English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.03.2004 22:27    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
(...)en forsvarer så er stallen helt komplett.

Med tanke på at midtstoppertrioen Tronseth, Trondsen og Høyem alle forlot RBK på permanent basis før jul etter å ha vært leid ut, synes jeg at RBK bør skaffe seg mer enn én forsvarer.

Nå som Bratseth i tillegg signaliserer at Blixt ikke skal få ny kontakt, mens Hansén fortsatt ikke imponerer, samtidig som at hele den faste backrekka er 30+, trengs det egentlig 3-4 nye forsvarsspillere!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff

PostPosted: 30.03.2004 22:39    Post subject: Reply with quote

kansje det, glemte å tenke:) sett at hoftun å riseth blir skada i en måned da. da kan det gå veeldig dårlig asså!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2004 14:43    Post subject: Reply with quote

Er det noen som tror at Riseth ikke blir skada i sesongen? Kan han spille 2/3 av kampene så er jeg bra fornøyd.

Jaja, overgangsvinduet er ikke stengt ennå... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2004 16:57    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jaja, overgangsvinduet er ikke stengt ennå... Rolling Eyes

Jepp, Bratseth har fortsatt sju timer på seg! Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.04.2004 22:48    Post subject: Reply with quote

arne ball wrote:
Lurer på hvorfor Magne Hoseth aldri blir nevnt på brakka.

Punget ut 99 kr for "Avspark" i dag, og kunne lese følgende i intervjuet "- Jeg heter Hoseth":

- Klart det kunne være fristende å spille for Rosenborg, men jeg kommer ikke til å gå dit. Ingen tvil om den saken, fastslår Hoset (ikke faen om jeg benytter pynte/femi-h-en til slutt; Magnhild heter Hoset i folkeregisteret).

Musikk i mine ører! Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.04.2004 21:28    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke kjøre noen "kjøp brasser"-kampanje, men jeg så på "Sportspegeln" på SVT nå, og der var det litt interessant info:

I årets Allsvenskan er det hele 11 brasilianere - lille Kalmar har alene 4 stk.

- Først trodde vi at det var nok å hente over middels gode brasilianere, men det viste seg at nivået på skandinavisk fotball var for høyt for dem. Derfor har vi funnet ut at kun meget gode spillere fra Brasil er gode nok, fortalte agent Lars Lindell, som har hentet mange brasser til Sverige.

SÃ¥ vet vi det.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2004 11:45    Post subject: Reply with quote

Apropos brasilianere:

Rosenborg trenger fortsatt ny(e) midtstopper(e), og her er en kar vi kan hente: Lucio vil bort fra Leverkusen

26 år er fin alder, samtidig som at han har plenty med erfaring fra VM, Champions League etc. Slå til, Bratseth! Wink
Back to top
JonasJHH
Senior

PostPosted: 23.04.2004 11:51    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg ønsker å ta et steg videre i karrieren min og tror det vil være bra om jeg forlater Leverkusen så fort som mulig

Da er RBK absolutt ett steg opp fra bakgårdsklubben Leverkusen. Wink
Back to top
sander a
Senior

PostPosted: 27.04.2004 11:18    Post subject: Reply with quote

RBK gjør et nytt forsøk på å hente Sæternes:

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=224988

Kjenner jeg RBK rett, klarer de vel aldri å bli enige med Brugge om pris på Sæternes. Er skuffende å se at Bratseth & co aldri har det som prinsipp å tenke på evt. merinntekter (Mesterliga + tilskuerantall) ved å hente en spiller av Sæternes kaliber.

Personlig er jeg 100% overbevist om at RBK ikke har noe i Mesterligaen å gjøre med dagens disponible angrepssillere. Med Sæternes på plass stiller det seg annerledes, og jeg skulle ønske RBK kunne gjøre sitt ytterste for å få denne avtalen på plass.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2004 12:32    Post subject: Reply with quote

"I utgangspunktet er ikke RBK villige til å gi mer enn 2.5 mill for spilleren, som Club Brugge har verdsatt til 8 mill."

Hæ? Maks 2.5 mill for en slik spiller? Hvor teite ER de?? Han bør da glætt være verdt sine 8 mill.

Greit med prutningsmonn, men faen heller.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.04.2004 12:55    Post subject: Reply with quote

Dersom man starter på 2,5 mill. møtes man kanskje halvveis på 5 mill., som er identisk med beløpet Bratseth har satt som en slags maks. Rolling Eyes
Back to top
sander a
Senior

PostPosted: 27.04.2004 13:03    Post subject: Reply with quote

Skal ikke påstå at et kjøp av Sæternes er synonymt med Mesterligaspill til høsten, men.....hvor mye er RBK sikret i pengebeløp hvis de kvalifiserer seg til gruppesillet i Mesterligaen?

Er rimelig overbevist om at vi hadde slått Deportivo over 2 kamper hvis man hadde hatt en Bengt Sæternes i form som spiss i begge de to kampene i fjor.
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 27.04.2004 23:01    Post subject: Reply with quote

Tror CL gir rundt 40 millioner. Kan bli mye mer avhengig av prestasjoner, da.

Litt interessant at Deportivo La Coruna nå er på vei til CL finalen... Vi spilte jo ganske jevnt mot dem. Vi var bedre på Lerkendal og de var bedre på Riazor. Bare det hersens frisparket av Luque som skilte. Sad
Jaja, historie er historie uansett hvor mange ganger man greier å si 'hvis'...
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 02.05.2004 22:11    Post subject: Reply with quote

har sett rosenborg sine siste tv-kamper, og har kommet frem til det at det Rosenborg mangler er en TOPP internasjonal spiss. karadas er god i lufta og en sterk duellspiller. Hvis han skal spille spiss må det spilles 4-4-2. med en rask spiss på sin side.

FÃ¥ inn en ny spiss! fort som fan. selg karadas til kenya il!
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 02.05.2004 22:16    Post subject: Reply with quote

Å ha både karadas og frode johnsen på banen blir nok kanskje litt for mye av det gode. Vi trenger en god spiss som spiller mer langs bakken.

Exclaim
Salomon
Junior

PostPosted: 04.05.2004 15:09    Post subject: Reply with quote

Karadas er definitivt god nok for Rosenborg, det som trengs er bedre pasninger/innlegg slik at han får noe å arbeide med.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.05.2004 09:22    Post subject: Reply with quote

JonasJHH wrote:
Gamst Pedersen er en glimrende kandidat om han er interessert, men desverre tror jeg Tromsø vil kreve mer enn RBK er villige til å betale for han.

Me får sjå...

Rune Bratseth har skiftet fra en avventende til en mer beste,mt holdning:

- Vi vil helt klart undersøke mulighetene rundt å hente Morten, sier Bratseth.

Rune Bratseth bekrefter at man gjerne vil få til en overgang allerede til sommeren.

- Noe pris har vi overhodet ikke diskutert. Det som er klart er at verden er annerledes enn for noen år tilbake, fastslår sportsdirektøren, som i 2000 var villig til å punge ut til sammen 32,5 millioner kroner for Rune Lange, som i stedet valgte å gå til tyrkiske Trabzonspor.

Les mer: Vil prøve å hente Gamst i juli

Synes det i alle fall er bra at Bratseth nå er mer bestemt. Tidligere har han uttalt at RBK nærmest ønsker å sitte og vente på spillere som Gamst, Hangeland, Gashi etc.

Likevel er det ingen tvil om Bratseth og Rosenborg har ventet alt for lenge i denne saken. Morten Gamst Pedersen imponerte stort for Tromsø i 1. divisjon i 2002, og RBK burde allerede da vært ute og snappet ham. Nå må vi i stedet kjempe med Premier League-klubber som Blackburn og Everton om å få finnmarkingen...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2004 10:17    Post subject: Reply with quote

Regner med at Gamst P er en av de tre spillerne Ola By sa de hadde i kikkerten.

(Hvem kan de andre være? Hangeland, Braathen, Hanstveit, Gashi, Svenning, Høiland, Andresen...)

Jeg tror vi kan se langt etter ham når prisramma vår er 5 mill. Neida, overgangsverdenen er ikke som den var, Bratseth, men...

Hva skjer dersom vi ikke får noen av "de tre"? Confused

For øvrig burde vi høre om Bragstad kunne være interessert i å trene med RBK og varme benken som kriseløsning for Vidar/Erik, nå som han legger opp og flytter tilbake til Trondheim.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.05.2004 10:49    Post subject: Reply with quote

Nå som Bratseth snuser på Gamst, begynner hylekoret igjen.

Se bare hva Esten Sæther i Dagbladet skriver nå i formiddag:

"I mange år har det vært ok å selge sine beste spillere til Norges desidert beste lag. Årets RBK-utgave inneholder profilene til konkurrenter som Brann og Odd, og stopper på den måten effektivt motstanderne også utenfor banen. Nå kan de stoppe serieleder Tromsø."

Ærlig talt!

Det var Brann som ville selge Karadas, og Solli var ikke fast på Odd.

To spillere på to sesonger (evt. tre dersom Gamst drar sørover), er virkelig ikke å ødelegge for alle andre!

Dersom RBK i vinter hadde plukket sammen spillere som Hangeland, Gashi, Braaten og Fredheim Holm kunne jeg derimot kanskje ha vært enig...

Thomas, som begynner å bli mektig lei av overdrivelsene.
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 07.05.2004 12:00    Post subject: Reply with quote

Resten av fotball norge høres ut som småunger. Synes ikke jeg hører annet enn syt ifra trenere, eksperter, spillere, supportere... Og alle klager de på RBK.

Synes det er teit. Istedet for å sutre fordi Rosenborg er best kan de heller prøve å bli bedre selv. Det er ihvertfall tull at Rosenborg stikker av med alle spillerne.
Stedes44
Junior

PostPosted: 07.05.2004 13:22    Post subject: Tidligere=billigere Reply with quote

Etter min mening ligger noe av problemet i at Rosenborg etter gjentatte feilkjøp har blitt redde for å kjøpe spillere som har noe stort i gjære, men ikke har slått til for fullt...

Tenker spesielt på Daniel Braaten og Fredheim Holm (som er STOR i Vålerenga nå!), det svenske funnet Källström som Eggen ikke regnet som bra nok(!!?) og også spillere klubbet har hatt lenge nok i søkelyset som Morten Gamst Pedersen.

Endel kjøp har ikke greid seg bra, men jeg mener det skyldes i stor grad et kanskje litt for innøvd lag (vanskelig når noen av gutta her spilt sammen i ti år!)...og dessverre tror jeg en dag må sentrale spillere kaste inn håndkle.

Å kjøpe spillere som er svært lovende er uansett MYE billigere og MINDRE upopulært enn å kjøpe etablerte stjerner. RBK bør bli bedre med de unge som alt er der, (Sæther Moen&Skjelbreid bl.a bør få sine sjanser..)

En balanse kjøp/lokale spillere må til for å skape fremtiden lag er min mening...
Back to top
Salomon
Junior

PostPosted: 07.05.2004 13:48    Post subject: Reply with quote

Det blir for dumt hvis klubbene skal slutte å selge spillere til RBK kun fordi Rosenborg er det beste laget i Norge! Herregud! Først klager de på at de ikke har penger, så når Rosenborg er villig til å gi de en slump for en spiller så er visst det helt feil også......møkka Norge.
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 07.05.2004 21:55    Post subject: Reply with quote

jeg leser til min store begeistrelse at rosenborg er på jakt etter hoseth, gamst, hangeland og øren Smile men vil heller ha en spiss som sæternes enn øren.

weeeeee:)
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 07.05.2004 23:29    Post subject: Reply with quote

Øren er da tross alt et antall år yngre... ? Vi burde satse på yngre spillere. Vi har nok erfaring i laget fra før av.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 08.05.2004 10:02    Post subject: Reply with quote

jo, mulig. men jeg har ikke sett øren spille noe særlig. har et inntrykk at han er god på de samme tingene som brattbakk. mener vi trenger en spiss ala rush,carew(da tenker jeg PÅ banen:P ) og ivers. god i lufta, samtidig som han kan gjøre noe med ballen på bakken.

men det er min mening Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 133, 134, 135  Next
Page 9 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb