|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.07.2012 00:26 Post subject: |
|
|
Tidligere i sesongen var det mye klaging over at forsvarsfireren mer eller mindre konsekvent slo langt opp mot spissene. Jeg er ikke enig i at det har vært måten vi har spilt på de siste kampene. Nå syns jeg at vi spiller mye mer gjennom midtbanen, enn over. Det syns jeg er bra. Ser du det annerledes? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 20.07.2012 00:28 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Sånn a propos signaturen til Eksil (den "vi har aldri vært så dårlige i moderne tid"-greia) - 1977 må vel nesten regnes som 'moderne tid'? |
Ikke ifølge mitt noe følelsesladde valg av signatur.
Jeg tenker vel siste 10-15 år. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.07.2012 00:40 Post subject: |
|
|
Eksil wrote: | Kristobal: man er vel ikke automatisk en useriøs mobb dersom man i et forum som dette ytrer seg negativt om JJ eller EH?
Eller misforstod jeg deg nå? Jeg følte meg nemlig truffet av de du beskriver som gnaulere, fordi jeg har gitt endel negative kommentarer her inne. |
Nei, det er fullt lovlig å være negativ, men det er en del her inne som ikke evner å uttrykke seg. Jeg har stor respekt for de som er kjempekritiske med anstendig språk og innhold. Dessverre kommer det mye søppel fra mange andre, og det er de jeg sammenlikner med disse gamle hockeypublikummerne som trodde de var så tøffe da de opptrådte og uttalte seg barnslig. |
|
Back to top |
|
 |
Frakken Junior
|
Posted: 20.07.2012 00:41 Post subject: |
|
|
Ja, dem spiller gjennom midtbanen i første omgang. Men da kampen skal kontrolleres inn så begynner Hawaifotballen. Forstår ikke hvorfor dem ikke kan kontrollere kamper. For meg virker det planløst.
Jønsson er en fin og sympatisk fyr. Har ingenting imot han, men tror noen andre kunne gjort en bedre jobb. Minner om laget han hadde i Stabæk. Annan, Alanzhino, Farnerud. Hvem hadde ikke gjort det bra med en så bra sentralinje? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.07.2012 01:02 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Tidligere i sesongen var det mye klaging over at forsvarsfireren mer eller mindre konsekvent slo langt opp mot spissene. Jeg er ikke enig i at det har vært måten vi har spilt på de siste kampene. Nå syns jeg at vi spiller mye mer gjennom midtbanen, enn over. Det syns jeg er bra. Ser du det annerledes? |
Nei, det er riktig observasjon synes jeg. Vi spiller i veldig liten grad høyt opp på spiss med vilje nå. Og Örlund søker ofte raske igangsettinger til midtstoppere eller midtbanespillere.
Men vi ser så stresset ut. Vi er for direkte i spillestilen. Det er ikke mye ballspilling, og det er lite kortpasninger til medspillere på løp som kan få ballen i fart og kanskje dra av en mann før ballen spilles videre.
Det virker som om at planen er at det skal legges pasning videre tvert man får ballen, og da rekker ikke laget å komme etter. Vi spiller overgangsspill selv mot etablert forsvar.
I Skammelsrud-tida kunne man spille opp på ham feilvendt, og så kunne han enten snu seg og ta med seg ballen selv, eller han kunne tre opp indreløperne som kom på løp mens han hadde ballen (Skammels mistet jo aldri ballen uten å få frispark i det minste).
Eller så kunne Hoftun ta med seg ballen selv og dra av en spiller og tre opp indreløperne direkte, for da lå Skammels tilbake mens Hoftun var høyere i banen.
Det er to ting som har blitt gradvis bedre under Jönsson, og det er at vi holder oss unna å spille oss fram i banen nesten ute ved sidelinja midt på banen. Ballen holdes mer sentralt når den er midt på banen, og det er bra.
Og vi lemper lite høyt mot spissene, slik vi så mye av i fjor, både fra backer og stoppere.
Men vi er altså i overkant direkte, får strekk i laget fordi ballen går for fort framover mot etablert (vi har ingen spillere som kan fungere som oppspillspunkt med å holde på ballen, slik Jönsson eksempelvis hadde i Gunnarsson i Stabæk - han hadde også andre ballsikre spillere).
Spillemessig blir vi bedre med Selnæs, fordi han har evnen til å gå ned og møte og ta med seg og gjøre konstruktive ting med ballen dypere i banen, slik at vi rekker å flytte opp laget.
Henriksen kunne gjort dette, men da taper vi mye offensiv slagkraft, særlig når spissene ikke scorer mål slik tilfellet har vært i år.
Akkurat i dag er vi i tillegg frykelig upresise. Det var vi ikke mot FKH, og da så det bedre ut.
Når vi spiller så direkte som vi gjør og ikke klarer å ha nok folk rundt ballfører, mister vi ballen fryktelig ofte.
Under Hamrén brukte vi så lang tid på å bygge angrep mot etablert at selv om vi var aldri så presise så ble det vanskelig å score mange mål. I tillegg tok vi ikke særlig mange overganger heller.
Nå har det bikket litt den andre veien, det er tut og kjør hele veien. Vi må lære oss å ta det litt med ro.
Overgangsspillet kan vi fortsette å kjøre på, og der er vi milevis bedre enn under Hamrén og har langt større slagkraft selv mot bedre motstand enn vi hadde den gangen.
Det spillet vi spiller i dag har større potensial mot god motstand enn det vi spilte under Hamrén, men det er også betydelig mer sårbart hvis vi ikke slutter å være så innmari direkte når motstandren har nesten alle mann bak ballen. |
|
Back to top |
|
 |
idefix27 Junior
|
Posted: 20.07.2012 01:14 Post subject: |
|
|
Det er spennende å se hvor mange som er så fryktelig negativ til Janne Jönsson. Resultatmessig har det ikke vært så fryktelig dårlig. Har hatt store problemer med å kunne avgjøre kamper, slik at RBK står med 7 uavgjorte kamper, samt kun et tap (hjemme mot Hønefoss, noe som er en skandale).
Men slik jeg forstår det er ikke problemet med Janne resultatene men spillestil, eller skal vi si mangel på spillestil. Og dere ser dette da i sammenheng med tidligere versjoner av Rosenborg, under Hamren og NAE.
Hamren har dere sagt at ikke spilte offensiv gladfotball, men fikk resultater i Norge, derimot slet han ute i Europa. Noe Eggen gjennom 90 tallet virkelig i mestret. Så kan jeg komme og si at fotballen har forandret seg. Så kontrer folk med det som skjedde når han var inne sist. Da vant han også serien, og var skuddet fra Strand unna å kvalle for CL.
Så la oss sammenligne spillerne da og nå.
Ørlund stod da og han står nå, i de siste kampene har han hevet seg, men gjør likevel for mange blundre.
Lustig mot Høiland: det er rett og slett kvalitetsforskjell i favør Lustig.
Stadsgaard Demi mot Strandberg Wangberg, Larsen har spilt mange kamper, men er nå solgt uansett så hadde rbk da et stopperpar som virkelig utfylte hverandre.
Dorsin mot Dorsin
Annan er mange klasser over Issah
PCS mot Dockal her har Rbk fått inn en bedre spiller, er bevegelig, gode pasninger gode løp og RBKs klart beste spiller for tiden
Iversen da og Iversen nå kan ikke sammelignes.
Så er det Prica, mannen som med hele seg viser at han ikke vil være i Trondheim. Er det Janne sin skyld?
Hvorfor spiller han litt, hvem andre spisser er det.
Iversen CHibuike og Holm er alle dyptliggende. SÃ¥ etter at Mush dro finnes det ingen andre som vil spille spydspiss i Rosenborg.
Hva gjør dette?
Han har en spillerstall som skriker etter fart og kreativitet. Han har stoppere som er treigere enn alle spisser i tippeligaen som gjør at hvis de står høyt vil det skape problemer. Som ble vist nå senest mot Haugesund hvor Wangberg fikk det gule og stoppere som er for trege en mot en defensivt.
Dermed må de ligge kompakt og ikke høyt. Hvis vi da ikke vil få livsfarlige kontringer i mot så fort motstanderen får ballen forbi midtbanen.
Han har en venstreback som ikke har ligget rett defensivt de siste 3 årene og som ikke har konkuranse mot seg.
på Høyrebacken er det konkuranse med en avdanka nesten god nok back og en danske med fart som har spilt førstediv fotball der frem til han ble 22.
Her må laget altså fremstå med det i bakhodet at disse skal fungere.
Midtbanen: mangler en venstreving så der har han plassert Svensson for å kunne få litt arbeidskapasitet. (det er kanskje ikke det beste, men mangler den, kanskje Alas kan ta den plassen slik at RBK får en farlig venstreside også.
For høyresiden med Dockal er bra, han er en kvalitetspiller.
Sentralt har det variert mellom Issah og Selnæs sammen med Henriksen, her mangler det virkelig kreativitet.
På topp har det rullert på fire, ingen av dem har fungert og man ser at Jønsson virkelig sliter her, en som ikke vil spille, en som ikke orker å løpe en som er veldig mye skadet og så har de Chibuike som er klart bedre litt lenger tilbake i banen.
Dette er troppen som Jønsson skal skape et vinnerlag med, men det er jo ikke nok. Laget skal brillijere og spille artig angrepsfotball. For i RBK er det bedre å vinne 4-3 enn 1-0. Det er det ikke i Europa. Skal man klare seg i Europa må det defensive ligge i bunn. Og det skal Jønsson klare med Wangberg og Rønning, samtidig som laget skal i følge dere spille artig angrepsfotball.
Nok oppgulp tilbake til utfordringer.
mangel på spillestil: Han sliter der, men utifra spillegruppa er ikke det så rart.
Hvordan han opptrer i media: han opptrer rolig sier ting han av dere blir straffet på. Men la oss være enige han sier bare selfølgligheter for å ha noe å si. Når de sliter som de gjør er det ikke så jævlig artig å hele tiden får høre de samme spørsmålene opp og i mente: RBK har ikke ansatt en mediekjenner, men en som skal bidra til at RBK gjør det best mulig.
Janne som leder: her får han mye pepper, og dette er veldig vanskelig å bedømme for meg som sitter utenfor, men jeg vil igjen gå på spillergruppa, det er en vanskelig spillergruppe, hvor du mangler tydlige ledere, du mangler den som står foran. Den indre justisen som kanskje er det viktigste et fotballag har er totalt fraværende. Den som på godt og vondt prøvde å sparke Eggen, den som sparket Riise, den finnes ikke i RBK lenger.
Om Jønsson gjør en kjempejobb: neppe, kunne helt klart ha gjort en mye bedre jobb, men han har en spillergruppe som ikke gjør det enkelt, hvor spillere enten er "over the top" eller venter på å kunne reise til utlandet og tjene penger.
Når man i tillegg selger spillere som Bakenga og Larsen, med kommentaren "trenger ikke å erstatte han fordi vi har så god dekning på stopperplass" da er det ikke rart at man sliter.
Siden Hamren sa takk for seg og dro til Sverige har RBK mistet nesten et helt lag, og alle dem som var ledere. Erstatterne har enten vært unge egne talenter eller eldre spillere med rutine, men alle mangler fart og/eller kreativitet. De to viktigste egenskapene for å kunne lage en artig spillestil.
Når Rosenborg ikke lenger kan konkurrere om de beste norske spillerne, må det tenkes nytt, og man bør legge fokus på å hente utenlandske talenter med fart og/eller kreativitet, som man siden kan selge dyrere, men uansett bør man ha en stamme av spillere som vil være i RBK i en lengre periode.
Da først kan vi se om spillestilen til Jønsson er for dårlig, hvis ikke mangel på suksess hindrer han i å fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.07.2012 01:28 Post subject: |
|
|
Veldig godt åpningsinnlegg, idefix. Helt enig i at problemet til RBK overhodet ikke er bare Janne, og at han har vanskelige arbeidsbetingelser. En liten og lite komplementær spillergruppe, hvor som du sier de aller fleste enten bruker RBK som springbrett eller er over toppen. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 20.07.2012 01:40 Post subject: |
|
|
idefix27 wrote: |
Hvordan han opptrer i media: han opptrer rolig sier ting han av dere blir straffet på. Men la oss være enige han sier bare selfølgligheter for å ha noe å si. Når de sliter som de gjør er det ikke så jævlig artig å hele tiden får høre de samme spørsmålene opp og i mente: RBK har ikke ansatt en mediekjenner, men en som skal bidra til at RBK gjør det best mulig.
|
Det var også en hel del annet fornuftig her ja. Jønsson skal ikke ta all skyld og i media har jeg alltid synes han klarer seg fint. Tenk bare på hvordan enkelte andre trenere i TL dummer seg ut... Martin Andresen f.eks... Nei, han klarer seg fint i media.
Men spillerstallen burde i aller høyeste grad vært forsterket, spesielt når Larsen forsvant! Men i og for seg uansett. Det er noen spillere i troppen (vil ikke henge ut noen) som neppe hadde spilt fast på alle lag i TL for å si det forsiktig... Mens i RBK gjør de nettopp det fordi alternative ikke eksisterer.
Håper på noen gode nyheter når overgangsvinduet åpner, men er ganske skeptisk til jobben Hoftun gjør for å si det litt forsiktig. Kanskje hadde løsningen først og fremst vært å bytte ut han og få inn Bratseth, samt bruke noen av pengene etter Larsen litt fornuftig? |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 20.07.2012 08:44 Post subject: |
|
|
For å si det enkelt. Det er et sinnsykt langskudd å skylde på spillerstallen etter 19 måneder.
I norsk målestokk har Jønsson et MER enn godt lag til å dominere ligaen og til å ta laget videre til EL. Man kan kverne på sammenlikninger mellom enkeltspillere anno 2009 og 2012 så mye man vil, men man kommer aldri bort fra det faktum at uansett spillerstall så skal man se tydelige tegn på spillestil/relasjoner mellom enkeltspillere/roller, noe man ikke gjør. At man fra kamp til kamp endrer presshøyde, avstand mellom lagdeler og plan for igangsetting når man vinner ball etter hvilke spillere som bekler eksempelvis midtstopper, høyreback og sentral midtbane er hårreisende! Det er så innlysende at Jønsson ikke har en helhetlig plan for hver enkelt rolle.
(Tenk forskjellen Issah/Selnæs og Ankersen/Høiland).
Når man i TILLEGG hører treneren i intervju si at han ikke forstår, eller gjentatte ganger ikke greier å kjenne igjen laget sitt så bør alle varselklokker ringe.
Jeg sier som jeg sa før Jønsson ble ansatt. Han er ikke rett mann. En trener som er avhengig av å vente på at relasjonene dukker opp for å få suksess er ikke en trener som har noe å gjøre i en toppklubb.
Se hva som skjedde med Stabæk da Nannskog og 1-2 til begynte å slite med skader... Full kollaps! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.07.2012 09:18 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Det tror jeg mer er forbeholdt de 20-25 her inne som fyller opp med en masse hatkommentarer, en del av det veldig sånn barnslig framstilt. |
Kan du komme med eksempler på hatkommentarer og hvem som poster disse?
kristobal wrote: | Minner meg mye om hockeypublikum i gamle dager. Sånne 20-40 år gamle mannfolk som virket som om at de endelig fikk muligheten til å strø om seg med ukvemsord mot både med- og motspillere og dommere, og følte seg litt tøff når folkene på benkeradene rundt lo og applauderte de helt meningsløse tilropene. |
Mmm. Det "gladkristne" publikum som irriterer seg over de som er kritiske minner meg om håndballandslagets supportere med bjeller og plasthjelmer. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 20.07.2012 09:19 Post subject: |
|
|
Idefix27: er du JJ?  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.07.2012 10:27 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | kristobal wrote: | Det tror jeg mer er forbeholdt de 20-25 her inne som fyller opp med en masse hatkommentarer, en del av det veldig sånn barnslig framstilt. |
Kan du komme med eksempler på hatkommentarer og hvem som poster disse?
|
Nå har jeg bare gjort et ytterst kjapt søk da. Men alt dette synes jeg er lavmål:
Jangusk wrote: | Huftun degradert til speider. Dette begynner jeg og like
Kanskje gutta som virkelig bestemmer på Brakka, begynner å se Hoftuns begrensninger som SD, og sender han ut på speideroppdrag .Dette gleder blant pilsen.O la la, så god denne fredagskvelden se ut til å bli. Om ikke Hoftun faktisk prøver å utvide kameratflokken da? |
josinho wrote: | "-Flere spillere står frem" står det på rbk.no. Det var selvsagt noe middels klokt fra JJ som det var referert til og ikke de man kunne tro i et par sekund; at det var noen spillere som kom ut av skapet Riktignok spiller noen som kjerringer..... |
Jangusk wrote: | Så Hoftun må en tur på Tunga, før han retunerer til Hemne??  |
Sløvsekken wrote: | Og nå kommer vel Kalle Klovn til å si seg fornøyd med prestasjonen.... |
Cyrilp wrote: | Knowrud wrote: | Håper Jønsson svetter som en gris nå. |
Hvorfor skal han det? Skal faen meg mye til før han får fyken så lenge Erik "RBK dødaren" Hoftun sitter med makta...
JJ er vel strålende fornøyd med at man var med i kampen så lenge.  |
zaphod81 wrote: | Er virkelig Stjernen typen som gjør grep, da? Mitt inntrykk er mer at han ble hentet fordi han snakker riktig dialekt, og får kjøpt kaffe billig med coop-kortet sitt. |
Mustrum Ricully wrote: | Hoftun er en jævla løk som gang på gang har bevist at han ikke har de kvaliteter som trengs for jobben som SD. . |
Iruretagoyena wrote: | Haha, fyren er tragikomisk. Verna bedrift. Søppel! |
Dew wrote: | Vi får ikke ny sportsdirektør før Hoftun dør av alderdom. |
Jangusk wrote: | Det verste med hele hoftun og gjengen hans,er at han tror han er så forbanna flink i SD stolen.<<jeg skjønner ikke en dritt av at mannen ikke har antenner nok selv til å se at han faktisk ikke gagner Rosenborg. Håper styret tar han i ræva og sparke han helt ned til Øra!! |
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.07.2012 10:30 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke helt å se at innlegget ditt er spesielt godt, idefix, selv om det i alle fall er langt nok, og inneholder det noe åpenbare poenget at det ikke er bare Jan Jönsson som feiler Rosenborg.
For meg (og, mistenker jeg, enhver norsklærer som sensurerer et essay) blir det litt merkelig å åpne med at Jönsson får kritikk for mangel på spillestil, for så ikke å imøtegå den kritikken overhodet, men heller fastslå at det utelukkende skyldes spillerstallen, og "bevise" dette åpenbare og gjennomdiskuterte poenget to ganger. Mitt spørsmål er da for det første: Er det virkelig greit at denne spillerstallen ikke har en spillestil etter 18 måneder, og for det andre: Er stallen virkelig så dårlig at de umulig kan ha en spillestil?
Selvfølgelig har stallen blitt dårligere, det er derfor mange vil ha Erik Hoftun ut av jobben som sportslig leder, men det betyr jo ikke at Jönsson skal frikjennes for i praksis ikke å gjøre noen jobb med laget. Selvfølgelig har økonomien blitt dårligere, det betyr ikke at Hoftun skal frikjennes for å forvalte tilgjengelige midler veldig dårlig. Dette er ikke USA, skylden ligger ikke hos én syndebukk.
Personlig sliter jeg litt med å se hva noen ser hos Jönsson som tilsier at han skal være en god trener for Rosenborg. Hvilke kvaliteter gjør han til den best egnede kandidaten? Et støtteinnlegg til Jönsson burde i mine øyne minst inneholde den enkle biten informasjon. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.07.2012 10:41 Post subject: |
|
|
Quote: | Er virkelig Stjernen typen som gjør grep, da? Mitt inntrykk er mer at han ble hentet fordi han snakker riktig dialekt, og får kjøpt kaffe billig med coop-kortet sitt. |
@kristobal: Hatkommentar? Virkelig? Dersom du må dit for å finne noe "hatsk" fra min side, så foreslår jeg kanskje at du enten sorterer varene dine, eller bygger om boksen du putter dem i. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.07.2012 10:47 Post subject: |
|
|
Ja, men terskelen er lavere når det er snakk om Nord-Trøndere. Slik er det bare med den saken... |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.07.2012 11:07 Post subject: |
|
|
Kristobal er sør-trønder (Han er fra Malvik) _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.07.2012 11:09 Post subject: |
|
|
Jeg er villig til å "lose the battle, but win the war" med tanke på Jönsson. (Nei, dette er ikke ment som mobbing, og jeg hverken bedriver eller oppfordrer til krigføring mot svensken.)
Vi er allerede ute av cupen, sliter i e-cup kvalik, og har så langt gjort en sesong langt under pari ift hva vi er vant med og bør kunne forvente. Jeg er redd for at klubben ikke foretar seg noe om vi i år igjen skulle grise inn til en medalje/e-cupplass, da dette desverre virker å holde til å få tilfredsstillende karakter ift den nye og sterkt nedgraderte målsettingen og ambisjonsnivået klubben har satt. Skader og salg av nøkkelspillere kan fort brukes som trumfkort overfor kritiske røster, og det loves bot og bedring til neste år.
Jeg kan leve med en 4-5-plass, småflau tidlig e-cup-exit, samt hjemlig cup-exit for å få omveltninger og utskiftinger i sportlig avdeling. I hvertfall dersom Godset tar gullet foran Molde. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.07.2012 11:10 Post subject: |
|
|
Frykter du har rett. Er nesten så jeg begynner å frykte at det må et nedrykk til før noe skjer... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 20.07.2012 11:22 Post subject: |
|
|
För mig är Jan Jönsson ett större problem än Hoftun. Det säger sig självt när vi i varannan match spelar i formationen 4-1-5.
Jag tror det var Eggen som sa något liknande och i så fall har han rätt som vanligt; det nyttar inte att sända folk i angrep bara för att sända dem i angrep. Det hela måste ske på ett synkroniserat sätt.
Steg ett i att skapa synkronisation är att faktiskt ha ett mittfält som tar emot bollen och distribuerar den framåt eller ut på kanten. Efter att detta har skett kan de eventuellt jobba sig uppåt. Som det är nu så springer mittfältarna upp i anfallet (utan att ta med sig bollen) och mittbackarna blir tvugna att slå bollar som är över deras förmåga, vad händer då? Jo, motståndaren bryter och kommer ensam mot våra försvarare, och mittfältet kommer småjoggande efter.
 |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 20.07.2012 11:34 Post subject: |
|
|
Mye fornuftig her mhp spillestil her synes jeg, den direkte spillestilen til JJ slik som vi så den i går medfører en masse unødig brudd i mot og fordrer en motstander som taper ballen ofte. Når feks Molde og SIF klarer å holde ball blir det utrolig slitsomt å spille slik.
Det største problemet for JJ er at han har tapt spillergruppa, det virker ikke som noen har tiltro til prosjektet hans, hva det nå enn er. Kombinert med at han har en for dårlig trenerstab under seg så er dette dessverre en oppskrift på dårlige prestasjoner. Før så var stilen så innarbeidet at vi plukket 3 poengere på dårlige dager, nå må vi ha max innsats i alle kamper for å hente hjem seire. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 20.07.2012 11:42 Post subject: |
|
|
At JJ har "tapt spillergruppa" og "tapt garderoben" har vært hevdet før, uten at jeg kan huske at noen har greid å vise til gode, konkrete eksempler. Jeg har iallfall ikke sett noe som tyder på at JJ ikke har spillernes tillit.
Hoftun derimot, han taper spillere hele tiden, men hele spillergruppa har han ikke tapt ennå... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.07.2012 11:44 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | @kristobal: Hatkommentar? Virkelig? Dersom du må dit for å finne noe "hatsk" fra min side, så foreslår jeg kanskje at du enten sorterer varene dine, eller bygger om boksen du putter dem i. |
Du er en av de seriøse her inne, og noe hat var det ikke i den der. Men den var flåsete, i likhet med mange andre kaffe-kommentarer om Hoftun fra andre som ikke er gjengitt i listen. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 20.07.2012 12:04 Post subject: |
|
|
Kritikken mot Hoftun og JJ er i det minste berettiget, derfor tar jeg heller halvflåsete utsagn enn en utstrakt vendetta med massasje av statistikk for å bevise en agenda. Jfr. kristobals forsøk på å bevise at Eggen ikke var/er bra for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.07.2012 15:35 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Mitt spørsmål er da for det første: Er det virkelig greit at denne spillerstallen ikke har en spillestil etter 18 måneder, og for det andre: Er stallen virkelig så dårlig at de umulig kan ha en spillestil?
Selvfølgelig har stallen blitt dårligere, det er derfor mange vil ha Erik Hoftun ut av jobben som sportslig leder, men det betyr jo ikke at Jönsson skal frikjennes for i praksis ikke å gjøre noen jobb med laget. Selvfølgelig har økonomien blitt dårligere, det betyr ikke at Hoftun skal frikjennes for å forvalte tilgjengelige midler veldig dårlig. Dette er ikke USA, skylden ligger ikke hos én syndebukk.
Personlig sliter jeg litt med å se hva noen ser hos Jönsson som tilsier at han skal være en god trener for Rosenborg. Hvilke kvaliteter gjør han til den best egnede kandidaten? Et støtteinnlegg til Jönsson burde i mine øyne minst inneholde den enkle biten informasjon. |
Et meget bra 2500-ish innlegg zaphod
Det mange etterlyser er klare svar. Dessverre velger noen å hoppe i skyttergravene og kalle dette mobbing ... Eller noen dyttet styreformannen ned i skyttergraven for å åpne ild mot supporterne som ikke lenger klarer være likegyldige til at trener og sportslig leder ikke makter å få mer ut av ressursbruken. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 20.07.2012 16:34 Post subject: |
|
|
Det er vel du som legger ordet hat i dinr setninger Kristobal. Og all den tid du ikke evner å se at det er stort sett som SD folk klassifiserer Hoftun. Altså hvordan han faktisk utfører sitt daglige virke. Alle her inne har jo sett hvordan du støtter Rbk i alt, og faktisk ikke greier og se at Rosenborg ikke er så spreke som de vissnok har som ambisjon. Europa hvert år, og topp tre i ligaen eller cupfinale.
Men det de fleste faktisk har greid å registrert her inne er at vi er milevis fra å spille gode kamper!! Og dette har pågått siden Hoftun ansatte Jan Jønsson som hovedtrener i Rosenborg, og det kommer ikke til å forbedre seg, fordi det ikke er noe som helst grunnlag for det.
Det er vel bare en to-tre persjoner her inne som faktisk fortsetter å ha tillitt til Hoftun-Jønsson opplegget, og ære være dere for denne optimismen, men som sagt, så har dette opplegget ingen, jeg gjentar ingen grunner for å snu og lykkes. I moderne fotball MÅ vi ha en gjennomførbar plan og ikke som en skremt høneflokk.
Og ikke minst tydlighet og er det noen som har hørt Jan Jønsson tydelig noen gang??
Så det får bare surre og gå, så ser vi hvor dette bærer  |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |