English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quentez
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:02    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Vi bør gjøre som FCK, hente en dyktig og merittert utenlandsk trener.

Det vi sikkert kommer til å gjøre, er som FCK da Roland Nilsson fikk sparken i januar. Sportsdirektøren (Carsten Vagn Jensen) overtok rollen som trener... Grøss.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:04    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Jönsson ryker, garantert.

Og jeg blir bedt på date av Triana Iglesias på lørdag...
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:06    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
josinho wrote:
Er vi utslått på kommende torsdag får nok JJ sparken!!!

Og griser kommer flygende gjennom lufta på fredag.

Ja! så kommer Cluj å henter både hoftun og jønnson, samt at de kjøper alle de svenske spillerne våre for 100 millioner!

...............
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:08    Post subject: Reply with quote

Jepp, og Jesus blir født på ny, og menn og kvinner blir i stand til å forstå hverandre.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Og Steffen Iversen blir vegetarianer.
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:10    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Jönsson ryker, garantert. Nå må vi ikke gjøre som vi har gjort de siste ti årene og ansette hvem som helst. Deila og Grindhaug er ikke svaret. Vi bør gjøre som FCK, hente en dyktig og merittert utenlandsk trener. Han bør ha visjoner i samsvar med klubbens verdier, og han må gjerne koste litt, fordi en trener er ikke noe man skal spare penger på. Deila blir helt feil, han er for liten for RBK, det har Jönsson og Per - Joar bevisst. Vi trenger en som oser av respekt, autoritet og evne til å gjøre visjoner og ideer om til handling.

Den største tabben vi kan gjøre er å tenke i kategorier. Vi må vurdere individer uavhengig av bakgrunn. Det er utrolig mange trenere som kan settes i samme bås, slik du gjør i innlegget over, men som likevel er av helt ulikt kaliber mhp å trene 'storklubber'. Trond Henriksen og Pep Guardiola for eksempel. Begge var uerfarne assistenttrenere/juniortrenere, som fikk jobb "kun" fordi de var oppvokst i klubben.

Alfa og omega blir steike grundig bakgrunnssjekk. Vi skal vite alt om eventuelle trenere, og vi skal ha en svært spesifikk liste over krav. Vi skal vite hva vi vil ha, og vi skal vite i den grad det lar seg gjøre, hva vi får.

Jeg sliter med å se hvordan vi skal få hentet en dyktig og merittert utenlandsk trener som samtidig ikke er avdanket. Og jeg ville ventet med å hylle ansettelsen til FCK.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:18    Post subject: Reply with quote

Enig med en grundig bakgrunnsjekk. Jeg er opptatt av vi ikke bare ansetter en CV, men et menneske. Som har innehar de egenskapene som trengs for å lede Rosenborg. Nå tror jeg vi holder Barcelona langt unna Rosenborg når vi diskuterer trener ansettelser, da en treners hverdag i disse klubbene er to helt forskjellige ting.

Ang. Ariel Jacobs ansettelsen, nei du har rett det er ikke sikker at den går slik som de ønsker, men man kan aldri være sikker på trener ansettelser. Jeg vil uansett gi de honnør for å prøve noe nytt og våge å tenke stort. Om Janne hadde trent en litt mindre klubb enn Rosenborg kan det tenkes at hans lag nå hadde ledet TL. Min personlige mening er at det kreves et helt spesielt menneske til å trene Troillan. Presset som ligger på trenerens skuldre i Rosenborg er enorm. Ingen andre klubber i Norge kan sammenligne seg med oss, og vi trenger ikke bare en steike god fotball trener som er god på det faglige, på det medmenneskelige, men en som elsker presset og utfordringen. Vi er ingen ordinær klubb og kan derfor heller ikke ansette en ordinær trener.

Jeg ønsker bare at vi prøver noe nytt, jeg er lei denne dritten og vil heller prøve noe annet.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.07.2012 23:41    Post subject: Reply with quote

Hva mener pedagogen Jönsson når han uttaler følgende til Rbkweb?
"Jeg syns vi startet svakt i pasningsspillet, men så kom det seg litte grann etter hvert. Jeg så muligheter i begynnelsen av 2. omgang: Her blir det rom. Var vi litt nøye i pasningsspillet - ikke noe utover det normale, men bare hit til dit og i lengderetning - så det bra ut.

Litt senere: - Jeg ser muligheter fortsatt. Kommer vi opp i normal pasningsstandard, vil vi "såre" dem mer.

Og deretter: Det er viktig å slå fast at det ikke er avgjort sjøl om vi er så unøyaktige som vi er."

Noen burde få Jönsson til å gi ett svar, et konsist svar. Ikke en tåkesuppe med tolkningsrom i alle retninger.
En annen ting er å få ham til å utdype og konkretisere: Hva innebærer det at han "så muligheter: Her blir det rom"?
Hvordan skulle laget bruke den observasjonen og hvilke instrukser ledet hans observasjon til at han ga laget?

Han burde kunne forklare det så enkelt at til og med en elev med læreproblemer forstår direkte hva han mener ... hvis han virkelig er en god pedagog. Viser til at han har jobbet som pedagog for elever med spesielle behov. Men svensken har pinadø også eiendomsmeglereksamen og har jobbet som eiendomsmegler.

Last edited by gisp! on 19.07.2012 23:42; edited 1 time in total
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:42    Post subject: Reply with quote

Ja ja, vi får vel se lyst på det: Det har i det minste ikke blitt så ille enda at det hadde blitt ansett som en forbedring å få Otto Ulseth som trener...

Last edited by Hvit mann som pusher 50 on 19.07.2012 23:48; edited 1 time in total
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 23:44    Post subject: Reply with quote

Hehe, heldigvis ikke!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 19.07.2012 23:50    Post subject: Reply with quote

Otto U. er vel noe av det nærmeste du kommer Nils Arne i filosofi i hvert fall. Samtidig har jeg aldri hørt det grann av tåkeprat fra Otto U. Der er det konkret til minste detalj. Om han alltid har rett vet jeg ikke, men Otto U. er fargerik, morsom, kunnskapsrik... og da får det være at jeg i mange saker har hatt helt andre oppfatninger enn ham. Respekt.

Last edited by kristobal on 19.07.2012 23:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eksil
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:51    Post subject: Reply with quote

[quote="tr0ndern"]
josinho wrote:
Er vi utslått på kommende torsdag får nok JJ sparken!!!

Dagen etter signes Messi og Ronaldo, betalt av Elvis Presley, som forøvrig viser seg å leve i beste velgående på et småbruk i Skogn.
eksil
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

JJ og EH må da være lite ærefulle og noe griske mennesketyper.
Er det normalt å klamre seg til en stilling når man er så til de grader forhatt og mislikt blant supporterne?

En normal atferd burde jo være å gått av? Heh? Tommel'n ned
Frakken
Junior

PostPosted: 20.07.2012 00:01    Post subject: Reply with quote

- Jeg ser fortsatt muligheter, og jeg vet at vi med normal pasningsstandard er et bedre fotballag enn Ordabasy, sier Jönsson.

SÃ¥ det er der problemet ligger.....
Dette sier han gang på gang. Det er da ikke der det svikter! Lagdelene henger ikke sammen, det er ingen plan over hvordan det skal spilles, og ballen måkes frem for å skape kontringer begge veier. Vi kunne heller slått terninger for å se hvem som vinner.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 20.07.2012 00:03    Post subject: Reply with quote

Hvor mange år tok det Skutle?

Mon tro om det hadde vært lettere for Hoftun å få forlenget kontrakter med spillere (noe han jo kritiseres veldig for) om JJ ble erstattet...
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.07.2012 00:06    Post subject: Reply with quote

Frakken wrote:
- Jeg ser fortsatt muligheter, og jeg vet at vi med normal pasningsstandard er et bedre fotballag enn Ordabasy, sier Jönsson.

Dette sier han gang på gang. Det er da ikke der det svikter! Lagdelene henger ikke sammen, det er ingen plan over hvordan det skal spilles, og ballen måkes frem for å skape kontringer begge veier. Vi kunne heller slått terninger for å se hvem som vinner.

Det er planer for spillet, det er bare at du ikke skjønner dem.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.07.2012 00:07    Post subject: Reply with quote

Sånn a propos signaturen til Eksil (den "vi har aldri vært så dårlige i moderne tid"-greia) - 1977 må vel nesten regnes som 'moderne tid'?
Frakken
Junior

PostPosted: 20.07.2012 00:08    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Frakken wrote:

Det er planer for spillet, det er bare at du ikke skjønner dem.

Da kan du forklare meg hvordan Rosenborg spiller under Jønsson?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.07.2012 00:09    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle jeg det?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.07.2012 00:10    Post subject: Reply with quote

Frakken wrote:

Da kan du forklare meg hvordan Rosenborg spiller under Jønsson?

Elendig? Razz
Frakken
Junior

PostPosted: 20.07.2012 00:11    Post subject: Reply with quote

Nei, kunne tenke meg det.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.07.2012 00:12    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:
JJ og EH må da være lite ærefulle og noe griske mennesketyper.
Er det normalt å klamre seg til en stilling når man er så til de grader forhatt og mislikt blant supporterne?

En normal atferd burde jo være å gått av? Heh? Tommel'n ned

Nå er det ikke gitt at gnaulerne her inne er representative for RBK-supporterne som sådan da.

Den jevne RBK-supporter som utgjør massen på Lerkendal tror jeg eksempelvis langt fra hater Hoftun, for eksempel.

Men at mange har mistet troen på Jönsson vil jeg nok tro. Men dette hatet tror jeg ikke de føler. Blir litt som tidligere trenere uten for mye suksess dette, man ser at de ikke har fått det til og ønsker endring, men ikke hat.

Det tror jeg mer er forbeholdt de 20-25 her inne som fyller opp med en masse hatkommentarer, en del av det veldig sånn barnslig framstilt.

Minner meg mye om hockeypublikum i gamle dager. Sånne 20-40 år gamle mannfolk som virket som om at de endelig fikk muligheten til å strø om seg med ukvemsord mot både med- og motspillere og dommere, og følte seg litt tøff når folkene på benkeradene rundt lo og applauderte de helt meningsløse tilropene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.07.2012 00:13    Post subject: Reply with quote

@Frakken: Det er ikke jeg, men du, som hevder at det ikke er noen plan for spillet.

Nå kan du benytte sjansen og øse av din fotballkunnskap, ved å begrunne...
Back to top
Frakken
Junior

PostPosted: 20.07.2012 00:22    Post subject: Reply with quote

Jeg ser f.eks at vi prøver å spille oss frem to ledd, fra forsvarfireren og rett opp på spiss. Noe som kan funka greit hvis Steffen hadde spilt fra start. Hvis man skal spille på denne måten så må laget flytte etter, noe som ikke skjer. Og da skapes det store rom. At dette ikke kan justeres underveis er merkelig fra trenersida. Feil plan, feil gjennomførelse. Man trenger ikke kunne mye fotball for å se det
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 20.07.2012 00:24    Post subject: Reply with quote

Kristobal: man er vel ikke automatisk en useriøs mobb dersom man i et forum som dette ytrer seg negativt om JJ eller EH?
Eller misforstod jeg deg nå? Jeg følte meg nemlig truffet av de du beskriver som gnaulere, fordi jeg har gitt endel negative kommentarer her inne.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 381, 382, 383  Next
Page 250 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb