View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.08.2012 13:31 Post subject: |
|
|
Trodde det selv inntil Chris Thomas Skogli skrev noe annet på Twitter nettopp. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 02.08.2012 13:32 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Canal 9 har kjøpt rettighetene, men sender ikke kampen likevel. |
Det er vel ingen som produserer? Har forståelse for at Canal9 ikke vil produsere selv. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 02.08.2012 13:32 Post subject: |
|
|
Man forstår jo det når man ser det kjempeinteressante sendeskjemaet dems... Not. |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
Posted: 02.08.2012 13:44 Post subject: |
|
|
yid wrote: |
Hva er altervativet til Servette? Vente på at det kommer en storkanal og kjøper de norske rettighetene!? |
Alternativet til å gi bort rettighetene er selvsagt å ikke gi dem bort.[/quote]
Ja, det ville vel vært den minst smarte løsningen, men kan godt hende de tviholder på dette for å sette en standard. Lite trolig. Tror til og med de ser nytteverdien av å bli vist i et annet land. Ifm nye supportere og PR.
Jeg tror det ikke handler om at Servette sitter med rettigheter som er for dyre eller som de ikke er interessert i å selge. Jeg tror det handler om at RBK ikke er noen TV-kanal, og at de norske TV-kanalene ikke ser nytteverdien i å vise denne kampen. Det er vel heller ingen som produserer kampen, og da er det et stort apparat å sette inn.
Så noen sa at det var noe som 15000 som helt sikkert ville se kampen. Kan godt hende Canal9 eller noen andre har et seersnitt på over dette ved vanlig TV-program. Da er det ikke noe vits å kjøpe denne kampen. _________________ Skaptrønder (",)
Last edited by hke on 02.08.2012 13:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 02.08.2012 13:44 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Trodde det selv inntil Chris Thomas Skogli skrev noe annet på Twitter nettopp. |
Det CTS skrev var feil.
Yid:
RBK har selvasgt alle muligheter til å kjøpe rettighetene til å vise denne kampen på nett-tv, og Servette har selvagt interesse av å selge. Rosenborg har derimot ikke interesse av å kjøpe disse rettighetene for å vise kampen gratis. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 02.08.2012 14:06 Post subject: |
|
|
Var det tilbake i 94-95 at europacupkampene våre ble sendt i redigert opptak på ca 30 minutter på NRK sent på kvelden?
Minnes vagt krangling med foreldra på sene onsdagskvelder. |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
Posted: 02.08.2012 14:12 Post subject: |
|
|
Quote: | Yid:
RBK har selvasgt alle muligheter til å kjøpe rettighetene til å vise denne kampen på nett-tv, og Servette har selvagt interesse av å selge. Rosenborg har derimot ikke interesse av å kjøpe disse rettighetene for å vise kampen gratis. |
Det er overhodet ikke RBK's oppgave å være TV-formidler. Selvsagt så skulle jeg ønske jeg kunne se kampen på NRK, eller på RBK.no. Rosenborg er en fotballklubb, og skal du bli best mulig på det du driver med, må du holde med minst mulig av andre ting.
Så kan man veie det hvilken vei man vil. At Rosenborg burde gjort dette for sine supportere, og da blir vi alle glade, og Hoftun bør få bli og Hipp hurra. Eller at dette gidder vi ikke bruke pengene på.
Jeg håper egentlig ingen i RBK (sett bort fra markedsavdelingen) har vurdert om de skal kjøpe rettighetene.
TV-kanalene skal tilby det seerne vil se, og fotballklubbene skal spille fotball. Men jeg mener det at ingen av TV-kanalene "gidder" viser vel så mye at dette er en totalt uinteressant kamp for 99 av 100 nordmenn. Og ingen TV-kanaler gidder å ha en nisje for 1 av 100 potensielle seere.
Dette er ikke RBK.no sitt ansvar, ei heller Rosenborg. Så får du velge å være uenig i det.[/quote] _________________ Skaptrønder (",) |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 02.08.2012 14:20 Post subject: |
|
|
yid wrote: |
Dette er ikke RBK.no sitt ansvar, ei heller Rosenborg. Så får du velge å være uenig i det. |
Hei. Hele innleggget ditt var en kavalkade av meningsløs stråmannargumentasjon. Jeg har aldri argumentert for at RBK skal kjøpe kampen. Lær deg å lese.
Jeg svarte på eksiltrønderns forslag om at RBK kunne sende kampen. |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
Posted: 02.08.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Nå har jeg forhåpentlig ikke tillagt deg noen meninger som helst.
Ikke mitt forsøk hvertfall.
Og jeg er ikke enig i at mer enn siste linjen som du siterer kunne se ut som stråmannsargumentasjon.
Men er nok mulig jeg svarte flere enn deg ved innlegget mitt, og da blir det selvsagt feil av meg og bare sitere deg.
Lese kan jeg. _________________ Skaptrønder (",) |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.08.2012 14:53 Post subject: |
|
|
Det er ganske få lag i sveitsisk liga. Er det noen som vet hvordan serieopplegget deres er? Er det noe a la det de har brukt i Skottland og Belgia? |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.08.2012 14:53 Post subject: |
|
|
yid wrote: | Så noen sa at det var noe som 15000 som helt sikkert ville se kampen. Kan godt hende Canal9 eller noen andre har et seersnitt på over dette ved vanlig TV-program. Da er det ikke noe vits å kjøpe denne kampen. |
Ja, det var meg, og det var jo bare gjetting. Om det er 10-15000 som går på Lerkendal på hjemmekamper i tippeligaen burde det være like mange som definitivt ville vært interessert i å se kampen på TV. Med tilgjengelighet på TV ville kanskje seer-mengden dobles - det er tross alt flere som er nysgjerrig på om RBK kommer seg til EL enn som møter opp på Lerkendal. Og det er en del som tiltrekkes av fotball på TV på generelt grunnlag. Men ja, det blir nok ikke den helt store seer-boosten for TV-kanalen, så det er kanskje det som er greia. For at det skal sendes så må de få det ferdig produsert billigere enn "Jakten på sexkjøperne" og "Prison Diaries" (og de to programmene skal du få billig). |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
Posted: 02.08.2012 15:02 Post subject: |
|
|
Jeg synes jo det er litt rart at sveitsisk TV ikke er interessert i å vise Servette mot en relativt "kjent" klubb i europasammenheng.
Da kunne vi i det minste funnet en stream.  _________________ Skaptrønder (",) |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 02.08.2012 15:14 Post subject: |
|
|
Hadde en sveitsisk kanal vist kampen så hadde nok Canal9 vist den også, greia er vel at de ikke gidder å fly over et produksjonsteam for å få vist kampen.
RBK filmer jo kampen uansett for analyseårsaker, da er det ikke veldig vanskelig å sende den feeden ut på nettet.
Ser helt klart problematikken Eru, men det skader jo ikke for RBK å spørre om de får lov. De klarte det i Irland, da er det ingen grunn til å ikke klare det i Sveits.
For RBK så vil det jo bety ganske mange tusen hits på nettsiden, det må jo kunne gi noen reklamekroner som motivasjon. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.08.2012 15:25 Post subject: |
|
|
Ingen sveitsiske kanaler som viste Basel i CL-kvaliken i går heller, ser jeg det hevdes. Da er det ikke spesielt rart at ingen viser oss. |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
Posted: 02.08.2012 15:33 Post subject: |
|
|
Er vel OL-modus på hele landet! _________________ Skaptrønder (",) |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.08.2012 16:28 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Det er ganske få lag i sveitsisk liga. Er det noen som vet hvordan serieopplegget deres er? Er det noe a la det de har brukt i Skottland og Belgia? |
Nei. Sveits har ganske enkelt en vanlig sesong, men kjører den to ganger. Slik at det blir 4 kamper mot hverandre iløpet av sesongen. Med to borte og to hjemme. De har 10 lag som gir totalt 36 kamper. 18 kamper i del en av sesongen (høsten), og 18 kamper i del to av sesongen (våren). |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 02.08.2012 16:29 Post subject: |
|
|
For å være litt positiv så var jo kampen mot Ordebasy den morsomste RBK-kampen jeg har "sett" på mange år... |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 02.08.2012 16:52 Post subject: |
|
|
Kanskje RBK klarer å ordne stream selv, slik som mot Crusaders. Usikker på om de har mulighet til det (rettigheter osv.), men en kan jo håpe. Jeg spurte Chris Thomas på twitter. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 02.08.2012 17:00 Post subject: |
|
|
Kan dette være noe? Erfaringer?
http://livetv.ru/en/event...rosenborg/ _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 02.08.2012 17:23 Post subject: |
|
|
Stream er nok dessverre meget usannsynlig når hverken norsk eller sveitsisk TV viser.
RBK kan visst ikke ordne noe heller, slik de gjorde mot Crusaders. |
|
Back to top |
|
 |
Chuck Junior

|
Posted: 02.08.2012 17:25 Post subject: |
|
|
Den russiske sida er knall den, men det hjelper vel stort lite om det ikke blir produsert noen form for sending.
edit: Vil det bli en ordentlig tekstopdatering noen plass? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.08.2012 17:27 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Ingen sveitsiske kanaler som viste Basel i CL-kvaliken i går heller, ser jeg det hevdes. Da er det ikke spesielt rart at ingen viser oss. |
Nja, ser ikke helt argumentet. Må se an motstanden litt også. Basel spilte mot Molde.
Spøk til side er det kanskje en viss forskjell da gårsdagens kamp gikk i Norge og dagens går i Sveits? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 02.08.2012 17:28 Post subject: |
|
|
uefa.com kjører tekstoppdatering. |
|
Back to top |