View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.11.2012 00:21 Post subject: |
|
|
Du har ikke en atombombe i lomma da, ode? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 05.11.2012 00:26 Post subject: |
|
|
Serverer de ikke Molotovcoctails i flybaren da Ode? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.11.2012 00:32 Post subject: |
|
|
ode wrote: | Koteng står akkurat nå og snakker med JJ, Hoftun og Henriksen ser ut som se er deltagere i sin egen begravelse. Spillerne ser uberørte ut. Iversen spiser pizza. Scenariet utspiller seg på Gardermoen. Siste fly heim. Hvem skal jeg banke opp?  |
OFF! Hadde det vært opp til meg... Ja, da hadde nok hele gjengen fått seg ei ørtæve! Men helst, skulle JJ fått seg ei.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 05.11.2012 00:32 Post subject: |
|
|
Den drakk jeg opp.  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 05.11.2012 00:43 Post subject: |
|
|
Dylan om JJ:
 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.11.2012 00:47 Post subject: |
|
|
Skal i hvert fall bli morsomt å høre hva JJ-tilhengerne forsvarer dette med. Om mulig, så kan vel ikke dette forsvares, eller? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 05.11.2012 00:56 Post subject: |
|
|
194 vellykkede pasninger på 90 minutter. Bom på hver tredje pasning. Varen er levert og den heter rævvafotball. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 05.11.2012 00:59 Post subject: |
|
|
Dette er verre enn tapet i molde, jeg vet ikke om jeg skal begynne å grine eller ødelegge noe. Det som er jævligst er uttalelsene til Jønsson. Før match skal vi ut og forsvare oss til seier, nå etterpå har vi "uflaks i en jevnspilt kamp" når vi blir overkjørt i store deler av kampen og han ikke evner å ta grep. Jeg blir provosert. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 05.11.2012 01:01 Post subject: |
|
|
Vi får håpe Kroksæter kan fyre opp og være kritisk til JJ sin ledelse og utvikling av RBK. Krev JJ sin avgang _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.11.2012 01:22 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | Dette er verre enn tapet i molde, jeg vet ikke om jeg skal begynne å grine eller ødelegge noe. Det som er jævligst er uttalelsene til Jønsson. Før match skal vi ut og forsvare oss til seier, nå etterpå har vi "uflaks i en jevnspilt kamp" når vi blir overkjørt i store deler av kampen og han ikke evner å ta grep. Jeg blir provosert. |
Yepp! Dobbeltbytte når det gjenstår 3 min... Hva faen? _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 05.11.2012 14:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 05.11.2012 02:05 Post subject: |
|
|
Det som skremmer meg mest er at det faktisk ikke er planløst engang. Kampen i dag manifesterte en gang for alle at RBK 2012 = Flo-pasning. Den forbanna langballen på feilvendt Prica kom fra ALLE posisjoner i dag. |
|
Back to top |
|
 |
kongenavtys Junior
|
Posted: 05.11.2012 02:15 Post subject: |
|
|
Til tross for at vi har blitt kjøpelag nummer 1 i Norge, så klarer vi ikke vinne serien. Hvem er dette sin feil? Hint: topicname... |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 05.11.2012 02:38 Post subject: Jan jønsson |
|
|
En skam at Rbk må slite med en slik
inkompetent trener. Mannen er udugelig
og bør få reisepass umiddelbart. Vi er
på et blindspor med denne svensken som
hovedtrener. Han har fått holde på lenge
nok. Dårlig på feltet,elendig spillemønster
og latterlig kampledelse. Kan ikke forstå
at Stjernen og Koteng kommer til å la JJ
fortsette. Blir dyrere å beholde ham som
trener enn å gi ham sparken. Bit i det sure
eplet og betal ut fallskjermen ! _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 05.11.2012 02:54 Post subject: |
|
|
Mitt første innlegg her på forumet er et hjertets sukk. Jeg har fulgt RBK i tykt og tynt siden 1985 da jeg så min første kamp på Lerkendal som 5 åring. Frem til jeg flyttet sørpå på nitti-tallet var jeg fast inventar på stadion og har skulket skole samt tatt en Gro dag i ny og ne for å få med meg kamper på den hellige grunn både i Tippeligaen og Champions League/ Europa League. Togreisen fra Oslo til Trondheim er ganske så koselig. Fantastiske kvelder som overgår det meste. Ekte kjærlighet!
Jeg kommer alltid til å støtte de hvite og svarte, men jeg hadde en snodig følelse på vei hjem fra Drammen i dag med mine venner som er Godset og Stabæk supportere. Jeg har en snikende følelse av likegyldighet som brer seg i kroppen. Jeg klarer ikke å bli forbannet over prestasjonen og resultatet i dag(går). Det irriterer meg grenseløst. Jeg vil tilbake til følelsen av fandenivoldskhet og revansjelyst. Glød og entusiasme er det minste jeg forventer (fra meg selv og spillerne). Jeg sitter på seksjon F på Marienlyst stadion og er i soleklart mindretall, men å rope laget mitt til seier er det minste jeg kan gjøre.
I kveld var jeg vitne til et RBK, med hederlige unntak, som ikke evner eller orker å gi alt!!?? Vi spiller for seriegull(hvorenn ufortjent det måtte være), men klarer ikke finne motivasjonen til å kjempe. Hvorfor skal da jeg bruke tid og krefter på å kjempe kampen på tribunen? Jeg elsker Rosenborg og håpet i det lengste at de elsket meg på samme måte. Jeg kan ikke finne annen forklaring enn i treneremnet vi besitter. For eksempelets skyld drar jeg frem byttene i kveld: Ivers inn for Tarik - man tar ut et av våre sterkeste defensive kort og erstatter med luftskyts. Her burde uten tvil en i backrekken vike plass da Tarik evner å fylle en god defensiv rolle i sine raid hjemover. Når man så satser på luftskyts, hvorfor da ta av vår beste pasningslegger (Dockal)? Jeg forstår ikke byttene og strategiene som blir lagt. Det har jeg forsåvidt ikke gjort i noen kamper denne sesongen..... Hvor vil man med laget og spillet? Kampen kuliminerer med spillere som går rett i garderoben uten å takke de fremmøtte trøderske supporterne. Hvor er lojaliteten til fargene og den 12e mann? Forøvrig må jeg si at bortefeltet gjorde en kjempejobb i dag igjen. Tusen takk til alle som stiller opp og til tider overdøver motstanderen. Dersom man som spiller eller trener ikke blir tent og motivert av slikt glødende engasjement vet jeg ikke hva som skal til.
Jeg er utrolig skuffet over meg selv og at likegyldigheten har sneket seg inn, men ved ettertanke er det kun mitt engasjement samt våge å la min stemme høres som kan føre til endringer. Jeg kommer ikke til å la meg knekke. Kjærlighet kommer til å gi et par skuffelser i ny og ne. Forskjellen på fotball og "det virkelige liv" er at man kan bytte ut brikker som ikke fungerer og ikke bare akseptere at det er en "pakke" på godt og vondt. Jeg elsker fargene, jeg elsker byen, men jeg elsker hverken treneren eller spillerne som er her i 1 til 5 år (kanskje med unntak av Gamboa). I dette dilemmaet er det en person som er ansvarlig for måten man fremstår - treneren. Klubben overlever fint et trenerskifte, men den overlever ikke likegyldighet. Jeg håper min kjære klubb finner tilbake til røttene og gjør en solid intern evaluering etter sesongslutt. Hvor vil vi? Hva ønsker vi å utrette? Og ikke minst; hvorfor er vi til?
Kjære Koteng og Hoftun, still dere selv disse spørsmålene og svarene vil åpenbare seg.
Lykke til mitt kjære RBK. _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 05.11.2012 03:32 Post subject: |
|
|
Flott innlegg som jeg stiller meg helt og holdent bak. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 05.11.2012 03:43 Post subject: Jan Jønsson |
|
|
Hoftun er jo en del av problemet og
Koteng kan fort bli det hvis han ikke
evner å sparke JJ og Hoftun samt gjør
ytterligere grep. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 05.11.2012 03:44 Post subject: |
|
|
Bra innlegg, velkommen til forumet! _________________ 100% JESUS |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 05.11.2012 04:22 Post subject: |
|
|
Applaus for "lengterhjem" sitt innlegg.
Støttes.
 |
|
Back to top |
|
 |
eka Junior
|
Posted: 05.11.2012 07:04 Post subject: |
|
|
Flott innlegg!
Jönsson har intet mer å gjøre på Lerkendal, og det håper jeg Koteng evner å se. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 05.11.2012 07:39 Post subject: |
|
|
Flott innlegg!
Jønsssons dager må være talte etter sesongen nå. I fjor kunne han unnskyldes med for svak spillertropp, men i år og spessielt etter en veldig bra sommer på overgangsmarkedet har han ikke fått noen som helst skikk på angrepsspillet. Det vi kommer oss unna med og som er eneste grunnen til at vi har vært med i gullkampen så lenge som vi har vært, er at vi har en spillertropp som langt overgår både Molde og spessielt Strømsgodset. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.11.2012 10:49 Post subject: |
|
|
Stiller meg 100% bak absolutt alt i det innlegget. Kjempedebut  _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.11.2012 11:04 Post subject: |
|
|
"- Hvorfor ble kampen sånn den ble?
- Jeg syns vi har bra kontroll lenge, i 70-75 minutter av kampen. Vi holder dem unna store målsjanser, men så glipper vi på to situasjoner som vi har pratet om i forkant. Det er i noen "split seconds" at det skjer ting vi var forberedt på; dødballer og innlegg. I spillet syns vi hadde bra kontroll på dem. "
Hva er det her for noe? Kontroll? Holde unna målsjanser? Dette avslører hvor lite fokus Jønsson har på eget spill. Her har målet vært å ha kontroll og unngå mål i mot helt tydeligvis. Det helt horrible og destruktive angrepsspillet sier han ingenting om. Det høres jo ut som vi har spilt mot Barcelona og ikke Godset fra Drammen.
At han i resten av intervjuet mellom linjene konstant forsøker å bortforklare tre tap i avgjørende kamper som uflaks og tilfeldigheter gjør det ikke bedre... |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 05.11.2012 11:14 Post subject: |
|
|
Hel enig i det som sies her. Jeg har fulgt klubben siden 1966 (selv om jeg nå bor utenfor byen) og for første gang føler jeg likegyldigheten sige inn. Det eneste jeg gidder tenke på - og det gjaldt også før gårsdagens kamp som ble akkurat som jeg trodde - er la oss bli ferdig med denne bedritne sesongen og starte på ny frisk uten JJ. For øvrig tror jeg faktisk ikke han overlever nå. Tre strake tap i sesongens tre viktigste kamper er rett og slett langt fra enhver fornuftig forventning. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.11.2012 11:16 Post subject: |
|
|
Godt innlegg mr.lengterhjem. Mange kjenner seg igjen i de følelsene du beskriver.
Hvis det kan være til noen trøst, så er det en del oldiser som har hatt RBK i blodet betydelig lengre og hatt flere opp og nedturer.
Kanskje føles det verre for din generasjon da dere ganske kjapt ble tatt inn i gull-alderen,mens vi oldisene har opplevd magre tider før og har en annen beskyttelsesmekanisme.
Blir feks. lettere apatiske og tilsynelatende likeglade.
Ikke vet jeg,det er uansett individuellt.
Den værste følelsen er at man ikke kan motsi alle de som hevder at Molde og Sif spiller vakrere fotball enn oss for tiden.
Vi kunne med litt marginer tatt gullet i år,men spesiellt vakkert hadde det ikke blitt uansett. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 05.11.2012 11:31 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i mye som skrives i denne tråden, og da spesielt det som går på måten vi spiller på, og mangel på utviklet spillemønster og utviklet pasningsspill. Jeg mener for eksempel at statistikkene fra kampen i går er en skandale.
Men jeg har også lyst til å kommentere en sak:
Mange skriver at vi har ressurser som overgår alle andre i tippeligaen. Det er jeg selvfølgelig helt enig i.
Men mange skriver også at vi har en spillertropp som overgår alle andre i tippeligaen. Det er jeg ikke enig i.
For å ta et eksempel: sentral midtbane. Sammenlign for eksempel med Molde: hva er Svensson og Mix sammenlignet med en Wolf Eikrem og Berg Hestad i sitt livs form? De to sistnevnte er gode nok for et A-landslag, de to førstnevnte kunne kanskje vært innbyttere på et U-landslag. I tillegg kan vi kommentere både keeper og spiss...
Vi har etter min mening rett og slett ikke en sterk nok sentrallinje i førsteellveren. Det er vanskelig å vinne tippeligaen da. |
|
Back to top |
|
 |
|