Det er ingen selvfølge for norske toppspillere å kunne få lov til å spille for RBK, dette har vi tydelig sett på de aller fleste spillerne som har vært hos oss de siste 30 årene.
De to siste sesongene mener jeg at det aller meste av de tingene i mitt avsnitt over, har blitt stadig mer svekket.
Det har faktisk blitt vanskelig å være veldig stolt av å være RBK supporter. Jeg bor i ett område der Molde begynner å få ett overtak i antall supportere og det hadde jo vært helt greit dersom man kunne fortsatt å være stolt av å være RBK'er. Men de to siste sesongene har det faktisk blitt flaut å være Rosenborgfan!!
Dette kan begrunnes med 3 enkle punkter:
- Spillestilen er blitt udefinerbar. Selv om det helt sikkert fins en plan, så evnes det ikke å få dette frem i spillergruppen i kamp. Vi vil ikke spille slik fotball som vi har vist de siste to sesongene!!
- Spillerne fremstår mer og mer som enkeltspillere som hegner om sine personlige og karrieremessige interesser. Det er mangel på mentaliteten som handler om å gjøre medspillere gode.
- Flere av spillerne viser/har vist en lagånd som er under enhver kritikk. Det virker som om RBK kun brukes som ett springbrett til å fremme sin egen karriere. Dette være seg både de unge egenproduserte og de innkjøpte etablerte spillerne. Dette handler om holdninger og holdninger kan bygges!!
Man bør kunne forvente at RBK fortsatt ønsker å spille attraktiv og god, angrepsvillig fotball. Og man bør også kunne forvente at det sportslige støtteapparatet klarer å formidle hva som kreves i Norges største klubb, når det gjelder glød og lojalitet til klubben og dens postulater.
Og der er vi etter min mening inne pÃ¥ selve essensen i problemet. De i støtte /trenerapparatet og den sportslige ledelse som har som jobb Ã¥ formidle taktikk, teknikk, holdninger osv osv, klarer rett og slett ikke Ã¥ fÃ¥ dette frem til spillerne pÃ¥ riktig mÃ¥te. Dette skyldes ikke spillernes fotball- eller menneskelige kvaliteter, men ett "styre og stell" som ikke er tuftet pÃ¥ de verdiene som en klubb som RBK skal ha. Â
Dette var ett hjertesukk fra meg, som jeg bare måtte få ut.
Jeg kommer alltid til å støtte mitt RBK, og håper at jeg en gang, om ikke så lenge, kan være stolt av laget mitt igjen.
Det viktigste er ikke å vinne seriegull hvert år, selv om det jo er gøy, men at vi spiller en type fotball som RBK som klubb kan være stolt av. Artig, angrepsvillig, samhandling, jobbe for hverandre og klubben. Jeg kommer aldri til å gi opp håpet.
Engasjert hilsen |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 12.11.2012 16:59 Post subject: |
|
|
Helt enig i siste innspill her.
Delmål 1 Hoftun og Jønsson må bort. Styre/Koteng jobb
Delmål 2 FAKTISK ha en prosses rundt nyansettelser. _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.11.2012 17:38 Post subject: |
|
|
Det at Mix ikke har signert enda gjør meg meget bekymret også. Han forsvinner garantert.. Det er Hoftuns feil i såfall. Dette burde vært avklart for lenge siden. Det var også snakk om at det skulle vært avklart i september eller no? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 12.11.2012 18:01 Post subject: |
|
|
Diskerud signerer evt. akkurat når det passer ham, eller når det passer faren hans for å være nøyaktig. Det eneste måten jeg ser for meg Hoftun kan påvirke saken er om han sier at Rosenborg vil gå for andre alternativer. Kan ikke tenke meg det blir noen snarlig avgjørelse når usikkerheten rundt trenersituasjonen bare øker heller.
En kan gjerne kritisere Hoftun for å ha gjort avtalen i utgangspunktet, men nå er det fint lite han får gjort annet enn å vente på svar tipper jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 12.11.2012 20:55 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Begge forsøkte hvertfall løp bak motstanders B4. Seff ville jeg aldri hatt noen av dem tilbake, bare for å illustrere hvor håpløst det er å ha en stall uten bakromsspillere. |
Akkurat det var en av mine største bekymringer før sesongstart i år. I fjor hadde vi bakromsspillere med stor fart i Moldskred, Olsen, Jamtfall og Bakenga. De tre førstnevnte enkelttilfellene er forsåvidt ok i seg selv, selv om Olsen og Jamtfall alltid skapte noe når de var på banen. Ingen av de var riktignok noe klare førstevalg i mine øyne, men de kom til sjanser og situasjoner når de var på banen.
At alle tre gikk uten at vi fikk inn noen erstattere som hadde samme type spisskompetanse var en sterk faktor til at spillet, spesielt i våres, bestod av for mange lange pasninger. Lange pasninger kan være ok å variere med, men når man ikke har noen som truer rommet rundt blir det ufarlig. Legg til at langpasningene ble slått i panikk av Høiland, Larsen og Wangberg som gjorde at presisjonen var helt håpløs, så har man mye av svaret på hvorfor dette ikke var et så vellykket trekk det kan være.
Mangelen på slike typer gjorde også at vi fikk mindre bevegelse, færre pasningsalternativer og ble alt for ensformig.
En ting er som sagt Moldskred, Olsen og Jamtfall og at man ikke fikk inn erstattere for de. Men ved salget av Bakenga, mener jeg at Hoftun solgte gullet. Han gikk mot en stor sesong og har alle egenskapene vi har savnet i år; stor fart, gjennombruddsstyrke, evne til å ta initiativ tidlig, dribleferdigheter og en dødelig effektivitet. Hadde vi beholdt han, ville det påvirket spillet i veldig stor grad, samt at vi sannsynligvis ville vippet flere kamper i vår favør. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.11.2012 21:04 Post subject: |
|
|
Ræven wrote: | Diskerud signerer evt. akkurat når det passer ham, eller når det passer faren hans for å være nøyaktig. Det eneste måten jeg ser for meg Hoftun kan påvirke saken er om han sier at Rosenborg vil gå for andre alternativer. Kan ikke tenke meg det blir noen snarlig avgjørelse når usikkerheten rundt trenersituasjonen bare øker heller.
En kan gjerne kritisere Hoftun for å ha gjort avtalen i utgangspunktet, men nå er det fint lite han får gjort annet enn å vente på svar tipper jeg. |
Det er jo dette som er Rosenborgs hovedproblem. Spillerne tror de er større enn klubben, og når spillerne kan diktere ledelse i kontraktsspørsmål ol. bærer det veldig galt av sted, og dette grunner en ultrasvak ledelse og trener.
Dette skader vår klubb så inni hampen, og svakheten brer seg å kommer til og gi alvorlige ringvirkninger i mange år om årsmøtet ikke aksjonerer og sier ifra. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.11.2012 21:05 Post subject: |
|
|
Jeg mente selvfølgelig medlemsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.11.2012 21:37 Post subject: |
|
|
Bevisene er ganske overveldende for at Hoftun er latterlig svak i forhandlinger. Vi betaler for mye i lønn, vi sliter med å forlenge kontrakter og vi taper stort alle drakamper om nye spillere når vi har konkurranse. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.11.2012 21:48 Post subject: |
|
|
Kanskje produktet han selger rett og slett oppfattes som for dårlig av de han forsøker å selge det til... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
mr soprano Senior

|
Posted: 12.11.2012 21:53 Post subject: |
|
|
Er det noen her som har vært på medlemsmøtet?
Hva ble sagt? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.11.2012 22:03 Post subject: |
|
|
Hoftun og Jönsson har lagt en hemmelig, og temmelig konspiratorisk plan, som muligens skal implementeres allerede fra sommeren 2013. Planen går ut på at de i fellesskap skal utarbeide en strategi for spillet, en strategi som på litt lengre sikt kan føre til et offensivt samhandlingsmønster.
På grunn av munnkurv pålagt av Hoftun kan jeg ikke si mer, men alle er velkomne til å melde seg inn i klubben og bli invitert til neste medlemsmøte. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.11.2012 22:51 Post subject: |
|
|
Haha, du er ikke seriøs? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 12.11.2012 23:39 Post subject: |
|
|
Beklager til alle som husker mine tidligere innlegg og synes jeg gjentar meg selv, men:
Hoftun kan ikke få lov til å fortsette i jobben!
Han står bak fryktelig mye som har ødelagt for klubben.
Anbefaler alle å lese artikkelen i signaturen under.
Jønnson er faktisk ikke det eneste problemet, han er heller et slags symptom på elendig sportslig ledelse. Han burde ikke vært ansatt, men han er ikke dårligere trener enn at han førte Stabæk fra Adecco til gull.
Ikke så ulikt Deila og Godset på sett og vis. Men god nok for oss er han ikke!
Hoftun på sin side har vært involvert i så mye elendighet at det kan bare ikke fortsette!!!!!
Jeg oppfordrer alle til å blåse liv i debatten rundt Hoftun igjen!
Skal Hoftun få lov til å påvirke en ny treneransettelse?
Grøss!!
Edit: Jønsson..!
Red.edit: Jönsson _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner.
Last edited by eksil on 13.11.2012 09:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.11.2012 23:50 Post subject: |
|
|
Hvem er denne "Jønnson" alle skriver om for tiden? |
|