English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Chibuike
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 118, 119, 120  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
simvik91
Rutinert

PostPosted: 04.09.2012 00:46    Post subject: Reply with quote

Håpløst å se på Chibuike som en goalgetter pga litt flyt i åpningskampene sine Smile Har du sett ham ellers i Rbk-karrieren sin? Mannen eier ikke finisher-egenskaper eller posisjoneringsevne som spydpiss!

Som en annen her påpeker; han er en trequartista, så at vi kjøpte inn Tarik til å bruke i 10'er-rollen er for meg helt idiotisk. De pengene burde blitt brukt på en skikkelig (spyd)spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 04.09.2012 10:56    Post subject: Reply with quote

Chibbe produserte en del sjanser i går men mannen er en temmelig impotent avslutter. Tarik var atskillig blekere enn Chibbe i går tross at han brukes i rett rolle, mens Chibbe ikke blir det.....

Kunne Chibbe ha blitt brukt som venstreving i 433?
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 04.09.2012 11:31    Post subject: Reply with quote

Chibbe kan spille til høyre og venstre på midtbanen. Han kan spille i den offensive midtbanerollen og som spiss. Poenget er at denne mannen har så gode ferdigheter at vi må bruke ham, eller Chibbe har ferdigheter som kan få motstanderlaget ut av balanse.

Hvis vi sier det er en treer bak spissen, da vil jeg i utgangspunktet ha han i en av de posisjonene, sammen med DFH og Tarik.
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 04.09.2012 20:33    Post subject: Reply with quote

Det står for meg som en stor gåte at enkelte rakker ned på john.
Han er en uslipt diamant.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 04.09.2012 20:38    Post subject: Reply with quote

Han ble kanskje født i offside, og man kan si mye om hvordan han blir brukt og hva hans rolle burde være i vårt lag med vår "spillestil" og de andre spillerne rundt ham... Men en ting bør også være sagt: Den mannen kan få med seg ballen i de utroligste situasjoner!
Talent
Senior

PostPosted: 04.09.2012 21:44    Post subject: Reply with quote

Trenger bare en god del skuddtrening så tipper jeg han blir en av toppscorerne i TL Tommel'n opp!
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.09.2012 21:48    Post subject: Reply with quote

Født i offside, overdreven trang til å kjæle med ballen slik at all bevegelse rundt han stopper. Men, et vanvittig potensiale som tilrettelegger, evner å utfordre motstanders forsvar alene. Dessverre like "kald" i avslutningsøyeblikket som Carew og Angan.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 04.09.2012 21:55    Post subject: Reply with quote

Chibbe burde ha bodd i 16meteren en periode. Jeg nekter å tro at han trener spesifikt på avslutninger når han avslutter så dårlig. Trist å se at støtteapparatet ikke tar tak i slike ting som individuell fotballspesifikk trening som alle andre europeiske klubber gjør.

Henriksen burde hatt med seg Chibbe før og etter trening og terpet avslutninger.
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 04.09.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

Hva kan Rambo om avslutninger?

Undersøk heller hva Harald Martin gjør mellom flyvningene.
Back to top
Slaves
Junior

PostPosted: 04.09.2012 22:04    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser John Chibuike, minner det meg litt om Trond Egil Soltvedt(kanskje litt bedre på alt individuelt,men dårligere lagmessing). Tror han passer ypperlig som midtbane i 4-3-3, eller 4-2-3-1.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.09.2012 22:54    Post subject: Reply with quote

Synd å si det, men Chibbe hadde vært kanongod som spiss i Molde...
EGA
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 07:58    Post subject: Reply with quote

Det er det mange som vil være enig i.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.09.2012 09:17    Post subject: Reply with quote

Hvis kravet til å være spiss i Molde er at du skal være en middelmådig avslutter og midtbanespiller så ville han helt sikkert vært et godt alternativ ja.

Man kan hylle ganske mye rart, men Solskjær hadde ikke automatisk laget en god spiss av Chuibike. Det holder ikke å sammenligne to mennesker med dårlig avslutningsegenskaper og avgjøre at Solskjær ville fikset det.
Det følger et tankesett og bevegelsesmønster som er helt forskjellig i de rollene de to har hatt hele livet. Chibbe er ingen spiss, han tenker ikke som en spiss, han løper ikke som en spiss, han avslutter ikke som en spiss. Han er ikke en spiss!

Deriomt så tipper jeg at Chiubike hadde vært kanongod offensiv midtbanespiller i Molde, noe han også ville vært hos oss om vi hadde et definert angrepsmønste, klare rollefordelinger, samt at vi ikke hadde sentrale midtbanespillere på kant og OMS-er som spiss og hengende spiss.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.09.2012 09:30    Post subject: Reply with quote

Chibbe har en del fine egenskaper og jeg håper fortsatt at han skal slå skikkelig gjennom, og det er mulig at offensiv midtbane passer han bedre. Men mangler han ikke fotballsmartness og konsentrasjon (mange slurvete avleveringer) til å bli en veldig god offensiv midtbanespiller? Jeg tror kanskje han er best i en rolle hvor han skjærer innover fra en posisjon på kanten.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.09.2012 11:32    Post subject: Reply with quote

En ting jeg lurer på, kanskje er det bare meg, men:

Chuibike blir ofte brukt som bakromstrussel når vi legger oss lavere og mer kompakt etter å ha tatt ledelse(grøss.). Ikke rart i det hele tatt, han er rask, sterk i kroppen og kan både holde på ball og gjøre ting på egenhånd.

Men jeg syns "alltid alle" baller som blir slått i rom for Chuibike blir slått for langt i rom mot kantene, altså at det ikke er "plass og vinkel igjen" til å sette fart mot kassa.

Hvorfor blir ikke flere av ballene slått mer sentralt(hvis man nå på død og skal sende lange høye baller i bakrom) så Chuibike kan komme mer direkte på mål? Han har rykket, farten, ballbehandlingen og styrken til å komme seg foran i de fleste tilfeller uansett, skjønner ikke hvorfor man skråer ut hele tiden. Det ender jo hver gang med han ute på kant som enten må vente på medspillere eller skaffer frispark/innkast.

Mener man slo ball mer sentralt bakrom i fjor som både Bakenga og Chuibike gikk på, og det endte i mye mer farligheter.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg mener dette er en helt riktig observasjon, og frykter det er mangel på ferdigheter som gjør at ballen blir slått for langt fram og ut til at Chibbe kan gjøre stort annet konstruktivt med den enn å holde på den til at noen følger på.. Mye å gå på der!
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 12:13    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser Chibuike løpe tenker jeg at han er en av de raskeste treige spillerne jeg har sett.
Sylta
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 18:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Hvorfor blir ikke flere av ballene slått mer sentralt(hvis man nå på død og skal sende lange høye baller i bakrom) så Chuibike kan komme mer direkte på mål?

Fordi man alltid taper ballen når ballen blir slått uten vinkel. Det er så ufattelig enkelt å opptre som midtstopper og keeper når ballen blir slått rett mot deg
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 18:36    Post subject: Reply with quote

Chibuike minner meg om Morten Moldskred, med unntak av at John klarer å holde på ballen to-tre sekunder lenger enn Morten før han mister den.
I offside er de omtrent like ofte også.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.09.2012 18:43    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:

Fordi man alltid taper ballen når ballen blir slått uten vinkel. Det er så ufattelig enkelt å opptre som midtstopper og keeper når ballen blir slått rett mot deg

Vel, det syntes jeg hørtes litt for enkelt ut. Det er jo svært mange mål som kommer etter gjennomspill hvor spiller kan gå rett på mål. Spørsmålet er når man lykkes med dette og når man feiler. Å helt se bort i fra å gjøre dette virker helt høl i hodet for meg. Det blir jo ca. aldri farlig når spissene våre må løpe ned til cornerflagget for å plukke ballen og spille trekant en stund før et innlegg kommer som enkelt blir stanget ut fordi vi har alt for få folk i boksen, og de som eventuelt er der ikke evner å komme først på ballen. Dette skjer alt for ofte med oss.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.09.2012 18:57    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:

Hvorfor blir ikke flere av ballene slått mer sentralt(hvis man nå på død og skal sende lange høye baller i bakrom) så Chuibike kan komme mer direkte på mål?

Jeg snakker ikke om når det er lite rom mellom keeper og stoppere, jeg snakker om når vi har lagt oss lavt/blir presset ned og stopper(ne)/bakerst mann på motstanderlaget står høyt/nærmere midten.
Da er det ikke slik at det er "griseenkelt fpr keeper og forsvar" å forsvare seg mot ball sentralt. Sånne mål scores hele tiden.

Det er da det er perfekt med en ball å løpe på som gjør at angriper kan gå rett på mål. Jeg har ikke inntrykk av at det skjer hos oss, føler det alltid blir slått veldig skrått og resultatet er at Chuibike ender opp alene på kant med ball hvor han stopper opp og må "jakte" corner/frispark/innkast.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 05.09.2012 19:30    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Chibuike minner meg om Morten Moldskred, med unntak av at John klarer å holde på ballen to-tre sekunder lenger enn Morten før han mister den.

For meg minner han om den elendige Didier Konan, spilleren som har storspilt i Bundesliga (som offensiv midtbane/hengende spiss). Løp vel i offside minst like ofte han og!
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 19:46    Post subject: Reply with quote

Chibbe går i offside ofte, men jeg kunne gjerne tenkt meg å ha sett en statistikk på antall offside pr. spillte minutt på Chibbe vs. Prica, det er ikke sjelden han blir blåst av heller.

Men Chibbe har fått offsidestempelet så da blir det dratt frem hver gang han sliter med det. Chibbe har hatt flere kamper hvor han har klart å holde linja også.

Forøvrig, offsider handler ofte like mye om den som legger passningen som den som løper i offside, spesielt når det gjelder bakromspassninger.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 05.09.2012 19:47    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

Skaff deg briller, du. Chibuike er muligens den spilleren med størst potensiale i troppen.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 19:57    Post subject: Reply with quote

Potensialet er det liten tvil om, men det var det å få det omsatt i målpoeng, da. Han var ingen billig mann, så det stilles litt andre krav til Chibuike enn til Kjell Rune Sellin.

Ja, Prica går mye i offside, som Moldskred og Trond Olsen også gjorde det tidligere. Og Konan før det. Og like irriterende er det hver gang antall offsider på en spiller passerer fem i en kamp.

Artig at Konan lyktes i Hanover, men jeg personlig ville syntes det var mye artigere om han hadde fått ut potensialet sitt i RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 118, 119, 120  Next
Page 27 of 120

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb