| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
*Thor* Senior
|
Posted: 29.07.2012 21:00 Post subject: |
|
|
Fuck off, JJ.
Thor |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.07.2012 21:01 Post subject: |
|
|
3 grunner til en rævva andreomgang.
1. Erik Hoftun og styret har gitt Jan Jønsson en håpløst tynn stall, som gjør det umulig å kunne sette innpå de spillertypene som kan endre kampbildet som utviklet seg. Det eneste kampbildet som kunne blitt endret med dagens benk, er et kampbildet der motstanderlaget har lagt seg bakpå og muret igjen, og Chibuike kunne kommet inn og til en viss grad slitt dem ut.
2. Jan Jønsson forstod tydeligvis ikke at Tromsø hadde muligheten til å voldta oss på vår høyreside etter at Strandberg hadde fått gult kort. Greit nok at Hoftun og co har gitt oss en så tynn stall at kun en smårusten Peter Ankersen er alternativet på benk, men det krever ikke høy inteligens å vite at Thomas Drage er Tromsøs beste spiller, og at en Strandberg med gult kort burde byttet plass med Rønning asap.
3. Mentalt svake spillere = scoringsvegring. Til tross for Tromsøs dominans i andre omgang hadde vi våre muligheter. Spillere som Henriksen, Prica og Dockal bør kunne ha muligheten til å framstå litt mer tungt, giftig og mandig forran mål, fremfor at alle tre skal lide av "Per Ciljan Skjelbred" syndrom og nøle værre en ei 14 år gammal jente forran mål for om de skal skyte i mål eller spille til en lagkamerat. Den mentale svakheten er også tydelig ellers i kampen, Molde avgar poeng, og spillerne virker å gi totalt blanke faen. En overbetalt og bortsjemt spillergruppe kunne trengt en mental trener, eller hva Hoftun? _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:01 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | Jan Jönsson, jeg hater deg. |
Ro deg ned! |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:04 Post subject: |
|
|
Elendig andreomgang. Synes spesielt Selnæs spilte dårlig, mens Dockal var langt unna forventet kvalitet offensivt, samtidig som han var fraværende defensivt. Selnæs er på etterskudd/feilposisjonert defensivt i store deler av kampen, men klarer av og til å ro seg inn til en blokkering. Strandberg hadde også en dårlig kamp, men forutsetningene for å lykkes når man spiller ute av posisjon er litt annerledes enn å spille i sin vante posisjon. I tillegg hadde man ingen å sette inn der. Issah var vel spilleklar til kampen, og kunne ha hjulpet til på midten?
Prica er et kapittel for seg selv, virker å være langt unna toppform, samtidig som at han virker å være langt på vei nedover. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 29.07.2012 21:05 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | 3 grunner til en rævva andreomgang.
1. Erik Hoftun og styret har gitt Jan Jønsson en håpløst tynn stall, som gjør det umulig å kunne sette innpå de spillertypene som kan endre kampbildet som utviklet seg. Det eneste kampbildet som kunne blitt endret med dagens benk, er et kampbildet der motstanderlaget har lagt seg bakpå og muret igjen, og Chibuike kunne kommet inn og til en viss grad slitt dem ut.
2. Jan Jønsson forstod tydeligvis ikke at Tromsø hadde muligheten til å voldta oss på vår høyreside etter at Strandberg hadde fått gult kort. Greit nok at Hoftun og co har gitt oss en så tynn stall at kun en smårusten Peter Ankersen er alternativet på benk, men det krever ikke høy inteligens å vite at Thomas Drage er Tromsøs beste spiller, og at en Strandberg med gult kort burde byttet plass med Rønning asap.
3. Mentalt svake spillere = scoringsvegring. Til tross for Tromsøs dominans i andre omgang hadde vi våre muligheter. Spillere som Henriksen, Prica og Dockal bør kunne ha muligheten til å framstå litt mer tungt, giftig og mandig forran mål, fremfor at alle tre skal lide av "Per Ciljan Skjelbred" syndrom og nøle værre en ei 14 år gammal jente forran mål for om de skal skyte i mål eller spille til en lagkamerat. Den mentale svakheten er også tydelig ellers i kampen, Molde avgar poeng, og spillerne virker å gi totalt blanke faen. En overbetalt og bortsjemt spillergruppe kunne trengt en mental trener, eller hva Hoftun? |
Tungtveiende grunner dette og støtter dine tanker/refleksjoner. Når det gjelder punkt 3 så gjelder dette mest Prica og Henrix synes jeg da, men vi scorer generelt for lite mål og det ansvaret hviler først og fremst på de offensivespillerne.. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 29.07.2012 21:06 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | Elendig andreomgang. Synes spesielt Selnæs spilte dårlig, mens Dockal var langt unna forventet kvalitet offensivt, samtidig som han var fraværende defensivt. Selnæs er på etterskudd/feilposisjonert defensivt i store deler av kampen, men klarer av og til å ro seg inn til en blokkering. Strandberg hadde også en dårlig kamp, men forutsetningene for å lykkes når man spiller ute av posisjon er litt annerledes enn å spille i sin vante posisjon. I tillegg hadde man ingen å sette inn der. Issah var vel spilleklar til kampen, og kunne ha hjulpet til på midten?
Prica er et kapittel for seg selv, virker å være langt unna toppform, samtidig som at han virker å være langt på vei nedover. |
Selnæs ble nok sliten og burde ha vært erstattet av Issah som du er inne på.Men synes Selnæs gjorde en god jobb så lenge han holdt jeg da.
Prica gidder jeg ikke kommentere. |
|
| Back to top |
|
 |
mikeøsten Senior
|
Posted: 29.07.2012 21:07 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: |
Enig. Tromsø på Alfheim regnes som en av de enkleste bortekampene i Tippeligaen. Uavgjort er intet mindre enn en skandale. |
Tromsø regnes ikke som en av de enkleste bortekampene i Tippeligaen.
Elendig 2.omgang. Finnes ikke vilje, samspill eller ønske om å jage ball. Helt uforståelig valg av DFH og at Prica ikke gikk ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:07 Post subject: |
|
|
| Det er bare spørsmål om tid før JJ rusler ut av portene på lerkendal. Jeg har egentlig alltid hatt trua på JJ sitt prosjekt, og sagt til meg selv at det er bare spørsmål om tid. Med det mener jeg at jeg kunne forstå fjoråret, selv om det ikke var akseptabelt, men mye kunne forklares ut i fra rammene til JJ. Siden den gang har rammene blitt bredere og lengre, men resultatene og spillet har ikke hatt den samme progresjonen. Når vi nå har tapt fire poeng mot lillestrøm og tromsø er min tro på JJ sitt prosjekt over. Vi kommer desverre ikke til å vinne noe med dette laget, og med denne treneren. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:09 Post subject: |
|
|
| Gidder ikke å bli provosert over det elendige spillet til Rosenborg mere. Jeg er sliten nå av det. Er gått over til en fase som vel kan kalles likegyldighet. Og jeg føler at jeg må få lov til det da ledere, trenere og spillere i Rosenborg har vist likegyldighet overfor prestasjoner nå siden 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 29.07.2012 21:09 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | vegran wrote: | | Jan Jönsson, jeg hater deg. |
Ro deg ned! |
Ro meg ned? hvorfor det? |
|
| Back to top |
|
 |
elguapato Junior
|
Posted: 29.07.2012 21:10 Post subject: |
|
|
SÃ¥ ufattelig skuffende...
Hvorfor setter Jönsson inn Midtsjø? synes ikke han er god nok i det heletatt, har enda mye å gå på.
Strandberg slet mye mot Drage, der kunne vel en rask Ankersen gjort en bedre jobb. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kaster inn på en rask, bevegelig Chibuike som alltid er farlig? taktiske helbommer her synes jeg..
Denne andre omgangen var bare skuffende. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:11 Post subject: |
|
|
| elguapato wrote: |
Strandberg slet mye mot Drage, der kunne vel en rask Ankersen gjort en bedre jobb. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kaster inn på en rask, bevegelig Chibuike som alltid er farlig? taktiske helbommer her synes jeg.. |
Både Chibuike og Ankersen sliter med skader. Med andre ord ikke så veldig lurt å la de spille i et tett kampprogram. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:12 Post subject: |
|
|
Enig. Tromsø på Alfheim regnes som en av de enkleste bortekampene i Tippeligaen. Uavgjort er intet mindre enn en skandale. |
Jeg tror folk flest her driter i hva resultatet ble når de kritiserer klubben, de ser heller på hvordan vi faktisk spilte samt hva som ble gjort fra sidelinja. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:14 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | Cyrilp wrote: | Tro om det hadde vært mulig å fått kloa i Drage? Men nå er vel Tromsø ikke akkurat kjent for å underprise spillerne sine  |
Drage valgte TIL over RBK når han signerte for de så er nok ikke særlig sannsynlig. |
Han vraket Rosenborg fordi at det var lengre fram fra junior til A-laget, enn hos Tromsø. Den vurderingen var riktig.. |
|
| Back to top |
|
 |
ossie Junior
|
Posted: 29.07.2012 21:15 Post subject: |
|
|
Debuterer på forumet etter mange år som aktiv titter. Svært skuffet over hvordan vi fremstår spesielt i 2 omgang, både som enkeltspillere men ikke minst som lag. Selv om vi langt fra har den beste troppen mener jeg at det er begredelig hva vi greier å få ut av våre spillere.
I hver eneste kamp er det enorme avstander mellom leddene våre, og det offensive virker planløst og er preget av spillere som enten ikke evner eller bare ikke passer i det jeg i det aller lengste håper er en plan fra Jønsson.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.07.2012 21:16 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | elguapato wrote: |
Strandberg slet mye mot Drage, der kunne vel en rask Ankersen gjort en bedre jobb. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kaster inn på en rask, bevegelig Chibuike som alltid er farlig? taktiske helbommer her synes jeg.. |
Både Chibuike og Ankersen sliter med skader. Med andre ord ikke så veldig lurt å la de spille i et tett kampprogram. |
Hvis spillerne er for skadd til å spille 10-25 minutter når vi trenger det som mest, hvorfor i helvete flyr vi dem til Tromsø da? Hvorfor ikke heller ta med beste spiss og beste forsvarer fra juniorlaget, eller rett og slett fly med en tynn benk?
Det har absolutt ingen hensikt å ta med seg spillere til bortekamper som ikke kan spille! Det er å kaste bort penger og resultater! |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:18 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | Hjelde wrote: | | vegran wrote: | | Jan Jönsson, jeg hater deg. |
Ro deg ned! |
Greit å være uenig i hvordan og at han trener Rosenborg... men hat trenger vi rett og slett ikke. Har ingen konstruktiv funksjon (har vel både nær og fjern historie vist) |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.07.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Synes vi gjør en OK førsteomgang, men utover 2.omg går vi helt tom. Det jeg ikke skjønner er hvorfor i all verden vi ikke bruker alle byttene når flere skriker etter å bli tatt av? Var Issah, Ankersen og Chibbe alle så skadet at de ikke kunne spille 10-15 min?
Isolert sett er ett poeng på Alfheim OK, problemet er at vi så sjeldent tar tre poeng på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 29.07.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Har ikke du en ring du skulle levert framfor å sitte her å trolle??? Alle som følger RBK ser at dette er en kamp vi burde og skulle ha vunnet..
Last edited by WanAn on 29.07.2012 21:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2012 21:20 Post subject: |
|
|
| Tja, 1 poeng hadde vært greit mot fjorårets Tromsø-lag hvertfall, men de mangler jo Kara og Ciss i tillegg til at de er svekka fra i fjor. Men ikke uenig i at det kunne vært greit om vi hadde prestert hjemme. Synes om Ondrasek, Henning? Trist at en så begrensa spiller har scora 9 mål så langt, mer enn Ivers og Prica til sammen vel? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 29.07.2012 21:22 Post subject: |
|
|
| Godt Alas er klar til neste kamp! Han har jeg tro på. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.07.2012 21:23 Post subject: |
|
|
| Hehe, knerten, samtidig som jeg sa at Ondrasek er begrenset så sa jeg jo også at han kom til å putte mye i TL. TL er jo som skapt for triste spisser som Ondrasek, Kovacs, Frode Johnsen og Prica, eneste toppserien i Europa at denne typen spisser fortsatt er gull verdt. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 29.07.2012 21:23 Post subject: |
|
|
| Virker som the powers that be ikke vil at vi skal ta igjen Molde. Kastet bort muligheten hjemme mot Lillestrøm, og nå borte mot et svakt Tromsø. Trist. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.07.2012 21:24 Post subject: |
|
|
| Når Prica spiller og opptrer som han gjør, og Jönsson lar ham gjøre det i 90 samfulle og skamfulle minutter, da urinerer de på klubben min og det godtar jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 29.07.2012 21:25 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | vegran wrote: | | Hjelde wrote: | | vegran wrote: | | Jan Jönsson, jeg hater deg. |
Ro deg ned! |
Greit å være uenig i hvordan og at han trener Rosenborg... men hat trenger vi rett og slett ikke. Har ingen konstruktiv funksjon (har vel både nær og fjern historie vist) |
Hat er kankje et sterkt ord. Det kom i ren fortvilelse rett etter kampslutt. Men for å te an mykere versjon som ikke inneholder ordet hat: Jeg misliker sterkt at Jönsson gjør det han kan for å dra denne klubben ned i gjørma. |
|
| Back to top |
|
 |
|