English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 248, 249, 250 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Barney
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:10    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

Det er en spådom på hva jeg tror vil skje de nærmeste årene. Hva tror du på?

Det ble uavgjort, ikke stortap, og ståa har vært langt verre enn en 3. plass i ligaen etter halvspilt sesong.

Jeg tror ikke det kan bli verre enn å ha en trener som prøver å gjenskape Englands wingless wonders som vant VM i 1966. Det finnes gode kandidater og de vil komme til Norge dersom vi er villige til å betale det samme som vi betaler JJ.

Jeg tror du må stikke fingeren i jorda og innse at det ikke var Chelsea eller Milan vi møtte. Det var et lag som ikke engang vant ligaen i Kasakhstan i fjor mot et norsk lag som har brukt flere titalls millioner på trener og spillere de siste 18 månedene. Vi skal selvsagt forvente mer mot et lag som knapt ville overlevd en sesong i Tippeligaen.

Edit: Ser av posthistorien at dette er et velkjent troll. Stopper her.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 21:17    Post subject: Reply with quote

Spar deg. -- haavarl

Så dette innlegget var over streken, mens å snakke om torpedoer mot Hoftun og JJ ikke var det? Tommel'n opp!

Last edited by Frodo on 19.07.2012 21:26; edited 1 time in total
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 21:23    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Frodo wrote:

Det er en spådom på hva jeg tror vil skje de nærmeste årene. Hva tror du på?

Det ble uavgjort, ikke stortap, og ståa har vært langt verre enn en 3. plass i ligaen etter halvspilt sesong.

Jeg tror ikke det kan bli verre enn å ha en trener som prøver å gjenskape Englands wingless wonders som vant VM i 1966. Det finnes gode kandidater og de vil komme til Norge dersom vi er villige til å betale det samme som vi betaler JJ.

Jeg tror du må stikke fingeren i jorda og innse at det ikke var Chelsea eller Milan vi møtte. Det var et lag som ikke engang vant ligaen i Kasakhstan i fjor mot et norsk lag som har brukt flere titalls millioner på trener og spillere de siste 18 månedene. Vi skal selvsagt forvente mer mot et lag som knapt ville overlevd en sesong i Tippeligaen.

Edit: Ser av posthistorien at dette er et velkjent troll. Stopper her.

Uff, da, så jeg er et troll, nå.

Kanskje jeg skal skrive et par innlegg med innhold a la "Hoftun må gå!", "JJ må gå", "Faens drittlag", "Idioter hele gjengen", "Jeg hater ..." osv, og så får jeg med ett status som en superdebattant her inne! Ja!
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 21:25    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:

Frodo er bergenser og Brann-supporter. Ingen her inne tar ham alvorlig...

Edit: Det var vel faktisk Frodo og resten av Brann-fansen som fant opp uttrykket "Må gå" i forbindelse med Brun Hansen?

Jeg er verken bergenser eller Brannsupporter. Det er noen som tror at man blir norsk bare man flytter fra midtøsten til Norge, men jeg tror ikke man blir bergenser bare fordi man flytter til Bergen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2012 21:33    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Spar deg. -- haavarl

Så dette innlegget var over streken, mens å snakke om torpedoer mot Hoftun og JJ ikke var det? Tommel'n opp!

Etter min mening kan vi gå så langt som til "å skremme", men ikke lenger.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:36    Post subject: Reply with quote

OK, Frodo, my bad. Jeg kan bare ikke erindre at du har skrevet noe "positivt" her inne. Mulig jeg tar feil, skal sjekke når jeg får ånden over meg...
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:38    Post subject: Reply with quote

Kjære Jan Jønsson:

Forsvinn!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:39    Post subject: Reply with quote

Jo før, desto bedre. Styret vil nok ikke forhaste seg Crying or Very sad
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:54    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Kjære Jan Jønsson:

Forsvinn!

Trenger ikke si så mye mer enn dette.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:01    Post subject: Reply with quote

Om noen bruker tastaturet til å skrive noe positivt her inne, bør de faktisk spole tilbake denne kampen samt de andre kampene siden JJ ble ansatt som hovedtreneren til Rosenborg.

Dette resultatet bør ikke overraske noen, fordi vi faktisk ikke er bedre. En treners jobb er å få spillerne til å tro på egne ferdigheter, men dette greier slettes ikke JJ. Og dette vises veldig godt både avsluttingsmessig der spillerne prøver på småfikse ting og nekter og avslutte, fordi de ikke eier selvtilitt. Eggen var en mester i å få spillerne til å tro det umulige var mulig. Drillo er også en sånn type trener.

Jeg syns det er meget underlig at våre spillere må helt inn til målstreken for å avslutte. JJ er heller ikke trenertypen som bygger opp spillere med et klart og tydelig mønster, nei der i gården skal vi helst se ut som en fugleflokk som blir skremt opp av åkeren av et hagleskudd, og ikke ha gjennkjennelig angrepsmønster som kan øves inn på feltet.

Er det noe Rosenborg trenger nå så er det tydelighet, fordi de ikke forstår trenerne sine, og det er mildt sagt tragisk. Og det er ingen som har tatt signalene heller, selv da kapteinen gikk ut i lokalavisen og ytret dette.

Og jeg kan si det for ante gang..... Dette kommer IKKE til å bli bedre med Janne som hovedtrener og jeg syns det er merkelig at ingen ser det!!

Gi Janne fyken og gi Nils A jobben til å få Rosenborg på beina igjen.
Back to top
Frakken
Junior

PostPosted: 19.07.2012 22:03    Post subject: Reply with quote

Jeg får ikke sagt det nok ganger. Grusomt å se på. Hva er taktikken til Jønsson? Meie ballen fremover å se hva som skjer? Jeg ser at forsvarsleddet ikke flytter etter i angrep. De blir lagt igjen dypt for å måke ballen frem igjen. Lagdelene henger ikke sammen Hvordan blir kampbilde da? Bingokamp, alt kan skje.
Merkelig at dette ikke går ann å justere. Hvor vanskelig er det å ¨drille¨ sånt på trening? Inkompetente sportslige ledere...
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:06    Post subject: Reply with quote

'Spikeren i kista' er vel den ordbruken jeg mener er mest passende om Rosenborg anno 2012 . Vi er kommet til det stadiet at syvendeplassen fra Langtvekkistan kan slå oss ut i kvalifisering til Europa League. Vi er langt unna den gamle 'topp 30 i Europa' målsetningen, og nå nesten like langt unna 'Europa hvert år' målsetningen. I en sesong jeg personlig, og som mange med supportere anser som en 'make or break' sesong er vi på tur å falle pladask på trynet. I en tid der kontinuitet ift. en spillerstall er nærmest uoppnåelig for en liten klubb, ser det mørkt ut mtp. å stable en stall som kan utvikle seg over noen år og kanskje bli så dyktige at vi igjen kan få oppleve 'det lovede land'. Dessverre går Rosenborg Ballklubb ned, ikke med 'a bang', men på en ynkelig, nitrist og nærmest uverdig måte.

Klubben vil selvsagt leve videre (hvis noen kan mene at vår eksistens pr.dags dato er å leve), dog ikke i den formen vi engang viste hele Europa, men på samme måte som Blåhvitt og Drengene fra Vestegnen vil vi viskes sakte men sikkert bort.

Janne du er ikke roten til problemet, men du er ei heller løsningen...

Last edited by JanneB on 19.07.2012 22:20; edited 2 times in total
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 22:12    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
'Spikeren i kista' er vel den ordbruken jeg mener er mest passende om Rosenborg anno 2012 . Vi er kommet til det stadiet at syvendeplassen fra Langtvekkistan kan slå oss ut i kvalifisering til Europa League.

Folkens, dere overdriver hvor dårlig dette laget er.

De har 2 hengekanmper, og om de vinner de 2 hengekampene, er de faktisk bare ett poeng unna å lede serien.

Typisk overdrivelse av andre lags udugelighet, for å få det til å høres verst mulig ut.

Dette er altså et lag som er jevngodt med landets beste lag for tiden, er lagene i denne ligaen virkelig så dårlige som dere skal ha det til?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 19.07.2012 22:17    Post subject: Reply with quote

Nå får vi spille returoppgjøret først da, men det ligger ikke akkurat bra an.

Skulle vi ryke så er det stryk på 1 av 2 mål i år allerede, og begge disse målene er alene helt avgjørende.

Dette er naturligvis ikke verre enn 2009 i europeisk sammenheng, men det var en skandale, og det er dette også.

Men som sagt, returkampen først. Frykter dog at de murer igjen bak og at vi ender opp med å stange og etter hvert begynne å spille mye høyt og langt.

Nå scoret vi både i Plzen og Larnaca i fjor, så det kan vi gjøre i år også, men da blir vel laget usikre igjen når kazakhene begynner å angripe.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:28    Post subject: Reply with quote

"RBK-trener Jan Jönsson kjente ikke igjen laget sitt i kampen mot kasakhstanske Ordabasy. "

hmm...
Jeg kjente det igjen. Var det gode gamle, uten usedvanlig latterlig ekstremt mye flaks.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er næra tre noll,men nervøst. Hvem sier dette??

Huff,huff
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 22:31    Post subject: Reply with quote

For all del. Ordabasy var et positivt fotballag. De kom innpå i andre omgang, på stillingen 2-0 på bortebane i et land de knapt har hørt om, og gikk for å spille seg til et resultat. Det skal de ha cred for, de presterte bra i denne kampen, det kan nesten virke som om de brukte pausen til å overbevise seg selv om noe sånt som at "gutter, de her er ikke så gode, vi tar dem".

Et litt heldig, men også litt fortjent resultat for Ordabasy. Gjør det ikke til noe mindre av en skandale for RBK.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:34    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke hå Å-kurset i fotball for å se at de med enkle grep spiller seg lett gjennom et Rbk lag med superstrekk i hele laget, og dette skjedde i hele kampen.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Forrige sesong var det at han ikke "forsto".

Denne sesongen har han flere ganger påpekt at han ikke kjenner igjen laget..

Han er EKSTREMT dårlig på å forklare/bortforklare dårlige resultater. Det er sånn at en begynner å gråte når man hører på denne mannens observasjoner.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 22:36    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

Dette er altså et lag som er jevngodt med landets beste lag for tiden, er lagene i denne ligaen virkelig så dårlige som dere skal ha det til?

Så du kampen da kislæst, så lenge RBK gidda å kjøre litt tempo hadde de ikke mye å bidra med. Type hele første omgang. Vi kunne glatt leda med 3-4 etter første omgang.

Kollapsen i andre er utilgivelig. Vi gir bort en hel føkkings haug av kontringer og dødballer til et lag hvis eneste mulighet er ... kontringer og dødballer.

Utrolig at verken Jönsson eller noen av spillerne tilsynelatende ser dette og får satt litt kustus før det sklir ut.

Fatalt svakt av et fatalt lag med en fatal trener.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:39    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Dette er naturligvis ikke verre enn 2009 i europeisk sammenheng, men det var en skandale, og det er dette også.

Dette blir den andre skandalen på rad fra JJ i såfall og da bør det begynne å få konsekvenser.

Men vi er ikke ute enda, returkampen er åpen. I dag ble jeg nervøs da jeg så at spillerne såvidt jublet for 1-0, minnet om da Stivers scoret 2-1 borte mot Follo og såvidt hevet armen for å markere.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.07.2012 22:42    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jönsson spilte ikke kampen, folkens! Wink

Såvidt jeg fikk med meg hadde han heller ikke så mye feil da han analyserte første omgang. Han mente at pasningskvaliteten måtte opp til andre omgang, og det tror jeg de fleste var enige i...

Den feilen Jönsson gjorde i dag, er at han lot Prica spille kampen. Rade var elendig, og det var det et par andre som var også. Dette begredelige resultatet syns jeg spillerne må ta ansvar for.

Problemet med Jönsson er at han ikke har overbevist om at han faktisk evner å bringe det han prøver å kommunisere verbalt over til konkret handling på banen. Det er hans jobb å få spillerne til å agere som et lag.
En helt random forumbruker eller pubgjest kan si omtrent det samme som Jönsson: Pasningskvaliteten må opp i andre omgang.
(Det blir etter mitt syn feil å gi Jönsson særlig cred for å makte å lire av seg det samme som han like gjerne kunne ha snappet opp av rop fra tribunen etc.)

Jönssons privilegium er at han har fått æren av å lede selveste Rosenborg og dermed overføre sine tanker om fotball til handling på banen. Det forplikter - eller det burde forplikte - og da blir det feil å frede treneren og lempe alt ansvar over på spillerne.

I stedet for å slippe unna med generelle utsagn som at pasningskvaliteten må opp (eller vi må flytte beina raskere, være våkne etc) burde han utfordres til å konkretisere hvordan bevegelsene skal gå, når hvor og hvordan pasningene skal gå og ikke gå, hvilke reaksjoner skal utløse det ene og det andre etc.

Gi meg atten måneder og Jönssons lønn så skal jeg lære en random sigøyner (unnskyld "romfolk") fra Årvoll leir å lire av seg just precis slikt tåkeprat som Jönsson får briljere med.

Ikke aktuelt å frikjenne Jönsson. Kan forhandle om en viss skylddeling med spillerne, men ansvaret ligger hos Jönsson, selv om spillerne ikke vet klart nok hva de skal gjøre som lag ... og dermed gjør akkurat det i kamp etter kamp.
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Fotballfaglig er nok ikke jeg den sterkeste kandidaten her inne, men jeg nekter å tro at JJ ikke har en plan over hvordan han ønsker å spille. Vi har nok ikke fått sett dette og derfor blir det nesten vanskelig å hogge hodet av hans spillestil. Det er mangel på spillestil som er grunnlaget for kritikken min (og de fleste andres), men på et annet plan enn det rent fotballfaglige. Jeg er av den oppfatning at JJ ikke innehar de lederegenskaper som er nødvendige for å skape det spillet han sitter og ser for seg i sitt eget hode. Et spill som sikkert kan være lystig å se på, for alt jeg vet.

Det er særlig en ting jeg merker meg ved Jönsson, og det er hans personlighet. Lederskap er tett knyttet opp mot personlighet. Denne personligheten er ikke kraftig nok til å fylle trenerrollen i Rosenborg. Det er ikke slik at jeg kan peke på en enkelt ting ved ham, det er bare en konklusjon jeg drar etter å ha observert ham og ved å lytte på hvordan han ordlegger seg og hvordan han fremfører budskapet sitt. Samlet sett sitter jeg med en følelse av at treneren vår mangler personlighetsutstyret for å inneha den nødvendige integriteten.

Om du sammenligner med Eggen og Hamren så merker man forskjellen i integritet til og med ovenfor journalistene. De utskremte medierepresentantene var i større grad "profesjonell" og ydmyk i sine spørsmålsstillinger ovenfor de førstnevnte trenere. Janne får derimot alltid og utelukkende spørsmål av svak faglig karakter og spørsmål knyttet til omstridte episoder. Dette tror jeg i stor grad skyldes at man ikke frykter noen konsekvenser fra intervjuobjektet.

Den som har litt erfaring med ledelse og samtidig har gjort seg opp noen tanker rundt dette vil nok være enig med meg i at så tilsynelatende uvensentlige ting som hvordan man beveger seg er av betydning for folks oppfatning av deg. Det høres kanskje i overkant dramatisk ut, men du skal ikke knote veldig mye før en eller annen begynner å snakke om visse egenskaper ved deg som person og leder før resten av flokken sier seg enig. Vips så er bildet av deg endret i den ene eller andre retningen. Å stresse rundt som en hodeløs høns på sidelinjen samtidig som du lirer av deg selvfølgeligheter til slitne spillere er en av de tingene.

Det er altså totalpakken ved Janne som gjør at jeg tviler på hans autoritet. Når du skal lede pattedyr gjennom harde fysiske og psykiske utfordringer så holder det ikke at du er ansatt som sjef - du må være sjef. Mennesket er for øvrig det eneste dyret som ansetter sjefer.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:54    Post subject: Reply with quote

Jönsson ryker, garantert. Nå må vi ikke gjøre som vi har gjort de siste ti årene og ansette hvem som helst. Deila og Grindhaug er ikke svaret. Vi bør gjøre som FCK, hente en dyktig og merittert utenlandsk trener. Han bør ha visjoner i samsvar med klubbens verdier, og han må gjerne koste litt, fordi en trener er ikke noe man skal spare penger på. Deila blir helt feil, han er for liten for RBK, det har Jönsson og Per - Joar bevisst. Vi trenger en som oser av respekt, autoritet og evne til å gjøre visjoner og ideer om til handling.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Er vi utslått på kommende torsdag får nok JJ sparken!!!

Og griser kommer flygende gjennom lufta på fredag.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 248, 249, 250 ... 381, 382, 383  Next
Page 249 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb