View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
media Veteran
|
Posted: 21.08.2012 13:28 Post subject: |
|
|
Ikke usannsynlig at vi taper bortekampen, men tviler på at det blir veldig mange mål. Heller ikke usannsynlig med et uavgjort. På Lerkendal tror jeg polakkene får stryk, nok til at vi er videre etter to kamper.
Avansement er pari. Ryker vi, er ratingen og sesongen 83,7 prosent død. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.08.2012 13:30 Post subject: |
|
|
Må si det er (overraskende til Janne å være) gutsy å benke Issah til fordel for Diskerud. Mix er utvilsomt bedre offensivt og langt mer kreativ, men har ikke Issahs egenskaper som ballvinner.
Utrolig spent og temmelig lite optimist før denne matchen. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 21.08.2012 13:38 Post subject: |
|
|
Synes Issah er veldig skummel å bruke om Legia er hurtig og teknisk. Da pleier Issah alltid å være på etterskudd, i tillegg til at han pådrar seg kort. Om dette er tilfellet, mener jeg det er lurere å bruke Mix, som kan spre trygghet og ro. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Visit the infidels Junior
|
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 21.08.2012 14:28 Post subject: |
|
|
Ser gode ut, men samtidig avgir motstanderne bøttevis med rom bakover, så gir vel ikke et helt riktig bilde. De siste målene kommer jo som et resultat av at motstanderen må opp og presse. Synes forresten Legia ikke virker veldig sterke defensivt ut i fra klippet, da de slipper til mange målsjanser i mot, i tillegg til å avgi en god del rom. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 21.08.2012 15:25 Post subject: |
|
|
Fortsatt litt vondfot-teori ute å går i den lagoppstillingen, men Tarik blir i det minste brukt som spiss denne gangen - det er bra! |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 21.08.2012 16:00 Post subject: |
|
|
EoB wrote: | http://www.youtube.com/watch?v=jTWBjxGpv2c
Høydepunkter fra Legias 4-0 seier |
Ble egentlig litt beroliget når jeg så hvor horribelt forsvars-arbeidet til Korona var, vi har ett mye mer stabilt forsvar (les: slipper inn få mål) enn de har og vi har en mye mer målfarlig spiss i Tarik pluss Messias på høyresiden og rom vil vi få -så da er det bare opp til oss å tette igjen bakover og være effektive fremover.
Tror vi kan håpe på ett godt resultat, 1-1, 2-2 eller kanskje tilogmed en seier som 2-1 eller 3-2
Hvis vi spiller 2 gode omganger da selvfølgelig...hvis ikke kan det fort bli ett tøft utgangspunkt til oppgjøret på Lerka..
(Mulig jeg er i overkant positiv i forkant....men.. -no guts, no glory boys!! ) _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 21.08.2012 18:08 Post subject: |
|
|
Nøyaktig den oppstillinga jeg etterlyste, så er meget enig denne gangen..!
Spennende! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.08.2012 19:26 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Det er han engelske statistikeren til Drillo som har kommet fram til dette. Har lest reportasjer om/med den gamle karen, men husker ikke navnet på ham. |
En liten fugl hvisket meg i øret at det er snakk om Charles Reep:
Quote: | Reep was embarking on the first great statistical analysis of football, and he quickly came to the conclusion that "85% of goals tend to be scored from passing sequences that involved a small number of passes, usually three or less" and that "two-thirds of goals come from balls recovered in the last third of the pitch". Teams should, he argued, adjust their tactics accordingly. There was no point playing possession football; better instead to hoof it upfield and deal with what unfolds there. |
|
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 21.08.2012 22:23 Post subject: |
|
|
Skal være litt enig med oddarild i kamptipstråden for Legia mot Rosenborg. Det virker som det går sport i å være så overdrevent realistisk at det velter litt over i en negativ, depressiv innstilling. Egentlig litt for mange som er FOR bastante og spår kontant tap uten en eneste virtuell mine i form av en begrunnelse, bortsett fra det vi kan se må være en åpenbar mistet tro. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.08.2012 22:31 Post subject: |
|
|
biffen wrote: | Dew wrote: | Her henter vi en spiss for 8 mill og skal bruke han alle andre plasser enn i angrep... JJ = KLOVN. |
Laget ser ut til å allerede være klart. I følge adressa stiller vi med følgende lag:
Örlund
Høiland-Strandberg-Reginiussen-Dorsin
Dockal-Svensson-Mix-Holm
Henriksen
Elyounoussi
Meget spennende lag!! |
Henriksen er ikke noe hengende spiss. Han er for treig og lite kreativ med ballen i beina. Her skulle vi heller hatt Chibbe. Dessuten syns jeg Svensson er for lite ball sikker dersom han skal være et oppspill punkt fra forsvaret. Jeg liker bedre Issah. Men her er vel Mix en bra erstatning når det gjelder sikkerhet og kreativitet med ballen. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 21.08.2012 22:34 Post subject: |
|
|
Synes Henriksen har vist godt spill i den offensive midtbanerollen, som den jo fungerer mer som, i tillegg så skriver du at du synes Issah er mer ballsikker en Svensson. Er ikke Issah en feilpasning? |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.08.2012 22:55 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | 2mas wrote: | Det er han engelske statistikeren til Drillo som har kommet fram til dette. Har lest reportasjer om/med den gamle karen, men husker ikke navnet på ham. |
En liten fugl hvisket meg i øret at det er snakk om Charles Reep:
Quote: | Reep was embarking on the first great statistical analysis of football, and he quickly came to the conclusion that "85% of goals tend to be scored from passing sequences that involved a small number of passes, usually three or less" and that "two-thirds of goals come from balls recovered in the last third of the pitch". Teams should, he argued, adjust their tactics accordingly. There was no point playing possession football; better instead to hoof it upfield and deal with what unfolds there. |
|
Kvasi-forsker i likhet med Drillo. Leter etter egne sannheter. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 22.08.2012 00:34 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Synes Henriksen har vist godt spill i den offensive midtbanerollen, som den jo fungerer mer som, i tillegg så skriver du at du synes Issah er mer ballsikker en Svensson. Er ikke Issah en feilpasning? |
Det er bare et dogme som har festet seg.
Issah er pasningsikker og er mye sikrere i ballmottaket enn Svennson. Det må man være dersom man skal bygge spillet gjennom oppspill til midtbanen.
Vi må unngå disse evindelige lange oppspillene fra Ørlund/bekkene som er ensbetydende med balltap. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 22.08.2012 00:37 Post subject: |
|
|
Tja, faktadelen fra spillanalysene er det liten grunn til å kalle kvasi - forskning. Det må i så fall være hans ide av en løsning, å pole ballen opp og se hva som skjer, som er kvasi ...
Svensson er inne på det i intervjuet med 2mas - nøkkelen er å stå etter med hele laget, og skape gjenvinning inne på motstanderens halvdel. Når rbk lykkes med dette, er det vakkert, og effektivt. Syns nå jeg da. Og slikt kan det bli mål av etter tre trekk. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 22.08.2012 09:34 Post subject: |
|
|
Deilig at vi får sett kampen når jeg er bundet fast pga. jobb og ikke kan reise. Jeg er kjempesjalu på dem som får reist ned på kampen. Det kommer til og bli et trykk uten like, så daler trykket i takt med at Rosenborg skårer. Fyttekatta så spent jeg er før denne kampen. Legia er gode, men vi har ikke vært så ille vi heller. Så er det at vi har jo prøvd dette mange ganger ( å kvalle ). Så jeg er faktisk kjempeoptimistisk på vegne av Rosenborg. Legia W har respekt for Rosenborg, så de gruer seg litt de og. Så dette kommer til å gå og det mest pga. hjemmebanefordel i siste kamp. Heia Rosenborg Dette tar vi! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.08.2012 11:41 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | ola. wrote: | ... Er ikke Issah en feilpasning? |
Det er bare et dogme som har festet seg.
Issah er pasningsikker og er mye sikrere i ballmottaket enn Svennson. ... |
Det er strengt tatt ganske utrolig at vi har nødt til å diskutere dette med synsing i 2012.
Hvor er statistikkene per spiller? Dette burde være helt enkle tall publisert av fotballforbundet. Tallmessig er vi på steinaldernivå. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 22.08.2012 12:59 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er rart at Midtsjø ikke en gang er i troppen. Han har vært positiv i de kampene har spilt. Han har tempo og god teknikk, og har tilført laget noe synes jeg. Merkelig. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 22.08.2012 14:02 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Følgende blir laget:
Ørlund
Høiland/NY - Strandberg - Reginiussen - Dorsin
Dockal - Svensson - Diskerud - Fredheim Holm
Henriksen - Tarik |
Knerten, hvor er Midtsjø? Du vil jo vrake JS. Nei, du tuller bare  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.08.2012 14:05 Post subject: |
|
|
Faen snakker du om? Jeg skriver hva som blir laget, ikke hva JEG ønsker skal bli laget... |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2012 14:05 Post subject: |
|
|
Det der er vel ikke Knertens ønskelag, men antatt startoppstilling.
Edit: Beaten like a jew. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 22.08.2012 14:16 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Faen snakker du om? Jeg skriver hva som blir laget, ikke hva JEG ønsker skal bli laget... |
Vel, da er det bare å gjøre som strutsen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2012 14:52 Post subject: |
|
|
Det er forøvrig en myte at strutsen begraver hodet i sanden.  |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 22.08.2012 15:36 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Det er forøvrig en myte at strutsen begraver hodet i sanden.  |
Kanskje han tenkte på å legge store egg eller blafre med vingene. |
|
Back to top |
|
 |
|