View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 21:26 Post subject: |
|
|
Der mistet jeg tilgangen til streamen, etter at kampen hadde vart en time, og Basel nettopp hadde en stor sjanse som Molde avverget, og slo kontra.
Den andre streamen på wizwig funker ikke for meg. Noen som har enda en annen stream, eller er det VG eller UEFAs streker for meg nå utover? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 08.08.2012 21:28 Post subject: |
|
|
Denne funker for meg, i hvert fall: http://atdhe.tw/watch.php?id=371727 _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 21:36 Post subject: |
|
|
Der scorte Basel. 1-1. Ikke noe ekstraomganger lenger. Bare å se om Molde scorer en til og går videre på bortemål. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 21:38 Post subject: |
|
|
Funker ikke for meg. Den ene streamen jeg hadde som funket, kommer og går. Fikk se ett minutt, akkurat når Basel scoret, så forsvant streamen igjen... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.08.2012 21:41 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | Den ene streamen jeg hadde som funket, kommer og går. Fikk se ett minutt, akkurat når Basel scoret, så forsvant streamen igjen... |
Du som får se scoringene altså? Til meg funker streamen stort sett mellom scoringene, men mister den for en periode rett før det scores. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 21:55 Post subject: |
|
|
Ble UEFA-strekene for meg resten av kampen. Molde fikk altså sjansen fra straffemerket 2 minutter på overtid, og Hoseth bommet. Der røk CL-sjansen til Molde for denne gang. Antar det gleder mange på forumet at Molde røk på håret og at det var Hoseth som ble syndebukk. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 08.08.2012 21:57 Post subject: |
|
|
Molde bommer på straffe rett før slutt, og FCK ligger nå under 2-1 også, så ser bra ut sålangt. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 22:00 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Du som får se scoringene altså? Til meg funker streamen stort sett mellom scoringene, men mister den for en periode rett før det scores. |
Antagelig derfor Molde bommet på straffen, for jeg fikk ikke sett på lenger. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 08.08.2012 22:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 22:03 Post subject: |
|
|
Huber wrote: | Molde bommer på straffe rett før slutt, og FCK ligger nå under 2-1 også, så ser bra ut sålangt. |
Huber, etter min mening ville det beste vært om Molde slo ut Basel, og deretter røk, slik at de kom til EL, og kunne bidra med rankingpoeng der, slik jeg også håper RBK kommer til å gjøre.
At Molde røk nå, betyr mest sannsynlig at de heller ikke får EL. Synd for Norge. Dog bra for Moldes konkurrenter om man tenker at de også mister ca 20mill i inntekter. Disse inntektene er dog som småmynt å regne for Røkke og co uansett.
Derimot når det gjelder FCK er det bare fint om de ryker nå. Måtte de også få steinhard trekning i play-offen til EL. Anzhi eller Feyenoord ville vært fine motstandere her. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 22:26 Post subject: |
|
|
Og jammen meg klarte ikke FCK å snu 2-1 til 2-3 og borteseier. Videre til play-off om CL. Ut med Club Brügge. Tja, kanskje ikke Brügge skulle satse så mye på RBK-spillere  _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2012 23:21 Post subject: |
|
|
Sørun(!)-målene - om noen ikke har sett dem.
Faktisk "n" i stedet for "m" på ryggen. |
|
Back to top |
|
 |
naoned Junior
Joined: 05 Aug 2008 Posts: 36 Location: Trønder i tigerstaden
|
Posted: 09.08.2012 09:48 Post subject: |
|
|
Her kommer et litt uvitende spørsmål når det gjelder Europa league: leser på uefas sider at kvalifiseringen til gruppespillet består av tre kvalifikasjonsrunder og en play-off.
NÃ…R Rosenborg vinner mot Servette i kveld, skal de da ut i Play-off, eller er de klar for gruppespillet da?
Hvis RBK er klar for gruppespillet etter denne runden, hvem er det da som spiller play-off? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.08.2012 09:52 Post subject: |
|
|
Vi skal ut den 4. og siste kvallrunden, eller da playoff som den kalles. Trekninga er 10 august og kampene våre spilles 23 og 30 august. OM vi går videre ikveld da  |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.08.2012 09:53 Post subject: |
|
|
Om vi vinner i kveld, jeg understreker, om vi vinner! Da skal vi spille play off. Vi er seedet i denne og vil trekke motstander blant de useedete lagene, men tro ikke at det blir noen spasertur, mange gode lag i den potten der. Men først må vi vinne i kveld! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
naoned Junior
|
Posted: 09.08.2012 10:05 Post subject: |
|
|
Takker!
Synes greien med tre kvalik. runder og en play-off runde var litt rotete. Hvorfor kan de ikke kalle det for 4. kvalik.runde? Jaja...
Og nei, det er ikke hvis vi vinner! Det er NÃ…R vi vinner!
Må jo være lov å ha trua, selv med en sesong med vel mye rusk i maskineriet...  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2012 10:08 Post subject: |
|
|
Unødvendig forvirrende språkbruk, ja, men det skyldes at utslåtte CL-lag som Molde kommer inn da.
Vi vinner.  |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 09.08.2012 10:10 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Unødvendig forvirrende språkbruk, ja, men det skyldes at utslåtte CL-lag som Molde kommer inn da.
Vi vinner.  |
Du måtte bare nevne det en gang til  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2012 10:17 Post subject: |
|
|
At Molde røk ut etter straffemiss på overtid, du mener?
 |
|
Back to top |
|
 |
naoned Junior
|
Posted: 09.08.2012 10:22 Post subject: |
|
|
En god ting kan vel sjeldent gjentas for ofte!?  |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 09.08.2012 14:16 Post subject: |
|
|
Artig å høre Hareide prate svorsk på sammendraget fra kampen mellom HIF og Wroclaw.
SLASK Wroclaw burde vel forøvrig være en fin trekning for RBK i en eventuell play-off, når HIF kan slå dem 6-1 sammenlagt over to kamper...? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 10.08.2012 17:33 Post subject: |
|
|
Norge har gjor det bedre i Europa i år enn i fjor... Husker ikke året før der igjen.
Hvordan ligger vi ann på rankingen? RBK og Molde har en mulighet til å komme seg til gruppespillet i år. Litt mer usikker på Tromsø IL. Men krysser fingrene for at alle 3 klarer det. Det hadde vært sensasjonelt og kanskje norges beste europa deltagelse på mange mange år.. Men, vi kan fortsatt ende opp med å ha null lag med i Europa i år. Svenskene er sikret ett. Danskene sikret 2.
Men, denne rankingen.. Ser det bra ut? Avanserer vi på tabellen?
Edit:
27 26 −1 Norway 2.500 2.100 2.375 2.300 2.400 11.675 3/5
Hmm.... Håper for guds skyld vi får med noen lag i år. Trenger det! |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 20:07 Post subject: |
|
|
For de som er litt interessert i å forsøke og finne ut av hvordan UEFA faktisk deler inn lagene i de forskjellige trekningspuljene i forkant av trekningene, her har jeg en oppgave til dere. Jeg kom over denne linken fra en fyr som hadde markert seedede og useedete lag etter inndeling i trekningsgruppene før trekningen av play-off.runden.
Det ser da virkelig ut som det er et system for hvordan lagene plukkes ut og plasseres.
Det ble 6 kval.grupper. Det kan se ut til at de begynte å fargemarkere de seks første seedete lagene og plasserte dem i hver sin pulje som seedet.
Videre ser det ut til at de har nivåinndelt seedete og useedete lag i tre deler. Hvorav de har forsøkt å holde seg sånn noenlunde til normen at er det to lag fra toppen av de seedete, er det også to lag fra toppen av de useedete osv.
Den eneste sikre regelen er at de ikke lar lag fra samme land møtes.
Når først trekningspuljene er fordelt, har de hatt en forsøksvis gjort det slik at lagene har blitt tilfeldig plassert innad i sin gruppe, slik at ikke det høyest seedete laget nødvendigvis står først. Dette for å gjøre det noe mer tilfeldig når trekningen fører til at 5 og 5 kamper trekkes samtidig.
Beklager litt rotete innlegg. Men for de som synes det er moro med tall og systemer, kan de jo forsøke å finne ut av UEFAs system her.
Kan jo legge til at hovedsystemet mest sannsynlig er noe rotet til, grunnet en del hensyn de må ta, som f.eks. at to lag fra samme nasjon ikke skal møtes. Jeg antar også at de har en føring i at to lag fra samme nasjon, heller ikke skal ligge i samme trekningspulje (selv om de er på samme seedingsnivå, og dermed uansett ikke kunne møtt hverandre). Derfor kan de ikke dele inn 1 til 6, og så gjøre det samme nedover hvorav lag 7 igjen går i gruppe 1, lag 8 i gruppe 2 osv.
Systemet er nok der, men vanskelig å se. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.08.2012 21:22 Post subject: |
|
|
Det finnes ikke noe system. Det er umulig for UEFA å ha et system i all den tid det aldri vil være samme forutsetninger hvert år. I fjor kunne RBK trekke alle useedede lag. Mens i år var det to Norske blant de useedede.
Det er nok rett og slett datagenerert. På samme måte som at NFF datagenererer terminlista. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 23:51 Post subject: |
|
|
Jeg tror du har ganske rett Kjello. For meg ser likevel ut som det er et slags system, basert på veldig løse prinsipper. (Nettopp for å være tilpasningsdyktig i forhold til ulike forutsetninger og hensyn). Tenkte at det var derfor UEFA ikke avslørte det, siden det var et såpass løst system, at folk ville angripe det, om det ble kjent. Det ser iallefall ut som de har en del faste prinsipper de opererer med. Men da forkaster jeg å kikke nærmere på dette  _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
|