English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 272, 273, 274 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brego
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 18:51    Post subject: Reply with quote

Spillere må vel uansett ta fysiske tester på Lerkendal før signering, så det er vel større sjanser for at det bli signeringer når han er på kontoret.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2012 19:58    Post subject: Reply with quote

Vegard Fl. Vaagbø nevner på twittah at Rosenborg jakter Tarik. Han er vel "in the ring" av sportsjournalister som klør ryggen til hverandre der inne og har sikkert sine kilder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sola
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 19:59    Post subject: Reply with quote

Vil ha en lønn på 3 mill ifølge samme mann.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 20:03    Post subject: Reply with quote

Håper vi holder oss unna Tarik. For begrenset. Er lite lysten på spillere med så svak touch/ballkontroll.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.07.2012 20:05    Post subject: Reply with quote

Det er jo fullstendig galskap! Jeg ser gjerne Tarik i Rosenborg til halvannen/2 mill i året såfermt kjøpssummen er ok, men 3 mill vil bare sørge for ny lønnspiral.

Hadde godtatt det for en klassespiss ala Senghor/Fall, men ikke Tarik. For dårlig ballbehandling og teknikk til å få stjernelønn.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2012 20:11    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Håper vi holder oss unna Tarik. For begrenset. Er lite lysten på spillere med så svak touch/ballkontroll.

Ikke at jeg tror det, men er du ironisk?

Etter alle norske standarder har jo Tarik en touch/ballkontroll som knapt overgås. Synes det er en fryd å se på hvordan Tarik tar imot og fører en ball fremover. Ser nesten ut som han "hoover" oppå gressmatta.

Sammen med en Iversen-type tror jeg det kunne blitt veldig bra. Altså ikke bare en tung og hodesterk spiss, men en som har evnen til å slå lure stikkere lage rom.

Tre millioner er selvfølgelig for mye. Får vi han for 5 mill, fire år x 2 mill - så er det bra. Det er uansett utopisk, tror jeg.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 20:16    Post subject: Reply with quote

Han kan kanskje føre ballen greit (den visuelle effekten mener jeg har mer å gjøre med hvordan han løper og ikke hvordan han fører ball), men han kan ikke dempe den for fem øre.

Å skyte en pasning på foten til Tarik gir samme effekt som de treningsbrettene som skal revolusjonere talentutviklingen; ballen spretter tilbake i en flott sirkulær bue.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2012 20:20    Post subject: Reply with quote

Hehe, nå drar du det kanskje litt langt. Kan ikke si jeg har sett det samme som deg, men det er nå så.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 20:21    Post subject: Reply with quote

Haha, jøss, visste ikke at det var en så oppsiktsvekkende påstand.

Edit: Et annet innlegg over som ble borte her nå.

Har forsåvidt vært positiv til Tarik tidligere, men etter å ha sett litt nærmere på han etter at han kom tilbake til Norge vil jeg sammenligne han mer med Olsen enn Brattbakk.., men for all del, kan hende jeg blir i overkant farget av svake kamper for landslaget og det totalt mislykkede Nederlands-oppholdet.

Last edited by abjoern on 31.07.2012 20:26; edited 1 time in total
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 20:22    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
abjoern wrote:

Ikke at jeg tror det, men er du ironisk?

Lurer fortsatt på om han er det...
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 20:26    Post subject: Reply with quote

Har sett den svakheten hos Tarik mange ganger, elendig førstetouch/mottak. Nesten litt Trond Olsensk over det.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 20:30    Post subject: Reply with quote

Litt Trond Olsen over touchen til Tarik? Jaja, så forskjellig kan man se fotball.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.07.2012 20:37    Post subject: Reply with quote

Mottaket er for dårlig, men han kan selvsagt spilles god. Man får bare unngå å slå så mye pasninger på en feilvendt Tarik, heller spille i rom med rettvendt Tarik på løp.

Jeg er både negativ og positiv til dette. Jeg har ønsket meg Tarik tidligere ved flere anledninger og han vil nok uten tvil forsterke oss i dagens situasjon.

Men etter 6/12 mnd reising verden rundt, etter scouting på tusentalls kamper i alle bortgjemte kriker og kroker, er norske Tarik Elyounoussi til ca 5 mill pluss 2/3 mill i årslønn det beste som finnes?

Ingen andre spillere der ute som kan gjøre en bedre jobb til en mindre penge enn Tarik? Føler liksom jeg blir litt skuffet selv om ryktet i utgangspunktet er bra for oss.
Back to top
Slaves
Junior

PostPosted: 31.07.2012 20:42    Post subject: Reply with quote

Ryktene om Tarik svirrer statig, har jo blitt linket til Wolverhampton den siste tiden. Tror ikke helt han passer i den ligaen. Enig med Hedon at Tarik passer best sammen med en større spiss som enten stusser videre, eller flikker gjennom(gjorde det bra sammen med Gardar Johannsson i FFK). Tarik er også god som ving i et 4-3-3 system.
Back to top
Tivutan
Junior

PostPosted: 31.07.2012 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan sammenligne touchen til Tarik med Trond Olsen sin.

Selv ser jeg positivt på muligheten for at Tarik kan komme til RBK.

Som det blir nevnt litt lenger oppe, så kan Tarik sammen med en spiller som har et godt blikk og kvalitetene til å tre gjennom andre (Steffen Iversen) være en god kombinasjon. Tarik sammen med en FDH synes jeg heller ikke høres helt feil ut.

Håper vi kan få han til en rimelig pris uten at vi må gi alt for høy lønn.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 20:43    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Litt Trond Olsen over touchen til Tarik? Jaja, så forskjellig kan man se fotball.

Basert på flere landskamper hvor en feilvendt Tarik skal motta ball i oppspillsfasen, hvor han med dårlige mottak stanser fremdriften og bruker for lang tid med ball. God når han spilles fri, eller får litt rom å avansere i rettvendt. Det kan også sies om Trond Olsen, selv om sistnevnte er langt svakere i alle spillfaser.

Det jeg har sett har jeg sett, det er ikke uten grunn at Tarik ikke spiller i Eredivise.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 21:06    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...42583.html

Ingenting og tape på og hente han.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Huber
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 21:07    Post subject: Reply with quote

Får håpe vi beholder Henriksen om Tarik kommer da, men da skal vel han også fort sa samme lønn som Tarik.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 21:14    Post subject: Reply with quote

Tarik's svakhet ligger først og fremst i den mentale delen av spillet, og når sant skal sies - han er ikke så ille der heller.

At noen kan være negative til han er for meg en gåte... om han faktisk har ombestemt seg og er positiv til en overgang, er det idiotisk å ikke hente han.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 31.07.2012 21:20    Post subject: Reply with quote

Tarik har vel gang på gang uttalt at han ikke vil spille for RBK / ikke ser noe poeng i det.

- Torgeir Børven
Back to top
Slaves
Junior

PostPosted: 31.07.2012 21:20    Post subject: Reply with quote

Tarik sa først at FFK var eneste alternativ i Norge, men i et senere intervju sa han at han var åpen for tilbud fra alle ligaer.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2012 21:56    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Tarik har vel gang på gang uttalt at han ikke vil spille for RBK / ikke ser noe poeng i det.

Han har vel ikke sagt RBK spesifikt, men at ingen klubber i Norge er interessant. Om hans holdning kan sende FFK til skifteretten, så bør han vel revurdere dette - for det ser ikke akkurat ut til at de blir nedrent med tilbud fra utlandet.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 31.07.2012 22:16    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/-stroemsgodset-oensker-aa-hente-mikkel-diskerud-3842583.html

Ingenting og tape på og hente han.

Fra linken: "– De spiller en deilig fotball, akkurat slik jeg selv ønsker å spille. I tillegg kan man se at de har det gøy mens de holder på. Jeg kjenner ikke treneren så godt personlig, men vet at han er respektert og vil komme langt i sin karrière, avslutter han. (Mikkel Diskerud).

Jeg er ikke så redd for at kun denne ene spilleren tenker slik, men hvis dette er en utbredt tankegang blant mer attraktive spillere ligger vi dårlig an.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 22:21    Post subject: Reply with quote

Hvis Tarik ønsker 3 mill. i årslønn for å komme hit så bør han få det. Han vil øke nivået til RBK betraktelig.

Kjør på!
Back to top
Jelo
Junior

PostPosted: 31.07.2012 22:34    Post subject: Reply with quote

Leste nettopp på krattet sitt forum, og der er det en som påstår fra sikre kilder at det er aktivitet rundt Pape Diouf, angående retur til Norge...Kan det være derfor Jønnson har vært i København?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 272, 273, 274 ... 303, 304, 305  Next
Page 273 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb