English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.08.2012 22:33    Post subject: Reply with quote

Liker ikke selvtilfredsheten. Dette er jo fire av våre mest attraktive spillere de siste årene. Skulle ikke engang ha blunket dersom Henriksen hadde gått for 25 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 29.08.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Sikkert nevnt tidligere, men det er tross alt bedre å få solgt til en pris man kan få hentet erstatter for i stedet for å risikere flere Demidov og Lustigs.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.08.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Skammels10 wrote:
15 mill for en ung landslagsspiller er under det jeg hadde forventet, og hadde gutta på Brakka tenkt noe mer strategisk i forhold til økonomien, burde det blitt lagt opp til en budkrig på et sånt transfermål som Henriksen er og har vært.

Når det er sagt, kan vi gjøre mye med 15 mill, og jeg håper de blir brukt fornuftig. Gledelig at Tarik nå kan ta over OM! Tommel'n opp!

Takk for alt Markus, og på gjensyn!

De la jo opp til budkrig. Det har lekket for flere uker siden at det var kommet et lavt bud. Det ble lekket til pressen at det var forhandlinger mer enn et døgt før avtalen ble inngått. Agenter ble sikkert også tipset.

Det kom en klubb til på banen i siste liten, men enten ville ikke de gå høyt nok, eller markus var ikke interressert.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.08.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

– Stadion er fin, AZ er en god klubb og det er grei størrelse på byen. Jeg tror dette kan være et veldig fint steg, fortsetter Henriksen.

– Hva vil du oppnå?

– Jeg håper at jeg kan utvikle meg såpass mye at jeg en gang kan spille i en av verdens største ligaer. Det blir en spennende tid her i Nederland.

Les mer: Her er Henriksen på plass i Nederland

CL-kvaliken og europaligaen høsten 2010 forblir høydepunktet med Rambo II for min del. Takk for innsatsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Arild
Junior

PostPosted: 30.08.2012 08:14    Post subject: Reply with quote

Overgangssum på 18. mill i følge dagens papiradressa!
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 08:18    Post subject: Reply with quote

Henriksen wrote:
– Jeg håper at jeg kan utvikle meg såpass mye at jeg en gang kan spille i en av verdens største ligaer. Det blir en spennende tid her i Nederland.
Han er av typen som kun er innom en liten stund ja. Setter de nok pris på der nede.

Det er noe med timingen. Alle skjønner at AZ ikke er siste stopp for en med ambisjoner, men første dag i ny klubb.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 08:37    Post subject: Reply with quote

Arild wrote:
Overgangssum på 18. mill i følge dagens papiradressa!

Det er jo de som tror at eurokursen fremdeles står i 7.5 og til og med de som tror den står i 9. Skulle ikke forundre meg om prisen ble 14.6.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2012 08:52    Post subject: Reply with quote

2,5 mill euro blir 18,28 millioner norske kroner. Det høres ganske realistisk ut selv med tanke på førstebudet på 1 mill euro. Vi har da sikkert startet på 3.
Back to top
Isfuglen
Junior

PostPosted: 30.08.2012 09:21    Post subject: Reply with quote

Adressa skriver at 18 millioner kroner er totalrammen for avtalen. Passer vel bra med 2 millioner euro cash + en halv million euro etter insentiver.

Hoftun er klar over at det blir sutring om RBK ryker i kveld og lekker at RBK også har sikret seg en god prosentandel ved videresalg.

Grei avtale dette etter at Henriksen ødela den fine Bruggeavtalen. Bortsett fra at AZ spiller fin fotball, og at byen er bra på ost, virker stedet litt småkjipt. By på omtrent halve størrelsen av Trondheim, mye jordbruk + at det ligger rett i nærheten av Bergen (!). Madamen er vel fornøyd med at Amsterdam er i nærheten Smile
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 09:24    Post subject: Reply with quote

Høres jo mye bedre ut med 2,5 millioner euro og i overkant av 18 millioner norske kroner, enn de 15 millionene vi først ble forespeilet. Da kan man vel være rimelig fornøyde alikevel, tenker jeg.

Vet ikke hva valutakursen var tidligere i sommer, men man kan til sammenligning nevne at Berisha gikk for 1,5 millioner euro (11 millioner norske kroner) og Nielsen for 3 millioner euro (22,1 millioner norske kroner).
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 30.08.2012 10:09    Post subject: Reply with quote

Eggen brummer:

http://www.nettavisen.no/...462450.ece
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 30.08.2012 10:17    Post subject: Reply with quote

"kunne ikke vente til fredag...." ref. Erik Hoftun. Hva er det for noe pisspreik? overganger blir jo ofte gjennomført i de siste timene før midnatt når overgangsvinduet stenger. Carroll i Loserpool ble f.eks klar mellom kl22-24 før vinduet stengte i fjor. Raske 500 mill der altså. Enten er Hoft(esuspensorisum)un urutinert, eller så vet han bare ikke bedre.

Uansett, jeg står på at laget blir styrket inn mot kveldens kamp. Vi har mange bedre alternativer i OM-rollen. Mange er kritiske til Chibbe her på forumet, men jeg kan nesten ikke se for meg en bedre konstellasjon enn ham med Tarik foran. Nå ser det ut til at Rade skal sleivsparke en kamp til, men la oss håpe Chibbe får mer tillitt etterhvert. Han ble tross alt kjøpt inn som frelser og tiltenkt 10'er rollen så sent som for ett år siden.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 15:33    Post subject: Reply with quote

Torbjørn Bratt wrote:
Eggen brummer:

http://www.nettavisen.no/...462450.ece

Merker meg at Nils Arne også reagerer på taperholdningen som har infiltrert klubben.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 15:42    Post subject: Reply with quote

Eggen gjorde vel det samme når han var trener i klubben Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 16:41    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske mye tapermentalitet på den tiden nei. Riktignok måtte han se Iversen dra I en liknende situasjon, men da var det med skarpe protester, og ingen antydning om 'nå var vi heldige' og 'vi var nødt'. I en prestasjonsgruppe sprer tapermentalitet seg gjennom gruppa som ild i tørt gress. Dette er noe som Stjernen blant annet må ta tak gjennom opprydningen i sportslig ledelse.
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 30.08.2012 16:45    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:
"kunne ikke vente til fredag...." ref. Erik Hoftun. Hva er det for noe pisspreik? overganger blir jo ofte gjennomført i de siste timene før midnatt når overgangsvinduet stenger. Carroll i Loserpool ble f.eks klar mellom kl22-24 før vinduet stengte i fjor. Raske 500 mill der altså. Enten er Hoft(esuspensorisum)un urutinert, eller så vet han bare ikke bedre.

Uansett, jeg står på at laget blir styrket inn mot kveldens kamp. Vi har mange bedre alternativer i OM-rollen. Mange er kritiske til Chibbe her på forumet, men jeg kan nesten ikke se for meg en bedre konstellasjon enn ham med Tarik foran. Nå ser det ut til at Rade skal sleivsparke en kamp til, men la oss håpe Chibbe får mer tillitt etterhvert. Han ble tross alt kjøpt inn som frelser og tiltenkt 10'er rollen så sent som for ett år siden.

Selvsagt kan ting skje 23.59 kvelden før fristen. Men det er faktisk noen klubber som ikke driver med slik risikosport. Mulig AZ hadde alternativer til Markus som de ville ha tid til for å forhandle med, om avtalen med Henriksen ikke gikk i boks.

Folk glemmer at det er to parter som skal være enige.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 16:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Kan ikke huske mye tapermentalitet på den tiden nei. Riktignok måtte han se Iversen dra I en liknende situasjon, men da var det med skarpe protester, og ingen antydning om 'nå var vi heldige' og 'vi var nødt'. I en prestasjonsgruppe sprer tapermentalitet seg gjennom gruppa som ild i tørt gress. Dette er noe som Stjernen blant annet må ta tak gjennom opprydningen i sportslig ledelse.

Da husker du dårlig. Det å kjøpe og selge fotballspillere er ikke uvanlig, og er slett ikke uttrykk for en tapermentalitet. For da var vi enorme tapere på 90-tallet. Ellers ytrer herr Eggen ganske mye rart i dagens aviser.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 16:49    Post subject: Reply with quote

Dette hadde gått fint likevel. Uendelig mange timer fra kampslutt til 1.september.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 16:56    Post subject: Reply with quote

de klubbene som driver med forhandliger kun timer før fristen har privatfly samt helikopterplatformer ved stadionene. Er ikke akkurat Værnes-ekspressen og SAS der i gården.
PerO
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 16:57    Post subject: Reply with quote

@Lynvingen

Du ma ikke sammenligne England med andre land i overgangssaker. I england kan overganger meldes frem til midnatt, og papirene gjøres ferdig på mandag. I de fleste andre land, bl.a. Norge, så må alt være ferdig godkjent før midnatt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 17:31    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
de klubbene som driver med forhandliger kun timer før fristen har privatfly samt helikopterplatformer ved stadionene. Er ikke akkurat Værnes-ekspressen og SAS der i gården.

Hvem har sagt at man måtte starte på scratch? Man får jo selvsagt på plass mye før kampen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.08.2012 18:02    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@Lynvingen

Du ma ikke sammenligne England med andre land i overgangssaker. I england kan overganger meldes frem til midnatt, og papirene gjøres ferdig på mandag. I de fleste andre land, bl.a. Norge, så må alt være ferdig godkjent før midnatt.

Det må vel egentlig ikke være ferdig godkjent innen midnatt i Norge heller, man må bare ha fylt ut alle papirer og levert dem inn til NFF innen midnatt.

I Norge kunne mann nok også gjort det samme som i England, altså fått underskrift fra begge klubber og spiller, levert inn, overført avgiften og basert hele overgangen på at spilleren består den medisinske testen som man kjører dagen etter.
Men det er ikke så mye action, siste liten og "kommersielle" grunner til å holde på sånn i Norge. Også må man jo faktisk møtes og skrive under papirene da, så man er nødt til å fly/helikopter å møtes. Dette kan forsvares økonomisk lett i England når spillere koster 400 millioner, ikke fullt så lurt å bruke 800 tusen på helikopter for en spiller som koster 1 mill Razz hehe
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.08.2012 18:02    Post subject: Reply with quote

Sollied mener timinga er god:

- Det er en klubb som fort kan gjøre det stort, og da kan steget for Markus Henriksen være kort videre. Han må jo begynne et sted.

- AZ Alkmaar er en god klubb som er godt organisert. Og de spiller offensiv fotball - en slik fotball som Nederland er eksponent for. Og det bør passe Markus Henriksen bra, legger han til.

Les mer: Alkmaar et godt springbrett for Henriksen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oxbailla
Veteran

PostPosted: 30.08.2012 18:03    Post subject: Reply with quote

Vrouwen zijn no shit

Er was een tijd, ja ja,
Once upon a time, yeah yeah,

Ik zat op het toilet en veranderd, maar toen kwam er een meisje in
haar naam Linn,
het ging in spin me, want ik was blind
Ik kon niet zien dat ze was naakt, naakt,
Vervolgens begon ze te strelen mijn kin, kin

Ref.
Vrouwen zijn niet shit, je begrijpt nooit op hen,
vanaf nu tot ik sterf
Ik ben zo met mijn vrienden
Vrouwen zijn niet shit, je begrijpt nooit op hen
vanaf nu tot ik sterf
Ik ben zo met mijn vrienden
Vrouwen zijn niet shit, yeah yeah
Vrouwen zijn niet shit, yeah yeah
Vrouwen zijn no shit

Dus ik stond op, en toen kreeg ik me een schok
voor een lichaam, ze ziet eruit als een paddestoel, ik moest overgeven
Het viel me op dat ik een bril had
en de vrouw gingen schudde me uit elkaar

Ref.

Maar ik zag haar vanaf de andere kant
Ze gescreend over het slachthuis
Het was nogal een spektakel
het was zo onderhoudend als Rosenborg tegen Lightning
maar toen trok ik alle dames

Vrouwen zijn vrouwen, en voor vrouwen zijn vrouwen, en voor vrouwen, dames

Lykke til med proffeventyret, Markus -
Du er en mann med mange talenter å falle tilbake på om AZ er no dritt!
http://www.youtube.com/wa...AUzdsqN_nk
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 30.08.2012 19:06    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Henriksen wrote:
Han er av typen som kun er innom en liten stund ja. Setter de nok pris på der nede.

Det er noe med timingen. Alle skjønner at AZ ikke er siste stopp for en med ambisjoner, men første dag i ny klubb.

En klassisk Kjetil Løvvik det der, ja. Etter overgangen fra Brann til Grasshoppers i 1999: "Jeg ser på Grasshoppers som et springbrett videre til en VIRKELIG europeisk storklubb."

Sikkert kjekt for fansen til den nye klubben å lese, ja. Tipper for øvrig det går med Henriksen omtrent som med Løvvik.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 147, 148, 149  Next
Page 85 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb