English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2012/13
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
martibs
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:21    Post subject: Reply with quote

Det ER jo en gørrkjedelig trekning, denne gangen gjengir jo faktisk media virkeligheten Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:25    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Det ser ud som om der er mange som hellere vil have store interessante lag end sportslig gunstig modstand. Det synes jeg er et helt forkert fokus, som rettere bør være på og få flest mulige ranking poeng. Selvfølgelig havde det været gunstigt med mere publikumsvenlige lag, men det sportslige bør vægte højest. Jeg er nu glad for at vi undgik mange af de andre grupper i denne trækning.

Jeg tror ikke lag som Tottenham og Liverpool er spesielt mye vanskeligere enn Leverkusen rent sportslig. Derimot hadde de trukket dobbelt så mange til Lerkendal og skapt langt større entusiasme, noe som er sårt tiltrengt for tiden. Det samme gjelder vel egentlig de fleste i seedinggruppe 2 vs Metalist. Vi fikk kjedelige lag, som ikke nødvendigvis står noe tilbake for de mer kjente vi kunne møtt.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2012 14:33    Post subject: Reply with quote

Entusiasme blandt hvem. Anglofile nordmænd eller Rosenborg supportere? Jeg tror mere det førstenævnte. Det positive med Liverpool er at vi havde tjent mere på kampen, bortset fra det tror jeg ikke det havde været bedre at trække Liverppol, end Leverkusen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ambiguous
Senior

PostPosted: 31.08.2012 14:37    Post subject: Reply with quote

Ble litt skuffa først, men nå føler jeg at vi kan ta oss videre her.

Vil også gi ros til "Jannesbart" for å løfte steminga litt i tråden når det gikk nedover.

La oss håpe den ekte Janne også innehar denne evnen utover høsten.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:38    Post subject: Reply with quote

Leverkusen, Metalist og Rapid Wien, er apsolutt en trekning jeg ble glad for. Alle lagene er jevngode, med Leverkusen et hakk foran. Her er det mye og glede seg til. Tenk dere Brann, Engen, Viking og de andre, untatt Molde, hvem skal de møte?? Her har vi på gode dager sjansen til å tukte alle på Lerkendal, og faktisk karre til oss poeng på bortebane. Tror ingen av lagene vi møter ser på Rbk som noen walkover, så jeg er kjempepositiv. Men, uanstt kommer dette til å bli gøy, og jeg tror trønderne kjenner sin besøkelsestid og møter opp om mulig. Her må vi gå for gruppeseier.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:38    Post subject: Reply with quote

Det blir digg å dra på gruppespillkamper igjen. Håper RBK kan gjenskape noe av det positive i spillet fra i går. Det hadde vært herlig å gått videre fra gruppa, men et par 3poengere hjemme hadde også smakt godt. Håper ikke Metalist er så gode som enkelte her hevder(og noe av historien dems viser).
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Det positive med Liverpool er at vi havde tjent mere på kampen, bortset fra det tror jeg ikke det havde været bedre at trække Liverppol, end Leverkusen.

Helt ærlig tror jeg det hadde vært lettere å plukke poeng mot de engelske fra Pot 1 enn de tyske.
Liverpool dummer seg stadig ut mot antatt dårligere motstand, og Tottenham nedprioriterer kanskje på nytt EL for å havne topp 4.
Og så hadde det sikkert kommet flere på Lerkendal, og hvis en selger pakker betyr en attraktiv motstander flere på alle kampene.
Back to top
beejay
Senior

PostPosted: 31.08.2012 14:43    Post subject: Reply with quote

Jeg håper nå at RBK ikke priser seg ut når de fikk så "kjedelige" motstandere, mye bedre med full stadion til pakkepris på 1000kr, enn halvfull til 2000kr.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:43    Post subject: Reply with quote

Siden jeg har tillatt meg å være negativ til trekning, Janne, Hoftun, Molde, FCK, været, verden og alt som er, så skal jeg prøve å rette opp inntrykket litt siden det snart er helg Beer

For å gjøre det helt klart for dere, så er jeg strålende fornøyd med at vi er i Europa og jeg går alltid på alle kampene på Lerkendal uansett motstander eller hvem som trener oss, og jeg skal på minst EN kamp i Europa, tidspunktet avgjør hvilken.
Og selvfølgelig kan vi ta poeng på heldige dager, så med litt tur kan vi forhåpentligvis klare den etterlengtede 2. plassen.

Puh... godt å få det ut Wink

God helg !

ps. Vi møtes på Nadderud på mandag kl 19, regner jeg med
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2012 14:44    Post subject: Reply with quote

Liverpool eller Tottenham ville ha vært brillefint økonomisk.

Men drit nå i det, vi fikk ikke dem. Tar det vi får, prøver å slå alle, men dette er ikke 1999. Hovedsaken er seks kamper mot god europeisk motstand.
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 31.08.2012 14:46    Post subject: Reply with quote

gruppa er litt gjesp men bedre med EL enn ikke noe for å si det sånn. tar gjerne en tur til Tyskland
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:48    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Liverpool eller Tottenham ville ha vært brillefint økonomisk.

Men drit nå i det, vi fikk ikke dem. Tar det vi får, prøver å slå alle, men dette er ikke 1999. Hovedsaken er seks kamper mot god europeisk motstand.

Tommel'n opp!

Gjort er gjort og spist er spist sa bjørnen!

Skjerpings hengehuer! Vi skal spille gruppespill!!
Wink
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2012 14:50    Post subject: Reply with quote

beejay wrote:
Jeg håper nå at RBK ikke priser seg ut når de fikk så "kjedelige" motstandere, mye bedre med full stadion til pakkepris på 1000kr, enn halvfull til 2000kr.

Problemet ligger i at det blir halvfull stadion til tross for pakkepris på 700 kr.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2012 14:51    Post subject: Reply with quote

For what it's worth vinner vi tribunekampen i samtlige hjemmekamper, noe vi sannsynligvis ikke hadde gjort mot eksempelvis Liverpool.
JanneB
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 14:54    Post subject: Reply with quote

Som Harald sa, attraktiv motstander eller ei for "glory hunterne" på Lerkendal, hvem bryr seg egentlig? I går spilte vi mot et lite kjent lag, fra en liten kjent liga. De var gode på banen, og enda bedre på tribunene, og media sitt forsøk på å holde folk unna Lerkendal slo kanskje til. Det ble kanskje folktomt på stadion i går, men de som møtte opp ...oh boy.

Jeg sto med folk jeg kjente i går, med folk jeg aldri hadde møtt før, men alle gav jernet. Uansett om vi lå under en god porsjon av kampen bidro alle. Faen, jeg gråt på 1-1, så omfavnet jeg alle kompisene mine, så omfavnet jeg de foran meg, tilslutt tok rekka som stod bak meg tak i skuldrene mine og omfavnet meg også. På 2 - 1 så sverger jeg at jeg fikk øyekontakt med 100 stk og samtlige var helt i fra seg. Det blir faen ikke vakrere!

Lyd, liv og røre skaper stemning. Stemningen i går gjorde ikke bare at laget gikk videre, men jeg tror folk ble sugen på flere slike kvelder. Lerkendal er ikke bare et sted hvor du sitter tetter på kampen enn på TV-en, det er en hendelse!

Tar et sitat jeg har sett noen andre her inne bruke " Engasjement smitter"
Back to top
Keyser Chief
Junior

PostPosted: 31.08.2012 15:01    Post subject: Reply with quote

Som Oslobasert tilhenger bivånet jeg kampen fra sofaen, men stemningen hørtes j..... bra ut! Ses på nadderud på mandag.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 15:02    Post subject: Reply with quote

Til JannesBart : Tommel'n opp!
Troilonge
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 15:08    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig med JannesBart. Jeg ser heller et fullsatt Lerkendal enn 8.000 selvfølgelig - det vil alltid gi et større kick å se mennesker enn tomme seter. Men det har ingenting å si for Kjernen. De viktigste supporterne er jo tross alt de som møter opp. Vi får ingen mindre opplevelse fordi late Jonas heller vil se kampen i stua på Moholt.

Kampen i går var magisk. Å løfte tifoen over hodet under Europa League-hymnen (som på en sær måte er høres mektigere ut enn Champions League-hymnen). Å tryne to rader for å feire 1-1 med folk man aldri har snakket med (noe som for så vidt også skjer mot Odd og Kvik Halden). Det overgår det meste.

Synd for de 12.000 som innbilte seg at dette ikke ville bli en stor opplevelse!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 15:13    Post subject: Reply with quote

Leverkusen og Metalist tar seg enkelt videre, og vi tar en marginal tredjeplass.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 15:17    Post subject: Reply with quote

Det er uansett sykt rart å tenke på at det var små sekunder unna å ende mot Ordabasy. Borek Dockal har gjort sitt!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 31.08.2012 15:31    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Tragisk gruppe Smile

Enig Crying or Very sad

Møkkalag for publikum, men likevel så gode at vi ryker for alle Tommel'n ned

- Torgeir Børven
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 31.08.2012 15:32    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Leverkusen og Metalist tar seg enkelt videre, og vi tar en marginal tredjeplass.

Blir vanskelig å ta 3 plassen med ett poeng - bestem deg.

Jeg er glad vi fikk overkommelig motstand. Satser på 2. plassen
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 15:33    Post subject: Reply with quote

Vi har faktisk vært på kanten av stupet tre ganger... et lite under at vi nådde gruppespillet Razz

Siste serierunde ifjor - Bakenga fikser seier, Brann og Odd snubler noe mirakuløst. Tredjeplass og e-cup kval.

Borte mot Ordabasy - Dockal sender oss videre fire minutter på overtid. Flere meldte at kampen var over før rapportene om Dockal-perle kom...

.. og kampen igår - en liggende, skadet Tore redder et skudd som hadde gått rett inn, rett før slutt.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 15:47    Post subject: Reply with quote

Økonomisk sett synd at vi ikke trakk større trekkplaster til hjemmekampene enn vi gjorde. Lerkendal er best stappfull, noe vi neppe vil oppnå mot noen av disse lagene.

For stemingens skyld vil det likevel ha minimal/ingen effekt, som flere påpeker. De som faktisk bidrar til atmosfæren på Lerkendal kommer uansett. Så får vi gjøre så godt vi kan for å mobilisere sofagrisene til å komme seg på kamp også.

Jeg skal ihvertfall ta turen opp til samtlige hjemmekamper og synge meg akkurat like hes som i går kveld. Bortetur til Leverkusen og Wien away skal det også bli, så får vi se om pengene strekker til for Metalist-kampen... Hehe.

For en spennende høst det skal bli!

RBK
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 31.08.2012 15:48    Post subject: Reply with quote

Det var vanvittig deilig å se et rbk lag som ga jernet i kampen mot legia. Det medfører at jeg gleder meg til kampene i denne gruppen. For første gang på svært lenge tror jeg vi kan slå alle på en god dag. Kvalitetsmessig har vi hatt en voldsom forbedring selv om den siste finishen mangler i angrepsspillet. Jeg gleder meg Very Happy
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31  Next
Page 25 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb