English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tarik Elyounoussi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 59, 60, 61  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:10    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Dockal reiser enda. Leste en artikkel for en liten stund tilbake, der han sier; At han har slått seg til ro, fått bodd seg til, fått venner og klar for barn.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:12    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Tror ikke Dockal reiser enda. Leste en artikkel for en liten stund tilbake, der han sier; At han har slått seg til ro, fått bodd seg til, fått venner og klar for barn.
Naivt å tro at han ikke reiser om det rette tilbudet kommer.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 14:13    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ hvis Fulham eller Valencia osv. ringer?
Og hvor mange spillere sier de skal dra snart, mistrives og hater klubben. (ikke at jeg tror de to siste om Dockal, bare at det er klisjeer)
Nesten som at x trener har styrets fulle tillit...

Last edited by ricko11 on 09.08.2012 14:16; edited 2 times in total
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:13    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det tross alt ennå en god stund til RBK "må" selge, hvis det da ikke kommer et ekstremt bra bud.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:17    Post subject: Reply with quote

Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:25    Post subject: Reply with quote

Quote:
Mener du her teknisk som i at han har fotballteknikk i høyeste klasse? Også internasjonalt. Jøss, håper det er jeg som har sett feil.

Absolutt.

Så du han leke seg i Thailand? Flikker, vendinger og andre finesser. Kan ikke gjøres bedre.

Jeg mener at han i likhet med en viss Lade-gutt som han spilte på aldersbestemte landslag med, mangler en del på det mentale.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:26    Post subject: Reply with quote

Jeg liker at noen nærmest er negative til å signere Tarik... Om vi skal holde oss innen for landets grenser, alder rundt 25, tenke utenlandskvote og dermed begrense oss til spillere som KAN spille på det norske landslaget... hvem burde vi ellers hente i denne kategorien og prisklassen?

- Kuseglepp er vel så Brann-infisert at det uansett hadde vært uaktuelt før han signerte for de, igjen...
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:28    Post subject: Reply with quote

Tarik er bedre enn Huse.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:31    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Må si jeg er spent på å se Tarik for RBK nå, er nesten sjokkert over at han blir sammenlignet med en så elendig spiller som Trond Olsen. Har aldri lagt merke til den elendig teknikken og ballmottakene hans.

Nå ja. Det er mye luft mellom "elendig teknikk" og "teknikk av høyeste internasjonal klasse".

Enkelte av mottakene derimot... men det gjelder jo for en spiller som Braaten også, og han har vel ikke akkurat elendig teknikk, om enn noe ujevn.

Men altså, man skal stille krav til basisferdigheter, selv om en spiller har norsk eller britisk pass.

Jeg er av typen som kan få mark av å se Theo Walcott i aksjon, og det forklarer kanskje noe av synet mitt.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 14:36    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Må si jeg er spent på å se Tarik for RBK nå, er nesten sjokkert over at han blir sammenlignet med en så elendig spiller som Trond Olsen. Har aldri lagt merke til den elendig teknikken og ballmottakene hans.

+1.
Utenom hurtighet er det få likheter med Trond Olsen. Vi har fått en en norsk landslagsspiller, men tempo og teknikk. Det er noe av det beste norske vi kan få tak i. Syntest heller ikke 7.5-8 mil er galt. Vi kan få det dobbelte igjen om vi klarer å bruke han riktig.

Jeg er mest spendt på hvordan/hvor Tarik blir brukt i RBK og hvordan laget blir satt sammen rundt han.

HÃ¥per ikke dette faller sammen, men at Tarik blir presentert i kveld.

Kudos 2mas. Ingenting gleder mere enn når en ildsjel som deg serverer en indrefilet rett forran nesa på Adressa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ricko11
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 14:38    Post subject: Reply with quote

Tarik er langt bedre på de fleste områder sammenlignet med Huseklepp. Kanskje bortsett fra i å være bergenspatriot. Der snakker vi mottak der. Der Tarik er best rettvendt, er Huseklepp totalt ubrukelig feilvendt.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.08.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

Blir skuffa om han ikke presenteres i pausen i dag faktisk.

- Torgeir Børven
Back to top
Eidesen
Junior

PostPosted: 09.08.2012 14:51    Post subject: Reply with quote

Oppdatert forside på f-b.no

http://www.f-b.no/
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 15:00    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner RBK godt, jeg skjønner Tarik godt, men jeg skjønner også FFK-tilhengerne. Det er vel det laget i Tippeligaen som er mest avhengig av en enkeltspiller (?) og denne drar nå midt i sesongen. Det er alltid surt. Men ambisjonsnivået til Rosenborg og ambisjonsnivået til Tarik ligger der, og da skjer dette.

Generelt: Jeg er litt happy med at vi får noen profiler i Tippeligaen igjen. Tarik til en storklubb, Huseklepp hjem til Brann, LSK signerer gamle travhester osv. Det kan diskuteres om landslaget kanskje hadde hatt godt av at Tarik og Huseklepp spilte regelmessig i bedre ligaer, men for interessen og engasjementet rundt vår egen serie er det absolutt viktig at vi har gode og markante profiler som også er landslagsaktuelle. De vil nok fortsette å være i Drillos radar gjennom VM-kvalikken, for det bugner ikke av gode kandidater rundt om på kontinetet heller. Spør du meg, er det bedre å spille fast i Brann eller Rosenborg, være matchfit og i form, og sette sitt preg på et lag og en liga, enn å slite tribunen i en middels nederlandsk klubb. Når det er sagt, vi har sett større flopper enn det Tarik var i Herenveen. Huseklepp gjorde det også ok, men var ekstremt uheldig med klubbvalgene både i Italia og England mtp. det økonomiske.

Det sureste for Fredrikstad-folkene er nok at mestepartene av pengene havner i skøytebyen, og at dette vanskeliggjør å hente en god erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ace
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 15:08    Post subject: Reply with quote

Mye bitterhet på forumet til flishaugen http://www.ffksupporter.n...?eid=14611
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 15:09    Post subject: Reply with quote

Mange som tar det fint også Smile

Blir litt som om Brann skulle hentet Skjelbred i 2007...
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 15:12    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Noe de snakker om igjen nå i bataljonen
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 15:22    Post subject: Reply with quote

Dette er faktisk et FM-kjøp.. Helt utrolig at vi får Tarik!!
Vi får bare takke de utenlandske klubbene som har vært så dumme å ikke kjøpt Tarik.

Dette blir en fin høst! Kanskje gull og EL-gruppespill!
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 15:27    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Dette er faktisk et FM-kjøp.. Helt utrolig at vi får Tarik!!
Vi får bare takke de utenlandske klubbene som har vært så dumme å ikke kjøpt Tarik.

Dette blir en fin høst! Kanskje gull og EL-gruppespill!

Den utenlandske klubben som forsøkte kjøpe ham fikk nei av Tarik selv. Han foretrekker tydeligvis tippeligaen framfor Serie A.

Jaja, fint for oss. Men litt merkelig er det jo.
Back to top
bjorjost
Proff

PostPosted: 09.08.2012 15:28    Post subject: tgg Reply with quote

Eg heng alt for mykje på RBKWeb, men i går fekk eg forsterka grunn til å vere her enno meir når 2mas bles nyhenda om Tarik, imponerande å slå dei "profesjonelle" bladfykane.

Tarik si historie spm fotballspelar inneheld nokre interessante poeng; han skora 19 må for FFK mellom 2005-2008. Youtube fortel oss at av dei 19 var 17 av dei slik; 2 på hovudet, 1 utanfor 16, og resten var i boksen fordelt omlag likt mellom venstre og høgrefot. Ellers er måla generelt utan forsvarsspelarar til stades, Tarik ser ut til å vere flink på å komme seg i rom eller komme seg unna med fart/rykk. Forrige spelar som skora mykje mål for RBK utan duellkraft å slå i bordet med var vel Brattbakk og gjerne Helstad, seinare raske bakromsspelarar som Braaten og Moldsekk har ikkje skora nok- ingen samanlikning forøvrig mellom Braaten og MM.

Meir interessant er det å sjå på spelet i 2012, og då finn vi Tarik på delt tredje i poengligaen, 7 mål og 4 assists. Men, han har berre starta 16 kampar, så han ligg høgare i høve tal spelte minutt. (Iallefall om ein ikkje reknar spelarar som berre har få mål/assists.) Det gjer Tarik til den ein av dei mest effektive spelaren i tippeligaen pdd. med nesten 0,7 poeng per kamp. Søderlund ligg på 0,78 medan Dockal har td. litt over 0,6 i serien. Dette er altså på eit FFK som slit, fortel meg at Tarik er ein mann som kan vere med å dra lasset.

Håpar at Tarik kan bli den 1. bakromsspissen i RBK som skorar nok mål sidan Brattbakk(ok, Helstad og då), gjennom hans evne til å skaffe seg plass med rykk og fart, og kjappe avslutningar med begge føtene. I dag må vi stole på midtbana eller ein god dag for den svenske sluggeren med variabelt humør. Tarik kjem til å levere både mål og assists, det har han alltid gjort i Tippeligaen!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 15:28    Post subject: Reply with quote

ricko11 wrote:
Dew wrote:

Noe de snakker om igjen nå i bataljonen

Ja, ganske merkelig at de i det heletatt tror det er realistisk. Tror Messi vurderer RBK før Skjelbred får Brann-planer i hodet.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2012 15:36    Post subject: Reply with quote

Fint innlegg, bjorjost. Jeg er overlykkelig over at vi kjøper Tarik, men trygg er jeg naturligvis ikke. Jeg har ennå ikke glemt Ødegaard, men nå har naturligvis Tarik prestert over lenger tid enn det Ødegaard gjorde i Sogndal.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 15:38    Post subject: Reply with quote

At Skjelbred går til Brann foran Rosenborg, er vel like sannsynlig at Huseklepp skulle gått til oss foran Brann Wink

http://www.youtube.com/wa...4dTSPdPgJQ,

<object><param></param><param></param><param></param></object>
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 15:43    Post subject: Reply with quote

HM Brattbakk Love

Fyren scora over tre hundre mål i obligatoriske kamper.
Men fortsatt sitter det noen og tror at murbrekkere på topp er det eneste som duger for RBK.

Tarik kan bli en skikkelig målsnik for troillan hvis vi får et spill igjen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 59, 60, 61  Next
Page 22 of 61

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb