View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.08.2012 08:49 Post subject: |
|
|
Vi har vel budsjettert med inntekter fra spillerkjøp for å gå i null? Da kan vi ikke samtidig bruke opp alle penga på nye spillere.
I praksis tømte vi vel reservene i og etter de dårlige 2007-2008-sesongene for å hente spillere som kunne hjelpe oss til toppen igjen, pluss at en oppblåst administrasjon sugde ut penger.
Vi kan glemme de gode gamle hyggelige dager der vi kunne kalle andre for kjøpeklubber mens vi gliste med vår feite bankkonto. "Rike onkler" er en nødvendighet, nå, om vi skal kjøpe noe mer enn smårusk. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 08.08.2012 08:49 Post subject: |
|
|
Visste ikke at Ankersen var investorkjoept. Var han virkelig saa dyr? Tror ogsaa han blir en mann det kan tjenes penger paa, saa det virker ikke saa lurt.
Tarik og Reginiussen derimot, der kan man godt bruke investorer. Tror ikke det er saa mye profitt aa hente fra disse.[/code] _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 08.08.2012 08:53 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det er bra at investorene er villige til å hjelpe når vi trenger det, men:
Hvorfor i allverden trenger vi hjelp??? Vi har solgt spillere for 31 millioner kroner i 2012!
I samme tidsrom har vi hentet Strandberg til 5 mill, Alas for ukjent, men sannsynligvis veldig lav sum og Reginiussen for 2 mill. Ankersen er så vidt jeg har oppfattet investorbetalt.
Så da står vi igjen med 31 mill inn og ca 10 ut. over 20 mill i pluss altså. I tillegg har man Prica sin kontrakt som straks er ferdig og en enorm utgift avsluttet, man har Markus Henriksen som høyst sannsynlig går for en fin slump penger, man er høyst sannsynlig videre i europakvallikk og man har hittil 2 tusen høyere publikumssnitt enn budsjettert.
Så hvordan kan det har seg at RBK trenger hjelp for å cashe 7,5 mill? |
Det sier seg vel selv hvorfor RBK trenger hjelp av denne innvestorgruppa...?
Økonomien til RBK er nokså mye dårligere enn det som blir skrevet i media.
Skutle og Svendsen kommer nok ikke på sokkel utenfor brakka, når (hvis) tallenes tale en dag kommer frem i offentligheten...
Så mye av pengene man har fått inn på spillersalg har gått med til å komme på beina etter noen år med vannstyring...
At det da står noen innvestorer med et STORT hjerte i Rosenborg Ballklubb , som ønsker å hjelpe klubben i denne periode, greier jeg ikke å se noe negativt med!
Tvert i mot...
Og denne gruppa har selvsagt ikke noe de skulle ha sagt mtp HVEM som skal inn, selv om noen av de er mennesker med stort hjerte for fotball og kanskje har innsikt over snittet på tippeligaen og fotball generelt.
Det Stokke sier om Tarik som erstatter for Rade må taes med knusende ro
Så må vi heller være glade for at vi har folk med hjertet i RBK og cash i lomma, som vil hjelpe klubben... |
|
Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 08.08.2012 08:57 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Visste ikke at Ankersen var investorkjoept. Var han virkelig saa dyr? Tror ogsaa han blir en mann det kan tjenes penger paa, saa det virker ikke saa lurt.[/code] |
Vi var nok heller så blakk.... klubben er ræv**** økonomisk, tar tid å snu skuta |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.08.2012 08:58 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Vi har vel budsjettert med inntekter fra spillersalg for å gå i null? Da kan vi ikke samtidig bruke opp alle penga på nye spillere.
|
Joda, det er busjetter med spillersalg, var det 18 millioner? Den summen er uansett oppfylt nå, Bakenga hadde ingen budsjettmessig avskrivning igjen da han aldri er kjøpt, mens Larsen nok hadde en restverdi som må trekkes fra.
Men spillerkjøp er uansett i prinsippet kun avhengig av at man har cashen - de faktiske pengene til å kjøpe. For med ved kjøp vil spilleren også få den tilsvarende verdien busjettetet under spillertropp-verdi, og dermed går man ikke i minus ved å kjøpe spillere. Man minker kun kontantbeholdning og øker posten for spillerstallverdien. (Om jeg har forstått det riktig).
Det er derfor merkelig om vi ikke skal sitte på cashen til å kjøpe spillere på nåværende tidspunkt. Med mindre vi nedbetaler gammel morro fra Skutle&Svendsen som ikke har nådd media, eller om vi ikke har fått pengene fra salgene av Bakenga og Larsen enda. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.08.2012 08:59 Post subject: |
|
|
Regnskapene til RBK er vel så offentlige at hvem som helst kan avgjøre hvor god eller dårlig økonomien er. |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 08.08.2012 09:00 Post subject: |
|
|
Er vel heller ikke utenkelig at man ikke svir av alt man har på spillerkjøp denne sesongen.
Man kan jo komme i en situasjon hvor man ikke får penger for spilelrsalg neste sesong, og derfor ønsker å ha en reserve til da.
Men dette får man vel ikke svar på før årsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.08.2012 09:01 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Visste ikke at Ankersen var investorkjoept. Var han virkelig saa dyr? Tror ogsaa han blir en mann det kan tjenes penger paa, saa det virker ikke saa lurt. |
Han er investorkjøpt ja, tror han kostet rundt 2-3 millioner. Uansett så skal vi ikke se så mørkt på det at spillerne er investoreid, det skal ligge en god avtale i bunn der som gjør at langtifra alt overskudd går til investorselskapet. De får igjen pengene de har lagt ut + litt til, og resten går til RBK. Det skal ikke være i nærheten av for eks Per Berg i Lillestrøm. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 08.08.2012 10:15 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Visste ikke at Ankersen var investorkjoept. Var han virkelig saa dyr? Tror ogsaa han blir en mann det kan tjenes penger paa, saa det virker ikke saa lurt.
Tarik og Reginiussen derimot, der kan man godt bruke investorer. Tror ikke det er saa mye profitt aa hente fra disse.[/code] |
Naa motsier du deg selv litt her. Definisjonen paa ordet "investor" er jo en person/organisasjon som handler verdier i håp om å oppnå profitt.
Tror neppe investorene er interesserte i aa spytte inn penger for spillere der det er smaa sjanser for profitt. Det er forskjell paa en investering og veldedighet. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 08.08.2012 10:18 Post subject: |
|
|
Investorgruppa har vel vært klare på at ev. profitt skal brukes til nye spillerkjøp. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 08.08.2012 10:23 Post subject: |
|
|
Er de?
Det har ikke jeg fått med meg. |
|
Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 08.08.2012 10:26 Post subject: |
|
|
Det kan jeg bekrefte at det er!
Det er ingen intensjoner om at de skal ta ut utbytte av spillersalg.
Dette utbyttet, vil bli innvestert inn i nye spillere...
Som jeg har sagt tidligere, så er det følelser for RBK, og ikke business som har fått i gang dette! |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.08.2012 10:38 Post subject: |
|
|
Litt rart at de skal snakke med investorene etter de har lagt inn bud? Kanskje NRK har tatt feil....
Fader.. Trodde overgangen var nærmere enn det kanskje er.. |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 08.08.2012 10:54 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | Litt rart at de skal snakke med investorene etter de har lagt inn bud? Kanskje NRK har tatt feil....
Fader.. Trodde overgangen var nærmere enn det kanskje er.. |
Dette problemet løste seg i hvert fall fint ifm. Chibuikes overgang.
Last edited by Ertsaas on 08.08.2012 10:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 08.08.2012 10:54 Post subject: |
|
|
Kan jo hende at de trenger investorhjelp for å sikre cashflow. Det er jo ikke alltid penger fra spillersalg som kommer samme dag som man selger. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Slaves Junior
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.08.2012 11:34 Post subject: |
|
|
Det ble vel satt penger inn i Chibuike-salget en god stund etter at overgangen skjedde. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 08.08.2012 14:19 Post subject: |
|
|
Ble stille rundt Tarik nå. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 08.08.2012 14:19 Post subject: |
|
|
Senest en nyhet i adressa idag! |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 08.08.2012 14:23 Post subject: |
|
|
Tenker da ikke på investor hjelp.
Vi har bydd på Tarik og så vidt jeg vet må de godta et bud på 1 mill Euro, spent på å høre om vi er i kontraktsforhandlinger med han.
Pluss ryktet om at Hoftun var i oslo samtidig med Tarik. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 08.08.2012 14:32 Post subject: |
|
|
Personlig tror jeg det er svært lite sannsynlig at vi får hentet Tarik. Jeg tror ikke han i utgangspunktet er interessert selv. Det må i såfall lokkes med en kraftig lønningspose og det er jeg ikke så sikker på at er interessant for RBK, når man etter hva jeg kan skjønne har jobbet ganske hardt med å senke spillernes forventninger til lønn.
En annen ting jeg lurer på er om Tarik eventuelt er tiltenkt en kantrolle eller som midtspiss. Han har vel spilt på kant for FFK? Høyre kant er og forblir Dockal sin så lenge han er i klubben. Jeg håper ikke dette er et signal om at Borek er på vei ut. Heller Dockal enn Tarik, for å si det sånn.
Uansett, jeg tror ikke vi lander denne. Skulle det derimot skje så frykter jeg at det skyldes andre mindre hyggelige ting; slik som høy lønn og Dockal ut. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.08.2012 14:35 Post subject: |
|
|
Altså, det aller meste tilsier at Tarik kan være interessert i en overgang. Rosenborg hadde ikke flagget sin interesse eller lagt inn bud om de ikke hadde fått indikasjoner på at spilleren kan være interessert. For det andre så kom det tidlig ut at Tarik visnok ønsket seg 3 mill i årslønn i RBK. Lønnskrav tilsier at han er villig til å flytte på seg. |
|
Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 08.08.2012 14:48 Post subject: |
|
|
Flere som er ute etter tarik....
Heldigvis sier han nei til Vålerenga, men molde lurer også i kuluissene
http://www.dagbladet.no/2.../22870630/
Last edited by practor on 08.08.2012 14:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Oyvind96Faeraas Junior
|
Posted: 08.08.2012 14:51 Post subject: |
|
|
Jeg så den bare komme!!! når RBK er intersiert i en spiller så er Vålerenga det også!! forbanna drittsekker!!! |
|
Back to top |
|
 |
|